De enige buren die hier lastig zijn geweest waren Hollandse blauwogige blonde exemplaren.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:23 schreef teknomist het volgende:
[..]
Met andere woorden, Somalische gezinnen zorgen in het algemeen niet voor overlast?
Nu overdrijf je, maar je neemt mij niet serieus, dus waarom reageer je überhaupt op mij? Zonde van je energie...quote:Op zondag 31 juli 2011 20:24 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nee jij bent serieus te nemen, met je verwijt dat Somalische oorlogsvluchtelingen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten
Ze hebben waarschijnlijk ook eerst een aantal huizen afgewezen, vanwege het ontbreken van een ligbad en inloopkast.
Lees eens goed terug.quote:
Och hier ook. Ik heb meer last van de Nederlandse buren dan van de buitenlandse buren. Uiteraard staan die mensen hier in het appartementengebouw wel bekend als 'die buitenlanders', want ondanks dat je ze niet ziet of hoort, zijn ze natuurlijk wel minder dan de rest. Vreselijk.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:28 schreef trovey het volgende:
[..]
De enige buren die hier lastig zijn geweest waren Hollandse blauwogige blonde exemplaren.Hier woont ook nog een gezin uit het gebied van Irak/Iran, ook nooit last van gehad. Mensen hebben zich gewoon aangepast en doen het prima tussen alle blauwogige blondjes.
Kinderen spelen met buurtkinderen en alhoewel je soms even goed moet concentreren bij het gesprek verstaan en spreken ze gewoon Nederlands, die kinderen heb ik zelfs nog nooit iets anders horen spreken.
Persoonlijke ervaring verheffen tot een algemene wetmatigheid.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:28 schreef trovey het volgende:
[..]
De enige buren die hier lastig zijn geweest waren Hollandse blauwogige blonde exemplaren.Hier woont ook nog een gezin uit het gebied van Irak/Iran, ook nooit last van gehad. Mensen hebben zich gewoon aangepast en doen het prima tussen alle blauwogige blondjes.
Kinderen spelen met buurtkinderen en alhoewel je soms even goed moet concentreren bij het gesprek verstaan en spreken ze gewoon Nederlands, die kinderen heb ik zelfs nog nooit iets anders horen spreken.
waar haal jij je kennis vandaan dan?quote:Op zondag 31 juli 2011 20:31 schreef teknomist het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaring verheffen tot een algemene wetmatigheid.
Wat een disrespect. Tot zo ver staan de Somaliërs kwa daadwerkelijke ervaring in dit topic gewoon met 1-0 voor.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:31 schreef teknomist het volgende:
[..]
Gewoon nieuwschierigheid eigenlijkquote:Op zondag 31 juli 2011 20:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nu overdrijf je, maar je neemt mij niet serieus, dus waarom reageer je überhaupt op mij? Zonde van je energie...
Gedaanquote:
Blijkbaar doe jij hetzelfde dus ik zou maar niet teveel brallen als ik jou was.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:31 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het gaat niet om kennis, maar logica.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:32 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
waar haal jij je kennis vandaan dan?
Mag dan niemand zijn of haar mening geven op basis van ervaring?quote:Op zondag 31 juli 2011 20:49 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het gaat niet om kennis, maar logica.
Zo is dat. Somaliërs zijn geen pedofielen waarvan je moet worden ingelicht als ze in de buurt komen wonen.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:51 schreef Devv het volgende:
Het bewuste fragment uit de reportage:
http://www.l1.nl/L1NWS/me(...)_lsvideoId/1_5343496
Ik had overigens soms wel moeite om het te verstaan...
Verder weet ik niet precies wat ik hier nu van moet vinden. Aan de ene kant is het begrijpelijk dat ze verbaasd zijn over het feit dat ze niet zijn ingelicht. Aan de andere kant heb ik zoiets, waar bemoeien ze zich mee. Zij bepalen toch verder niet wie er wel of niet in hun wijk komt wonen? Ze zijn toch geen verhuurders of eigenaren van die woning? En zolang ze nog geen last hebben van het gezin, hebben ze ook geen recht om dat als reden aan te dragen voor het protest. Het geheel komt bij mij over als stemmingmakerij in een voornamelijk blanke wijk die bang zijn voor het onbekende.
Oh, het is een wedstrijd? Wat oppervlakkig van je.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat een disrespect. Tot zo ver staan de Somaliërs kwa daadwerkelijke ervaring in dit topic gewoon met 1-0 voor.
Er is een verschil tussen ergens van genieten omdat je echt iets bereikt hebt in het leven i.p.v. ergens op parasiteren. Iemand die op vakantie gaat in Spanje heeft daar waarschijnlijk een heel jaar hard voor gewerkt, op basis waarvan verdient een Somalisch gezin een plaats in de rijke, Westerse samenleving? Omdat we ze zielig vinden? Kom op zeg.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:37 schreef Strani het volgende:
Overigens wil ik nog even kwijt dat ik 'gelukszoekers' een van de meest pijnlijke termen in de Nederlandse taal vindt, omdat het per definitie als iets negatiefs wordt beschouwd.
Zijn Nederlanders zelf geen gelukszoekers? Gaan wij ook niet allemaal en masse lekker in Spanje of Griekenland op vakantie in plaats van in een arbeiderswijk in Dresden of Bratislava? Willen wij ook niet allemaal een leuke baan, lief gezien en een mooi huisje?
We zijn allemaal gelukszoekers, alleen sommigen hebben een makkelijkere start in de schoot geworpen gekregen dan anderen. En die sommigen, dat zijn wij.
Wist je dat we allemaal parasiteren op het keiharde werk van onze voorouders? Voor die welvaart die bestond toen wij geboren zijn hebben we zelf niets gedaan hoor. Op welke basis verdiende jij desondanks toch geboren te worden in de rijke, westerse samenleving?quote:Op zondag 31 juli 2011 20:53 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh, het is een wedstrijd? Wat oppervlakkig van je.
[..]
Er is een verschil tussen ergens van genieten omdat je echt iets bereikt hebt in het leven i.p.v. ergens op parasiteren. Iemand die op vakantie gaat in Spanje heeft daar waarschijnlijk een heel jaar hard voor gewerkt, op basis waarvan verdient een Somalisch gezin een plaats in de rijke, Westerse samenleving? Omdat we ze zielig vinden? Kom op zeg.En wees dan consequent, haal dan heel Somalië hierheen in plaats van een enkel gezin om ons eigen schuldgevoel te temperen...
Dat wordt door de regering bepaald.. die zeggen hoeveel COA-klanten een gemeente per jaar moet huisvesten.. Die geven dan opdracht aan de corporatie om een huis dat vrij komt beschikbaar te stellen..quote:Op zondag 31 juli 2011 20:10 schreef Halcon het volgende:
Stonden deze mensen netjes op een wachtlijst of hebben deze gelukszoekers voor mogen kruipen en zijn belastingbetalende Nederlanders op de wachtlijst de sjaak?
Hoe denk je dat er tegen een arier wordt aangekeken die morgen in Somalie gaat wonen?quote:Op zondag 31 juli 2011 20:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo is dat. Somaliërs zijn geen pedofielen waarvan je moet worden ingelicht als ze in de buurt komen wonen.
Jij zou waarschijnlijk precies hetzelfde doen als je niet in het rijke Westen- maar ergens in een arm Afrikaans land was geboren.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:00 schreef deedeetee het volgende:
Somaliërs kunnen prima in Kenia terecht, daar zitten er al een heleboel.Maar de Somaliërs die het kunnen betalen komen liever hier naartoe. Je krijgt hier namelijk * gratis geld * en daar willen ze graag van profiteren
Geen idee, daar heb ik geen informatie of statistieken over. Maar als we er van uit gaan dat het geen goede verwelkoming is, zie ik nog altijd geen directe reden ons dan te verlagen tot dat zelfde niveau, als zogenaamd geavanceerde samenleving.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:00 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat er tegen een arier wordt aangekeken die morgen in Somalie gaat wonen?
Ik denk wel positief hoor. Die mensen in Zuid-Afrika reageren ook meestal enthousiast als er een blanke naar hun gebied komt.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:00 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat er tegen een arier wordt aangekeken die morgen in Somalie gaat wonen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |