Zag dit zojuist op TV. Een van de buurtbewoonsters die protesteert wordt geinterviewd en reageert emotioneel voor de camera dat ze "nu al" als disciminerend wordt bestempeld.quote:In Meerssen is onrust ontstaan over de komst van een vluchtelingengezin uit Somalië. Het gezin van negen personen wordt binnenkort ondergebracht in een huurwoning aan het Weerterbroekplantsoen. Buurtbewoners zijn boos omdat ze niet over de komst van de vluchtelingen zijn geïnformeerd. Zij vrezen dat het grote gezin overlast gaat veroorzaken. De gemeente Meerssen zegt zelf verrast te zijn over de komst van het gezin. Verantwoordelijk wethouder Jo Dejong laat weten dat het College de zaak dinsdag bespreekt.
Vluchtelingenwerk Limburg betreurt de opstelling van de buurtbewoners. Volgens de directeur gaat het om een gezin dat op de vlucht is voor oorlog en honger en verloopt de opvang van Somaliërs in Limburg over het algemeen goed.
Laat ze dan gelijk allemaal komen.quote:Volgens de directeur gaat het om een gezin dat op de vlucht is voor oorlog en honger
Je kunt ook de instelling nemen dat je je niet bemoeit met andere landen.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:07 schreef mazaru het volgende:
Misschien zouden de mensen die hier tegen protesteren verplicht een maandje in het oude huis van deze mensen moeten gaan wonen. Als ze het overleven, dan mogen ze terugkomen.
Zo kortzichtig dat de menselijkheid ophoudt bij de grens. Wel iemand uit Limburg helpen, maar iemand uit België is je moeite al niet meer waard? Grenzen zijn niets dan collectieve fantasie.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:09 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Je kunt ook de instelling nemen dat je je niet bemoeit met andere landen.
Laat iedereen zijn eigen sores maar oplossen.
Wat is erger: Op het punt staan te worden afgemaakt door een soldaat of uitgemergeld in een tent je einde naderen, of ergens in een nog altijd comfortabele woongelegenheid wachten op je huurwoning? Dus wie moet er dan uit menselijk oogpunt voorrang krijgen?quote:Op zondag 31 juli 2011 20:10 schreef Halcon het volgende:
Stonden deze mensen netjes op een wachtlijst of hebben deze gelukszoekers voor mogen kruipen en zijn belastingbetalende Nederlanders op de wachtlijst de sjaak?
Eigen belang is anders erg menselijk. Ik hoor jou wel anders piepen als er bij jou in de straat een AZC komt.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:09 schreef Strani het volgende:
Stuur al die bewoners van dat hele Meerssen maar naar Somalië dan. Iedereen blij. Jezus wat kan ik me kwaad maken over dit soort beesten. Want mensen kunnen dit niet zijn.
Ten eerste gaat het hier niet over een heel AZC maar over 1 (tellen we mee? 1!) gezien. Ten tweede weet jij helemaal niet hoe ik zou reageren.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Eigen belang is anders erg menselijk. Ik hoor jou wel anders piepen als er bij jou in de straat een AZC komt.
Daar krijgen ze niet zomaar een mooie woning en geld. Ik zou het ook wel wetenquote:Op zondag 31 juli 2011 20:13 schreef erik666 het volgende:
Ja maar waarom moeten deze mensen naar Nederland vluchten. Ze kunnen ook naar een ander land in Afrika gaan, maar nee ze willen naar Europa. Ga naar bijv. Kenia of Marokko, maar nee dat doen ze maar liever niet, uitgekookte gasten zijn het.
Nou ja, afgezien van van hun werk terugkerende mijnwerkers, maar dat is ook even geleden.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:13 schreef kwiwi het volgende:
In Meerssen hebben ze gewoon nog nooit zwarte mensen gezien..
Pfff, overdrijven is ook een kunst. Tussen Somalië en Limburg zijn heel wat plekken waar ze kunnen verblijven. Dit soort mensen kosten kapitalen aan belastingcenten en worden dan ook nog eens bevoordeeld ten opzichte van andere mensen.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat is erger: Op het punt staan te worden afgemaakt door een soldaat of uitgemergeld in een tent je einde naderen, of ergens in een nog altijd comfortabele woongelegenheid wachten op je huurwoning? Dus wie moet er dan uit menselijk oogpunt voorrang krijgen?
Het racisme tussen volkeren in Afrika is helaas ook erg groot, dus of een Somaliër het makkelijk zou rooien in Kenya betwijfel ik.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:13 schreef erik666 het volgende:
Ja maar waarom moeten deze mensen naar Nederland vluchten. Ze kunnen ook naar een ander land in Afrika gaan, maar nee ze willen naar Europa. Ga naar bijv. Kenia of Marokko, maar nee dat doen ze maar liever niet, uitgekookte gasten zijn het.
Maar daar viel het zwarte vanaf te wassen, van deze mensen niet dus nu raken ze in paniekquote:Op zondag 31 juli 2011 20:14 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, afgezien van van hun werk terugkerende mijnwerkers, maar dat is ook even geleden.
Vals dilemma.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat is erger: Op het punt staan te worden afgemaakt door een soldaat of uitgemergeld in een tent je einde naderen, of ergens in een nog altijd comfortabele woongelegenheid wachten op je huurwoning? Dus wie moet er dan uit menselijk oogpunt voorrang krijgen?
een azc of een gezin in de straat is ook nog wel een verschil hè...quote:Op zondag 31 juli 2011 20:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Eigen belang is anders erg menselijk. Ik hoor jou wel anders piepen als er bij jou in de straat een AZC komt.
Hadden we ons geld maar moeten steken in onderwijs voor die landen in plaats van een beetje willekeurig geld strooien richting de verkeerde organisaties. Pas met degelijk onderwijs kan dit probleem stukje bij stukje worden opgelost en in die landen. En dat zal nou eenmaal ook van onze kant moeten komen.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Pfff, overdrijven is ook een kunst. Tussen Somalië en Limburg zijn heel wat plekken waar ze kunnen verblijven. Dit soort mensen kosten kapitalen aan belastingcenten en worden dan ook nog eens bevoordeeld ten opzichte van andere mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |