abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100166464

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 31-07-2011 20:05:44 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:00:07 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100166522
Nog even een ander plaatje zoeken viz!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:00:10 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100166525
2700 Sigme? Hoe dan?
Maar beter wat zoveel beweging dan is het nog kielekiele
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_100166655
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ik had een keer het lowcarbdiepvriesspinaziequicherecept voor je opgezocht dacht ik, heb je dat nog ergens? Dat is een goed recept! Veel maken, in stukken snijden, invriezen.
Ik geloof dat die ergens op mijn oude laptop staat, maar als je 'm nog ergens bij de hand hebt zou dat wel handig zijn? :)

Ik dacht er laatst nog wel aan toen ik een zak spinazie uit de vriezer haalde :9
Ja doei.
pi_100166693
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:00 schreef Tinkepink het volgende:
Nog even een ander plaatje zoeken viz!
Agrarische pudding is het geworden :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:06:53 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100166724
Hmmm! Vlaai!
pi_100167461
o haiz!

Mo: Ik zie het nut niet zo in van lowcarben en dan 2x keer in de week bij avondeten carbs eten? Hooguit voor het psychologische aspect. Dan kan je beter ontbijten met carbs, dan is het sneller uit je systeem.

Lijstje:

O: smoothie + nootjes
T: paar lindt chocolaatjes :9
L: 2 kippenbouten, opgebakken rijst met ui en champignons en tomatensalade.
T: 2 rijstewafels
D: aardappeltjes, restje karbonade en bruine bonen op tomatensaus
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 31 juli 2011 @ 20:36:04 #8
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100167711
Juist ontbijt is makkelijker te lowcarben met dingen als yoghurt, kwark, ei, etc. :o

We gaan komende week in ieder geval eens kijken of we wat lekkere low carb dingen kunnen eten, kijken of we daar wat lekkere vaste recepten uit kunnen halen, zoals we nu ook een stuk of wat dingen hebben die een beetje rond roeleren.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_100169026
Potverdorie, een hele dag zitten klooien met fotoalbumsoftware, en nog geen trouwalbum }:| Grom. HEMA maakt alles onscherp en de rest werkt heel moeilijk. Iemand nog tips op dat gebied?

Welcome back Kwak! Ik wens je veel concentratie en weinig Fok deze week ;) .
En restcpet voor de lowcarbers hier, ik geloof dat ik daar een blok chagrijn op pootjes van word...
pi_100169102
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Potverdorie, een hele dag zitten klooien met fotoalbumsoftware, en nog geen trouwalbum }:| Grom. HEMA maakt alles onscherp en de rest werkt heel moeilijk. Iemand nog tips op dat gebied?

Welcome back Kwak! Ik wens je veel concentratie en weinig Fok deze week ;) .
En restcpet voor de lowcarbers hier, ik geloof dat ik daar een blok chagrijn op pootjes van word...
ik moet er ook nog mee beginnen...
Vandaag alle foto's van mijn broer gehad, gelukkig ook alle "raw" formaten..
Dus we moeten maar eens gaan uitzoeken.

Google kwam met dit, geen idee of het wat is:
http://www.henzoyourphotos.com/
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_100169275
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:06 schreef progje het volgende:

[..]

ik moet er ook nog mee beginnen...
Vandaag alle foto's van mijn broer gehad, gelukkig ook alle "raw" formaten..
Dus we moeten maar eens gaan uitzoeken.

Google kwam met dit, geen idee of het wat is:
http://www.henzoyourphotos.com/
Dan begin je op tijd :D ik kon me er een jaar niet toe zetten :') . Die Henzo-albums vind ik wat oubollig en de boeken te klein. Ik kreeg ook als tip Profotonet, maar die software vind ik moeilijk! Ze schijnen wel erg goede kwaliteit te leveren.
pi_100169302
Ik heb goede verhalen gehoord over Webprint.
Maar afijn, hier zit degene die nog 5 jaar vakantiefoto's uit moet zoeken. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 21:11:21 #13
70532 loveli
N
pi_100169324
Op ibood komt ewens in de zoveel tijd een aanbieding voor digitale fotoalbums langs. Wel op de kleine lettertjes letten.
crap in = crap out
pi_100169419
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:00 schreef uniekhoorn het volgende:
2700 Sigme? Hoe dan?
Maar beter wat zoveel beweging dan is het nog kielekiele
Magere yoghurt 1 dessertschaaltje (150 gr.) 60
Muesli 50 gram (50 gr.) 198
Witlof rauw 400 gram (400 gr.) 76
Makreel gestoomd 10 beleg toast (gr) (100 gr.) 315
Slank-o-naise 1 lepel (20 gr.) 80
Cracker sesam 6 stuks (96 gr.) 400
Boter ongezouten 6 beleg (dik) (48 gr.) 354
Bacon 2 broodbeleg (30 gr.) 113
Pindakaas 1 broodbeleg (15 gr.) 101
Jam 2 broodbeleg (30 gr.) 73
Rode wijn 1 wijnglas (100 gr.) 82
Bloem 125 gram (125 gr.) 428
Tomaat in blik 30 gram (30 gr.) 7
Rundergehakt bereid 50 gram (50 gr.) 111
Kaas Goudse 48+ jong 30 gram (30 gr.) 110
Rauwe ham 2 broodbeleg (24 gr.) 45
Lamsvlees <10 g vet rauw 1 lapje (100 gr.) 158
Ui rauw 1 middel (100 gr.) 37
Wortelen rauw 100 gram (100 gr.) 33
SubTotaal: 2.781

Ik heb het idee dat jij je altijd verkijkt op mijn krekkers. Krekkers & beleg zijn bepaald niet calorie-arm :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100169550
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:10 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dan begin je op tijd :D ik kon me er een jaar niet toe zetten :') . Die Henzo-albums vind ik wat oubollig en de boeken te klein. Ik kreeg ook als tip Profotonet, maar die software vind ik moeilijk! Ze schijnen wel erg goede kwaliteit te leveren.
mmmm.. Ik zal eens kijken of ik iets kan met dat Profotonet.. goede kwaliteit is ook wel weer fijn he.

Pfff ik heb ook zo geen zin om er mee te beginnen :') Het zijn zoveeeeeel foto's
Al heeft mijn broertje al wel een selectie gemaakt, maar ja, ik wil nog wel wat andere foto's e.d. dus ik ben er ook nog wel even zoet mee ben ik bang.
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 21:15:57 #16
70532 loveli
N
pi_100169566
Sigme, hoe eet je als je op kantoor zit?
crap in = crap out
pi_100169596
Albelli levert ook goede kwaliteit :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100169599
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:11 schreef loveli het volgende:
Op ibood komt ewens in de zoveel tijd een aanbieding voor digitale fotoalbums langs. Wel op de kleine lettertjes letten.
Ja, die zijn helaas bijna nooit voor de grote albums -O- Ik wil minstens 30cm breed. Maar ik blijf de site in de gaten houden, thanks voor de reminder ^O^
pi_100170654
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik geloof dat die ergens op mijn oude laptop staat, maar als je 'm nog ergens bij de hand hebt zou dat wel handig zijn? :)

Ik dacht er laatst nog wel aan toen ik een zak spinazie uit de vriezer haalde :9
Ik zal morgen even zoeken :).

Nu is het bedtijd, welterusten!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100171087
albelli = hema

Ik heb een hema album, op hoogglans fotopapier en het grootste formaat. Dus dat was 30x30? volgens mij. Erg mooi geworden :Y

En van Profotonet heb ik onze trouwfoto's op canvas 90x60 volgens mij. 1 hangt er in de huiskamer en de ander hangt boven ons bed :Y

O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_100171211
hpkw hoe was je slotenmars eigenlijk gegaan?
pi_100171221
Ik snap dan niet dat in de HEMA software de foto's van de fotograaf, 10mb per stuk, onscherp worden als ik ze paginavullend maak op 30x39 -O- :? Zo'n 90x60 maak je toch ook van een gewone foto?
pi_100171347
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:45 schreef _aurum_ het volgende:
albelli = hema

Ik heb een hema album, op hoogglans fotopapier en het grootste formaat. Dus dat was 30x30? volgens mij. Erg mooi geworden :Y

En van Profotonet heb ik onze trouwfoto's op canvas 90x60 volgens mij. 1 hangt er in de huiskamer en de ander hangt boven ons bed :Y

O+
Wel andere software toch?
Grootste deel albums komen uit 1 en dezelfde fabriek.
pi_100171437
Oh, dan ga ik die ook eens bekijken!
pi_100171468
andere software, maar Albelli drukt de fotoboeken voor Hema :Y
  zondag 31 juli 2011 @ 21:54:53 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100171611
Sterkte, foto albums maken is echt een kutklus.
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 21:59:21 #27
70532 loveli
N
pi_100171821
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
:')
crap in = crap out
pi_100171868
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
Thanks :) ik maak er voornamelijk één omdat ik als de dood ben dat de digitale foto's ooit in een crash verdwijnen. Verder kijk ik eigenlijk nooit albums terug :@ Ben niet zo'n fotomens, heb ook nergens foto's hangen.
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 22:01:15 #29
70532 loveli
N
pi_100171911
crap in = crap out
pi_100171921
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb goede verhalen gehoord over Webprint.
Maar afijn, hier zit degene die nog 5 jaar vakantiefoto's uit moet zoeken. :P
Dat is ongeveer 40 jaar vakanties voor een normale mens volgens mij.

Albelli/Hema/Albert Heijn en allemaal wel oke bevonden hier, soms wordt een foto inderdaad gemarkeerd als "onscherp" ofzo maar als ik denk dat het kan dan kan het :') en ik zie in het eindresultaat eigenlijk ook geen problemen. Bij Albelli kon je geloof ik ook wanneer je tevreden bent het boek terugsturen dus dat kan geen kwaad al weet ik dit ook niet zeker.

Ooit ga ik nog fotoboeken maken _O- ik heb er nu 1 van een city tripje :') haha donders misschien moet ik er eens mee beginnen. Misschien maar old-school offline maken wanneer je foto's ook "echt" hebt gaat het schiften een stuk sneller :')

Jammer dat het nu niet zo lekker loopt tinkepink, maar soms gaat het goed en soms gaat het beter. Komt goed ja.

quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Thanks :) ik maak er voornamelijk één omdat ik als de dood ben dat de digitale foto's ooit in een crash verdwijnen. Verder kijk ik eigenlijk nooit albums terug :@ Ben niet zo'n fotomens, heb ook nergens foto's hangen.
Ach, digitaal maak je toch een dikke sloot waardeloze foto's. Meestal als ik een foto maak denk ik: "Zo, weer een foto waar ik niks mee ga doen."
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  zondag 31 juli 2011 @ 22:02:32 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100171976
quote:
The horror.
  zondag 31 juli 2011 @ 22:04:59 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100172108
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik ook niet. Volgens mij heb ik mijn trouwfoto`s pas twee keer bekeken ofzo.
pi_100172177
Hier ook boeken die verstoffen maar soit.
Heb ook een 2e harde schijf weggelegd met alle foto's die ik 1x in de zoveel tijd even update.

40 reizen in 5 jr normaal? :D
  zondag 31 juli 2011 @ 22:13:59 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100172582
*rondkijkt

Hier ook geen foto's. Ook niet in lijstjes op de kast ofzo.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100172595
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:06 schreef Ml-etje het volgende:
Hier ook boeken die verstoffen maar soit.
Heb ook een 2e harde schijf weggelegd met alle foto's die ik 1x in de zoveel tijd even update.

40 reizen in 5 jr normaal? :D
Ja ik post het weer lekker duidelijk, wat ik bedoel is dat ze nogal veel reist dus wanneer ze fotoboeken moet maken van 5 jaar reizen dat het wel net zoveel zal zijn als fotoboeken maken van 40 jaar reizen van de modale mens (zoals m'n ouders ehehe)
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  zondag 31 juli 2011 @ 22:15:07 #36
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_100172647
Ik ben tevreden over bol.com foto albums. Ook makkelijk te retourneren en controleren.

Zag allemaal vragen, zit mobiel dus even zo:
Ik ben idd weer begonnen met sporten, nog niet heel regelmatig, maar ik poog regelmaat te vinden.

Vakantie was heerlijk, mooi weer - wel minder dan normaal in die regio, maar ben bruin geworden dus ben tevreden. Leuke dingen gedaan, ontspannen, maar een paar keer wat spanningen met mn moeder (we waren zeg maar op bezoek bij ze op de camping, low budget enzo...)

Had ook 1-jarig jubileum met lief, was fijn, heb een heel mooie ring gehad met barnsteen erin, lekker uit eten geweest. ook fijn met lief gepraat over onze plannen en wensen enzo. O+

Nu issue naar een weekje veldwerk in winterswijk, vrijwillig, en ik mis m best wel erg :@ beetje labielig vandaag. Maar goed, morgen nog opruimen en een vrienin op vezoek, en daarna hard aan de slag. Idee is dat proefschrift af is voor vriendje terugkomt...
Kwak
pi_100172665
quote:
10s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
*rondkijkt

Hier ook geen foto's. Ook niet in lijstjes op de kast ofzo.
*omkijkt

Ehh oeps!
  zondag 31 juli 2011 @ 22:20:15 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100172904
Vind het zo leuk voor je dat je zo'n lief vriendje hebt kwak.
pi_100173140
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:47 schreef _aurum_ het volgende:
hpkw hoe was je slotenmars eigenlijk gegaan?
Die is pas over een paar weken, tijdens het Lowlands weekends. :)
Doe wat je niet durft.
pi_100173371
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*omkijkt

Ehh oeps!
Hehehe, hier alleen een berg fotolijstjes in de gang, maar daar hangen al jaren dezelfde foto's in. :D
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:14 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Ja ik post het weer lekker duidelijk, wat ik bedoel is dat ze nogal veel reist dus wanneer ze fotoboeken moet maken van 5 jaar reizen dat het wel net zoveel zal zijn als fotoboeken maken van 40 jaar reizen van de modale mens (zoals m'n ouders ehehe)
Valt wel mee hoor, niet meer dan 3 reisjes per jaar. B-) Ik heb het er alleen altijd over, dat is het verschil. *)
Doe wat je niet durft.
pi_100175337
Heeft iemand hier ervaring met 'vlasmeel' (flax seed meal)? :o ben op zoek naar 'substanties' die low carb zijn, maar waar toch dingen als wraps mee te maken zijn? :@

En hoe zit het eigenlijk met spelt(brood)? N00b..
Ja doei.
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 23:06:08 #42
70532 loveli
N
pi_100175363
Flaxseed = lijnzaad, toch?

Dingen met mais zou ik laten liggen als alternatief. Verkeerde vetzuren en veel zetmee/suikers.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 23:07:43 #43
70532 loveli
N
pi_100175449
Iets eiigs/omelet als wrap?
crap in = crap out
pi_100175462
Ja, maismeel was inderdaad niet echt een optie..

en bij flax vond ik vlas, of dat hetzelfde is als lijn weet ik niet :+
Ja doei.
pi_100175487
quote:
3s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:07 schreef loveli het volgende:
Iets eiigs/omelet als wrap?
dat doen we dus morgen, maar wil nog wel wat alternatieven hebben naast groente als basis :)
Ja doei.
pi_100177139
wij hebben het albun laten maken als backup en het is makkelijker om te laten zien dan de foto's op te zoeken :P

Qua backup hebben we dit weekend een 3tb nas gehaald dus ik kan weer ff vooruit :+

oh en ik heb in de gang familie foto's O+
pi_100177175
Tink zit je nog bij je ma? Trek je 't nog een beetje?
  zondag 31 juli 2011 @ 23:47:48 #48
344469 Amsel
zonder t
pi_100177544
Als jullie nog wakker zijn: de Zomergasten-film op NL2 op dit moment is echt heel goed!

Trusten :)
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 23:49:02 #49
70532 loveli
N
pi_100177609
Tx, ff de tv afstoffen...
crap in = crap out
pi_100177621
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:47 schreef Amsel het volgende:
Als jullie nog wakker zijn: de Zomergasten-film op NL2 op dit moment is echt heel goed!

Trusten :)
Welke film is het en hoe laat begint die?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100177832
Ik heb een paar weken geleden een losse harde schijf bijgekocht en daar al m'n mappen op gezet. Fotoboeken heb ik zelf nog nooit gemaakt, ik ken mijn eigen geduld oO<

Tijd om te gaan schlafen. Volgens mij is het buurmeisje ziek, de hele avond al af en aan zielig huilen, arm ding. Ze heeft wel een bescheidener volume als d'r broer :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_100177853
Of is het dan haar broer?

Ik ben te moe c_/
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_100179411
Binnenkort ook maar eens een NAS aanschaffen. Mag onderhand ook wel eens als IT'er zijnde :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 05:19:19 #54
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100183181
Ja die krekkers met beleg telt inderdaad aan... Wel lekker though :Y
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_100183339
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Quiche 8,1 gr kh hele recept
• 1 theelepel olijfolie
• 60ml slagroom
• 125 gram geraspte kaas liefst met een pittige smaak
• 80 gram champignons in plakjes
• 50 gram bloemkool
• een snufje basilicum
• paprikapoeder naar smaak.
• gemalen zwarte peper
• 2 eieren licht geklopt
• 200 gram restjes gaar kippevlees naar keuze
• 1/2 pakje diepvriesspinazie of klein potje potje HAK van rond de 220 gram.
• Als je de bodem en de randen van de vorm belegd met plakjes gerookt spek of bacon krijgt het geheel wat stevigheid en een pittige smaak.

1 Verwarm de oven voor op 160 graden
2. Olie de bodem en zijkanten in een van een quichvorm met een doorsnede van 24 cm.
3. Verwarm in een pannetje de slagroom op een middelhoogvuur. laat de slagroom niet koken. Haal de pan van het vuur en roer er snel de geraspte kaas door. Voeg als de kaas is gesmolten de champignons,bloemkool,basilicum,paprikapoeder en peper toe.
4. Laat het mengsel 5 minuten afkoelen en voeg de eieren,kip en spinazie toe. Roer na elke toevoeging het geheel goed door.
5. Schenk het mengsel in de quichevorm en bak deze 45 tot 50 minuten in de oven tot de quiche stevig is.
Zodra stevig genoeg: uit de vorm halen en laten uitstomen

Ik vond het een leuke quiche opleveren, maar de variant uit het recept met 2 ons kippevlees vind ik wel een tikje saai. In plaats van kip ham, bacon, spekjes, pittige worst etc vind ik lekkerder.
pi_100183493
Het was trouwens best frisjes op de fiets. Dat jullie het even weten! :P
Doe wat je niet durft.
pi_100183611
*O* mogge! Het is inderdaad fris, brrr. 19,5e graad hier en de verwarming is aan :P

Lijstje voor vandaag in de planning:
O; boterham filet Am en boterham brie
T: nootjes
L: Griekse yoghurt met bramen, rode bessen en aardbeien. Plakje Krentenwegge+verse sinaasappelsap.
T: Ehh thuis een nectarine?
D: worteltjues met doperwtjes (duimen dat die laatste er nog zijn) met een home made burger en aardappeltjes (vermoed uit de oven of gebakken).
T: nog geen idee
pi_100183735
Maar de zon schijnt wel!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100183846
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:20 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja Phaidra, was jouw man nou aan de worstmakerij?
pi_100183965
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:20 schreef Phaidra het volgende:
En het was in Rotterrdam al een stuk lekkerder dan in Den Haag. :)

Lijstje:
T: koffie met melk
B: klein uurtje fietsen naar de trein
O: yoghurt met aardbeien*, frambozen* en aalbessen* en muesli
T: tomaatjes
L: turks broodje* met kalkoenworstjes *
T: 2 speltboterhammen met kaas
T: nootjes
B: huis bezichtigen
T: vast ergens een drankje op een terrasje met een vriendin
B: klein uurtje naar huis fietsen
D: Heel veel sperzieboontjes, krieltjes en misschien ook iets wat op vlees lijkt
B: half uurtje wandelen

* ik heb best lekkere èn gezonde dingen gekocht in Delft. *) De kenners weten nu ook waar ik ben geweest. :P
Doe wat je niet durft.
pi_100183991
Zon? Waar?
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:44:55 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100184015
In Gouda! Strakblauw :)
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100184024
Duurt nog 3 uur voordat het hier is dus :{
pi_100184129
Beetje diezig hier :P
Geloof dat ik een kort dagje ga draaien :+
pi_100184164
O ja, fotoboeken. Ik moet nog steeds een mooi album maken van mijn studiereis.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_100184202
mogguh~!

Hier is het zonnig, maar ik denk nog frisjes dus ik blijf nog ff binnen :P
pi_100184217
Goedemorgen!

Het was lekker bij m'n familie :7.

Lijstjes niet al te best though.

Zaterdag:
O: 3 plakken brood (kaas, hagelslag) + 1 eitje
T: stukje chocolade
T: handje pindas en wat hapjes van het eten
D: voor: thaise viskoekjes
hoofd: kip in saus met rijst en salade
na: mango pudding

Diner was lekker alleen tante had geen staafmixer om de mango fijn te maken dus toetje had beter gekund, maar ach.

Zondag:
O: 2x brood (kaas), 1 beschuit hagelslag
B: 6 km wandelen
L: mosselen met duitse broodjes
T: halve grote bananensoes
T: 2 grote bonbons
D: salade van 1 wortel, sla, olijf, komkommer en parmezaan
B: dag 1 van pushup/situp/squat scheme
pi_100184223
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 07:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Quiche 8,1 gr kh hele recept
• 1 theelepel olijfolie
• 60ml slagroom
• 125 gram geraspte kaas liefst met een pittige smaak
• 80 gram champignons in plakjes
• 50 gram bloemkool
• een snufje basilicum
• paprikapoeder naar smaak.
• gemalen zwarte peper
• 2 eieren licht geklopt
• 200 gram restjes gaar kippevlees naar keuze
• 1/2 pakje diepvriesspinazie of klein potje potje HAK van rond de 220 gram.
• Als je de bodem en de randen van de vorm belegd met plakjes gerookt spek of bacon krijgt het geheel wat stevigheid en een pittige smaak.

1 Verwarm de oven voor op 160 graden
2. Olie de bodem en zijkanten in een van een quichvorm met een doorsnede van 24 cm.
3. Verwarm in een pannetje de slagroom op een middelhoogvuur. laat de slagroom niet koken. Haal de pan van het vuur en roer er snel de geraspte kaas door. Voeg als de kaas is gesmolten de champignons,bloemkool,basilicum,paprikapoeder en peper toe.
4. Laat het mengsel 5 minuten afkoelen en voeg de eieren,kip en spinazie toe. Roer na elke toevoeging het geheel goed door.
5. Schenk het mengsel in de quichevorm en bak deze 45 tot 50 minuten in de oven tot de quiche stevig is.
Zodra stevig genoeg: uit de vorm halen en laten uitstomen

Ik vond het een leuke quiche opleveren, maar de variant uit het recept met 2 ons kippevlees vind ik wel een tikje saai. In plaats van kip ham, bacon, spekjes, pittige worst etc vind ik lekkerder.
Ook hier opgeslagen.
Ze hebben lekkere pittige worst bij de Lidl, dus denk dat ik het eens met die ga proberen.
Vanmiddag eten we http://foodandspice.blogs(...)-olive-frittata.html met daarin als extra nog wat in de oven uitgebakken bacon die we nog hebben liggen.
Mr.Mo vliegt vanavond weer naar Nederland, dus eten we overdag 'warm' :)

[ Bericht 3% gewijzigd door motorbloempje op 01-08-2011 09:08:09 ]
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:06:21 #70
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_100184312
Ik eet vanavond de pastasalade van de Appie. In de trein. Jum! :)

Lekker weekend gehad, dames?

Ik ben heerlijk naar het strand geweest (wandelen en beetje beachball spelen) en daarna met lief in Haarlem gegeten O+ Wat een fijne stad vind ik dat toch :Y
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_100184332
Lijstje maar weer eens:
O: Kwark + havermout + rozijnen
T: Chocomelk :@
T: 2 bth paprika, kipfilet, zalm + glas melk
L: 2 bth peer, kalkoenfilet, paard + forelfilet + glas melk
T: 2 bth paard + glas melk
T: blikje tonijn + appel + 1/2 grapefruit
S: 30min. cardio
D: Gegrild rundergehakt met champ/ui/paprika + broccoli met kerriesaus
T: paar blokjes oude kaas + wodka

En nog een :* voor sugar mama Coco! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100184342
V1z: hoe zit het met roggebrood in een kh-arm-dieet? ;( m'n voorraad roggebrood ;(
Ja doei.
pi_100184404
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:08 schreef motorbloempje het volgende:
V1z: hoe zit het met roggebrood in een kh-arm-dieet? ;( m'n voorraad roggebrood ;(
Zelf niet veel ervaring met 'echt' kh-arm maar ik zou het als ontbijt of lunch (anders na de training maar dat is bij jou je D vaak volgens mij?) doen want het zijn immers wel goede KH's. Maar dan zou ik het op maximaal drie maaltijden houden waarin relatief wat meer KH's zitten.
pi_100184471
3 maaltijden per week bedoel je?
Ik voel me nu zo'n n00b, maar wil het wel gewoon fatsoenlijk doen zodat ik kan zien hoe m'n lichaam erop reageert, en dan niet half half. 2 dagen in de week wel carbs is er dus ook uit _aurum_. De komende 2 weken sowieso nieuwe recepten uitproberen en zoeken naar nieuwe 'standaardzaken'..
Ja doei.
pi_100184472
Goeiemorgen! Ik ga straks lekker een paar uurtjes oppassen op een heel schattig buurmeisje van bijna 3, fijn naar de speeltuin achter ons huis enzo O+

Heb ik mooi een deadline om de schoonmaak hier voor 11.45 af te hebben - of gedeeltelijk in elk geval. Net toen ik me bedacht dat ik de keuken nog even niet ging zuigen gooide ik een glazen kan stuk, dus dat ga ik eerst maar doen :')

Hier nog plannen voor het mooie weer vandaag ? (sorry NO/ZO Nederland, geloof dat t bij jullie bewolkt blijft vandaag...)
Kwak
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:19:19 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100184506
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:08 schreef motorbloempje het volgende:
Eet je die toch gewoon over een paar weken op?
pi_100184529
Ik heb nog iets van 8 pakken van 5 liggen en ze zijn houdbaar tot 2-9-11.
Niet dat ik ineens denk dat ze op 3-9-11 groen zijn van de schimmel, maar toch...
Ja doei.
pi_100184567
En zon O+ eindelijk!

Mijn planning voor vandaag wordt:

T: beetje yoghurt met 2 el muesli
O: 2 gekookte eitjes
L: foccacia met hummus en rauwkost en venkelsoep
T: 150 ml yoghurt met 1 banaan
B: 20 minuten fietsen
T: handje amandelen
S: RPM (nogmaals een poging :D)
D: ik denk sperzieboontjes met aardappels en rauwkost
pi_100184581
Mo, als dat roggebrood echt het probleem is geef je het toch gewoon aan een dakloze ofzo :P of je maakt het eerst op, maakt een etensplanning en begint dan!
pi_100184655
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:23 schreef Perruche het volgende:
Mo, als dat roggebrood echt het probleem is geef je het toch gewoon aan een dakloze ofzo :P of je maakt het eerst op, maakt een etensplanning en begint dan!
"
pi_100184681
Ik stelde toch gewoon een normale vraag over of het in zo'n voedingspatroon past, meer niet?
Ja doei.
pi_100184707
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik stelde toch gewoon een normale vraag over of het in zo'n voedingspatroon past, meer niet?
Da's waar en dan geven mensen een evt, andere mogelijkheid. Niet goed?

Ben wel benieuwd hoe het low-carben je bevalt, lijkt me ook nog altijd "leuk" om te doen maar dan moet ik eerst stoppen met snoep enzo in huis te halen :')
pi_100184710
quote:
Je stelt de vraag en daarna zeg je toch hoe erg je het vindt van het roggebrood?
pi_100184726
Ik geef toch niet aan dat ik het daarom wél eet, ik geef aan waarom ik die vraag stel.
Ja doei.
pi_100184728
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:07 schreef V1z0R het volgende:
En nog een :* voor sugar mama Coco! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh! :*

SPOILER
pi_100184784
Ik deed gisteren dag 1 van het pushup programma en mij max was heel mietje 5 stuks!

Was heel trots op mijn vriendje die deed er echt superveel O+.
pi_100184787
quote:
Op den duur voel je dat vanzelf wel aan, tot die tijd kan je het hier vragen, maar voor een sneller antwoord: het wemelt van de koolhydratentellers op internet. Roggebrood 37/100. Een no go dus.

Volgens mij kan je het wel invriezen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:37:12 #88
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100184801
Als je carbs wilt eten is roggebrood nieteens de slechtste keuze volgens mij. Ik at juist alleen bij het onbijt carbs en dat beviel goed.
pi_100184823
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:36 schreef Perruche het volgende:
Ik deed gisteren dag 1 van het pushup programma en mij max was heel mietje 5 stuks!

Was heel trots op mijn vriendje die deed er echt superveel O+.
Ah, ik heb ook dag 1 gedaan gisteren! Wat een hel hè? :') ;(
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:38:28 #90
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100184828
Zo maar eens richting de garage voor reparatie 2.
pi_100184834
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:36 schreef conleche het volgende:

[..]

Op den duur voel je dat vanzelf wel aan, tot die tijd kan je het hier vragen, maar voor een sneller antwoord: het wemelt van de koolhydratentellers op internet. Roggebrood 37/100. Een no go dus.

Volgens mij kan je het wel invriezen.
Invriezen klinkt goed... :Y
Ja doei.
pi_100184882
Lijstje voor vandaag is nog erg vaag... edit: tijdens het schrijven heb ik m toch helemaal bedacht :P

O- twee geroosterde bruine boterhammen met een stukje droge worst
T- appel
L - twee bruine boterhammen met fricandeau
T- bakje chipjes
D - zure komkommers, paprikareepjes, aardappeltjes uit de oven met wat olie en knoflook, gemarineerde gegrilde karbonade (marinade moet ik nog bedenken, denk oosters sticky ofzo)

schade: 1550 kcal. beetje rustig aan na de vakantie.

[ Bericht 9% gewijzigd door kwakz0r op 01-08-2011 09:47:54 ]
Kwak
pi_100184957
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:33 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oeh! :*

SPOILER
SPOILER
pi_100184967
Hier ook spierpijn van de push-ups :') ik kan nogsteeds geen 'echte' maar op mn knieeen kan ik er nu 8. Huzzah :').

Vandaag ga ik wandelen met m'n schoonmams, van Baarn naar Hollandsche Rading, ben benieuwd! Lijstje nog geen idee dus.
pi_100184983
Ik zat ook even te twijfelen hoe ik zou beginnen, maar heb toch maar voor échte gekozen en ben dus met het setje 2, 3, 2, 2, max begonnen.
Mijn max was 6, nét!
Ja doei.
pi_100185051
Vond het niet echt een hel, ik weet niet, ik kan het gewoon niet :D wel knap, 6 je max!

Situps vind ik echt easy peasy, mijn vriendje kon er 17 en ik 30 met gemak. Hij staat op mijn voeten en ik op de zijne en ben gewend om het zelf te doen, en he is echt makkelijker als iemand op je voeten staat!

Squats vind ik ook makkelijk maar dat is omdat ik gewend met met gewicht dat te toen. Heb nu wel spierpijn in de bovenbenen!

Vanavond RPM, dat vind ik een hel :P
pi_100185070
Situps zijn idd een stuk fijner, ook fijn om dat samen met de push ups te doen _O- want dan gaat een van de twee iig goed _O-

Spinnen ga ik morgen weer, en wellicht als deze les ook zo kut is maar eens brutaal zijn en vragen of ze nog betere instructeurs kunnen gebruiken :')
Ja doei.
pi_100185117
Trouwens, anna, hoe is het afgelopen met je 'sollicitatie' voor Het Blok? :?
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:57:58 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100185159
Mn jurkje is net bezorgd O+
pi_100185219
Wat was ook alweer het linkje voor de push ups/sit ups?
Be someone that makes you happy
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 10:09:12 #102
70532 loveli
N
pi_100185368
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:31 schreef Perruche het volgende:

[..]

Da's waar en dan geven mensen een evt, andere mogelijkheid. Niet goed?

Ben wel benieuwd hoe het low-carben je bevalt, lijkt me ook nog altijd "leuk" om te doen maar dan moet ik eerst stoppen met snoep enzo in huis te halen :')
Ik doe niet echt aan low carb, maar probeer "troep" te vermijden. Geen witmeel producten, geen repen, carbs niet als hoofdonderdeel van de avondmaaltijd, maar een beetje erbij. Na 3 weken was m'n zucht naar zoetigheid weg en ging het opeens heel makkelijk.

Niet dat ik me er gisteren aan heb gehouden.
crap in = crap out
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:10:34 #103
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100185399
Creme brulee? :')
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 10:10:41 #104
70532 loveli
N
pi_100185401
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

SPOILER
Oh gut, heb je nu ook zo'n paarse draak?
crap in = crap out
pi_100185455
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik doe niet echt aan low carb, maar probeer "troep" te vermijden. Geen witmeel producten, geen repen, carbs niet als hoofdonderdeel van de avondmaaltijd, maar een beetje erbij. Na 3 weken was m'n zucht naar zoetigheid weg en ging het opeens heel makkelijk.

Ja misschien moet ik dat eerst eens doen inderdaad...
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 10:13:33 #106
70532 loveli
N
pi_100185469
quote:
12s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Creme brulee? :')
Anderhalve reep choco met nootjes, stuk marsepein, 1 bakje creme brulee (darn, bakje 2 roept), restant drop, bakje rijstepudding, stuk of 6 boterhammen met roomboter en rosbief, 1 sinaasappel, paar koffie, the works. Ben vast nog wel wat vergeten.
crap in = crap out
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:14:14 #107
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100185486
Nice! :')
pi_100185487
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:15 schreef loveli het volgende:
Sigme, hoe eet je als je op kantoor zit?
5:00 uit bed springen, half uurtje inspanning (hardlopen of touwtjespringen)
6: 45 bak yoghurt & muesli
7:15 2 of 4 roggebroodjes met pindakaas (opeten in auto)
10:00 1 appel & 1 banaan
12:30-13:00 gezamelijke lunch, hele bedrijf luncht met z'n allen aan tafel, ik weet niet wat de pot daar schaft
17:00 1 pils
18:00 avondeten
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 10:14:23 #109
70532 loveli
N
pi_100185488
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mn jurkje is net bezorgd O+
Je kent de regels.
crap in = crap out
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:15:10 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100185505
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Je kent de regels.
Daar heb ik netjes aan voldaan, drie onplezierige onderzoeken doorstaan :7.
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 10:15:40 #111
70532 loveli
N
pi_100185516
Vandaag coca cola light op m'n lijstje :+
crap in = crap out
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:16:15 #112
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_100185527
ohja push ups.. Die wilde ik ook doen, maar mijn rug is scheef ofzo, mijn ene schouderblad steekt meer uit dan de andere en dan lijkt push ups mij niet handig om te doen...?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_100185531
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:15 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Daar heb ik netjes aan voldaan, drie onplezierige onderzoeken doorstaan :7.
Ik denk dat ze 'Foto' bedoelt :)
pi_100185549
Gisteren:
BR: gekookt eitje. 1x geroosterd brood met gerookte kipfilet en zure mayo. Glas aardbeien/braamsap.
T: chocosoesjes zoveel ik wil. Dat waren er 3
T: druiven
T: glas aardbeien/braamsap en chips
D: Japanse wokgroenten met kip, oestersaus en mierijst
T: nog 1 chocosoesje

Vandaag:
O: gekookt eitje, beschuitje met boter, frambozenjam en hagelslag
T: druiven
L: ham/kaas/ui/tomaat tosti
T: wodka, chips
D: zelfde als gisteren
pi_100185586
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Oh gut, heb je nu ook zo'n paarse draak?
I wish!
SPOILER
Heb nu al zin in m'n D trouwens :{ :9 met pittige saus :9~
pi_100185596
Ik ben niet in de wieg gelegd voor 100 pushups. Ik haal week 1 dag 3, en dan stokt de vooruitgang :+. Misschien kan ik beter hardlopen.

MoBlo; uit mijn koolhydraatarme periode heb ik de tahu meegenomen! Bij goede bereiding vind ik het erg lekker, de moeite van het experimenteren waard. Experimenteer ook vooral met invriezen, daar verandert de structuur door.
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:19:54 #117
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100185620
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:16 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik denk dat ze 'Foto' bedoelt :)
Dat weet ik wel, maar daar probeer ik me slim onderuit te kletsen :7.
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 10:22:29 #118
70532 loveli
N
pi_100185675
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mislukt. Wanneer post je 'em?
crap in = crap out
pi_100185690
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

_O- en ik me maar bedenken wat ik dan moet doen voor dat H&M pakket ;(
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:24:14 #120
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100185712
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Mislukt. Wanneer post je 'em?
Als m'n buik wat minder ballonvormig is :+.
pi_100185713
Oh en ik heb dus echt best een goed figuur momenteel. Er moet nu niks meer af, maar ik liep net langs de spiegel in korte broek en ik dacht dat ik heul niet ontevreden mocht zijn.

/nietzoheelbescheiden
pi_100185738
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Als m'n buik wat minder ballonvormig is :+.
Dan moet je zo gaan staan dat dat niet meer te zien is. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het je staat. :Y
pi_100185766
Fijn toch, Co!

Ik ben inmiddels wel over het feit heen dat ik hard moet werken om niet steeds dikker te worden, en dat echt slank worden er niet in zit. Dat is geen defaitisme, maar realisme, en het heeft lang geduurd voor ik béide factoren kon bevatten. Dat ik misschien nooit dun zou worden was al wel geland, maar t feit dat ik alsnog hard moet werken om niet alsmaar dikker te worden, ipv alles maar te eten omdat ik toch dik ben, was een stukje moeilijker. Ik houd mn eten nu dus vooral bij om volgend jaar weer onder de 100 te zijn, dan ben ik al heel blij :Y wie weet kom ik dan in 2013 wel weer onder de 90, dat zou echt heel fijn zijn.
Kwak
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 10:27:26 #124
70532 loveli
N
pi_100185787
Goed van je kwak!
crap in = crap out
pi_100185791
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:24 schreef conleche het volgende:
Oh en ik heb dus echt best een goed figuur momenteel. Er moet nu niks meer af, maar ik liep net langs de spiegel in korte broek en ik dacht dat ik heul niet ontevreden mocht zijn.

/nietzoheelbescheiden
}:|
Verf dan maar snel je haar bruin zodat je tenminste niet echt het allerlekkerste stuk van 18+ in de wijde regio bent.
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:28:32 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100185815
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:25 schreef conleche het volgende:

[..]

Dan moet je zo gaan staan dat dat niet meer te zien is. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het je staat. :Y
Heb het geprobeerd net, maar Duvel heeft fototoestel mee. En de slaapkamer is niet echt ideaal qua licht. Moet dan tegen het licht in een foto maken en dat levert niet echt goeie contouren op. Dat lijk ik gewoon 1 donkerblauwe blob.
pi_100185985
quote:
12s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:27 schreef sigme het volgende:

[..]

}:|
Verf dan maar snel je haar bruin zodat je tenminste niet echt het allerlekkerste stuk van 18+ in de wijde regio bent.
Ik heb besloten dat ik eerst ergens een bruine pruik ga passen. Is dat wat, dan doe ik het wel, is het niks, dan niet. Twijfel ik dan nog steeds, dan koop ik de pruik en wissel ik af. :+

@Kwak: is er geen winst te behalen in de soorten vlees die je kiest? Jij eet volgens mij nogal vaak vet varkensvlees en misschien scheelt dat op een dag maar 200 kcals. op de lange duur geeft het toch wel resultaat denk ik, als je wat magerder vlees eet.
pi_100186110
Goedemorgen,
Alweer heel wat heen en weer gebel erop zitten... de gemeente was vergeten door te geven aan de thuiszorg dat de indicatie voorlopig doorloopt, dus de thuiszorg heeft geen vervanging geregeld voor de vakantie van onze vaste hulp.
Heerlijk....

lijstje:
O: yoghurt met muesli
T: cappuccino
L: pistoletje uit de oven met kaas, rauwkost, karnemelk
T: appel, cappuccino
T: komkommer, roséetje
D: hutspot van gister met magere rundergehaktballetjes
T: roséetje
pi_100186161
quote:
5s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja Phaidra, was jouw man nou aan de worstmakerij?
Jep :Y .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100186197
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:58 schreef _aurum_ het volgende:
mogguh~!

Hier is het zonnig, maar ik denk nog frisjes dus ik blijf nog ff binnen :P
En spuit 11, ik heb veel goede verhalen gehoord over de fotoboeken van blurb. De resultaten zijn iig erg mooi (ik heb er een paar gezien), ook op groot formaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Phaidra op 01-08-2011 10:55:26 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100186200
Hey mar, vervelend zeg! Heb je al een oplossing gevonden voor je vakantie, kan iemand je brengen? Als ik een auto had en in de buurt woonde had ik wel iets kunnen doen, maarja.

Hoe gaat het op gewicht blijven trouwens? Ik vind je lijstjes niet echt veel meer dan hiervoor, maar misschien verkijk ik me...
pi_100186211
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jep :Y .
:~ lekker man!
pi_100186268
Wat ik heel vreemd vind: iemand van mijn FBvrienden heeft mij toegevoegd aan een groep. Zonder dat ik dat wist. Nu is het niks om me voor te schamen (multicultural friends and family's), maar het zal je gebeuren dat je ineens door iemand anders wordt toegevoegd in de SmurfenPr0nClub. Ik noem maar iets. (die foto staat echt op mijn netvlies, waarvoor dank, Vzr ;( )
pi_100186334
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:48 schreef conleche het volgende:
Wat ik heel vreemd vind: iemand van mijn FBvrienden heeft mij toegevoegd aan een groep. Zonder dat ik dat wist. Nu is het niks om me voor te schamen (multicultural friends and family's), maar het zal je gebeuren dat je ineens door iemand anders wordt toegevoegd in de SmurfenPr0nClub. Ik noem maar iets. (die foto staat echt op mijn netvlies, waarvoor dank, Vzr ;( )
Sorry :@

En je hoeft echt niet bang te zijn dat je bij de smurfenpr0nclub komt hoor ;)
Is alleen voor mensen die actief meedoen... :') :D

Het was trouwens XM die met het idee kwam, ik verzorgde alleen de illustraties voor mensen met wat minder fantasie.
pi_100186349
pi_100186469
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:46 schreef Perruche het volgende:

[..]

:~ lekker man!
Er liggen nog 5 worstjes in de vriezer te wachten op consumptie :9 .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100186511
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Er liggen nog 5 worstjes in de vriezer te wachten op consumptie :9 .
Lucky you :D
pi_100186550
Marmar, soms lijkt echt álles bij jullie verkeerd te lopen he :* .

Kwak, succes met schrijven de komende dagen!! Het zou echt super zijn als je het af kan maken ^O^ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100186578
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:55 schreef Perruche het volgende:

[..]

Lucky you :D
Ook gezien dat XM worteltjestaart met wit glazuur had dan? :P
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 11:00:23 #140
70532 loveli
N
pi_100186660
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

+1
crap in = crap out
pi_100186665
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nah. Ik ga voor de 8000ste keer proberen om 1 week (1 week maar. Als start) geen crap te eten. Daar past geen worteltjes taart in!
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:02:27 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100186719
Er zit groente in :7.
pi_100186953
Die 5 worstjes hadden bij mij heul niet zo lang in de vriezer gelegen trouwens! :D :P nogmaals complimentados aan de Mr, Phaidra!

Perr is een dikke 150jr oud :o
pi_100186954
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
Trouwens, anna, hoe is het afgelopen met je 'sollicitatie' voor Het Blok? :?
Volgens mij ging dat niet door....
pi_100186989
Anna heeft haar minute of fame al gehad bij SBS6 :D
pi_100186993
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:10 schreef V1z0R het volgende:
Die 5 worstjes hadden bij mij heul niet zo lang in de vriezer gelegen trouwens! :D :P nogmaals complimentados aan de Mr, Phaidra!

Perr is een dikke 150jr oud :o
'Proberen' om een week lang iets niet te doen, hoeft anders heul geen week te duren :P
pi_100187170
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

'Proberen' om een week lang iets niet te doen, hoeft anders heul geen week te duren :P
doh! Maar als ze het gemiddeld om de 2dagen+8uur probeert zou ze nog in de 50 moeten zijn.
pi_100187200
Ik ga zo boodschappen doen en op 't lijstje staat oa:

yoghurt
eieren
paprika
druiven
zachte geitenkaas
appels
spruitjes
sperziebonen
knolselderij
veldsla
courgette
aubergine
tomaat
wortel
room
melk
avocado

En verder even zien wat er nog meer aan groente ligt in de supermarkt.

Nog must haves?
Ja doei.
pi_100187254
Kwark, tonijn of makreel in blik, kipfilet, kalkoenfilet, broccoli :6...
pi_100187260
Oh, en als ik soep maak, zoals bijvoorbeeld broccolisoep, dan was dat voorheen altijd met aardappel, kan hier ook knolselderij doorheen ipv aardappel? :)
Ja doei.
pi_100187274
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:17 schreef V1z0R het volgende:

[..]

doh! Maar als ze het gemiddeld om de 2dagen+8uur probeert zou ze nog in de 50 moeten zijn.
:P
pi_100187278
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:20 schreef V1z0R het volgende:
Kwark, tonijn of makreel in blik, kipfilet, kalkoenfilet, broccoli :6...
broccoli en kipfilet liggen nog in de vriezer ^O^
Ja doei.
pi_100187391
Ik volg jullie berekeningen niet maar ik vind dat ik er best goed uitzie voor m'n 150 jaar :6
pi_100187421
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:36 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb besloten dat ik eerst ergens een bruine pruik ga passen. Is dat wat, dan doe ik het wel, is het niks, dan niet. Twijfel ik dan nog steeds, dan koop ik de pruik en wissel ik af. :+

@Kwak: is er geen winst te behalen in de soorten vlees die je kiest? Jij eet volgens mij nogal vaak vet varkensvlees en misschien scheelt dat op een dag maar 200 kcals. op de lange duur geeft het toch wel resultaat denk ik, als je wat magerder vlees eet.
:Y dat probeer ik doorgaans wel. Maar een haaskarbonade zoals ik vanavond eet is echt niet vet, dat is mager vlees (ongeveer 7 gram vet op 100 gram). Ook ham op brood is niet vet, ik kies echt magere ham uit, rauwe ham laat ik de dikke vetrand van liggen. Worst eet ik zelden, hamburgers heb ik altijd van rundvlees. Meestal rundervink ipv slavink (behalve de enkele keer dat ik er vreselijk veel zin in heb)...

droge worst is idd wel vet, maar ik zit vandaag op 1550 kcal, en wil eigenlijk niet lager dan 1500 komen dus ik kon t wel lijen dacht ik zo.

maar over t algemeen is t een goeie tip, eentje waar ik ook bewust op let als ik bewust bezig ben (wat ik pas kort voor mn vakantie weer ben gaan doen).
Kwak
pi_100187437
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga zo boodschappen doen en op 't lijstje staat oa:

yoghurt volle kwark of creme fraiche
eieren
paprika
druiven eventueel frambozen of rode bessen
zachte geitenkaas
appels
spruitjes
sperziebonen
knolselderij
veldsla
courgette
aubergine
tomaat
wortel met mate
room
melk vanwege lactose
avocado

En verder even zien wat er nog meer aan groente ligt in de supermarkt.

Nog must haves?
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:25:07 #156
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100187469
Druiven bevatten ook erg veel suikers mo.
pi_100187489
Oeh! En grapefruit natuurlijk om de suikerbalans in orde te houden :Y
pi_100187501
Grapefruit eet ik niet. Dat vind ik vies.
Ja doei.
pi_100187530
Wat is overigens het briljante aan speltbrood?
Ik heb het nu bij me, maar vind mn gewone volkorenbrood met 6 miljoen soort pitjes en zaadjes, veel lekkerder.
Doe wat je niet durft.
pi_100187554
quote:
3s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb het nu bij me, maar vind mn gewone volkorenbrood met 6 miljoen soort pitjes en zaadjes, veel lekkerder.
dat het lekker is :~.
pi_100187571
Althans als ik het bij Marqt koop, is het Lekker :~. Dan zit er alleen speltmeel, zout, water en desem in. Brood. Nom.
pi_100187590
quote:
3s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb geen idee, maar ik las gisteren dat iemand er 7 euro zoveel voor had neergeteld. Bij zo'n fancy supermarkt hier in A'dam. Ridicuul.
pi_100187592
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:25 schreef Tinkepink het volgende:
Druiven bevatten ook erg veel suikers mo.
Ik was dan ook niet van plan om in een keer een kilo druiven te verorberen: er gaan er wat door m'n salade vanavond (veldsla, zachte geitenkaas, wat druiven, uitgebakken bacon en wat honing/azijndressing).

Melk drink ik denk ik één mok per twee dagen.
Ja doei.
pi_100187607
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik was dan ook niet van plan om in een keer een kilo druiven te verorberen: er gaan er wat door m'n salade vanavond (veldsla, zachte geitenkaas, wat druiven, uitgebakken bacon en wat honing/azijndressing).

Melk drink ik denk ik één mok per twee dagen.
Je moet het zelf weten, maar het werkt wel het beste als je het goed doet. :)
pi_100187633
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:28 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar ik las gisteren dat iemand er 7 euro zoveel voor had neergeteld. Bij zo'n fancy supermarkt hier in A'dam. Ridicuul.
wut wut?
pi_100187635
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:28 schreef Perruche het volgende:
Althans als ik het bij Marqt koop, is het Lekker :~. Dan zit er alleen speltmeel, zout, water en desem in. Brood. Nom.
Whehehe, dat was de supermarkt die ik bedoelde. Geef jij daar dus echt zoveel geld aan uit? Kan je het dan niet beter zelf bakken? :P
pi_100187663
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:30 schreef Perruche het volgende:

[..]

wut wut?
Ja, was iemand op FB die daar een foto van postte. Dat hij niet had gedacht ooit nog eens 15 gulden aan een brood te spenderen.
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 11:31:11 #168
70532 loveli
N
pi_100187671
Melk is voor kalfjes :+

Voor een brood van de natuurwinkel ben ik tegen de 3 euro kwijt.
crap in = crap out
pi_100187700
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:30 schreef conleche het volgende:

[..]

Whehehe, dat was de supermarkt die ik bedoelde. Geef jij daar dus echt zoveel geld aan uit? Kan je het dan niet beter zelf bakken? :P
Zelf bakken? Nee, misschien als ik 50 ben en niets beters te doen heb :P

En mijn speltbrood kost 2 euro voor een grote bol. Ook duur maar lekkerder en gezonder dan 80 cent voor gebakken lucht van de AH :).
pi_100187753
7 euro voor een brood. WTF. :{
pi_100187778
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:33 schreef Ewelina het volgende:
7 euro voor een brood. WTF. :{
Misschien had de cassiere het wel verkeerd aangeslagen?
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:34:25 #172
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100187781
Ik kan me alleen heugen dergelijke bedragen voor brood te hebben betaald toen we in Noorwegen waren. Maar daar is werkelijk waar alles schofterig duur :').

En speltbrood bak ik zo nu en dan in de broodbakmachien!
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:37:52 #173
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100187886
Ik vind twee euro nog een koopje eigenlijk. Hier betaal je al snel vier euro voor een brood.
pi_100187890
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:31 schreef loveli het volgende:
Melk is voor kalfjes :+

Voor een brood van de natuurwinkel ben ik tegen de 3 euro kwijt.

Ik heb ooit 10,- voor 2 blikken Bavaria betaald. :@
Maar het was EK, stationswinkeltje was gesloten en ik moest bij het bushokje naar de wedstrijd luisteren.
pi_100187935
Ik heb het bij de lokale bakker gehaald en was 1,85 kwijt voor een halfje brood.
Maar ik vind het een beetje zoetig ofzo?
Maar het is dus niet gruwelijk veel beter en gezonder dan "normaal" volkoren brood?
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 11:41:40 #176
70532 loveli
N
pi_100188003
Gewoon brood wordt gemaakt van tarwe, spelt is een oude tarwesoort die bewerkelijker is om te oogsten en niet veel opbrengst heeft per halm. Spelt is milder voor de darmen.
crap in = crap out
pi_100188019
Ik ben eens naar mijn low-carb boek gaan kijken, en dan hebben ze gerechten met 30/100 gram koolhydraten in en gerecht... :{ lijkt me niet helemaal low carb dan... :{

Boh, ik had zo mijn routine en een nieuwe routine vinden is lastig :')
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 11:43:05 #178
70532 loveli
N
pi_100188062
In tarwe zitten meer eiwitten (gluten) die brood z'n elasticiteit geven, dankzij het glutennetwerk blijft het gas wat bij gisting vrijkomt gevangen in het brood.
crap in = crap out
pi_100188081
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben eens naar mijn low-carb boek gaan kijken, en dan hebben ze gerechten met 30/100 gram koolhydraten in en gerecht... :{ lijkt me niet helemaal low carb dan... :{

Boh, ik had zo mijn routine en een nieuwe routine vinden is lastig :')
ik snap niet dat je het doet als je er zo tegenop ziet, eigenlijk... maar goed, ik ben dan ook verloren voor de low-carb beweging :P
Kwak
pi_100188143
Ik vind het vooral lastig, zoals ik al zei, om uit mijn routine te komen: ik eet al weken/maanden hetzelfde voor O/T/L (wel afwissling in wat wanneer) en avondeten is oko al maanden een verzameling van 15 recepten die we afwisselen. Moet nu ineens veel meer nieuwe dingen bedenken, en da's niet zo makkelijk als je normaal eens in de zoveel tijd wat toevoegt of eraf haalt.
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:45:34 #181
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100188144
Ohaai! Gisteren deel van een HP marathon megekeken :P Om 11.00 HP & the Goblet of Fire, daarna nog deel 5 en 6 en 7.1, en toen in de bios deel 7.2, en om 00.30 was ik thuis :7 Goed zitvlees gekweekt wel _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100188172
Mo, waarom ga je het niet wat meer plannen voor je eraan begint?
pi_100188179
Oh en OT: en ik vind agar agar veeeeel fijner werken dan dat vieze gelatine!
pi_100188188
Misschien van het weekend weer eens een lekkere kokosmelk pudding maken :9
pi_100188189
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:09 schreef loveli het volgende:

[..]

De zoete troep vermijden lukt mij redelijk, maar het moeilijkste vind ik zout/hartig/drank laten staan. Ik wéét gewoon dat ik vanmiddag weer aan een biertje met vlammetjes zit.
pi_100188195
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:46 schreef Perruche het volgende:
Mo, waarom ga je het niet wat meer plannen voor je eraan begint?
We hebben op zich nu een prima weekmenu, vind het alleen nog wat 'eng', ik hoop dat 't gewoon net zo lekker is als anders :)
En dan ga ik weer op zoek naar nieuwe/andere recepten :') dus ik laat 't nu maar gewoon voor wat 't is en dan gaan we zondag evalueren :)
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:47:31 #187
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100188208
quote:
18s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:46 schreef Laureline het volgende:

[..]

De zoete troep vermijden lukt mij redelijk, maar het moeilijkste vind ik zout/hartig/drank laten staan. Ik wéét gewoon dat ik vanmiddag weer aan een biertje met vlammetjes zit.
Ik heb het precies andersom :').
pi_100188319
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:47 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik heb het precies andersom :').
Ik vind het allemaal moeilijk. Alhoewel ik wortels geraspt ook echt wel super lekker vind, dat kan ik meer eten, net als geraspte komkommer. Of appel met kaneel.

/raspverslaafde :D
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 11:52:32 #189
70532 loveli
N
pi_100188364
quote:
18s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:46 schreef Laureline het volgende:

[..]

Als ik er weer eens aan begin heb ik wat last met maat houden :') En ik drink geen bier, dat is m'n redding.
crap in = crap out
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:52:37 #190
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100188372
Raspen is wel prima idd, alleen ik krijg er zo'n pijn in m'n handen van, dus doe het niet zo vaak. Alleen voor de carrot cake eigenlijk :P.
pi_100188390
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en als ik soep maak, zoals bijvoorbeeld broccolisoep, dan was dat voorheen altijd met aardappel, kan hier ook knolselderij doorheen ipv aardappel? :)
In mijn ervaring kan je alle aardappel in gerechten prima vervangen door knolselderij! Het is ook heel lekker door de stamppotten bijvoorbeeld: boerenkool, hutspot, zuurkool...geeft net een wat frissere smaak.

*O* Knolselderij! *O*
pi_100188421
lmfao oke, schiet mij maar lek...
crosspost:

quote:
99s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:52 schreef MarMar het volgende:
_O-
Nou en dus.. weer gebeld..
"natuurlijk mevrouw, heeft u een vluchtnummer wat ik kan noteren?"
"huh? eh, ja heb ik, momentje"

oh well... de rit is dus geboekt en we vertrekken idd om 6 uur ipv 7.. foutje in het systeem ofzo dat dat eerst niet kon?? dont know.. maar goed, het is geregeld!!!

Thx voor alle medeleven en aanbiedingen en tips van iedereen, ook in pm!
pi_100188461
meer informatie over spelt:
http://www.voedingswaar.nl/speltmeel.htm
pi_100188498
Hey MarMar fijn dat het nu toch kan!

Lunchen :W
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:56:57 #195
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100188517
Oh en vriendje en ik hadden ook het idee opgevat om iig D wat meer low carb te doen, Mo! *) :+ Wat in mister vriendje's wereld veelal zoveel betekent als 'gewoon een stukkie vlees met groenten" :+

Of ik overdag durf mee te doen moet ik nog bedenken - nu ik nog thuis zit (joechei) is het in principe wel het handigste moment om het te proberen :')
pi_100189100
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh en vriendje en ik hadden ook het idee opgevat om iig D wat meer low carb te doen, Mo! *) :+ Wat in mister vriendje's wereld veelal zoveel betekent als 'gewoon een stukkie vlees met groenten" :+

Of ik overdag durf mee te doen moet ik nog bedenken - nu ik nog thuis zit (joechei) is het in principe wel het handigste moment om het te proberen :')
HIer idem, want Mr.Mo heeft gewoon met brood ontbeten ;)
Ik ga zo maar 's fietsen, het is iig heerlijk weer.

Weekmenu:

Ma: frittata met feta, tomaat, olijven en spinazie
Di: goulash met bloemkool als 'vuller'
Wo: Wokschotel met zwarte bonenpasta en groenten met sperziebonen als basis
Do: Gevulde paprika's met gehakt en kaas (en andere groenten)
Vr: Broccolisoep
Za: Lasagne met courgette, aubergine, koolvis en kaas
Zo: halve kip uit de oven met 'knolselderijpatat'

:)
Ja doei.
pi_100189169
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

HIer idem, want Mr.Mo heeft gewoon met brood ontbeten ;)
Ik ga zo maar 's fietsen, het is iig heerlijk weer.

Weekmenu:

Ma: frittata met feta, tomaat, olijven en spinazie
Di: goulash met bloemkool als 'vuller'
Wo: Wokschotel met zwarte bonenpasta en groenten met sperziebonen als basis
Do: Gevulde paprika's met gehakt en kaas (en andere groenten)
Vr: Broccolisoep
Za: Lasagne met courgette, aubergine, koolvis en kaas
Zo: halve kip uit de oven met 'knolselderijpatat'

:)
Ziet er lekker uit!
Knolselderij O+
pi_100189203
Oh, en ik ga ook die quiche van sigme maken, voor als lunch enzo :Y
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:22:23 #199
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100189442
Bij knolselderij heb ik altijd dat ik afgeschrikt word door het idee dat je dat ding moet slachten oO<

Fijn menuutje, Mo! :9 Goulash en gevulde paprika's ga ik gappen denk ik :Y)
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 12:23:51 #200
70532 loveli
N
pi_100189485
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bij knolselderij heb ik altijd dat ik afgeschrikt word door het idee dat je dat ding moet slachten oO<
Bang dat 'ie zonder kop nog even doorloopt?
crap in = crap out
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:24:30 #201
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100189505
Ik weet niet eens hoe het eruit ziet. Denk ook niet dat ik ooit gegeten heb. Misschien ergens in een restaurant ofzo, onbewust :').
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:24:35 #202
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100189512
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Bang dat 'ie zonder kop nog even doorloopt?
Nee, bang dat ik een uur loop te klungelen en dan niks over heb :+
pi_100189550
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik weet niet eens hoe het eruit ziet. Denk ook niet dat ik ooit gegeten heb. Misschien ergens in een restaurant ofzo, onbewust :').
_O- erwtensoep?
pi_100189592
Je kan met Atkinsmeel en eieren ook een soort panne(n)koeken maken en die kan je gebruiken als wraps of als pizzabodem. Ik had dat meel eigenlijk nooit in huis en maakte ook vaak een soort omelet van eieren en creme fraiche en die gebruikte ik als pizzabodem.
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:27:47 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100189601
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- erwtensoep?
Oh, ja! Nouja, dan zal het wel he :') :D.
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 12:30:06 #206
70532 loveli
N
pi_100189666
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:24 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nee, bang dat ik een uur loop te klungelen en dan niks over heb :+
crap in = crap out
pi_100190048
mo, wat makkelijk in elkaar te draaien is;

courgette halen en in lange plakken en daarna repen snijden. Dit beetgaar koken -> dat is je "pasta"

Dan kun je kiezen of zelf gehakt bakken met kant en klare tomatensaus, of je draait zelf een tomatensaus in elkaar of je vervangt het gehakt door zalm of tonijn en je hebt je eerste lowcarb avondmaaltijd. :s)

Oja, let er ook op dat je genoeg vetten binnen krijgt. Low carb en low fat is dodelijk! Naja, iig voor je doorzettingsvermogen en je humeur.

Dus pindakaas op je lijst, vette vis en bijv. amandelen of walnoten :9
pi_100190086
lijstjesdrop:

O: smoothie+nootjes
T: zoete aardappel+kalkoenfilet
L: opgebakken rijst, paprika op zuur en kipfilet
T: shake
S: borst en triceps
T: 4 rijstewafels met pindakaas O+ en biefstukreepjes
D: aardappel,vis en salade
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:07:42 #209
70532 loveli
N
pi_100190801
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:44 schreef _aurum_ het volgende:
lijstjesdrop:

O: smoothie+nootjes
T: zoete aardappel+kalkoenfilet
L: opgebakken rijst, paprika op zuur en kipfilet
T: shake
S: borst en triceps
T: 4 rijstewafels met pindakaas O+ en biefstukreepjes
D: aardappel,vis en salade
Jij hebt van die bb-lijsten met ook veel carbs. Werkt dat nou goed voor je?

En respect dat je een rijstewafel met pindakaas wegkrijgt.
/droge mond
crap in = crap out
pi_100191058
Ok, met mijn planning zit ik op 1300 kcal, lijkt me niet genoeg.

Lijstje/ planning
O: 150 ml yoghurt, 3 el muesli, 4 aardbeien
T: 2 gekookte eitjes
L: focaccia met hummus, 250 ml venkelsoep
T: 150 ml yoghurt met 1 banaan
B: 20 minuten fietsen
T: amandelen (gezouten :6)
D: salade van sla/wortel/komkommer/dressing. Denk dat ik hier ook nog een paprika aan toevoeg :9 en eventueel iets van uitgebakken spekjes...?
pi_100191081
En met dit mooie weer wil ik helemaal niet naar de RPM! Binnen, bah! Denk dat als het zo'n mooi weer blijft, ik ga proberen een stukje hard te lopen... :@
pi_100191102
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:16 schreef Perruche het volgende:
En met dit mooie weer wil ik helemaal niet naar de RPM! Binnen, bah! Denk dat als het zo'n mooi weer blijft, ik ga proberen een stukje hard te lopen... :@
Of je gaat zwemmen? Veel oudere mensen doen dat :P :D
pi_100191128
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zwemmen? Waar? :D in een zwembad? He bah!
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:18:10 #214
70532 loveli
N
pi_100191158
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:17 schreef Perruche het volgende:

[..]

Geen open water in de buurt?
crap in = crap out
pi_100191162
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:16 schreef V1z0R het volgende:

Belangrijkste reden voor mij om niet meer te gaan zwemmen -O-
a: ze gaan heel traag
b. en dan het liefst met z'n drieën naast elkaar in een baan want je moet wel kunnen kletsen
c. als jij langs komt borstcrawlen klagen ze omdat de permanent niet nat mag worden

-O-

Iemand nog lekkere ideeën voor een vegetarische lasagne, dat wilde ik vanavond maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:19:16 #216
70532 loveli
N
pi_100191189
Repen courgette/aubergine ipv pasta. Oh wacht, geen vlees :')
crap in = crap out
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:19:18 #217
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100191191
pi_100191193
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:17 schreef Perruche het volgende:

[..]

Zwembad, zwemplas, zee, kanaal, meer, sloot, vaart, wijk, opgaande, vijver...
pi_100191210
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Geen open water in de buurt?
Ik woon op 3 minuten van de Dam in Amsterdam, ik kan de amstel proberen ;) maar lijkt me wel erg koud! Daarnaast heb ik geen zwempak :D
pi_100191259
Isabeau, maak mijn lasagne heel vaak vegetarisch, je kan bijv. courgette heel fijn hakken en erdoor doen als "vulling", samen met wat zwarte olijven. Verder gewoon normaal, met lasagnevellen en tomaat enzo :9.

Die van XM ziet er ook lekker uit!
pi_100191263
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:19 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik woon op 3 minuten van de Dam in Amsterdam, ik kan de amstel proberen ;) maar lijkt me wel erg koud! Daarnaast heb ik geen zwempak :D
Ieuw! Zwemmen in de Amstel! :o
Ik heb een hekel aan zwemmen. En dan toch gewoon een vakantie plannen naar de andere kant van de wereld om van de langste glijbaan ter wereld af te gaan.
Soms begrijp ik mezelf ook niet. B-)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:21:41 #222
70532 loveli
N
pi_100191279
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:19 schreef Perruche het volgende:

[..]

Bikini? Burkini? IJmeer? Skinnydippen?
crap in = crap out
pi_100191291
Zwemmen in open water O+

Ik ga proberen binnen het uur in mijn auto te zitten :P

Zit nu ondertussen een mooie jumpsuit te zoeken.
Heb een mooie van 10days en had er gewoon 2 moeten kopen ;(
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:23:13 #224
70532 loveli
N
pi_100191323
Ik heb eigenlijk ook een hekel aan zwemmen, maar m'n bikini staat zo leuk.

's Nacht zwemmen is ook tof. Het water voor mij alleen en de sterrenhemel. Als er een achterlijk warme dag komt ga ik weer op die manier afkoelen.
crap in = crap out
pi_100191325
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Bikini? Burkini? IJmeer? Skinnydippen?
Ijmeer is wel dichterbij maar echt ijskoud.... Durf ik niet! Nee, zwemmen is voor mij alleen leuk in een mooie blauwe zee. Dan vind ik het echt heerlijk! Of in het meer in Duitsland bij mijn papa, dat vind ik ook geweldig. Maar hier in Amsterdam sla ik graag over ;)
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:24:06 #226
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100191352
Zwemmen :N

Voor het laatst gezwommen tijdens ons weekendje weg in Duitsland, nadat we in de compleet lege sauna waren geweest. En daarvoor.... ik denk minstens 3 jaar geleden in een meertje in Zweden.
pi_100191359
quote:
Nou, dat was makkelijk :D Dit ziet er idd goed uit *O*

(en op de ricotta na alles in huis :7 )
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:24:59 #228
70532 loveli
N
pi_100191382
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zwemmen :N

Voor het laatst gezwommen tijdens ons weekendje weg in Duitsland, nadat we in de compleet lege sauna waren geweest. En daarvoor.... ik denk minstens 3 jaar geleden in een meertje in Zweden.
Gooi je haar los en duik er eens in!
/care enzo
crap in = crap out
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:25:06 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100191385
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, dat was makkelijk :D Dit ziet er idd goed uit *O*
Hij is echt superlekker. Tip van flip: begin met laagje tomatensaus ipv bladen zoals in het recept staat. Tenzij je graag aangekoekte bladen van je ovenschaal wilt bikken of course :7.
pi_100191406
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:25 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hij is echt superlekker. Tip van flip: begin met laagje tomatensaus ipv bladen zoals in het recept staat. Tenzij je graag aangekoekte bladen van je ovenschaal wilt bikken of course :7.
_O- nou idd mijn eerste keer lasagne :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:26:51 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100191447
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Gooi je haar los en duik er eens in!
/care enzo
Nee :).
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:28:09 #232
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100191498
Bijkomstig bezwaar is ook dat ik niet zo goed kan zwemmen :'). Ik heb alleen A-diploma en ik spartel dus een beetje. Echt zwemmen kan je het niet noemen :').
pi_100191507
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:25 schreef XcUZ_Me het volgende:

*grijns* tip genoteerd! Ik denk dat ik er ook nog cashewnoten door doe. Ross blijft maar zeggen hoe lekker de vegetarische lasagne van zijn zus met cashewnoten is :')
pi_100191546
* Het moment waar op je bedenkt dat het kinderbad warmer was omdat al die kleuters erin zaten te zeiken * })
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:32:20 #235
70532 loveli
N
pi_100191627
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bijkomstig bezwaar is ook dat ik niet zo goed kan zwemmen :'). Ik heb alleen A-diploma en ik spartel dus een beetje. Echt zwemmen kan je het niet noemen :').
Ik drijf ook een beetje tussen de eendjes en zorg ervoor dat m'n haar niet nat wordt :+
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:32:55 #236
70532 loveli
N
pi_100191648
Vaiz, je sig :')
crap in = crap out
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:34:01 #237
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100191689
Mja, ik houd er gewoon niet zo van. Heb geen badkleding, want op het strand hangen vind ik ook geen donder aan. Tenzij het 's avonds is, bij een vuurtje en met een fles rosé. Dan vind ik het wel weer leuk :7.
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:35:44 #238
70532 loveli
N
pi_100191741
Ook geen topvintage badpak?!
crap in = crap out
pi_100191772
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:32 schreef loveli het volgende:
Vaiz, je sig :')
Leuk he? :D

Ter ere van de comeback van Beavis & Butthead. :Y Al klinkt Beavis tegenwoordig wel wat raar.
@ 55 sec.
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:37:37 #240
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100191800
quote:
11s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:35 schreef loveli het volgende:
Ook geen topvintage badpak?!
Nee :). Waarom zou ik geld uitgeven aan een badpak als ik nooit ga zwemmen of naar het strand ga? Ik zie het nut er niet van in.
pi_100192081
Zwemmen is heerlijk! Ik heb het 7 jaar lang in wedstrijdverband gedaan. :)
pi_100192140
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:45 schreef Ewelina het volgende:
Ik ook. En alle meiden van toen die in mijn team zaten zijn nu echt dik :') Ik heb ook al van die enorme schouders. Maar dus wel een zandloperfiguur *) Mocht ik ooit een dochter krijgen dan kan ze haar zwemdiploma's halen, maar mooi dat ze niet op wedstrijdzwemmen gaat }:|
pi_100192171
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:45 schreef Ewelina het volgende:
Ik vind het ook heerlijk <3
Ook iets van 4 :? jaar mee gedaan met de trainingen voor wedstrijdzwemmen, maar nooit meegedaan met wedstrijden.
pi_100192238
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook. En alle meiden van toen die in mijn team zaten zijn nu echt dik :') Ik heb ook al van die enorme schouders. Maar dus wel een zandloperfiguur *) Mocht ik ooit een dochter krijgen dan kan ze haar zwemdiploma's halen, maar mooi dat ze niet op wedstrijdzwemmen gaat }:|
Kijk maar naar Erica Terpstra! :o
pi_100192262
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:50 schreef V1z0R het volgende:

Kijk maar naar Erica Terpstra! :o
Ik noem het dan ook het ericaterpstrasyndroom :7
Zelfs Inge de Bruijn heeft aanleg om dik te worden!
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:52:22 #246
70532 loveli
N
pi_100192290
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Erica Terpstra en Ada Kok. Mijn ma mocht daarom niet zwemmen vroeger.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:52:38 #247
70532 loveli
N
pi_100192300
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wut? Inge?
crap in = crap out
pi_100192308
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je moet er gewoon niet mee stoppen. Dat is het probleem... :7 Zwemmen is wel een uitstekende workout.
pi_100192326
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:52 schreef loveli het volgende:

Erica Terpstra en Ada Kok. Mijn ma mocht daarom niet zwemmen vroeger.
Ik snap dat dus wel :@ Ik werd verdorie zelfs een keer in de trein door een oude vent aangesproken of ik vroeger aan wedstrijdzwemmen had gedaan. Dus ik vraag hem of hij me daarvan herkent. Zegt hij: nee, maar je hebt er typisch het figuur van over gehouden 8)7
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:54:27 #250
70532 loveli
N
pi_100192365
Mwah, als je zonder schouders geboren wordt krijg je ook niet opeens brede schouders als je gaat zwemmen.
("mevrouw, doet u aan krachtsport?")
crap in = crap out
pi_100192370
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik snap dat dus wel :@ Ik werd verdorie zelfs een keer in de trein door een oude vent aangesproken of ik vroeger aan wedstrijdzwemmen had gedaan. Dus ik vraag hem of hij me daarvan herkent. Zegt hij: nee, maar je hebt er typisch het figuur van over gehouden 8)7
Beter dan dat ze vragen of je meedeed aan het NK frikandellen eten ;) :P
pi_100192382
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:52 schreef loveli het volgende:

Wut? Inge?
Die moet flink trainen om slank te blijven. Het klopt ook wel dat zwemmers een dikkere vetlaag hebben dan andere sporters; dat hoort bij zwemmen omdat je dan aerodynamischer bent en de kou van het water zet je lijf aan tot onderhuidse vetopslag. En je ligt veel in dat water :')
pi_100192398
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:54 schreef loveli het volgende:
Mwah, als je zonder schouders geboren wordt krijg je ook niet opeens brede schouders als je gaat zwemmen.
Absoluut wel :) Ik begon al toen ik 6 was hè. Het vormt je lijf gewoon.
pi_100192404
Fijn, ik heb een excuus O+
Ja doei.
pi_100192418
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn, ik heb een excuus O+
Nee, je hebt een oorzaak, da's geen excuus :P
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:56:29 #256
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100192434
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die moet flink trainen om slank te blijven. Het klopt ook wel dat zwemmers een dikkere vetlaag hebben dan andere sporters; dat hoort bij zwemmen omdat je dan aerodynamischer bent en de kou van het water zet je lijf aan tot onderhuidse vetopslag. En je ligt veel in dat water :')
Wauw dat wist ik niet! Logisch wel, eigenlijk.

Ik zwom nooit veel :P Net als XM alleen A-diploma en toen ik eens regelmatig wilde gaan zwemmen om af te vallen kreeg ik uitslag :')
pi_100192441
Zwemmen heb ik ook tijd gedaan, maar kon mn huid niet tegen...
Hardlopen O+ Ik ga vanavond weer na 2 weken rust door knie... duimen!

Lijstje:

O: Energymix met sojamelk + Yakult
T: Druiven
L: 4 Vitalu crackers, halve avocado, 100 gr rauwkost en klein beetje smeerkaas
T: Nectarine, handje gemengde ongezouten noten, beker sojamelk
S: Hardlopen, hopelijk half uur/40 min afhankelijk van knie
D: Beetje pasta met tomaten, tomatensaus, halve courgette, halve gele paprika en halve bol mozzarella
T: Koffie verkeerd

I know, veel carbs... Maar geen ontbijtkoek en wel Yakult *O*
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 13:57:05 #258
70532 loveli
N
pi_100192452
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Absoluut wel :) Ik begon al toen ik 6 was hè. Het vormt je lijf gewoon.
Dan zijn je botten idd nog volop in ontwikkeling.
crap in = crap out
pi_100192456
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, je hebt een oorzaak, da's geen excuus :P
maar ik wilde net meteen maar brood gaan bakken :9 :+
Ja doei.
pi_100192475
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
maar ik wilde net meteen maar brood gaan bakken :9 :+
Niets mis met brood bakken! :9 O+

SPOILER
pi_100192490
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:54 schreef loveli het volgende:
Het helpt wel. Alle jongens bij het zwemmen hadden een goed fysiek met mooie brede schouders O+
pi_100192504
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:58 schreef Ewelina het volgende:

Het helpt wel. Alle jongens bij het zwemmen hadden een goed fysiek met mooie brede schouders O+
Bij jongens vind ik het prachtig, zo'n zwemmerfiguur O+
pi_100192523
Buh, enige wat ze niet hadden was knolselderij, maar dat kan ik nog halen als ik zaterdag kip ga halen ^O^

Heb heel veel diepvriesgroente meegenomen, zoveel dat de vries nu vol zit met:

broccoli, bloemkool, spinazie, boontjes, spruitjes, paprika en mais :)
en dan liggen er ook nog koolvis, gehakt, rundvleesblokjes, kippenvleugeltjes en kipfilet in :o
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 14:01:40 #264
70532 loveli
N
pi_100192590
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:58 schreef Ewelina het volgende:

[..]

En toch heb ik het idee dat aanleg een rol speelt. Als je van jezelf al de aanleg/schouders niet hebt, kom je ook niet ver met wedstrijdzwemmen.
crap in = crap out
pi_100192600
Klinkt goed, moblo!

Dacht dat er ook zo'n '100 squats' ding was, dus ik denk: mooi, eens proberen, klinkt goed haalbaar! Blijkt het net even iets meer te zijn: http://www.twohundredsquats.com/
pi_100192665
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:01 schreef loveli het volgende:

[..]

En toch heb ik het idee dat aanleg een rol speelt. Als je van jezelf al de aanleg/schouders niet hebt, kom je ook niet ver met wedstrijdzwemmen.
Ook wat je aanleg m.b.t. spiervezels is van belang, de een heeft meer fast-twitch, de ander meer slow-twitch vezels. Een gedeelte is natuurlijk wel met training te beïnvloeden maar grootste gedeelte is aanleg.
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:04:16 #267
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100192680
quote:

[..]

Net zoals wat ik las over het 'ideale hardloperslichaam'! Gelukkig had ik toen al besloten ermee te kappen :') :+
pi_100192706
quote:

Dat speelt vast ook een grote rol ja :Y Daarom zie je geen iele topzwemmers met magere schoudertjes :+
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 14:06:05 #269
70532 loveli
N
pi_100192729
En op die ene slanke dunne turnster na hebben de meeste topturnsters gespierde benen en een wat gedrongen figuur.
crap in = crap out
pi_100192752
http://foodandspice.blogs(...)-olive-frittata.html

Deze ga ik zo maken :9

en heb ook makreel in tomatensaus meegenomen, tonijn, radijsjes, toch maar een grapefruit voor 40 pence, kijken of ik daar wat mee kan zodat ik 't lekker vind....

Griekse yoghurt is weer gewoon volvet geworden. Zit 2,8gram per 100 gram aan carbs in. In de Low Fat zit 6,7 :') Dan maar minder grote portie (want wel 126 vs 77 Kccal per 100 gram).
Ja doei.
pi_100192818
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:06 schreef loveli het volgende:
En op die ene slanke dunne turnster na hebben de meeste topturnsters gespierde benen en een wat gedrongen figuur.
Leuk idee voor een website :7 Allemaal foto's van 'de typische' (vul sport in).
pi_100192888
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Leuk idee voor een website :7 Allemaal foto's van 'de typische' (vul sport in).
De typische WoWer
SPOILER: voor zekerheid toch maar ff
Sorry, WoW is geen sport natuurlijk :{
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:17:33 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100193074
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:11 schreef V1z0R het volgende:

[..]

De typische WoWer
SPOILER: voor zekerheid toch maar ff
Sorry, WoW is geen sport natuurlijk :{
Ik stel 'm me meer zo voor:

SPOILER
NoFi :@
pi_100193171
quote:
11s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

SPOILER
Ja! :D Als je naar Blizzom kijkt (jaarlijkse gamedinges voor Blizzard games) zie je vooral veel te dikke mensen :D Van de hele dag achter je pc zitten word je vanzelf wel dik.
pi_100193262
:W

Ik durf niet op spoilers van Viz te drukken :)

Mijn vriendje heeft ook zwem-schouders O+ , en zwem-heupen (geen heupen).

En Mo, we zijn inderdaad afgewezen voor Het Blok. We zijn nu maar bij mijn moeder aan het klussen geslagen, gisteren kozijnen geverfd en daardoor een verfvlek op mijn decollete. Die ik zelf niet gezien had, maar mijn collega's des te meer opviel!

Nu thuis met een enorme knoop in mijn maag voor De Test waarover ik al eerder had verhaald. Heb geoefend met boekjes en uitschrijven, maar van de oefentest kreeg ik al dikke paniek en nu durf ik de echte test niet te maken. /mietig
pi_100193278
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij hebt van die bb-lijsten met ook veel carbs. Werkt dat nou goed voor je?

En respect dat je een rijstewafel met pindakaas wegkrijgt.
/droge mond
Voor mij werkt dit soort eten het best.:Y Dus wel carbs, maar met een lage GI index.

De BB lijsten zijn handvaten om 'schoon' te kunnen eten en dat willen ze dan weer zodat ze kunnen groeien :Y Maar die gasten moeten af en toe ook echt veeeeel eten om aan het aantal kcal's per dag te kunnen komen.

Het moet uitgebalanceerd zijn he :P
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 14:25:46 #277
70532 loveli
N
pi_100193319
quote:
11s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

SPOILER
Ik zo :')
SPOILER
crap in = crap out
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:26:43 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100193350
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik zo :')
SPOILER
Ik zie weinig verschil, alleen dat jouw meneer z'n computer aan het upgraden is. Of althans een poging daartoe doet :').
  Vis een optie? maandag 1 augustus 2011 @ 14:28:30 #279
70532 loveli
N
pi_100193413
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:24 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Voor mij werkt dit soort eten het best.:Y Dus wel carbs, maar met een lage GI index.

De BB lijsten zijn handvaten om 'schoon' te kunnen eten en dat willen ze dan weer zodat ze kunnen groeien :Y Maar die gasten moeten af en toe ook echt veeeeel eten om aan het aantal kcal's per dag te kunnen komen.

Het moet uitgebalanceerd zijn he :P
Balans is het toverwoord. In mijnhoofd zit dat BB-ers insuline nodig hebben om te groeien en daarom de hele dag door carbs eten, ik vroeg me af of dat voor iemand die niet heftig hoeft te groeien ook goed is om bij elke maaltijd een carb-moment te hebben. Jij kiest toch bewust voor elke maaltijd dat er eiwitten, carbs en vetten in zitten?
crap in = crap out
pi_100193504
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
http://foodandspice.blogs(...)-olive-frittata.html

Deze ga ik zo maken :9

en heb ook makreel in tomatensaus meegenomen, tonijn, radijsjes, toch maar een grapefruit voor 40 pence, kijken of ik daar wat mee kan zodat ik 't lekker vind....

Griekse yoghurt is weer gewoon volvet geworden. Zit 2,8gram per 100 gram aan carbs in. In de Low Fat zit 6,7 :') Dan maar minder grote portie (want wel 126 vs 77 Kccal per 100 gram).
Als je echt low-carb gaat doen moet je niet te veel met calorieën tellen bezig zijn...
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:36:51 #281
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100193694
Tja, gezien ik minder rughaar heb voel ik me maar niet aangesproken oO<
pi_100193886
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Balans is het toverwoord. In mijnhoofd zit dat BB-ers insuline nodig hebben om te groeien en daarom de hele dag door carbs eten, ik vroeg me af of dat voor iemand die niet heftig hoeft te groeien ook goed is om bij elke maaltijd een carb-moment te hebben. Jij kiest toch bewust voor elke maaltijd dat er eiwitten, carbs en vetten in zitten?
volgens mij is idd insuline nodig, maar het zit 'm vooral in het calorisch overschot. Dat zorgt dat ze groeien. In principe kan je ook groot worden op McD, maar of je dan tevreden bent over de hoeveelheid spier die aankomt dat weet ik niet :')

Je kan ook met een low carb lyfestyle groeien als kool. Wat ik er van weet is dat ze van vooral rondom de trainingen gaan laden met snelle koolhydraten, dus dan wordt het vooral tijdens de training verbrandt en daarna ga je weer vrolijk verder met je low carb lifestyle.

ik heb bij mijn ontbijt de meeste vetten zitten op niet trainingsdagen en op trainingsdagen heb ik na mijn training nog pindakaas O+

In al mijn maaltijden zitten iig eiwitten en carbs :Y
pi_100194055
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja! :D Als je naar Blizzom kijkt (jaarlijkse gamedinges voor Blizzard games) zie je vooral veel te dikke mensen :D Van de hele dag achter je pc zitten word je vanzelf wel dik.
Na het bekijken van oude LAN-party foto's ben ik het niet eens met deze strekking. Grootste gedeelte is normaal tot dun of zelfs extreem dun, wel zijn er zeer weinig mensen met enige teint in het gelaat en grote hoeveelheden aan 18+ materiaal aanwezig. Enig gebrek aan persoonlijke hygiëne lijkt ook een gemene deler te zijn.
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:47:45 #284
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100194140
Pareltje doorgestuurd gekregen van zus:

Op de markt een paar marktverkoperds van goedkope zut met daarbij het bordje: "1 euri dus niet zeuri" _O-
pi_100194632
:') is toch rijmelarij van het niveau lik m'n vessie :{w :P
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:05:00 #286
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100194664
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:03 schreef V1z0R het volgende:
:') is toch rijmelarij van het niveau lik m'n vessie :{w :P
Dat maakt het juist zo mooi O+ :')
pi_100194800
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dat maakt het juist zo mooi O+ :')
No lie? :D O+
pi_100194812
zo, week 3 oefening 1 van de 200 situps zit er op.. auw
Verder nog wat extra krachttraining gedaan. Voelt toch wel weer ff lekker.

Wat heerlijk dat de zon weer eens schijnt trouwens O+ O+
pi_100194847
Helemaal in lijn met de laatste conversaties: heeft er iemand zin om morgen mee naar het strand te gaan? Ik heb vrij genomen voor het mooie weer w/ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100194875
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:10 schreef Phaidra het volgende:
Helemaal in lijn met de laatste conversaties: heeft er iemand zin om morgen mee naar het strand te gaan? Ik heb vrij genomen voor het mooie weer w/ .
Spoilers! ;(
pi_100195010
als je een hekel hebt aan verhalen over kinderen mag je de rest van deze post overslaan.

net heerlijk opgepast op mijn scheet van een buurmeisje. Ze is nog niet eens drie, maar overduidelijk een enig kind van vrij intellectuele ouders, en daardoor wijs op een niet pedante manier. ze heeft in de speeltuin eerst rustig een half uur op de kant van t kikkerbadje alles zitten observeren voor ze zelf ging rondspetteren, heeft twee hele boterhammen gegeten en me haar allrgrootste glimlachjes cadeaugedaan tijdens het voorlezen *smelt* wát een schatje. O+
Kwak
pi_100195259
wie wist er hier wat van auto's? ik overweeg deze aan te schaffen van een vriend van me voor 500 euro. moet wel eind augustus weer APK... wil hij evt ook laten doen, incl reparaties maar dan gaat t wel op mijn kosten/issie duurder...

SPOILER
Kwak
pi_100195322
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:10 schreef Phaidra het volgende:
Ik moet werken. ;(
pi_100195425
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:25 schreef kwakz0r het volgende:
wie wist er hier wat van auto's? ik overweeg deze aan te schaffen van een vriend van me voor 500 euro. moet wel eind augustus weer APK... wil hij evt ook laten doen, incl reparaties maar dan gaat t wel op mijn kosten/issie duurder...

SPOILER
Ik heb geen verstand van auto's, maar ik zou niet zo snel een dergelijke auto kopen zo vlak voor de APK. Je koopt hem van een vriend, dus hij zal je vast niet afzetten, maar ik zou dan even wachten tot de APK, zodat je de daadwerkelijke kosten van de auto weet (en dan de afweging kunt maken).
pi_100195427
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:25 schreef kwakz0r het volgende:

SPOILER
Ik weet er niet zo heel veel van, maar spuiten is heel prijzig. Tenzij je iemand kent die het off the record voor je doet. En volgens mij wordt een auto niet afgekeurd op roest op de lak, zolang de onderkant nog prima is. Grote vraag is dus: waar zit de roest nog meer? Je kan ook eerst een APK laten doen en daarna beslissen of de reparatiekosten in verhouding zijn. APK op zich is niet zo duur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100195524
Corsa opnieuw laten spuiten zou ik sowieso nooit doen(Corsa is nogal roestgevoelig), laat staan eentje van 500,-. Dan had ik zelf nog eerder een paar spuitbussen gekocht.
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:45:36 #297
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100195858
Niet doen, tenzij je 'nu' een auto nodig hebt voor een maandje europa. Dan is een huurauto duurder dan deze.
pi_100195947
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:45 schreef Tinkepink het volgende:
Niet doen, tenzij je 'nu' een auto nodig hebt voor een maandje europa. Dan is een huurauto duurder dan deze.
ja, dat was ook mij idee. heb niet nú een auto nodig, maar t zou wel lekker zijn ivm werken op twee locaties.

hij bood aan om de apk te laten doen en reparaties, maar dan is t wel op mijn kosten zeg maar, dus ik denk dat ik t niet doe...
Kwak
pi_100196009
Kun je niet een checkup laten doen bij een garage? Of ken je niet toevallig iemand met veel verstand van auto's/een monteur?
Anders zou ik er denk niet mm handen aan branden en iets kopen wat al gekeurd is en waar garantie op zit. :)
Doe wat je niet durft.
pi_100196445
Ik heb nog wel een auto over :') voor 't zelfde bedrag, met apk tot januari _O-
Ja doei.
pi_100196447
Oh, en vol!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: