abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100166464

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 31-07-2011 20:05:44 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:00:07 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100166522
Nog even een ander plaatje zoeken viz!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:00:10 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100166525
2700 Sigme? Hoe dan?
Maar beter wat zoveel beweging dan is het nog kielekiele
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_100166655
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ik had een keer het lowcarbdiepvriesspinaziequicherecept voor je opgezocht dacht ik, heb je dat nog ergens? Dat is een goed recept! Veel maken, in stukken snijden, invriezen.
Ik geloof dat die ergens op mijn oude laptop staat, maar als je 'm nog ergens bij de hand hebt zou dat wel handig zijn? :)

Ik dacht er laatst nog wel aan toen ik een zak spinazie uit de vriezer haalde :9
Ja doei.
pi_100166693
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:00 schreef Tinkepink het volgende:
Nog even een ander plaatje zoeken viz!
Agrarische pudding is het geworden :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:06:53 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100166724
Hmmm! Vlaai!
pi_100167461
o haiz!

Mo: Ik zie het nut niet zo in van lowcarben en dan 2x keer in de week bij avondeten carbs eten? Hooguit voor het psychologische aspect. Dan kan je beter ontbijten met carbs, dan is het sneller uit je systeem.

Lijstje:

O: smoothie + nootjes
T: paar lindt chocolaatjes :9
L: 2 kippenbouten, opgebakken rijst met ui en champignons en tomatensalade.
T: 2 rijstewafels
D: aardappeltjes, restje karbonade en bruine bonen op tomatensaus
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 31 juli 2011 @ 20:36:04 #8
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100167711
Juist ontbijt is makkelijker te lowcarben met dingen als yoghurt, kwark, ei, etc. :o

We gaan komende week in ieder geval eens kijken of we wat lekkere low carb dingen kunnen eten, kijken of we daar wat lekkere vaste recepten uit kunnen halen, zoals we nu ook een stuk of wat dingen hebben die een beetje rond roeleren.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_100169026
Potverdorie, een hele dag zitten klooien met fotoalbumsoftware, en nog geen trouwalbum }:| Grom. HEMA maakt alles onscherp en de rest werkt heel moeilijk. Iemand nog tips op dat gebied?

Welcome back Kwak! Ik wens je veel concentratie en weinig Fok deze week ;) .
En restcpet voor de lowcarbers hier, ik geloof dat ik daar een blok chagrijn op pootjes van word...
pi_100169102
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Potverdorie, een hele dag zitten klooien met fotoalbumsoftware, en nog geen trouwalbum }:| Grom. HEMA maakt alles onscherp en de rest werkt heel moeilijk. Iemand nog tips op dat gebied?

Welcome back Kwak! Ik wens je veel concentratie en weinig Fok deze week ;) .
En restcpet voor de lowcarbers hier, ik geloof dat ik daar een blok chagrijn op pootjes van word...
ik moet er ook nog mee beginnen...
Vandaag alle foto's van mijn broer gehad, gelukkig ook alle "raw" formaten..
Dus we moeten maar eens gaan uitzoeken.

Google kwam met dit, geen idee of het wat is:
http://www.henzoyourphotos.com/
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_100169275
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:06 schreef progje het volgende:

[..]

ik moet er ook nog mee beginnen...
Vandaag alle foto's van mijn broer gehad, gelukkig ook alle "raw" formaten..
Dus we moeten maar eens gaan uitzoeken.

Google kwam met dit, geen idee of het wat is:
http://www.henzoyourphotos.com/
Dan begin je op tijd :D ik kon me er een jaar niet toe zetten :') . Die Henzo-albums vind ik wat oubollig en de boeken te klein. Ik kreeg ook als tip Profotonet, maar die software vind ik moeilijk! Ze schijnen wel erg goede kwaliteit te leveren.
pi_100169302
Ik heb goede verhalen gehoord over Webprint.
Maar afijn, hier zit degene die nog 5 jaar vakantiefoto's uit moet zoeken. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 21:11:21 #13
70532 loveli
N
pi_100169324
Op ibood komt ewens in de zoveel tijd een aanbieding voor digitale fotoalbums langs. Wel op de kleine lettertjes letten.
crap in = crap out
pi_100169419
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:00 schreef uniekhoorn het volgende:
2700 Sigme? Hoe dan?
Maar beter wat zoveel beweging dan is het nog kielekiele
Magere yoghurt 1 dessertschaaltje (150 gr.) 60
Muesli 50 gram (50 gr.) 198
Witlof rauw 400 gram (400 gr.) 76
Makreel gestoomd 10 beleg toast (gr) (100 gr.) 315
Slank-o-naise 1 lepel (20 gr.) 80
Cracker sesam 6 stuks (96 gr.) 400
Boter ongezouten 6 beleg (dik) (48 gr.) 354
Bacon 2 broodbeleg (30 gr.) 113
Pindakaas 1 broodbeleg (15 gr.) 101
Jam 2 broodbeleg (30 gr.) 73
Rode wijn 1 wijnglas (100 gr.) 82
Bloem 125 gram (125 gr.) 428
Tomaat in blik 30 gram (30 gr.) 7
Rundergehakt bereid 50 gram (50 gr.) 111
Kaas Goudse 48+ jong 30 gram (30 gr.) 110
Rauwe ham 2 broodbeleg (24 gr.) 45
Lamsvlees <10 g vet rauw 1 lapje (100 gr.) 158
Ui rauw 1 middel (100 gr.) 37
Wortelen rauw 100 gram (100 gr.) 33
SubTotaal: 2.781

Ik heb het idee dat jij je altijd verkijkt op mijn krekkers. Krekkers & beleg zijn bepaald niet calorie-arm :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100169550
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:10 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dan begin je op tijd :D ik kon me er een jaar niet toe zetten :') . Die Henzo-albums vind ik wat oubollig en de boeken te klein. Ik kreeg ook als tip Profotonet, maar die software vind ik moeilijk! Ze schijnen wel erg goede kwaliteit te leveren.
mmmm.. Ik zal eens kijken of ik iets kan met dat Profotonet.. goede kwaliteit is ook wel weer fijn he.

Pfff ik heb ook zo geen zin om er mee te beginnen :') Het zijn zoveeeeeel foto's
Al heeft mijn broertje al wel een selectie gemaakt, maar ja, ik wil nog wel wat andere foto's e.d. dus ik ben er ook nog wel even zoet mee ben ik bang.
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 21:15:57 #16
70532 loveli
N
pi_100169566
Sigme, hoe eet je als je op kantoor zit?
crap in = crap out
pi_100169596
Albelli levert ook goede kwaliteit :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100169599
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:11 schreef loveli het volgende:
Op ibood komt ewens in de zoveel tijd een aanbieding voor digitale fotoalbums langs. Wel op de kleine lettertjes letten.
Ja, die zijn helaas bijna nooit voor de grote albums -O- Ik wil minstens 30cm breed. Maar ik blijf de site in de gaten houden, thanks voor de reminder ^O^
pi_100170654
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik geloof dat die ergens op mijn oude laptop staat, maar als je 'm nog ergens bij de hand hebt zou dat wel handig zijn? :)

Ik dacht er laatst nog wel aan toen ik een zak spinazie uit de vriezer haalde :9
Ik zal morgen even zoeken :).

Nu is het bedtijd, welterusten!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100171087
albelli = hema

Ik heb een hema album, op hoogglans fotopapier en het grootste formaat. Dus dat was 30x30? volgens mij. Erg mooi geworden :Y

En van Profotonet heb ik onze trouwfoto's op canvas 90x60 volgens mij. 1 hangt er in de huiskamer en de ander hangt boven ons bed :Y

O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_100171211
hpkw hoe was je slotenmars eigenlijk gegaan?
pi_100171221
Ik snap dan niet dat in de HEMA software de foto's van de fotograaf, 10mb per stuk, onscherp worden als ik ze paginavullend maak op 30x39 -O- :? Zo'n 90x60 maak je toch ook van een gewone foto?
pi_100171347
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:45 schreef _aurum_ het volgende:
albelli = hema

Ik heb een hema album, op hoogglans fotopapier en het grootste formaat. Dus dat was 30x30? volgens mij. Erg mooi geworden :Y

En van Profotonet heb ik onze trouwfoto's op canvas 90x60 volgens mij. 1 hangt er in de huiskamer en de ander hangt boven ons bed :Y

O+
Wel andere software toch?
Grootste deel albums komen uit 1 en dezelfde fabriek.
pi_100171437
Oh, dan ga ik die ook eens bekijken!
pi_100171468
andere software, maar Albelli drukt de fotoboeken voor Hema :Y
  zondag 31 juli 2011 @ 21:54:53 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100171611
Sterkte, foto albums maken is echt een kutklus.
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 21:59:21 #27
70532 loveli
N
pi_100171821
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
:')
crap in = crap out
pi_100171868
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
Thanks :) ik maak er voornamelijk één omdat ik als de dood ben dat de digitale foto's ooit in een crash verdwijnen. Verder kijk ik eigenlijk nooit albums terug :@ Ben niet zo'n fotomens, heb ook nergens foto's hangen.
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 22:01:15 #29
70532 loveli
N
pi_100171911
crap in = crap out
pi_100171921
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb goede verhalen gehoord over Webprint.
Maar afijn, hier zit degene die nog 5 jaar vakantiefoto's uit moet zoeken. :P
Dat is ongeveer 40 jaar vakanties voor een normale mens volgens mij.

Albelli/Hema/Albert Heijn en allemaal wel oke bevonden hier, soms wordt een foto inderdaad gemarkeerd als "onscherp" ofzo maar als ik denk dat het kan dan kan het :') en ik zie in het eindresultaat eigenlijk ook geen problemen. Bij Albelli kon je geloof ik ook wanneer je tevreden bent het boek terugsturen dus dat kan geen kwaad al weet ik dit ook niet zeker.

Ooit ga ik nog fotoboeken maken _O- ik heb er nu 1 van een city tripje :') haha donders misschien moet ik er eens mee beginnen. Misschien maar old-school offline maken wanneer je foto's ook "echt" hebt gaat het schiften een stuk sneller :')

Jammer dat het nu niet zo lekker loopt tinkepink, maar soms gaat het goed en soms gaat het beter. Komt goed ja.

quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Thanks :) ik maak er voornamelijk één omdat ik als de dood ben dat de digitale foto's ooit in een crash verdwijnen. Verder kijk ik eigenlijk nooit albums terug :@ Ben niet zo'n fotomens, heb ook nergens foto's hangen.
Ach, digitaal maak je toch een dikke sloot waardeloze foto's. Meestal als ik een foto maak denk ik: "Zo, weer een foto waar ik niks mee ga doen."
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  zondag 31 juli 2011 @ 22:02:32 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100171976
quote:
The horror.
  zondag 31 juli 2011 @ 22:04:59 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100172108
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik ook niet. Volgens mij heb ik mijn trouwfoto`s pas twee keer bekeken ofzo.
pi_100172177
Hier ook boeken die verstoffen maar soit.
Heb ook een 2e harde schijf weggelegd met alle foto's die ik 1x in de zoveel tijd even update.

40 reizen in 5 jr normaal? :D
  zondag 31 juli 2011 @ 22:13:59 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100172582
*rondkijkt

Hier ook geen foto's. Ook niet in lijstjes op de kast ofzo.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100172595
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:06 schreef Ml-etje het volgende:
Hier ook boeken die verstoffen maar soit.
Heb ook een 2e harde schijf weggelegd met alle foto's die ik 1x in de zoveel tijd even update.

40 reizen in 5 jr normaal? :D
Ja ik post het weer lekker duidelijk, wat ik bedoel is dat ze nogal veel reist dus wanneer ze fotoboeken moet maken van 5 jaar reizen dat het wel net zoveel zal zijn als fotoboeken maken van 40 jaar reizen van de modale mens (zoals m'n ouders ehehe)
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  zondag 31 juli 2011 @ 22:15:07 #36
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_100172647
Ik ben tevreden over bol.com foto albums. Ook makkelijk te retourneren en controleren.

Zag allemaal vragen, zit mobiel dus even zo:
Ik ben idd weer begonnen met sporten, nog niet heel regelmatig, maar ik poog regelmaat te vinden.

Vakantie was heerlijk, mooi weer - wel minder dan normaal in die regio, maar ben bruin geworden dus ben tevreden. Leuke dingen gedaan, ontspannen, maar een paar keer wat spanningen met mn moeder (we waren zeg maar op bezoek bij ze op de camping, low budget enzo...)

Had ook 1-jarig jubileum met lief, was fijn, heb een heel mooie ring gehad met barnsteen erin, lekker uit eten geweest. ook fijn met lief gepraat over onze plannen en wensen enzo. O+

Nu issue naar een weekje veldwerk in winterswijk, vrijwillig, en ik mis m best wel erg :@ beetje labielig vandaag. Maar goed, morgen nog opruimen en een vrienin op vezoek, en daarna hard aan de slag. Idee is dat proefschrift af is voor vriendje terugkomt...
Kwak
pi_100172665
quote:
10s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
*rondkijkt

Hier ook geen foto's. Ook niet in lijstjes op de kast ofzo.
*omkijkt

Ehh oeps!
  zondag 31 juli 2011 @ 22:20:15 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100172904
Vind het zo leuk voor je dat je zo'n lief vriendje hebt kwak.
pi_100173140
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:47 schreef _aurum_ het volgende:
hpkw hoe was je slotenmars eigenlijk gegaan?
Die is pas over een paar weken, tijdens het Lowlands weekends. :)
Doe wat je niet durft.
pi_100173371
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*omkijkt

Ehh oeps!
Hehehe, hier alleen een berg fotolijstjes in de gang, maar daar hangen al jaren dezelfde foto's in. :D
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:14 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Ja ik post het weer lekker duidelijk, wat ik bedoel is dat ze nogal veel reist dus wanneer ze fotoboeken moet maken van 5 jaar reizen dat het wel net zoveel zal zijn als fotoboeken maken van 40 jaar reizen van de modale mens (zoals m'n ouders ehehe)
Valt wel mee hoor, niet meer dan 3 reisjes per jaar. B-) Ik heb het er alleen altijd over, dat is het verschil. *)
Doe wat je niet durft.
pi_100175337
Heeft iemand hier ervaring met 'vlasmeel' (flax seed meal)? :o ben op zoek naar 'substanties' die low carb zijn, maar waar toch dingen als wraps mee te maken zijn? :@

En hoe zit het eigenlijk met spelt(brood)? N00b..
Ja doei.
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 23:06:08 #42
70532 loveli
N
pi_100175363
Flaxseed = lijnzaad, toch?

Dingen met mais zou ik laten liggen als alternatief. Verkeerde vetzuren en veel zetmee/suikers.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 23:07:43 #43
70532 loveli
N
pi_100175449
Iets eiigs/omelet als wrap?
crap in = crap out
pi_100175462
Ja, maismeel was inderdaad niet echt een optie..

en bij flax vond ik vlas, of dat hetzelfde is als lijn weet ik niet :+
Ja doei.
pi_100175487
quote:
3s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:07 schreef loveli het volgende:
Iets eiigs/omelet als wrap?
dat doen we dus morgen, maar wil nog wel wat alternatieven hebben naast groente als basis :)
Ja doei.
pi_100177139
wij hebben het albun laten maken als backup en het is makkelijker om te laten zien dan de foto's op te zoeken :P

Qua backup hebben we dit weekend een 3tb nas gehaald dus ik kan weer ff vooruit :+

oh en ik heb in de gang familie foto's O+
pi_100177175
Tink zit je nog bij je ma? Trek je 't nog een beetje?
  zondag 31 juli 2011 @ 23:47:48 #48
344469 Amsel
zonder t
pi_100177544
Als jullie nog wakker zijn: de Zomergasten-film op NL2 op dit moment is echt heel goed!

Trusten :)
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 23:49:02 #49
70532 loveli
N
pi_100177609
Tx, ff de tv afstoffen...
crap in = crap out
pi_100177621
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:47 schreef Amsel het volgende:
Als jullie nog wakker zijn: de Zomergasten-film op NL2 op dit moment is echt heel goed!

Trusten :)
Welke film is het en hoe laat begint die?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100177832
Ik heb een paar weken geleden een losse harde schijf bijgekocht en daar al m'n mappen op gezet. Fotoboeken heb ik zelf nog nooit gemaakt, ik ken mijn eigen geduld oO<

Tijd om te gaan schlafen. Volgens mij is het buurmeisje ziek, de hele avond al af en aan zielig huilen, arm ding. Ze heeft wel een bescheidener volume als d'r broer :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_100177853
Of is het dan haar broer?

Ik ben te moe c_/
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_100179411
Binnenkort ook maar eens een NAS aanschaffen. Mag onderhand ook wel eens als IT'er zijnde :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 05:19:19 #54
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100183181
Ja die krekkers met beleg telt inderdaad aan... Wel lekker though :Y
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_100183339
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Quiche 8,1 gr kh hele recept
• 1 theelepel olijfolie
• 60ml slagroom
• 125 gram geraspte kaas liefst met een pittige smaak
• 80 gram champignons in plakjes
• 50 gram bloemkool
• een snufje basilicum
• paprikapoeder naar smaak.
• gemalen zwarte peper
• 2 eieren licht geklopt
• 200 gram restjes gaar kippevlees naar keuze
• 1/2 pakje diepvriesspinazie of klein potje potje HAK van rond de 220 gram.
• Als je de bodem en de randen van de vorm belegd met plakjes gerookt spek of bacon krijgt het geheel wat stevigheid en een pittige smaak.

1 Verwarm de oven voor op 160 graden
2. Olie de bodem en zijkanten in een van een quichvorm met een doorsnede van 24 cm.
3. Verwarm in een pannetje de slagroom op een middelhoogvuur. laat de slagroom niet koken. Haal de pan van het vuur en roer er snel de geraspte kaas door. Voeg als de kaas is gesmolten de champignons,bloemkool,basilicum,paprikapoeder en peper toe.
4. Laat het mengsel 5 minuten afkoelen en voeg de eieren,kip en spinazie toe. Roer na elke toevoeging het geheel goed door.
5. Schenk het mengsel in de quichevorm en bak deze 45 tot 50 minuten in de oven tot de quiche stevig is.
Zodra stevig genoeg: uit de vorm halen en laten uitstomen

Ik vond het een leuke quiche opleveren, maar de variant uit het recept met 2 ons kippevlees vind ik wel een tikje saai. In plaats van kip ham, bacon, spekjes, pittige worst etc vind ik lekkerder.
pi_100183493
Het was trouwens best frisjes op de fiets. Dat jullie het even weten! :P
Doe wat je niet durft.
pi_100183611
*O* mogge! Het is inderdaad fris, brrr. 19,5e graad hier en de verwarming is aan :P

Lijstje voor vandaag in de planning:
O; boterham filet Am en boterham brie
T: nootjes
L: Griekse yoghurt met bramen, rode bessen en aardbeien. Plakje Krentenwegge+verse sinaasappelsap.
T: Ehh thuis een nectarine?
D: worteltjues met doperwtjes (duimen dat die laatste er nog zijn) met een home made burger en aardappeltjes (vermoed uit de oven of gebakken).
T: nog geen idee
pi_100183735
Maar de zon schijnt wel!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100183846
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:20 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja Phaidra, was jouw man nou aan de worstmakerij?
pi_100183965
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:20 schreef Phaidra het volgende:
En het was in Rotterrdam al een stuk lekkerder dan in Den Haag. :)

Lijstje:
T: koffie met melk
B: klein uurtje fietsen naar de trein
O: yoghurt met aardbeien*, frambozen* en aalbessen* en muesli
T: tomaatjes
L: turks broodje* met kalkoenworstjes *
T: 2 speltboterhammen met kaas
T: nootjes
B: huis bezichtigen
T: vast ergens een drankje op een terrasje met een vriendin
B: klein uurtje naar huis fietsen
D: Heel veel sperzieboontjes, krieltjes en misschien ook iets wat op vlees lijkt
B: half uurtje wandelen

* ik heb best lekkere èn gezonde dingen gekocht in Delft. *) De kenners weten nu ook waar ik ben geweest. :P
Doe wat je niet durft.
pi_100183991
Zon? Waar?
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:44:55 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100184015
In Gouda! Strakblauw :)
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100184024
Duurt nog 3 uur voordat het hier is dus :{
pi_100184129
Beetje diezig hier :P
Geloof dat ik een kort dagje ga draaien :+
pi_100184164
O ja, fotoboeken. Ik moet nog steeds een mooi album maken van mijn studiereis.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_100184202
mogguh~!

Hier is het zonnig, maar ik denk nog frisjes dus ik blijf nog ff binnen :P
pi_100184217
Goedemorgen!

Het was lekker bij m'n familie :7.

Lijstjes niet al te best though.

Zaterdag:
O: 3 plakken brood (kaas, hagelslag) + 1 eitje
T: stukje chocolade
T: handje pindas en wat hapjes van het eten
D: voor: thaise viskoekjes
hoofd: kip in saus met rijst en salade
na: mango pudding

Diner was lekker alleen tante had geen staafmixer om de mango fijn te maken dus toetje had beter gekund, maar ach.

Zondag:
O: 2x brood (kaas), 1 beschuit hagelslag
B: 6 km wandelen
L: mosselen met duitse broodjes
T: halve grote bananensoes
T: 2 grote bonbons
D: salade van 1 wortel, sla, olijf, komkommer en parmezaan
B: dag 1 van pushup/situp/squat scheme
pi_100184223
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 07:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Quiche 8,1 gr kh hele recept
• 1 theelepel olijfolie
• 60ml slagroom
• 125 gram geraspte kaas liefst met een pittige smaak
• 80 gram champignons in plakjes
• 50 gram bloemkool
• een snufje basilicum
• paprikapoeder naar smaak.
• gemalen zwarte peper
• 2 eieren licht geklopt
• 200 gram restjes gaar kippevlees naar keuze
• 1/2 pakje diepvriesspinazie of klein potje potje HAK van rond de 220 gram.
• Als je de bodem en de randen van de vorm belegd met plakjes gerookt spek of bacon krijgt het geheel wat stevigheid en een pittige smaak.

1 Verwarm de oven voor op 160 graden
2. Olie de bodem en zijkanten in een van een quichvorm met een doorsnede van 24 cm.
3. Verwarm in een pannetje de slagroom op een middelhoogvuur. laat de slagroom niet koken. Haal de pan van het vuur en roer er snel de geraspte kaas door. Voeg als de kaas is gesmolten de champignons,bloemkool,basilicum,paprikapoeder en peper toe.
4. Laat het mengsel 5 minuten afkoelen en voeg de eieren,kip en spinazie toe. Roer na elke toevoeging het geheel goed door.
5. Schenk het mengsel in de quichevorm en bak deze 45 tot 50 minuten in de oven tot de quiche stevig is.
Zodra stevig genoeg: uit de vorm halen en laten uitstomen

Ik vond het een leuke quiche opleveren, maar de variant uit het recept met 2 ons kippevlees vind ik wel een tikje saai. In plaats van kip ham, bacon, spekjes, pittige worst etc vind ik lekkerder.
Ook hier opgeslagen.
Ze hebben lekkere pittige worst bij de Lidl, dus denk dat ik het eens met die ga proberen.
Vanmiddag eten we http://foodandspice.blogs(...)-olive-frittata.html met daarin als extra nog wat in de oven uitgebakken bacon die we nog hebben liggen.
Mr.Mo vliegt vanavond weer naar Nederland, dus eten we overdag 'warm' :)

[ Bericht 3% gewijzigd door motorbloempje op 01-08-2011 09:08:09 ]
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:06:21 #70
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_100184312
Ik eet vanavond de pastasalade van de Appie. In de trein. Jum! :)

Lekker weekend gehad, dames?

Ik ben heerlijk naar het strand geweest (wandelen en beetje beachball spelen) en daarna met lief in Haarlem gegeten O+ Wat een fijne stad vind ik dat toch :Y
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_100184332
Lijstje maar weer eens:
O: Kwark + havermout + rozijnen
T: Chocomelk :@
T: 2 bth paprika, kipfilet, zalm + glas melk
L: 2 bth peer, kalkoenfilet, paard + forelfilet + glas melk
T: 2 bth paard + glas melk
T: blikje tonijn + appel + 1/2 grapefruit
S: 30min. cardio
D: Gegrild rundergehakt met champ/ui/paprika + broccoli met kerriesaus
T: paar blokjes oude kaas + wodka

En nog een :* voor sugar mama Coco! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100184342
V1z: hoe zit het met roggebrood in een kh-arm-dieet? ;( m'n voorraad roggebrood ;(
Ja doei.
pi_100184404
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:08 schreef motorbloempje het volgende:
V1z: hoe zit het met roggebrood in een kh-arm-dieet? ;( m'n voorraad roggebrood ;(
Zelf niet veel ervaring met 'echt' kh-arm maar ik zou het als ontbijt of lunch (anders na de training maar dat is bij jou je D vaak volgens mij?) doen want het zijn immers wel goede KH's. Maar dan zou ik het op maximaal drie maaltijden houden waarin relatief wat meer KH's zitten.
pi_100184471
3 maaltijden per week bedoel je?
Ik voel me nu zo'n n00b, maar wil het wel gewoon fatsoenlijk doen zodat ik kan zien hoe m'n lichaam erop reageert, en dan niet half half. 2 dagen in de week wel carbs is er dus ook uit _aurum_. De komende 2 weken sowieso nieuwe recepten uitproberen en zoeken naar nieuwe 'standaardzaken'..
Ja doei.
pi_100184472
Goeiemorgen! Ik ga straks lekker een paar uurtjes oppassen op een heel schattig buurmeisje van bijna 3, fijn naar de speeltuin achter ons huis enzo O+

Heb ik mooi een deadline om de schoonmaak hier voor 11.45 af te hebben - of gedeeltelijk in elk geval. Net toen ik me bedacht dat ik de keuken nog even niet ging zuigen gooide ik een glazen kan stuk, dus dat ga ik eerst maar doen :')

Hier nog plannen voor het mooie weer vandaag ? (sorry NO/ZO Nederland, geloof dat t bij jullie bewolkt blijft vandaag...)
Kwak
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:19:19 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100184506
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:08 schreef motorbloempje het volgende:
Eet je die toch gewoon over een paar weken op?
pi_100184529
Ik heb nog iets van 8 pakken van 5 liggen en ze zijn houdbaar tot 2-9-11.
Niet dat ik ineens denk dat ze op 3-9-11 groen zijn van de schimmel, maar toch...
Ja doei.
pi_100184567
En zon O+ eindelijk!

Mijn planning voor vandaag wordt:

T: beetje yoghurt met 2 el muesli
O: 2 gekookte eitjes
L: foccacia met hummus en rauwkost en venkelsoep
T: 150 ml yoghurt met 1 banaan
B: 20 minuten fietsen
T: handje amandelen
S: RPM (nogmaals een poging :D)
D: ik denk sperzieboontjes met aardappels en rauwkost
pi_100184581
Mo, als dat roggebrood echt het probleem is geef je het toch gewoon aan een dakloze ofzo :P of je maakt het eerst op, maakt een etensplanning en begint dan!
pi_100184655
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:23 schreef Perruche het volgende:
Mo, als dat roggebrood echt het probleem is geef je het toch gewoon aan een dakloze ofzo :P of je maakt het eerst op, maakt een etensplanning en begint dan!
"
pi_100184681
Ik stelde toch gewoon een normale vraag over of het in zo'n voedingspatroon past, meer niet?
Ja doei.
pi_100184707
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik stelde toch gewoon een normale vraag over of het in zo'n voedingspatroon past, meer niet?
Da's waar en dan geven mensen een evt, andere mogelijkheid. Niet goed?

Ben wel benieuwd hoe het low-carben je bevalt, lijkt me ook nog altijd "leuk" om te doen maar dan moet ik eerst stoppen met snoep enzo in huis te halen :')
pi_100184710
quote:
Je stelt de vraag en daarna zeg je toch hoe erg je het vindt van het roggebrood?
pi_100184726
Ik geef toch niet aan dat ik het daarom wél eet, ik geef aan waarom ik die vraag stel.
Ja doei.
pi_100184728
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:07 schreef V1z0R het volgende:
En nog een :* voor sugar mama Coco! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh! :*

SPOILER
pi_100184784
Ik deed gisteren dag 1 van het pushup programma en mij max was heel mietje 5 stuks!

Was heel trots op mijn vriendje die deed er echt superveel O+.
pi_100184787
quote:
Op den duur voel je dat vanzelf wel aan, tot die tijd kan je het hier vragen, maar voor een sneller antwoord: het wemelt van de koolhydratentellers op internet. Roggebrood 37/100. Een no go dus.

Volgens mij kan je het wel invriezen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:37:12 #88
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100184801
Als je carbs wilt eten is roggebrood nieteens de slechtste keuze volgens mij. Ik at juist alleen bij het onbijt carbs en dat beviel goed.
pi_100184823
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:36 schreef Perruche het volgende:
Ik deed gisteren dag 1 van het pushup programma en mij max was heel mietje 5 stuks!

Was heel trots op mijn vriendje die deed er echt superveel O+.
Ah, ik heb ook dag 1 gedaan gisteren! Wat een hel hè? :') ;(
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:38:28 #90
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100184828
Zo maar eens richting de garage voor reparatie 2.
pi_100184834
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:36 schreef conleche het volgende:

[..]

Op den duur voel je dat vanzelf wel aan, tot die tijd kan je het hier vragen, maar voor een sneller antwoord: het wemelt van de koolhydratentellers op internet. Roggebrood 37/100. Een no go dus.

Volgens mij kan je het wel invriezen.
Invriezen klinkt goed... :Y
Ja doei.
pi_100184882
Lijstje voor vandaag is nog erg vaag... edit: tijdens het schrijven heb ik m toch helemaal bedacht :P

O- twee geroosterde bruine boterhammen met een stukje droge worst
T- appel
L - twee bruine boterhammen met fricandeau
T- bakje chipjes
D - zure komkommers, paprikareepjes, aardappeltjes uit de oven met wat olie en knoflook, gemarineerde gegrilde karbonade (marinade moet ik nog bedenken, denk oosters sticky ofzo)

schade: 1550 kcal. beetje rustig aan na de vakantie.

[ Bericht 9% gewijzigd door kwakz0r op 01-08-2011 09:47:54 ]
Kwak
pi_100184957
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:33 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oeh! :*

SPOILER
SPOILER
pi_100184967
Hier ook spierpijn van de push-ups :') ik kan nogsteeds geen 'echte' maar op mn knieeen kan ik er nu 8. Huzzah :').

Vandaag ga ik wandelen met m'n schoonmams, van Baarn naar Hollandsche Rading, ben benieuwd! Lijstje nog geen idee dus.
pi_100184983
Ik zat ook even te twijfelen hoe ik zou beginnen, maar heb toch maar voor échte gekozen en ben dus met het setje 2, 3, 2, 2, max begonnen.
Mijn max was 6, nét!
Ja doei.
pi_100185051
Vond het niet echt een hel, ik weet niet, ik kan het gewoon niet :D wel knap, 6 je max!

Situps vind ik echt easy peasy, mijn vriendje kon er 17 en ik 30 met gemak. Hij staat op mijn voeten en ik op de zijne en ben gewend om het zelf te doen, en he is echt makkelijker als iemand op je voeten staat!

Squats vind ik ook makkelijk maar dat is omdat ik gewend met met gewicht dat te toen. Heb nu wel spierpijn in de bovenbenen!

Vanavond RPM, dat vind ik een hel :P
pi_100185070
Situps zijn idd een stuk fijner, ook fijn om dat samen met de push ups te doen _O- want dan gaat een van de twee iig goed _O-

Spinnen ga ik morgen weer, en wellicht als deze les ook zo kut is maar eens brutaal zijn en vragen of ze nog betere instructeurs kunnen gebruiken :')
Ja doei.
pi_100185117
Trouwens, anna, hoe is het afgelopen met je 'sollicitatie' voor Het Blok? :?
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:57:58 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100185159
Mn jurkje is net bezorgd O+
pi_100185219
Wat was ook alweer het linkje voor de push ups/sit ups?
Be someone that makes you happy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')