abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100166464

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 31-07-2011 20:05:44 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:00:07 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100166522
Nog even een ander plaatje zoeken viz!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:00:10 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100166525
2700 Sigme? Hoe dan?
Maar beter wat zoveel beweging dan is het nog kielekiele
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_100166655
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ik had een keer het lowcarbdiepvriesspinaziequicherecept voor je opgezocht dacht ik, heb je dat nog ergens? Dat is een goed recept! Veel maken, in stukken snijden, invriezen.
Ik geloof dat die ergens op mijn oude laptop staat, maar als je 'm nog ergens bij de hand hebt zou dat wel handig zijn? :)

Ik dacht er laatst nog wel aan toen ik een zak spinazie uit de vriezer haalde :9
Ja doei.
pi_100166693
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:00 schreef Tinkepink het volgende:
Nog even een ander plaatje zoeken viz!
Agrarische pudding is het geworden :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:06:53 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100166724
Hmmm! Vlaai!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_100167461
o haiz!

Mo: Ik zie het nut niet zo in van lowcarben en dan 2x keer in de week bij avondeten carbs eten? Hooguit voor het psychologische aspect. Dan kan je beter ontbijten met carbs, dan is het sneller uit je systeem.

Lijstje:

O: smoothie + nootjes
T: paar lindt chocolaatjes :9
L: 2 kippenbouten, opgebakken rijst met ui en champignons en tomatensalade.
T: 2 rijstewafels
D: aardappeltjes, restje karbonade en bruine bonen op tomatensaus
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 31 juli 2011 @ 20:36:04 #8
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100167711
Juist ontbijt is makkelijker te lowcarben met dingen als yoghurt, kwark, ei, etc. :o

We gaan komende week in ieder geval eens kijken of we wat lekkere low carb dingen kunnen eten, kijken of we daar wat lekkere vaste recepten uit kunnen halen, zoals we nu ook een stuk of wat dingen hebben die een beetje rond roeleren.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_100169026
Potverdorie, een hele dag zitten klooien met fotoalbumsoftware, en nog geen trouwalbum }:| Grom. HEMA maakt alles onscherp en de rest werkt heel moeilijk. Iemand nog tips op dat gebied?

Welcome back Kwak! Ik wens je veel concentratie en weinig Fok deze week ;) .
En restcpet voor de lowcarbers hier, ik geloof dat ik daar een blok chagrijn op pootjes van word...
pi_100169102
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Potverdorie, een hele dag zitten klooien met fotoalbumsoftware, en nog geen trouwalbum }:| Grom. HEMA maakt alles onscherp en de rest werkt heel moeilijk. Iemand nog tips op dat gebied?

Welcome back Kwak! Ik wens je veel concentratie en weinig Fok deze week ;) .
En restcpet voor de lowcarbers hier, ik geloof dat ik daar een blok chagrijn op pootjes van word...
ik moet er ook nog mee beginnen...
Vandaag alle foto's van mijn broer gehad, gelukkig ook alle "raw" formaten..
Dus we moeten maar eens gaan uitzoeken.

Google kwam met dit, geen idee of het wat is:
http://www.henzoyourphotos.com/
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_100169275
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:06 schreef progje het volgende:

[..]

ik moet er ook nog mee beginnen...
Vandaag alle foto's van mijn broer gehad, gelukkig ook alle "raw" formaten..
Dus we moeten maar eens gaan uitzoeken.

Google kwam met dit, geen idee of het wat is:
http://www.henzoyourphotos.com/
Dan begin je op tijd :D ik kon me er een jaar niet toe zetten :') . Die Henzo-albums vind ik wat oubollig en de boeken te klein. Ik kreeg ook als tip Profotonet, maar die software vind ik moeilijk! Ze schijnen wel erg goede kwaliteit te leveren.
pi_100169302
Ik heb goede verhalen gehoord over Webprint.
Maar afijn, hier zit degene die nog 5 jaar vakantiefoto's uit moet zoeken. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 21:11:21 #13
70532 loveli
N
pi_100169324
Op ibood komt ewens in de zoveel tijd een aanbieding voor digitale fotoalbums langs. Wel op de kleine lettertjes letten.
crap in = crap out
pi_100169419
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:00 schreef uniekhoorn het volgende:
2700 Sigme? Hoe dan?
Maar beter wat zoveel beweging dan is het nog kielekiele
Magere yoghurt 1 dessertschaaltje (150 gr.) 60
Muesli 50 gram (50 gr.) 198
Witlof rauw 400 gram (400 gr.) 76
Makreel gestoomd 10 beleg toast (gr) (100 gr.) 315
Slank-o-naise 1 lepel (20 gr.) 80
Cracker sesam 6 stuks (96 gr.) 400
Boter ongezouten 6 beleg (dik) (48 gr.) 354
Bacon 2 broodbeleg (30 gr.) 113
Pindakaas 1 broodbeleg (15 gr.) 101
Jam 2 broodbeleg (30 gr.) 73
Rode wijn 1 wijnglas (100 gr.) 82
Bloem 125 gram (125 gr.) 428
Tomaat in blik 30 gram (30 gr.) 7
Rundergehakt bereid 50 gram (50 gr.) 111
Kaas Goudse 48+ jong 30 gram (30 gr.) 110
Rauwe ham 2 broodbeleg (24 gr.) 45
Lamsvlees <10 g vet rauw 1 lapje (100 gr.) 158
Ui rauw 1 middel (100 gr.) 37
Wortelen rauw 100 gram (100 gr.) 33
SubTotaal: 2.781

Ik heb het idee dat jij je altijd verkijkt op mijn krekkers. Krekkers & beleg zijn bepaald niet calorie-arm :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100169550
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:10 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dan begin je op tijd :D ik kon me er een jaar niet toe zetten :') . Die Henzo-albums vind ik wat oubollig en de boeken te klein. Ik kreeg ook als tip Profotonet, maar die software vind ik moeilijk! Ze schijnen wel erg goede kwaliteit te leveren.
mmmm.. Ik zal eens kijken of ik iets kan met dat Profotonet.. goede kwaliteit is ook wel weer fijn he.

Pfff ik heb ook zo geen zin om er mee te beginnen :') Het zijn zoveeeeeel foto's
Al heeft mijn broertje al wel een selectie gemaakt, maar ja, ik wil nog wel wat andere foto's e.d. dus ik ben er ook nog wel even zoet mee ben ik bang.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 21:15:57 #16
70532 loveli
N
pi_100169566
Sigme, hoe eet je als je op kantoor zit?
crap in = crap out
pi_100169596
Albelli levert ook goede kwaliteit :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100169599
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:11 schreef loveli het volgende:
Op ibood komt ewens in de zoveel tijd een aanbieding voor digitale fotoalbums langs. Wel op de kleine lettertjes letten.
Ja, die zijn helaas bijna nooit voor de grote albums -O- Ik wil minstens 30cm breed. Maar ik blijf de site in de gaten houden, thanks voor de reminder ^O^
pi_100170654
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik geloof dat die ergens op mijn oude laptop staat, maar als je 'm nog ergens bij de hand hebt zou dat wel handig zijn? :)

Ik dacht er laatst nog wel aan toen ik een zak spinazie uit de vriezer haalde :9
Ik zal morgen even zoeken :).

Nu is het bedtijd, welterusten!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100171087
albelli = hema

Ik heb een hema album, op hoogglans fotopapier en het grootste formaat. Dus dat was 30x30? volgens mij. Erg mooi geworden :Y

En van Profotonet heb ik onze trouwfoto's op canvas 90x60 volgens mij. 1 hangt er in de huiskamer en de ander hangt boven ons bed :Y

O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_100171211
hpkw hoe was je slotenmars eigenlijk gegaan?
pi_100171221
Ik snap dan niet dat in de HEMA software de foto's van de fotograaf, 10mb per stuk, onscherp worden als ik ze paginavullend maak op 30x39 -O- :? Zo'n 90x60 maak je toch ook van een gewone foto?
pi_100171347
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:45 schreef _aurum_ het volgende:
albelli = hema

Ik heb een hema album, op hoogglans fotopapier en het grootste formaat. Dus dat was 30x30? volgens mij. Erg mooi geworden :Y

En van Profotonet heb ik onze trouwfoto's op canvas 90x60 volgens mij. 1 hangt er in de huiskamer en de ander hangt boven ons bed :Y

O+
Wel andere software toch?
Grootste deel albums komen uit 1 en dezelfde fabriek.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100171437
Oh, dan ga ik die ook eens bekijken!
pi_100171468
andere software, maar Albelli drukt de fotoboeken voor Hema :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')