Het lijkt mij echt een geweldige serie. De cast is prima en het ziet er gelikt uit. Sowieso is het organel al een geniale serie. Ik kan niet wachten.quote:Carlo Boszhard: ‘Zie Ze Vliegen beter dan TV Kantine’
Geplaatst op Sun 31 Jul 2011 om 14:10
Carlo Boszhard vindt zijn nieuwe komedieserie Zie Ze Vliegen beter dan zijn zelfbedachte persiflagecomedy De TV Kantine. Dat zegt het RTL 4-gezicht in Avrobode. Zie Ze Vliegen is een vertaling van de BBC-serie Come Fly With Me, die zondag in première gaat op Nederland 3. De lokale versie met Boszhard en Irene Moors begint eind augustus. “Nu het klaar is, durf ik wel te zeggen dat Zie ze vliegen het allerleukste is dat ik ooit heb gemaakt. Dit is beter dan De TV Kantine“, zegt hij stellig.
Net als in De TV Kantine moeten Boszhard en Moors in Zie Ze Vliegen allerlei typetjes spelen. De serie speelt zich af rond een luchthaven, waar heel wat merkwaardig personeel werkt. “We spelen allebei wel 35 rollen en voor sommige personages zaten we ruim vier uur in de schmink. En dan spelen Gordon en Chantal Janzen ook nog ieder een stuk of acht rollen.”
Boszhard heeft Come Fly With Me letterlijk gekopieerd. “Come fly with me is geschikt voor het hele gezin en we hebben het script een-op-een overgenomen. Het zou ook zonde zijn om iets te veranderen, want het zit zo goed in elkaar. Net als het origineel is Zie Ze Vliegen opgenomen op een echte luchthaven en bij ons was dat Rotterdam The Hague Airport. Geweldig om in een echt decor te spelen.”
Hij vindt het niet erg dat de VPRO zondag opeens start met Come Fly With Me, terwijl de Nederlandse vertaling pas later volgt. “Omdat we er een Nederlands tintje aan hebben gegeven, ben ik niet bang dat Come fly with me en Zie ze vliegen elkaar in de weg zullen zitten.”
Doe normaal. Die 2 kunnen alles zo goed uitmelken. Wat is nou in godsnaam zo leuk aan het 1 op 1 kopiëren van deze serie? Gadverdammequote:Op zondag 31 juli 2011 17:57 schreef RaymanNL het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf zaterdag 20 augustus 20:00 komt het team achter De TV-kantine met Zie ze vliegen, de nederlandse vertaling van het Britse Come Flight With Me.
-Promo
-Topic Come Flight With Me
-Achtergrond informatie:
[..]
Het lijkt mij echt een geweldige serie. De cast is prima en het ziet er gelikt uit. Sowieso is het organel al een geniale serie. Ik kan niet wachten.
Edit: Ohwja, ik gooi hem er alvast in: "Het orgineel is/was beter". Hebben we dat iig gehad.
Het orginele programma toegankelijk maken voor het grote NL-publiek?quote:Op zondag 31 juli 2011 18:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Doe normaal. Die 2 kunnen alles zo goed uitmelken. Wat is nou in godsnaam zo leuk aan het 1 op 1 kopiëren van deze serie? GadverdammeEn nee, ik trol niet
Fixedquote:Op zondag 31 juli 2011 18:20 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Het orginele programma toegankelijk maken voor vlotte huismoeders die nog te achterlijk zijn om briljante Engelse humor te snappen.
Het orgineel jaquote:Op zondag 31 juli 2011 20:08 schreef tralalala het volgende:
Dat is toch met die twee Little Britain gasten?
Aan de promo te zien spreken ze gewoon engels, en dus ook "Too Shy"quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 02:07 schreef schijffie het volgende:
Dit soort dingen kun je toch niet vertalen..
Bijvoorbeeld het Martin Clune liedje:
Too shy, too shy, dat kan je toch niet vertalen zonder dat je het helemaal verneukt.
Als ik geluk heb, hoef ik die promo niet te zien...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
Heb de promo gezien en ik vond het verschrikkelijk.
Ik zet in: 2 miljoen kijkers voor de opening
Haalbaar, daarna gemiddeld 1,5 miljoen kijkers. Mark my words.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
Heb de promo gezien en ik vond het verschrikkelijk.
Ik zet in: 2 miljoen kijkers voor de opening
De kracht van De TV-kantine vond ik juist de typetjes die erg goed na werden gedaan. Vooral Carlo kon dit erg goed. Daarintegen vond ik de teksten en de verhaallijnen erg slecht. Ik kan me er wel in vinden dat wanneer je het orginele Come fly with me gezien hebt, Ze ze vliegen erg tegen zal vallen. Maar 90% van de NL-kijkers heeft Come Fly with Me nooit gezien, en zal Zie ze vliegen geweldig vinden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:26 schreef Rouzax het volgende:
Ik moet bekennen toen ik de promo voor het eerst zag ik verrast was, het leek wel grappig en origineel wat erg onverwacht is voor dat duo.
Toen zag ik op Ned3 het origineel en viel alles op zijn plek, letterlijk gekopieerd tot op de laatste zin. Kijk zo kennen we Carlo en Irene.
De TV kantine vond ik ook echt waardeloos de meeste imitaties waren zo slecht dat het in de verste verte niet leek op de persoon.
Maar dat maakt deze NL-versie dan toch nog niet goed?quote:Ik kan me er wel in vinden dat wanneer je het orginele Come fly with me gezien hebt, Ze ze vliegen erg tegen zal vallen. Maar 90% van de NL-kijkers heeft Come Fly with Me nooit gezien, en zal Zie ze vliegen geweldig vinden.
Maar daar gaat het ook niet om, het gaat allemaal om de kijkcijfers en die zullen ongetwijfeld erg goed zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:30 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Maar dat maakt deze NL-versie dan toch nog niet goed?
Het programma als comedyserie wel, maar als remake van het orgineel misschien nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:30 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Maar dat maakt deze NL-versie dan toch nog niet goed?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef TWP het volgende:
Engelse versie is geniaalDie prutsers van RTL komen niet eens in de buurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |