abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103247361
Haha, dommerds.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:30:46 #227
358544 IrishDreamer
What's the Craic?
pi_103274720
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:37 schreef AVerstraten het volgende:
Op de website WordWakkerWereld en ook elders op het internet maakt men zich erg druk om twee "zonnen", waaronder mogelijk de gevreesde Nibiru (je weet wel, die achter komeet Elenin aan komt), die te zien zouden zijn onder andere op NASA stereo-opnames. Het is niet zo moeilijk om er achter te komen waarmee we hier te maken hebben, want men kan dit eenvoudig opzoeken met de applicatie op deze pagina. Je geeft datum en tijd in en drukt op generate plot.

Doen we dat voor de gegevens van de laatste foto op de pagina op WWW, dan zien we dat de planeten Venus en Mercurius zich in het beeldveld van de Stereo A bevinden. Dit zijn de twee "zonnen" die er op de opname te zien zijn. Omdat beide planeten zich dicht bij de zon bevinden, zijn ze zeer fel, hetgeen zorgt voor een vertekening van het beeld als gevolg van zgn. "blooming pixels", een onvermijdelijk bijverschijnsel van digitale astrofotografie. Hier wordt het verschijnsel helder uitgelegd.
Hey AV,

Ik heb me hier ook maar eens aangemeld want ik heb je oude posts op wordwakkerwereld ook gezien toen ik me een hele tijd geleden aanmeldde daar....
Ik heb gisteren nog een post van je die je hier had geplaatst gequote op wordwakkerwereld,hoop dat je dat niet erg vind...

Het is heel heel heel moeilijk om de mensen daar te overtuigen dat er geen Nibiru bestaat net zoals het ook al heel moeilijk was om ze ervan te overtuigen dat Elenin niks meer en minder was dan een simpele komeet....Nja nu het Elenin verhaal afgelopen is moet er toch nieuw gevaar gesticht worden,in dit geval onder het mom van die naderende Nibiru die te zien is als tweede zon volgens sommigen... :Z 8)7
pi_103275123
@Irish Dreamer,

Helaas hebben ze daar een groot aantal van mijn posts verwijderd, waardoor allerlei discussies nergens meer op slaan. Jammer is ook dat een aantal zaken die ik daar al heb uitgelegd, gewoon opnieuw gepost worden, zoals de onzin over het Zwitserse bankbiljet.

Ik vond deze uitspraak in een artikel op Universe Today m.b.t. de onzin rond Elenin:
quote:
And if you proudly claim you aren’t a sheeple and are now just waiting and searching for the next doomsday theory to hang your every hope upon, why don’t you try expending your energy on this: Enjoy every day on this beautiful planet and live your life in its fullest. Use real science and learn to think critically. And perhaps you could be a person who could help come up with solutions to some of the real problems on planet Earth.
Overigens ben ik bezig met een onderzoekje naar de betrouwbaarheid van het "Skyview" team en daar word je niet vrolijk van. In de loop van de dag daarover meer, moet eerst met mijn kleindochter naar de manege. :)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 15:13:14 #229
358544 IrishDreamer
What's the Craic?
pi_103281451
Ik wacht met spanning af op dat onderzoek.... :P
Ja ik weet dat er posts zijn verwijderd en dat is jammer want dat doet de discussie geen recht aan....En het geeft niet echt blijk van een eerlijke gang van zaken....
Ik ben 1 van de weinigen die vrij nuchter blijft onder allerlei zaken die daar besproken worden...
Begrijp me niet verkeerd,ik heb respect voor ieders denkwijze maar als iets pertinent gewoon niet klopt en op onzin berust dan moet dat ook kunnen worden toegegeven en dat blijkt voor sommigen helaas moeilijk....

Ik lees je posts i.i.g altijd met plezier en wellicht kan ik in de toekomst hier aanvullingen plaatsen die het topic ten goede komen....
Ben erg into wetenschap en als ik kan voorkomen dat er nonsens verspreid wordt waardoor mensen bang worden en in paniek raken dan doe ik dat graag! ;)
pi_103290567
quote:
Ik lees je posts i.i.g altijd met plezier en wellicht kan ik in de toekomst hier aanvullingen plaatsen die het topic ten goede komen....
Dat zou heel fijn zijn!
pi_103402365
Er houdt zich een reus schuil in ons zonnestelsel!

Of: hoe betrouwbaar is het “Skyview Team”?

Op het internet circuleren video’s van het "Skyview team" waarin melding wordt gemaakt van de “ontdekking” van een reusachtig object (Nibiru!) in de Kuipergordel. Zij zeggen niet te weten wat het voor een object is, maar wel dat het heel groot en heel heet is, wat zij helaas niet onderbouwen - en vragen hulp van andere astronomen om er achter te komen om wat voor een object het precies gaat. (Dat zal nog moeilijk worden, omdat ze geen enkele informatie verstrekken waarmee het object door anderen gevonden kan worden.)

Toen ik naar aanleiding van de onderstaande video informatie zocht over het Skyview-team las ik dat veel van hun videos niet meer via Youtube te zien zijn vanwege klachten over schending van het auteursrecht - hetgeen betekent dat zij opnames van anderen laten doorgaan voor die van henzelf.

In de video toont het team ons de telescopen waar zij mee werken en beelden die zij daarmee hebben gemaakt van het heelal, om, zoals ze zelf zeggen, te laten zien waartoe zij in staat zijn. De beelden die ze tonen zijn inderdaad zeer indrukwekkend. Over de telescopen waar ze mee werken geven ze helaas alleen maar non-informatie; we krijgen wat onduidelijke foto’s te zien waar weinig tot niets uit is op te maken, maar er worden geen technische gegevens verstrekt over hun apparatuur.

Zoals gezegd, de opnames die ze zeggen gemaakt te hebben, zijn zeer indrukwekkend.

Op 1.13 wordt een opname getoond die het team zou hebben gemaakt van de Paardenkopnevel in het sterrenbeeld Orion. Deze opname is echter gemaakt door Gastón Martin Ferreirós en is te zien op zijn website Astropixels. Als je klikt op de opname, krijg je alle relevante informatie over het object en de gebruikte apparatuur.

Op 1.18 krijgen we een opname te zien van NCG 253. De oorspronkelijke opname is gemaakt door David Hanon, het Skyview team heeft de opname een slag gedraaid en de kleur iets aangepast. De oorspronkelijke opname is te zien op deze website, in de rechterkolom, iets onder het midden: http://ftp.sbig.com/sbwhtmls/g_deeps.htm

De opname op 1.23 van de Melkweg is gekopieerd van Universe Today.

Op 1.25 krijgen we een opname van de Orionnevel te zien, die is geknipt uit deze opname van Hirocun op Flickr en iets bijgekleurd: Als je goed kijkt, zie je dat alle details exact overeen komen.

Op 1.41 wordt een opname van de Eastern Veil Nebula getoond. Deze opname is gemaakt door de Noorse astrofotograaf Jonny Kinn en is hier te zien, evenals de foto op 1.43 van het sterrenstelsel NGC 2865.

Op 2.11 krijgen we dan eindelijk het geheimzinnige object te zien. Helaas worden er geen gegevens verstrekt, zoals tijdstip van opname, coördinaten enzovoorts, waardoor we helemaal niets over het object te weten komen en ook geen flauw idee hebben waar het zich zou bevinden. Het blijft een onduidelijk, volstrekt onherleidbaar rood stipje met een aantal even onduidelijke, onherleidbare witte stipjes er omheen en meer niet. Het Skyview team zegt te hebben waargenomen dat het object dichterbij lijkt te komen, maar op basis waarvan ze dat aannemen leggen ze niet uit, wat me toch wel nodig lijkt, want het plaatje is al een aantal jaren oud en alles blijft er steeds hetzelfde uitzien, dus is er niets wat er op duidt dat het dichterbij komt.

Wat me verder verbaast is dat ze zeggen dat het een opname betreft van de South Pole Telescope. Dat is raar, want de STP is geen optische telescoop en kan geen zichtbaar licht ontvangen, maar alleen straling in het (sub-) millimetergebied1 van het spectrum. De SPT houdt zich bezig met het waarnemen van variaties in de kosmische achtergrondstraling, een overblijfsel van de Big Bang - niet bepaald de beste manier om verre planeten waar te nemen. Dit is één reden waarom het uitgesloten lijkt dat de betreffende afbeelding afkomstig is van de SPT. Een tweede reden is dat een object dat uitsluitend vanaf de zuidpool kan worden waargenomen, heel dicht bij de aarde moet staan en bovendien stationair moet zijn. Dan kan het dus nooit een “enorm” object zijn helemaal in de Kuipergordel, want dan zou het overal vanaf de aarde kunnen worden waargenomen.

Samenvattend: in de video beweert Skyview een enorm object te hebben ontdekt in de Kuipergordel. Meer dan 90% van de video wordt vervolgens besteed aan het tonen van beelden die niets met het onderwerp te maken hebben en die bovendien niet van henzelf zijn - in tegenstelling tot wat zij beweren. In de laatste paar minuten van de video tonen zij het "ontdekte" object, echter wonderlijk genoeg gemaakt door een telescoop die dergelijke opnames helemaal niet kan maken. Ook ontbreekt elke informatie waarmee andere astronomen het object zouden kunnen vinden en bestuderen. Tja...

Er is nog een filmpje waarin het Skyview-team vol trots een van hun opnames laten zien, die zij gemaakt zouden hebben op verzoek van een fan: kijk op 3.16 in de onderstaande video voor een opname van M27, ofwel de Dumbbell nevel.

In werkelijkheid echter is deze opname gemaakt door een amateurastronoom uit Indiana (USA) die zich ZR WON noemt. Hij heeft de foto gepost op een forum over astrofotografie: klik hier, ga naar het laatste bericht op de pagina en open het attachment om de opname te bekijken.

Meer informatie in de onderstaande video van TBarr1984, die zich net als vele anderen ergert aan het jatwerk van het “Skyview team” en de onzin waarmee zij het internet vervuilen.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 23-10-2011 10:11:59 ]
pi_103408040
Ik vraag me af wat die idioot achter skyview motiveert.

Oh! Nee! wacht, ik krijg iets door via mijn biostabil! De makers van starry night pro zitten in het complot! Ze hebben het programma aangepast om het nep te laten lijken!
pi_103408994
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 04:41 schreef KoningStoma het volgende:
Ik vraag me af wat die idioot achter skyview motiveert.
Ik snap het ook niet, misschien vinden ze het gewoon leuk om hun medemensen in de maling te nemen, sommige mensen vinden dat het helemaal het einde. En anderen doen het vanuit een financieel motief, of gewoon om aandacht te krijgen, waarbij het ze niet kan schelen op wat voor manier. Wat me ook opvalt in de video's is het slechte Engels, ze maken enorm veel spelfouten.
quote:
Oh! Nee! wacht, ik krijg iets door via mijn biostabil! De makers van starry night pro zitten in het complot! Ze hebben het programma aangepast om het nep te laten lijken!
Het is ongetwijfeld een complot! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door AVerstraten op 23-10-2011 10:39:22 ]
pi_103444192
De grapjassen van Skyview hebben zojuist een nieuwe video gemaakt. Het door hen ontdekte maar niettemin volstrekt onvindbare object is nu niet meer heel heet, zoals ze eerst beweerden, maar blijkt ineens een bruine dwerg te zijn. Op grond waarvan dat het geval zou zijn vermelden ze zoals gewoonlijk weer niet. Ook zou het object zich nu op een andere plaats bevinden, maar wederom: geen enkele informatie over waar het zich dan wel bevindt. Dat zou toch helemaal niet moeilijk moeten zijn, want elke behoorlijke telescoop genereert die gegevens automatisch, dus ik begrijp niet waarom ze die informatie niet gewoon vermelden, dan kunnen anderen ook eens gaan kijken! ;) Tenzij dat niet de bedoeling is van het "team" omdat dan zou blijken dat ze alles uit hun dikke duim zuigen...

Maar ongetwijfeld zullen er weer vele kritiekloze en goedgelovige zielen diep onder de indruk zijn van deze onzin en het allemaal voor waar aannemen. *zucht*

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 23-10-2011 15:44:24 ]
pi_103463655
En Elenin, hij is niet meer...

Op de website Remanzacco Observatory wordt uitvoerig de stand van zaken rond komeet Elenin toegelicht. Van de komeet rest niet anders dan een stofwolk: geen kern, geen brokstukken, geen coma, alleen stof, diffuser dan het stof dat in onze woningen ronddwarrelt.

De duidelijkste foto is van Rolando Ligustri, de op twee na laatste opname op de site van Remanzacco. Ligustri heeft bij het maken van zijn foto gebruik gemaakt van een aantal speciale technieken teneinde de stofnevel zo goed mogelijk zichtbaar te maken.

Toch zijn er nog mensen die beweren dat deze ijler dan ijle stofrest van een kleine komeet, die zich meer dan 4 miljoen kilometer boven de baan van de aarde bevindt, de oorzaak is van de aardbeving in Turkije.

[ Bericht 4% gewijzigd door AVerstraten op 24-10-2011 08:38:59 ]
pi_103464494
Sommige sites moet je gewoon mijden. Je gaat toch ook niet in darkrooms binnengaan omdat je vindt dat het niet kan.
pi_103486266
Ja, daar heb je wel gelijk in, haha! Overigens kreeg ik de link opgestuurd door iemand. Heb trouwens vannacht wederom een aantal "vallende sterren" gezien van de Orioniden - ook een restant van een komeet overigens, van de komeet Halley om precies te zijn. Ik blijf me toch afvragen waarom al die andere kometen geen enkele invloed hebben en komeet Elenin, of wat er dan nog van over is - als enige van al die kometen wel. Dat heeft nog niemand van de doemdenkers me kunnen uitleggen, blijkbaar stellen ze zichzelf die vraag ook nooit.

[ Bericht 43% gewijzigd door AVerstraten op 24-10-2011 08:38:27 ]
pi_103489182
Mja, een gelovig iemand stelt zich ook geen vragen bij zijn geloof. Sommige geloven zijn beter voor de mensheid dan andere.
pi_103489957
Zolang men zich realiseert dat het slechts geloof is kan het allemaal niet zoveel kwaad en valt het nog wel mee. Het probleem is dat veel mensen hun geloof de status van onwrikbare zekerheid willen geven en dit doen door ieder feit dat in strijd is met hun geloof, te ontkennen en verdacht te maken. Daar schiet de mensheid niets mee op.

[ Bericht 6% gewijzigd door AVerstraten op 24-10-2011 11:25:33 ]
pi_103490294
Ik denk echter niet dat ze dit met slechte intenties doen.
pi_103490837
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:26 schreef Loppe het volgende:
Ik denk echter niet dat ze dit met slechte intenties doen.
Een aantal wel, helaas. Maar zelfs als dat niet zo is, je kent ongetwijfeld het spreekwoord dat de weg naar de hel geplaveid is met goede bedoelingen. Ik vind het niet bepaald wijs om alleen maar af te gaan op je gevoel - of wel je "hart", zoals men dat in new-age kringen graag aanduidt. Je kunt het nog zo goed bedoelen en nog zo sterk het gevoel hebben dat wat jij gelooft de waarheid is, maar dat neemt niet weg dat je er evengoed faliekant naast kunt zitten. Gewoon je verstand blijven gebruiken lijkt me daarom zeer raadzaam.
pi_103491017
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 10:45 schreef Loppe het volgende:
Mja, een gelovig iemand stelt zich ook geen vragen bij zijn geloof.
Dat is niet helemaal waar, er zijn nogal wat gelovigen die dat wel hebben gedaan en dat heeft in veel gevallen tot gevolg gehad dat ze van hun geloof zijn gevallen. En dan heb ik het niet alleen over religieus geloof, maar ook over geloof in bijvoorbeeld alternatieve geneeswijzen, geloof in helderzienden, geloof in geesten, geloof in de zegeningen van het communisme, enzovoorts.
pi_103491326
Er is dan ook een verschil tussen een opgelegd geloof en een geloof dat je verkregen hebt juist doordat je door de hel bent gegaan.
pi_103491365
Dat begrijp ik niet.
pi_103491675
Er zijn nogal wat mensen, denk ik, die van hun geloof afvallen omdat ze het van huis uit meegekregen hebben en er zich achteraf vragen bij stelden. Ik heb geen geloof meegekregen van huis uit maar was wel zoekende.
pi_103492067
O, zo bedoel je dat.

Er is niks mis met geloven, zolang men maar voor ogen houdt dat geloof niet gelijk staat aan waarheid. En daar gaat het natuurlijk vaak fout. Ik ken iemand die heilig gelooft dat je met positieve gedachten en een dieet kanker kunt genezen. Nou ja, dat mag hij geloven, maar zodra hij mensen ervan probeert te overtuigen om zich niet te laten opereren of, in geval van een jongetje met leukemie, de ouders probeerde te overtuigen hun kind niet langer door de oncoloog te laten behandelen maar uitsluitend door hem, dan wordt het toch andere koek.

Gelukkig gebruikten die ouders hun verstand en keken zij welke behandeling de meest kans gaf op genezing - en dat was chemotherapie, met een genezingspercentage van meer dan 80% voor kinderleukemie. Gelukkig maar, want hun zoon is inmiddels 22 en kerngezond, studeert met succes geneeskunde en is daarnaast een succesvol roeier. Ik moet er niet aan denken als zijn ouders zich hadden laten overtuigen door het rotsvaste geloof van hun kwakzalvende kennis.
pi_103616844
Mysterieuze rode X in Google Earth.

It's a glitch!

Op het internet wordt regelmatig melding gemaakt van een grote rode X die verschijnt in Google Earth als men een bepaalde locatie wil bekijken. De maker van de onderstaande video maakt zich ernstig zorgen daarover, hij suggereert dat er mogelijk sprake is van een "cover-up" door NASA van iets ergs dat ons te wachten staat. Op veel sites is zelfs al zonder meer sprake van "NASA's Red X", die in verband zou zijn staan met geheimgehouden informatie, bijvoorbeeld rond komeet Elenin.
Aan het begin van de video zien we dat er sprake is van een KML-bestand. Dat zou al een belletje kunnen doen rinkelen met betrekking tot de oorzaak van het verschijnsel, want Google Earth versie 6 heeft een technisch probleem met het op de juiste wijze opslaan van KML-elementen en KMZ-bestanden. De inhoud van plaatsmarkeringen in Google Earth kunnen worden opgeslagen in het deelvenster "Plaatsen" als KMZ- of KML-bestand. Door de problemen met deze functie is Google Earth 6. vaak niet in staat om de bijbehorende locaties terug te vinden en wordt in plaats daarvan een rode X weergegeven, hetgeen betekent: locatie onbekend. Google Earth heeft het probleem naar eigen zeggen verholpen in de nieuwe versie, zoals we hier kunnen lezen onder het kopje Verholpen problemen of kleine wijzigingen.

Wie last heeft van het probleem, kan hier lezen hoe je het kunt oplossen.

Voor meer informatie zie ook deze video.

Geen NASA-complot dus, gewoon een technisch mankementje, niks om bang voor te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 27-10-2011 12:30:35 ]
pi_103790710
Kamikaze-kometen

Het gebeurt zo vaak dat het wat frequentie betreft niets bijzonders is, maar het blijft toch altijd spannend en wordt soms heel spectaculair: kometen wier baan hen heel erg dicht bij de zon brengt. Ook vandaag weer, zie hier beelden:
http://sohowww.nascom.nas(...)030_2036_c2_1024.jpg
Deze is overigens naar het lijkt al voortijdig vergaan: http://sohodata.nascom.na(...)nt=LASCO:detector=C2

Deze kometen - "sungrazers" genoemd - scheren rakelings langs de zon. Soms is er een ware "storm" van sungrazers, zoals eind 2010. De meeste sungrazers overleven hun perihelium niet en branden op in de hitte van de zon. Om dezelfde reden gebeurt het maar zelden dat ze op de zon storten: ze zijn simpelweg voor die tijd al vergaan. Omdat ze vrijwel nooit hun perihelium overleven, worden ze ook weleens "Kamikaze comets" genoemd. Aan deze sungrazers, of wel "zonnescheerders" is een speciale website gewijd.

Wie altijd helemaal op de hoogte wil zijn kan de Sungrazer Comets Twitter gaan volgen.

De zonnescheerders bestaan uit twee groepen, waarvan de grootste de Kreutz-zonnescheerders zijn. Men vermoedt dat de Kreutzgroep het restant is van een zeer grote komeet die honderden jaren geleden uiteen gevallen is. De groep is vernoemd naar de Duitse astronoom Heinrich Kreutz, die reeds in de 19e eeuw aantoonde dat deze kometen één familie vormen. Omdat de brokstukken van een komeet dezelfde baan blijven volgen als de oorspronkelijke komeet, komen ook de Kreutz-kometen altijd uit dezelfde richting.

Dankzij de lancering van de SOHO-satellieten zijn inmiddels honderden Kreutz-kometen waargenomen. Hier wat FAQ's: http://sungrazer.nrl.navy.mil/index.php?p=FAQs#define

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 31-10-2011 18:10:55 ]
pi_103812001
En nu de bewegende beelden......

DISINTEGRATING COMET:
A small comet dove into the sun during the late hours of Oct. 30th. Blasted by intense solar heat, the 'dirty snowball' disintegrated in plain view of the Solar and Heliospheric Observatory (SOHO). Watch and note how the comet shrinks to a pinprick just before it vanishes.

www.spaceweather.com
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_105368087
Gigantische UFO naast Mercurius? Niburu wellicht?

Nee. *zucht*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')