abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100233719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Heerlijk herkenbaar..
Hier een moeder die de kwaaltjes ook niet herkend, en het maar gezeur lijkt te vinden.. En een schoonmoeder die overbezorgd is. Doe mij het gemiddelde van die twee en ik ben blij :P
Inmiddels kan ik het wel beter hebben. Beter relativeren in ieder geval. En ik ben duidelijker in wat ik voel en wil.
Zo kreeg schoonmoeder afgelopen weekend een "ik ben niet gehandicapt, alleen maar zwanger" om haar oren. En vertel ik mijn moeder duidelijk waarom ik er last van heb en dus even over klaag ("mijn darmen zijn overstuur en daar heb ik last van omdat ik vaak naar de wc moet"), of ik vertel het gewoon niet..
Lang leve een man en een zusje waar ik me normaal bij kan uiten..
Ik zou ook proberen om het te laten gaan, en iemand te vinden waar je je goed bij kunt uiten, en even de focus bij mams weghalen. Hoe lastig het soms ook is..
Die krijgt vriendlief hier elke dag te horen. Ik mag niet eens meer een tas boodschappen uit de auto naar huis tillen. Ik mag ook niet meer de aardappels afgieten of met te scherpe messen omgaan. En die laatste twee zijn wel aardig terecht want ik ben echt heel erg onhandig de laatste tijd. Ik heb denk ik al 4 keer in mijn vingers gesneden met een vlijmscherp gloednieuw koksmes en ik heb een pan met groenten op de vloer laten vallen na het afgieten.

Mijn moeder klaagt trouwens wel tegen mijn vriend dat ik zo prikkelbaar ben de laatste tijd. Joh, vind je het gek met al die hormonen die door mijn lijf gieren?
Achja, het hoort erbij denk ik maar. Moeders die ineens oma's worden, voor hun verandert er ook een hoop. Ze zijn ineens oud :P
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:19:00 #252
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_100234023
Pfffff, het wordt nu toch hoog tijd dat mn vrouw eens wat kwaaltjes krijgt. Ze heeft helemaal nergens last van. De onzekerheid ;(
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:30:31 #253
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100234530
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:19 schreef SuperwormJim het volgende:
Pfffff, het wordt nu toch hoog tijd dat mn vrouw eens wat kwaaltjes krijgt. Ze heeft helemaal nergens last van. De onzekerheid ;(
Ik merk ook niets hoor, alleen dat ik wat meer moe ben dan anders, maar dat kan ook aan de verkoudheid liggen waar ik al een paar dagen mee loop...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100234552
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:19 schreef SuperwormJim het volgende:
och onzin, je moet er juist van genieten, kwaalloosheid is heerlijk man

ik heb ook niet over hoeven geven en had ook geen pijnlijke borsten of wat dan ook.. fantastisch toch?!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:31:36 #255
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100234589
ja wees blij als je geen kwaaltjes hebt zeg!!!
dan ben je wel ff gezegend hoor :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100234601
en ik mag niet meer naar de supermarkt :')

ik heb net gewoon 20 euro aan ONZIN uitgegeven :o
roomchocoladecroissants, 3 zakken m&m's doos bonbons, knetterijsjes, zak drop etc etc :')
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:34:54 #257
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100234717
das helemaaaaaal geen onzin!! das HEERLIJK!!!! vooral het eerste... MJAM!!!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:35:33 #258
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100234737
Hmmm... Kleurdoos, dat is toch geen onzin? Das gewoon LEKKER!

En das ook de reden waarom ik altijd zonder manlief in de buurt ga winkelen... Dan kan ik nog wat verstoppen voordat hij thuis is O-) !
pi_100234768
ja maar kom op.. ik ben t avondeten en wcpapier vergeten, en juist daarom ging ik ;( *snirf*
pi_100234850
Superworm, dat kan nog wel komen. In het begin had ik ook weinig kwaaltjes. Of een paar dagen misselijk, en dan weer niks. Lang wachten tot de 10-12 weken echo dan..

KD, heerlijk, normaal, maar nu moet ik er niet aan denken :P

Hier nu een bloeddrukdipje geloof ik. Vandaag de hele dag al wat misselijk, af en toe duizelig (bij opstaan) en slapende ledematen. Zo maar wat bouillon bouwen. Maar opzich valt het hier nog steeds wel mee met de kwalen. Kan mijn normale dingen nog wel doen..
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:40:17 #261
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100234905
WC papier? Ach, een oude krant voldoet ook.

En avondeten? Wat dacht je van warme roomchocoladecroissants gevuld met m&m's en een dropsausje, en als toetje een knetterijsje? _O-

Bewaar je de bonbons voor bij de koffie/thee vanavond ;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:40:26 #262
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100234909
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:36 schreef Kleurdoos het volgende:
ja maar kom op.. ik ben t avondeten en wcpapier vergeten, en juist daarom ging ik ;( *snirf*
nou dan moet je dus nu nog een keer ;) en dan ff die schappen overslaan..
want wcpapier is wel echt een must he?
(kijk avondeten kan je wel een keertje bestellen natuurlijk :D )
pi_100235020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:40 schreef NotTheSame het volgende:
WC papier? Ach, een oude krant voldoet ook.

En avondeten? Wat dacht je van warme roomchocoladecroissants gevuld met m&m's en een dropsausje, en als toetje een knetterijsje? _O-

Bewaar je de bonbons voor bij de koffie/thee vanavond ;)
croissants zijn al op
pi_100235437
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:31 schreef Kleurdoos het volgende:
en ik mag niet meer naar de supermarkt :')

ik heb net gewoon 20 euro aan ONZIN uitgegeven :o
roomchocoladecroissants, 3 zakken m&m's doos bonbons, knetterijsjes, zak drop etc etc :')
Zo herkenbaar! Heb mezelf dus ook een snoeprij verbod opgelegd, maar die overtreed ik regelmatig }) en dan 's avonds geen zin in avondeten hebben :')

Geniet in ieder geval van al dat lekkers!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:55:04 #265
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100235488
Afspraak met de gyn gemaakt voor 31 augustus! Ik voel mezelf best wel cool dat ik 'm zo ver vooruit durfde te zetten... Ik weiger dit keer angstig van echo naar echo te leven. Als het weer mis blijkt te zijn kan ik volgende poging altijd nog wekelijks laten monitoren...

Bovendien zit de vakantie ertussen dus dan heb ik afleiding genoeg :Y

KD, niks onzin joh... lekker!! :9
pi_100235570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:55 schreef flugeltje het volgende:
Afspraak met de gyn gemaakt voor 31 augustus! Ik voel mezelf best wel cool dat ik 'm zo ver vooruit durfde te zetten... Ik weiger dit keer angstig van echo naar echo te leven. Als het weer mis blijkt te zijn kan ik volgende poging altijd nog wekelijks laten monitoren...

Bovendien zit de vakantie ertussen dus dan heb ik afleiding genoeg :Y

KD, niks onzin joh... lekker!! :9
Spannend! En 31 augustus is het zo, vooral als je allemaal leuke dingen gepland hebt staan. En als het mis gaat, dan gaat het toch mis en kan die hele vroege echo dat helaas niet veranderen. Maar ik duim voor een plakkertje!
pi_100235800
roomchocoladecroissants jummie
swj ik snap best dat je wat zekerheid wil hebben maar (nog) geen kwaaltjes hebben is juist hartstikke fijn voor je vriendin. eventueel kun je nog eens testen
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:03:11 #268
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100235816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:57 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Spannend! En 31 augustus is het zo, vooral als je allemaal leuke dingen gepland hebt staan. En als het mis gaat, dan gaat het toch mis en kan die hele vroege echo dat helaas niet veranderen. Maar ik duim voor een plakkertje!
Dat is inderdaad ook een beetje mijn gedachte erachter, een vroege echo kan toch niets voorkomen en ik ben er zo rustig onder dat ik echt niet steeds bevestiging nodig heb. (oftwel; ik kan voldoende bevestiging halen uit het regelmatig zwangerschapstest piesen :') )

Groot voordeel is wel dat ik dan bijna 9 weken ben en bij een kloppend hartje de kans groot is dat 't wel blijft zitten dit keer. De miskramen waren steeds in een vroeger stadium. (behalve dan die bij 11 weken, maar toen bleek het vruchtje al bij 7/8 weken afgestorven te zijn)

Enfin, zolang ik de rust kan bewaren is het niet nodig om mezelf elke week de spanning van een echo op de hals te halen ;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:10:31 #269
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100236090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:03 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook een beetje mijn gedachte erachter, een vroege echo kan toch niets voorkomen en ik ben er zo rustig onder dat ik echt niet steeds bevestiging nodig heb. (oftwel; ik kan voldoende bevestiging halen uit het regelmatig zwangerschapstest piesen :') )

Groot voordeel is wel dat ik dan bijna 9 weken ben en bij een kloppend hartje de kans groot is dat 't wel blijft zitten dit keer. De miskramen waren steeds in een vroeger stadium. (behalve dan die bij 11 weken, maar toen bleek het vruchtje al bij 7/8 weken afgestorven te zijn)

Enfin, zolang ik de rust kan bewaren is het niet nodig om mezelf elke week de spanning van een echo op de hals te halen ;)
Da;'s vast een goed teken Flugeltje, want toen ik niet meer gelijk bij de verloskundige stond om te kijken of hij deze keer wel bleef plakken, bleef hij dus plakken ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_100236321
ik denk dat je lichaam het oeoa manier ook aanvoelt, of t goed zit..

bij mn vorige miskraam was ik ook erg onrustig.. en deze keer heel relaxed eigenlijk :)
pi_100236370
Vrouwen hebben nu eenmaal vaak een sterke intuïtie
Flugel deze blijft gewoon plakken
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:24:03 #272
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100236625
Ik denk ook dat deze rust een goed voorteken is ja :Y

Al is het niet helemaal waterdicht natuurlijk, bij Willem was ik wel haske ongedurig. Ach ja, dat is ook niet raar na 4 miskramen. Nu weet ik dat m'n lichaam het kan, dat ik het kan en ook dat geeft rust.

Het zit gewoon goed heb ik besloten :+
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:33:40 #273
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_100237071
Zo weer even bijgelezen.

NTS jammer dat je zo'n rotweekend hebt gehad. Maar toch ook wel fijn dat het op persoonlijk vlak wel aardig ging. Dat is tenminste iets!

TJ jij moet gewoon niet meer naar je moeder luisteren :P. Ze weet er dus blijkbaar niks van en is ook nog eens superongevoelig. Heel jammer, maar het advies van Deepfreeze is inderdaad een goeie: iemand zoeken die wel kan luisteren en meeleven. Wel heel herkenbaar, dat je het fijn vindt dat je eerste een jongen is. Had ik ook ivm vreemde relatie met eigen moeder (en ik ben eerste kind). Nu geen moeite meer mee, maar de relatie met mijn moeder is ook erg veranderd :).

Flugel fijn de je er zo rustig onder bent dit keer. ^O^ Houden zo.

En *O* voor geen kwaaltjes :). Dat is toch het allerfijnste tijdens een zwangerschap! Mij lijkt het heerlijk in ieder geval. Ik hoop ook dat ik deze zwangerschap zo blijf doorgaan zoals het nu gaat. Met de duizeligheid en vermoeidheid is te leven en mijn bekken voelt ook nog wel aardig ok.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:35:30 #274
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100237137
TJ, ik heb ook zo'n moeder. Ze was echt verbaasd over mijn bevalling, dat het 15,5 uur duurde. Een normale bevalling (lees: haar bevallingen) duurt immers ongeveer 4 uur! (Zij en mijn vader maakten zich dan ook vreselijke zorgen op de dag van mijn inleiding, ik had ze verteld dat ik er om 07:30 moest zijn. Uiteindelijk belde ik haar pas rond middernacht. Dat vond ik wel sneu voor ze. Man had rond het middaguur en rond een uur of 20 wel gesms't, maar daarna was daar echt geen tijd meer voor). Over mijn herstelperiode kon ze ook al niet uit, ik kon een week niet lopen en had veel pijn. Mijn man heeft alles moeten doen toen. Ze heeft ook niet echt een beeld bij wat een knip precies is. Zij kon alles na een dag alweer. Toen ze afgelopen week donderdag (dag 9) hier was vond ze dat ik nog 'best een bukkie' had. (Ik was 16 kilo gegroeid, daarvan is er alweer 10 kilo af, ik zit nu 5 kilo boven mijn normale gewicht en mijn buik is juist enorm aan het krimpen, dat vonden de kraamhulp en de vk ook, en de wijkvpk noemde mij vanmorgen slank). Gisteren was ze hier weer en toen vond ze zoonlief niet erg gegroeid, je moet een kind zien groeien volgens haar. Ik moest hem maar flink bijvoeden en om de twee uur aanleggen! Vanmorgen is ventje gewogen, hij was gewoon lekker aangekomen. Zucht, moeders...Alhoewel ze ook heel lief kan zijn hoor. Ze moet alleen even stoppen met dingen vergelijken; dingen zijn zoals ze zijn.
pi_100237492
Nog MJ nieuws vandaag?

Mijn moeder heeft mijn hele zwangerschap door gezegd ik snap niet dat je zo ziek kunt zijn hoor dat je bijna niks meer kunt ik had nergens last van enz enz enz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')