quote:
Op zondag 31 juli 2011 01:23 schreef Surfergirl het volgende:@Antaris: Ik heb dat ook ja. Ik denk continu. Leg ook erg veel verbanden, vaak tussen dingen die geen verband hoeven te hebben. Maar ik kan wel gewoon normaal functioneren, in de zin van ik kan studeren/werken etc. Ik heb een relatie, en ik heb mijn vriend hierover verteld. Hij merkt het niet aan mij. Behalve als ik extreem loop te dromen of een paniekmomentje heb omdat ik me realiseer dat ik al die tijd in droomstand stond (als ik dan zo'n wakkerword momentje heb).
Hiermee beantwoord ik ook meteen EricOscuro, mensen bestempelen mij over het algemeen niet als afwezig. Ik ben vaak juist erg aanwezig. Soms als ik het extreem heb bijvoorbeeld met een etentje met de ouders van mijn vriend en zij een gesprek voeren en ik me even extreem afgesloten voel van de realiteit en een beetje paniekerig wordt dan valt het pas op voor andere mensen. Maar eigenlijk speelt mijn hele leven een beetje af in deze toestand. Maar bij een gezellige avond met vriendinnen, ben ik totaal niet stil en voeg ik veel toe aan het gesprek. Op dat moment besef ik me ook niet dat ik er niet bij ben. Maar achteraf denk ik dan dat het een film was en dan voelt het onecht dat IK daar echt heb gezeten en al die dingen heb gezegd. En wat ik al eerder beschreef, dat herinneringen extreem veel langer geleden lijken omdat ik ze dus totaal niet bewust heb meegemaakt.
Ik denk overigens dat dit:
dat kan gebeuren als je weliswaar ergens bent, maar je gedachten tegelijkertijd ook ergens anders zijn.
Het ene moment ben je wel met je gedachten bij wat er gebeurt, maar je hersens malen nog half in herinneringen (meestal van klotensituaties etc). En hierdoor ben je amper 100% gefocust op de nieuwe ervaringen.er wel wat mee te maken heeft.
Beste Surfergirl,
Misschien moet je even google gebruiken en zoeken op de term "Beelddenker"
Niet alles zal je misschien bekend voorkomen, want iedereen is een uniek individu... en zeker niet alles is van toepassing, maar goed... je hebt allerlei gradaties.
Het verklaart waarschijnlijk niet jouw "dat je leeft zonder te beseffen" maar wellicht is het een deel van de puzzle.
Bij mij kwam een combinatie van beelddenken en hoog sensiviteit tot heel veel antwoorden die ik zocht... Ineens was bij mij 80% ingevuld, waardoor het ook makkelijker werd om veel andere puzzlestukjes op hun plaats te leggen.
Maar een volledige puzzel voltooien, dat is een levenswerk... maar alles is beter dan een puzzle die nergens lijkt te beginnen en geen uitzicht heeft op een eind.

Hoe dan ook... ik wens je enorm veel succes, en ik kom nog wel eens terug op dit onderwerp.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.