Betalen?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:33 schreef detulp050 het volgende:
Het is net als bij Disneyland Parijs, er zijn echter twee verschillen.
1. Bij Disneyland moet je vooraf betalen, bij de kerk tijdens of na.
2. In Disneyland lopen de verzonnen figuren rond (althans acteurs in pakken), in de kerk wordt er alleen over gezongen.
Ze geven een mandje door waar je 'vrijwillig' geld in mag stoppen. Als je dat niet doet wordt je ritueel geofferd.quote:
"Na het voorspel."quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:39 schreef Spouwerranger het volgende:
Het varieert per kerk geloof ik, maar meestal rond een uur of 9. Anders vraag het aan de dominee of priester of hoe die druiloor ook heet, hoe laat het begint.
hahahaha.. Ik vind de kerk vooral saai. Heel saai. Maar zo'n Amerikaanse kerk die je films ziet (waar ze juist heel vrolijk zingen) lijkt me wel leuk om 1x bij te wonen. Bestaat zoiets wel in NL?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:39 schreef Kirov het volgende:
Vlucht nu het nog kan! Het is pure hel, de eerste 5 minuten denk je van het gaat nog wel en daarna wil je van dat balkon in de kerk af springen.
Er zitten voor zover ik weet twee kerken behoorlijk vlakbij. Zo'n mooi groot kerkgebouw naast een bejaardencentrum en nog een baptistenkerk verder op.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:40 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik heb zelf jaren terug eens wat diensten bijgewoond van een gereformeerde kerk. Ook uit belangstelling. Een kerk in Arnhem en een in Amersfoort. In Arnhem was het erg rustig, een handjevol mensen waren er (was op zondagmorgen om 11 uur meen ik). Van iets oudere leeftijd wel, maar er was ook een gezin met jonge kinderen.
In de kerk in Amersfoort was het stampvol! Echt elke stoel was bezet, veel mensen moesten zelfs staan. De mensen daar waren vrij jong. Veel twintigers en dertigers. Iedereen leek elkaar ook te kennen, de sfeer daar was eigenlijk best gemoedelijk en gezellig.
Tijdens de dienst wordt natuurlijk het woord van God gepredikt, vaak worden hedendaage situaties ter illustratie gebruikt. En er wordt gezongen ja, maar daar hoef je niet aan mee te doen.
Qua kleding maakt het geen drol uit, zolang je medemens er geen aanstoot aan neemt is het prima. Ik zou geen t-shirt met "Heil Satan" aantrekken ofzo. Maar gewoon in jeans met een shirt is prima. Hangt ook erg van de kerk af waar je heengaat natuurlijk
.
Post je bevindingen! Ik ben benieuwd hoe je het vindt
Ja, vast wel. Ik heb ooit eens een documentaire gezien over zo'n gospelkerk ergens in de bijlmer.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:45 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
hahahaha.. Ik vind de kerk vooral saai. Heel saai. Maar zo'n Amerikaanse kerk die je films ziet (waar ze juist heel vrolijk zingen) lijkt me wel leuk om 1x bij te wonen. Bestaat zoiets wel in NL?
Evangelisch, Gospel, Opwekking, dat soort dingen zijn altijd erg vrolijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:45 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
hahahaha.. Ik vind de kerk vooral saai. Heel saai. Maar zo'n Amerikaanse kerk die je films ziet (waar ze juist heel vrolijk zingen) lijkt me wel leuk om 1x bij te wonen. Bestaat zoiets wel in NL?
Heb je ook enig idee welke godsdienst huist in het mooie grote gebouw naast de bejaarden?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:46 schreef darpios het volgende:
[..]
Er zitten voor zover ik weet twee kerken behoorlijk vlakbij. Zo'n mooi groot kerkgebouw naast een bejaardencentrum en nog een baptistenkerk verder op.
Ik heb werkelijk geen flauw idee.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je ook enig idee welke godsdienst huist in het mooie grote gebouw naast de bejaarden?
Is meestal wel af te leiden aan de bouwstyle. Katholiek is met veel en groot en protestant is meestal een vrij simpel gebouw. Heb je ook nog andere variaties, maar dat weet ik dan weer nietquote:
Wat je kan verwachten hangt af van godsdienst en gemeente.quote:
Dan denk ik katholiek. Echt een typische kerk, zeg maar. En aardig groot.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:50 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Is meestal wel af te leiden aan de bouwstyle. Katholiek is met veel en groot en protestant is meestal een vrij simpel gebouw. Heb je ook nog andere variaties, maar dat weet ik dan weer niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |