Kijk, daar hebben we wat aan! Morgen voor 5 personen pizza maken, dus ga het dan gelijk proberen!quote:Op zondag 18 september 2011 09:50 schreef kuifje_fok het volgende:
En met de bestron, eerst voorverwarmd met alleen onderverwarming op maximum temperatuur, pizza erin, daarna overschakelen op alleen bovenverwarming.
Nu werd hij wel mooi bruin.
Weet je ook hoeveel minder water? Ik gebruik ook "00" bloem en er is bijna niet mee te werken. Niet wetende dat "00" minder water opneemt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:15 schreef MaximusTG het volgende:
Het is inderdaad niet altijd makkelijk om het deeg te vormen, maar heb er toch eigenlijk nooit problemen mee. Wel is het zo dat verschillende soorten bloem minder of meer water op kunnen nemen. Mijn recept is op basis van die van Varasano en Reinhart, en die gebruiken Amerikaanse bloem, ook omdat dat een beter resultaat geeft in niet houtovens.
Als je farina di grano tenero tipo "00" gebruikt moet je waarschijnlijk wat minder water gebruiken, omdat die bloem minder water kan opnemen.
Understatement... zelfrijzend pizzameel? en het dan niet laten rijzen (dat rusten ziet er niet uit als rijzen..)?? Lijkt me niet echt een lekkere bodem als je 't mij vraagt...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:42 schreef MaximusTG het volgende:
Hmm, ik zou dan kiezen voor vrij dicht bij de bovenkant. Voorverwarmen met bakplaat in de oven, en dan deeg met bakpapier en al op de bakplaat doen. Niet te dicht bij de bovenkant, want zo'n bakplaat kan niet evenveel warmte vasthouden als een steen, dus je moet niet teveel warmte bovenop krijgen. Anders verbrandt de bovenkant van je pizza, terwijl de onderkant net aan gaar is.
Ook verbrandt bakpapier zo dicht bij de spiraal. Maar ik denk dat je er prima pizza mee gebakken krijgt.
@vriendelijkevriend: om eerlijk te zijn vind ik dat niet echt een geweldig recept, maar wat die tegel betreft, je zal er denk ik niet dood aan gaan, maar of het ongezond is.. Mocht je het toch willen proberen, laat de steen dan eerst een tijdje gewoon bakken in de oven. Als je dan niks vreemd ruikt..
Overigens hebben sommige Engelse sites het over "unglazed quarry tiles". Dat zijn stukken natuursteen. Dus geen betontegels!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |