Mooie linkquote:Op woensdag 21 september 2011 12:21 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Een Friese mythe en het betreft "Aldland" (ofwel Atlantis). Terug te vinden in het Oera Linda Boek. Nee, dat weet ik niet uit mijn hoofd, ik heb het opgezocht hoor!
. Maar er is reden aan te nemen dat het boek een vervalsing is, dus helemaal niet zo oud als het boek zelf beweert.
Een interessante link met betrekking daartoe vond ik hier: http://www.skepsis.nl/oeralinda.html
Zou heel goed kunnen. Ten eerste konden ze zichzelf vroeger minder goed uiten, dus zijn de tekeningen en beeldjes etc. wat symbolischer dan zoals wij het nu zouden doen. En ten tweede is het heel goed mogelijk dat er bijvoorbeeld op 1 buitenaardse planeet verschillende soorten aliens zijn. Net zoals wij blanken, aziaten en negers hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er zijn genoeg beeldjes en prehistorische tekeningen waar je rare wezens in ruimtepakken in kan zien.. Alleen verschillen de tekeningen wel heel erg per volk en gebied. Betekent dat dat we vroeger druk bezocht zijn geweest door verschillende soorten aliens?
Maar hebben al die verschillende rassen dan besloten een ander deel van onze planeet te bezoeken?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:36 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen. Ten eerste konden ze zichzelf vroeger minder goed uiten, dus zijn de tekeningen en beeldjes etc. wat symbolischer dan zoals wij het nu zouden doen. En ten tweede is het heel goed mogelijk dat er bijvoorbeeld op 1 buitenaardse planeet verschillende soorten aliens zijn. Net zoals wij blanken, aziaten en negers hebben.
Verschillende culturen kan leiden tot verschillende referentiekaders. Zij kunnen een andere benadering hebben van hetzelfde object. Denk aan een dokter die naar een scalpel kijkt, of een messenslijper die kijkt naar de scalpel. Hetzelfde object, maar beide zien andere mogelijkheden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er zijn genoeg beeldjes en prehistorische tekeningen waar je rare wezens in ruimtepakken in kan zien.. Alleen verschillen de tekeningen wel heel erg per volk en gebied. Betekent dat dat we vroeger druk bezocht zijn geweest door verschillende soorten aliens?
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. En in veel van de bovengenoemde gevallen is het denk ik ook door oppervlakkigheid/bekrompenheid van de mensen, dat ze het niet willen geloven o.i.d. Het is hun vroeger zo geleerd, en dus zo is het. Ze staan niet open voor nieuwe, en in sommige gevallen dus controversiële theorieën. En zo wil ik zelf toch echt liever de waarheid weten, hoe en wat dat dan ook mag zijn. Zo zag ik laatst een zeer interessante presentatie van David Hatcher Childress (ook uit Ancient Aliens) over oude bevolkingen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Verschillende culturen kan leiden tot verschillende referentiekaders. Zij kunnen een andere benadering hebben van hetzelfde object. Denk aan een dokter die naar een scalpel kijkt, of een messenslijper die kijkt naar de scalpel. Hetzelfde object, maar beide zien andere mogelijkheden.
Zo kan het ook goed zijn dat verschillende tekeningen worden gemaakt van hetzelfde object.
Ook is het goed mogelijk dat wij met onze westerse kijk een heel foute interpretatie geven aan archeologische vondsten, of oude geschriften. Zo zag ik laatst een docu op youtube waarin pyramides als energiecentrales zouden werken (laatst al gepost dacht ik). Lijkt vergezocht, maar dat lijkt misschien alleen zo omdat we ons niet kunnen voorstellen dat ze al die jaren geleden al zo ontwikkeld waren.
Een voorbeeld wat ook wel aansluit bij deze post is een fijnmechanicus, die bedreven is in frezen, die ging kijken naar de pyramides. Die kwam groeven en krassen tegen die in zijn ogen alleen met een frees gemaakt kunnen zijn, met duizenden omwentelingen per minuut. Ook kwam hij zeer vlakke oppervlakken tegen, evenals zeer rechte hoeken. Dat kan alleen met industrieel (micro-)gereedschap.Ik zag het bij UFOtv op youtube, misschien dat ik straks nog even ga zoeken.
Kijk naar de Aarde en de diversiteit van leven hier, dan weet je genoeg. En dan nagaan dat er nog 8 miljoen soorten dieren en insecten zijn die we nog niet hebben gevonden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:50 schreef Pollewoppie het volgende:
Ben inmiddels begonnen aan chariots of the gods...
Ik vind wel dat we een hoge dunk van de mensheid hebben terwijl we nog zo weinig weten! Er is pas onlangs ontdekt dat er ooit temperaturen op Mars waren rond de 15 graden celcius! ik bedoel maar, een planeet die op kosmische schaal zo enorm dichtbij staat waar al stromend water was!! Hoe enorm veel planeten moeten er niet zijn met leven erop!!!
Hoogovens.... Tenminste, daar komen ze redelijk bij elkaar..quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:54 schreef RichardRichard het volgende:
Voor wie seizoen 3 episode 13 heeft gezien. Ik vraag mij af wat er in Nederland staat als je deze lijnen bekijkt. Iemand een idee?
[ afbeelding ]
Wat is dit precies?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:54 schreef RichardRichard het volgende:
Voor wie seizoen 3 episode 13 heeft gezien. Ik vraag mij af wat er in Nederland staat als je deze lijnen bekijkt. Iemand een idee?
[ afbeelding ]
Dus de reden dat het wel aliens moeten zijn geweest is omdat wij nu de kennis niet hebben hoe mensen dat ooit gedaan hebben?quote:Op maandag 7 november 2011 18:26 schreef Gray het volgende:
De Jupiter tempel in Lebanon wordt ook gekoppeld aan buitenaardse activiteit, aangezien de stenen gebruikt in dit bouwwerk zó absurd groot zijn dat het onvoorstelbaar lijkt dat mensen deze hebben geplaatst:
Ook wel Baal'Bek genoemd. De tempel van Jupiter stond hier pas veel later op. De fundering van de enorme stenen zijn veel ouder. Wie dit heeft gedaan weten we niet, maar met onze kennis kunnen wij die megalieten en trilithons maar net vervoeren. In de groeve verderop ligt de grootste bewerkte steen ter wereld. De vraag is vooral wie en hoe ze deze deze hebben verplaatst en in een kleine ruimte gemanoeuvreerd.quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dus de reden dat het wel aliens moeten zijn geweest is omdat wij nu de kennis niet hebben hoe mensen dat ooit gedaan hebben?
Is dat niet een beetje makkelijk?
"Ik weet niet hoe Hans Klok die tijger in dat doosje kreeg, dat moet wel alien technologie zijn"...
Ja, dat is zeker een makkelijk antwoord op dit moeilijke vraagstuk. En wie weet nog waar ook, ik weet het niet.quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dus de reden dat het wel aliens moeten zijn geweest is omdat wij nu de kennis niet hebben hoe mensen dat ooit gedaan hebben?
Is dat niet een beetje makkelijk?
"Ik weet niet hoe Hans Klok die tijger in dat doosje kreeg, dat moet wel alien technologie zijn"...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |