abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2011 @ 13:34:49 #176
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102216532
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:21 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Een Friese mythe en het betreft "Aldland" (ofwel Atlantis) ;). Terug te vinden in het Oera Linda Boek. Nee, dat weet ik niet uit mijn hoofd, ik heb het opgezocht hoor! :P. Maar er is reden aan te nemen dat het boek een vervalsing is, dus helemaal niet zo oud als het boek zelf beweert.

Een interessante link met betrekking daartoe vond ik hier: http://www.skepsis.nl/oeralinda.html
Mooie link :)
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_102248649
Heb ik gisteren op deze blog een evenwichtig verhaal gepost over waarom het helemaal niet zo raar is om te denken dat we bezocht worden door aliens, wordt de post verwijderd:

http://denkeensechtna.blo(...)c2716570269594110175

Post ik daar vervolgens commentaar op, wordt dat commentaar ook weer verwijderd. Ik word zo fucking moe van mensen die niet bereid zijn om ook maar heel even verder te kijken dan hun neus lang is. Zo fucking ziek word ik er af en toe van. Het was gewoon een normaal verhaal en dan moet het weer weg omdat de maker van de site het waarschijnlijk als te bedreigend ervaarde dat een normaal persoon een genuanceerd verhaal kan vertellen over aliens.

[ Bericht 7% gewijzigd door Probably_on_pcp op 22-09-2011 01:12:50 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:18:50 #178
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_102296232
aan het eind van de laatste ijstijd lag de waterspiegel honderden meters lager dan nu het geval is
denk daarom dat veel bouwwerken van volken die toen leefden nu onderwater liggen.

bij india en een hoop andere plekken wordt weleens wat aangetroffen.
pi_102300204
Iemand een idee hoe snel het water toen steeg? Is daar iets over bekend?
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  vrijdag 23 september 2011 @ 17:27:54 #180
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_102304107
dat zou ik zo niet weten... lijkt mij niet heel snel.. alleen zijn er wel verhalen dat geloof ik bij de bosporus het water steeds hoger werd net zo lang totdat de natuurlijke dam het heeft begeven en een gigantische overstroming alles heeft weggevaagd wat daar achter lag.

volgens sommigen komt daar ook het zondvloed verhaal vandaan
  zaterdag 24 september 2011 @ 14:05:47 #181
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_102330685
Over die Atland kon ik niks vinden (want na het horen had ik meteen ff gezocht), maar ik zal die link van Maurice eens even gaan bekijken. :)

En misschien is die klimaatverandering wel gebeurd omdat er een grote komeet op of langs de aarde kwam waardoor de aarde verschoof, een stukje van z'n as ging. Misschien kwam Nibiru langs en brengt dat zulke gevolgen teweeg?
pi_102350787
Ik zou eerder denken aan instabiliteit van de aardkern, omklappende magnetische polen en daardoor meer (schadelijke) straling die tot het aardoppervlak komt. Overigens kan de aarde ook best een homogene "trilling" vertonen door de loop van vele eeuwen voor wat betreft temperatuur schommelingen. We zijn pas relatief kort aan het meten.

Dat van Atland kan best komen door verschillende spellingen: Atland, Altland, Aldland. Zou naar hetzelfde verwijzen, maar desondanks toch anders geschreven.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_103033128
Er zijn genoeg beeldjes en prehistorische tekeningen waar je rare wezens in ruimtepakken in kan zien.. Alleen verschillen de tekeningen wel heel erg per volk en gebied. Betekent dat dat we vroeger druk bezocht zijn geweest door verschillende soorten aliens?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:36:53 #184
347693 BlackLodge
pi_103037225
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er zijn genoeg beeldjes en prehistorische tekeningen waar je rare wezens in ruimtepakken in kan zien.. Alleen verschillen de tekeningen wel heel erg per volk en gebied. Betekent dat dat we vroeger druk bezocht zijn geweest door verschillende soorten aliens?
Zou heel goed kunnen. Ten eerste konden ze zichzelf vroeger minder goed uiten, dus zijn de tekeningen en beeldjes etc. wat symbolischer dan zoals wij het nu zouden doen. En ten tweede is het heel goed mogelijk dat er bijvoorbeeld op 1 buitenaardse planeet verschillende soorten aliens zijn. Net zoals wij blanken, aziaten en negers hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLodge op 13-10-2011 14:48:59 ]
pi_103047890
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:36 schreef BlackLodge het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen. Ten eerste konden ze zichzelf vroeger minder goed uiten, dus zijn de tekeningen en beeldjes etc. wat symbolischer dan zoals wij het nu zouden doen. En ten tweede is het heel goed mogelijk dat er bijvoorbeeld op 1 buitenaardse planeet verschillende soorten aliens zijn. Net zoals wij blanken, aziaten en negers hebben.
Maar hebben al die verschillende rassen dan besloten een ander deel van onze planeet te bezoeken?
pi_103141413
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Verschillende culturen kan leiden tot verschillende referentiekaders. Zij kunnen een andere benadering hebben van hetzelfde object. Denk aan een dokter die naar een scalpel kijkt, of een messenslijper die kijkt naar de scalpel. Hetzelfde object, maar beide zien andere mogelijkheden.

Zo kan het ook goed zijn dat verschillende tekeningen worden gemaakt van hetzelfde object.

Ook is het goed mogelijk dat wij met onze westerse kijk een heel foute interpretatie geven aan archeologische vondsten, of oude geschriften. Zo zag ik laatst een docu op youtube waarin pyramides als energiecentrales zouden werken (laatst al gepost dacht ik). Lijkt vergezocht, maar dat lijkt misschien alleen zo omdat we ons niet kunnen voorstellen dat ze al die jaren geleden al zo ontwikkeld waren.
Een voorbeeld wat ook wel aansluit bij deze post is een fijnmechanicus, die bedreven is in frezen, die ging kijken naar de pyramides. Die kwam groeven en krassen tegen die in zijn ogen alleen met een frees gemaakt kunnen zijn, met duizenden omwentelingen per minuut. Ook kwam hij zeer vlakke oppervlakken tegen, evenals zeer rechte hoeken. Dat kan alleen met industrieel (micro-)gereedschap.Ik zag het bij UFOtv op youtube, misschien dat ik straks nog even ga zoeken.
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:34:52 #187
347693 BlackLodge
pi_103142276
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 10:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Verschillende culturen kan leiden tot verschillende referentiekaders. Zij kunnen een andere benadering hebben van hetzelfde object. Denk aan een dokter die naar een scalpel kijkt, of een messenslijper die kijkt naar de scalpel. Hetzelfde object, maar beide zien andere mogelijkheden.

Zo kan het ook goed zijn dat verschillende tekeningen worden gemaakt van hetzelfde object.

Ook is het goed mogelijk dat wij met onze westerse kijk een heel foute interpretatie geven aan archeologische vondsten, of oude geschriften. Zo zag ik laatst een docu op youtube waarin pyramides als energiecentrales zouden werken (laatst al gepost dacht ik). Lijkt vergezocht, maar dat lijkt misschien alleen zo omdat we ons niet kunnen voorstellen dat ze al die jaren geleden al zo ontwikkeld waren.
Een voorbeeld wat ook wel aansluit bij deze post is een fijnmechanicus, die bedreven is in frezen, die ging kijken naar de pyramides. Die kwam groeven en krassen tegen die in zijn ogen alleen met een frees gemaakt kunnen zijn, met duizenden omwentelingen per minuut. Ook kwam hij zeer vlakke oppervlakken tegen, evenals zeer rechte hoeken. Dat kan alleen met industrieel (micro-)gereedschap.Ik zag het bij UFOtv op youtube, misschien dat ik straks nog even ga zoeken.
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. En in veel van de bovengenoemde gevallen is het denk ik ook door oppervlakkigheid/bekrompenheid van de mensen, dat ze het niet willen geloven o.i.d. Het is hun vroeger zo geleerd, en dus zo is het. Ze staan niet open voor nieuwe, en in sommige gevallen dus controversiële theorieën. En zo wil ik zelf toch echt liever de waarheid weten, hoe en wat dat dan ook mag zijn. Zo zag ik laatst een zeer interessante presentatie van David Hatcher Childress (ook uit Ancient Aliens) over oude bevolkingen.
Veel van wat hierin voorkomt, is ook voorbij gekomen in AA. En hierin zei hij dat er in Nieuw Zeeland ook, door mensen gemaakte, stenen blokken gevonden zijn met lava resten erop die meer dan 2000 jaar oud zijn. Maar de overheid van Nieuw Zeeland ontkent dat gewoon heel bot, en zegt dat dat niet kan omdat de Maori's de originele bewoners zijn en die kwamen pas rond het jaar 1300 in Nieuw Zeeland.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackLodge op 16-10-2011 12:11:38 ]
pi_103142586
Ik heb laatst een interessant boek gelezen van Graham Hancock; het oermysterie. Die heeft daarin een interessante theorie dat aliens hetzelfde zijn als de geestverschijningen die sjamanen in hun trancetoestanden zien. Mensen die dmt gebruiken rapporteren soortgelijke ervaringen. Ook ziet hij een overeenkomst in oude sprookjes waarin elfen mensen ontvoeren. Heeft iemand dit boek toevallig gelezen?
pi_103218819
Ben inmiddels begonnen aan chariots of the gods...

Ik vind wel dat we een hoge dunk van de mensheid hebben terwijl we nog zo weinig weten! Er is pas onlangs ontdekt dat er ooit temperaturen op Mars waren rond de 15 graden celcius! ik bedoel maar, een planeet die op kosmische schaal zo enorm dichtbij staat waar al stromend water was!! Hoe enorm veel planeten moeten er niet zijn met leven erop!!!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:31:48 #190
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_103226250
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:50 schreef Pollewoppie het volgende:
Ben inmiddels begonnen aan chariots of the gods...

Ik vind wel dat we een hoge dunk van de mensheid hebben terwijl we nog zo weinig weten! Er is pas onlangs ontdekt dat er ooit temperaturen op Mars waren rond de 15 graden celcius! ik bedoel maar, een planeet die op kosmische schaal zo enorm dichtbij staat waar al stromend water was!! Hoe enorm veel planeten moeten er niet zijn met leven erop!!!
Kijk naar de Aarde en de diversiteit van leven hier, dan weet je genoeg. En dan nagaan dat er nog 8 miljoen soorten dieren en insecten zijn die we nog niet hebben gevonden.

Bij mensen is alleen vaak het probleem dat we de grootte van het heelal en diversiteit aan leven niet kunnen bevatten, waardoor het onmogelijk is voor hen anders te zien.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_103230439
Ik vind dit één van de meest fantastische docu's die ik ooit heb gezien. Het komt allemaal heel realistisch en WAAR over, en ik denk dat ze door de jaren heen wel bewijs genoeg gevonden hebben. Helaas zullen er altijd mensen zijn die dit natuurlijk compleet verwerpen, maar toch vind ik het ergens leuk, spannend en intrigerend om te denken dat we wij vroeger daadwerkelijk door buitenaardse wezens bezocht zijn. En het feit dat wij "alleen" zijn in het heelal, heb ik sowieso nooit geloofd...
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:58:54 #192
347693 BlackLodge
pi_103230655
Mij lijkt het zo gek nog niet dat ze weten in hoeverre ET's betrokken zijn bij onze wereldgeschiedenis. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat de instanties die over deze informatie gaan hebben besloten om dit niet vrij te geven. Althans niet alles, dat ze hooguit genoeg vrijgeven om de "believers" en de sceptici tevreden te houden. Stel je maar eens voor dat Obama morgen een persconferentie houd en verteld dat er al jaren aliens naar aarde komen en dat het Roswell incident echt is etc. Dat veroorzaakt massa hysterie.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLodge op 18-10-2011 15:12:49 ]
pi_103373802
Voor wie seizoen 3 episode 13 heeft gezien. Ik vraag mij af wat er in Nederland staat als je deze lijnen bekijkt. Iemand een idee?
pi_103546732
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:54 schreef RichardRichard het volgende:
Voor wie seizoen 3 episode 13 heeft gezien. Ik vraag mij af wat er in Nederland staat als je deze lijnen bekijkt. Iemand een idee?
[ afbeelding ]
Hoogovens.... Tenminste, daar komen ze redelijk bij elkaar..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_104084141
De Jupiter tempel in Lebanon wordt ook gekoppeld aan buitenaardse activiteit, aangezien de stenen gebruikt in dit bouwwerk zó absurd groot zijn dat het onvoorstelbaar lijkt dat mensen deze hebben geplaatst:

Steentje:

:o
  maandag 7 november 2011 @ 18:43:01 #196
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104084767
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:54 schreef RichardRichard het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit precies?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_104097594
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 18:43 schreef popolon het volgende:

[..]

Wat is dit precies?
Ley lines.

Veelvuldig besproken in het programma Ancient Aliens. ;)
pi_104110077
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 18:26 schreef Gray het volgende:
De Jupiter tempel in Lebanon wordt ook gekoppeld aan buitenaardse activiteit, aangezien de stenen gebruikt in dit bouwwerk zó absurd groot zijn dat het onvoorstelbaar lijkt dat mensen deze hebben geplaatst:

Dus de reden dat het wel aliens moeten zijn geweest is omdat wij nu de kennis niet hebben hoe mensen dat ooit gedaan hebben?

Is dat niet een beetje makkelijk?

"Ik weet niet hoe Hans Klok die tijger in dat doosje kreeg, dat moet wel alien technologie zijn"...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:01:21 #199
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_104110553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 08:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dus de reden dat het wel aliens moeten zijn geweest is omdat wij nu de kennis niet hebben hoe mensen dat ooit gedaan hebben?

"Ik weet niet hoe Hans Klok die tijger in dat doosje kreeg, dat moet wel alien technologie zijn"...
Ook wel Baal'Bek genoemd. De tempel van Jupiter stond hier pas veel later op. De fundering van de enorme stenen zijn veel ouder. Wie dit heeft gedaan weten we niet, maar met onze kennis kunnen wij die megalieten en trilithons maar net vervoeren. In de groeve verderop ligt de grootste bewerkte steen ter wereld. De vraag is vooral wie en hoe ze deze deze hebben verplaatst en in een kleine ruimte gemanoeuvreerd.

Het is een oude plek en voor de romeinse tempel, waren hier de feniciërs geweest, grieken etc. Niemand weet wie, of het aliens zijn? Misschien een eerdere beschaving voor ons.

Er zijn inderdaad theorieën dat dit in de oudheid een landingsplaats was voor een buitenaardse beschaving en dat later de mens hierop een tempel ging bouwen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_104112792
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 08:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker een makkelijk antwoord op dit moeilijke vraagstuk. En wie weet nog waar ook, ik weet het niet. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')