abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100460843
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Stukken beter! ^O^
Misschien moet je de links eerst bekijken voor je je mening herziet.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_100461396
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Misschien moet je de links eerst bekijken voor je je mening herziet.
Ik zeg ook niet dat het goede links zijn. Het is al een hele vooruitgang om te zien waar hij het vandaan haalt. Of achteruitgang, dat mag je zelf bepalen. ;)
pi_100473672
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:21 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het goede links zijn. Het is al een hele vooruitgang om te zien waar hij het vandaan haalt. Of achteruitgang, dat mag je zelf bepalen. ;)
Nee. Precies. Neemt niet weg dat ik me wel serieus af blijf vragen waarom Bankfurt dit soort links als betrouwbare informatie ervaart. Het is één grote verzameling SF-verhaal die op geen enkel stuk objectieve onderbouwing berust. Iets wat je alleen maar kunt geloven als je het heel graag wilt geloven.
pi_100497696
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:34 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Onrealistisch ? Ik ben bezig met de onderbouwing.

Ononderbouwd ?

http://www.think-aboutit.com/Misc/scientists_argue_about_hale.htm

o.a.

Yet Dr. Lee Shargell, a former employee of NASA and an associate of Dr. Richard Boylan, reportedly confirmed that he had detected radio signals coming from the "companion." The signals were in the K-A and K-U high megahertz band. He predicted that, when Hale-Bopp comes close to Earth in the spring, the signals might affect radio and TV transmissions. (Editor's Comment: Here's a science project for our readers. Those of you who have PrimeStar or USBS receivers might want to aim your backyard dishes at Hale-Bopp some clear night in March 1997. If you pick up an alien sitcom, be sure to videotape it.)
Wel leuk en aardig, maar die "Dr." Lee Shargel is geen Dr. (heeft geen Ph. D) en is ook geen voormalige werknemer van NASA.

http://ufoupdateslist.com/1997/feb/m12-007.shtml, leuke mailwisseling daarover.
http://www.anomalies.net/archive/cni-news/CNI.0634.html

En jij gelooft deze man zonder enige twijfel?

[ Bericht 4% gewijzigd door Johnny Blaze op 09-08-2011 09:27:23 ]
pi_100502141
Bedankt voor de links.
pi_100648505
Even een vraag die ik ook in een ander topic stelde:

Wat ik me wel afvraag, is hoe het kan dat de maan een donkere kant heeft die wij niet kunnen zien. Hoe kan het dat dit hemellichaam alleen maar om de aarde draait, en niet om zijn as?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_100649396
De maan draait om haar as, alleen met dezelfde snelheid als ze om de aarde heen draait. Zoek eens op tidal lock.

Juist als de maan volledig zou stilstaan ten opzichte van haar as, zou je alle kanten van de maan zien.
I feel kinda Locrian today
pi_100650082
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:40 schreef starla het volgende:
De maan draait om haar as, alleen met dezelfde snelheid als ze om de aarde heen draait. Zoek eens op tidal lock.

Juist als de maan volledig zou stilstaan ten opzichte van haar as, zou je alle kanten van de maan zien.
Het ene moment begrijp ik het wel en dan weer niet. Misschien omdat mijn definitie van as-rotatie verkeerd is.
pi_100650523
Beeld het zelf uit zou ik zeggen. Hou een vuist voor je lichaam, dit is de aarde. Maak een andere vuist die de maan voorstelt. Deze plaats je achter de andere met de duim naar je toe. Laat deze een half rondje draaien met continu de duim naar je toe (maan staat volledig stil). Vanaf de aarde zie je dus eerst de duim en aan het einde van je halve rondje de handrug (meerdere kanten van de maan).

Als je de 2de, bewegende vuist (maan) nu ook draait zodat de duim continu naar de andere vuist wijst, draai je de vuist net zo snel om de andere als je hem zelf draait.

Try this at home ;)
pi_100650592
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:17 schreef starla het volgende:
Beeld het zelf uit zou ik zeggen. Hou een vuist voor je lichaam, dit is de aarde. Maak een andere vuist die de maan voorstelt. Deze plaats je achter de andere met de duim naar je toe. Laat deze een half rondje draaien met continu de duim naar je toe (maan staat volledig stil). Vanaf de aarde zie je dus eerst de duim en aan het einde van je halve rondje de handrug (meerdere kanten van de maan).

Als je de 2de, bewegende vuist (maan) nu ook draait zodat de duim continu naar de andere vuist wijst, draai je de vuist net zo snel om de andere als je hem zelf draait.

Try this at home ;)
Bedankt. Ik zit nu hopeloos met mijn armen in de knoop. ;)
pi_100650595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:17 schreef starla het volgende:

Try this at home ;)
Maar zeggen we dan ook dat de kogel van een kogelwerper om zijn as draait?
pi_100663273
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Maar zeggen we dan ook dat de kogel van een kogelwerper om zijn as draait?
Kogel van een kogelwerper? Bedoel je een vuurwapen? Die draaien om hun as om in hun baan te blijven, ja.
  zaterdag 10 september 2011 @ 18:52:02 #113
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_101881190
De maan is niet kunstmatig maar kunstmaantig ;)
  dinsdag 13 september 2011 @ 07:38:46 #115
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_101889301
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Lambiekje op 13-09-2011 07:41:14 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_101889430
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 07:38 schreef Lambiekje het volgende:
-
Kun je dit niet bij elke post doen?
  dinsdag 13 september 2011 @ 08:03:45 #117
52357 Lambiekje
pi_101889472
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 07:57 schreef starla het volgende:

[..]

Kun je dit niet bij elke post doen?
.... . - / - -.-- .--. - / . . -. / -... . . - .--- . / -.- ..- - / --.. ---
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_101889512
Heel goed van je, maar ik ga niet opzoeken wat daar staat.
  dinsdag 13 september 2011 @ 08:32:21 #119
52357 Lambiekje
pi_101889692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:08 schreef starla het volgende:
Heel goed van je, maar ik ga niet opzoeken wat daar staat.
"Het typt een beetje kut zo" staat er.
pi_109564210
Blijkbaar bestaat er nog genoeg twijfel over het ontstaan van de maan:
quote:
Vraagtekens bij inslagtheorie voor ontstaan maan
AMSTERDAM - Amerikaanse geofycisi zetten vraagtekens bij de populaire inslagtheorie voor het ontstaan van de maan.

Volgens die theorie is de maan samengeklonterd uit de brokstukken van efen botsing tussen de pasgeboren aarde en een kleinere proto-planeet ter grootte van Mars (Theia genaamd).

In dat geval zou het maangesteente echter een mengsel moeten zijn van gesteente van Theia en gesteente uit de mantel van de aarde. Precisiemetingen aan titanium-isotopen laten nu echter zien dat maansten tot een 250ste procent nauwkeurig dezelfde isotopensamenstelling hebben als aards mantelgesteente.

Dat is volgens de auteurs met de inslagtheorie niet of nauwelijks te verklaren. De nieuwe metingen zijn zondag gepubliceerd in Nature Geoscience.
pi_109564309
En blijkbaar is het ook geen toeval dat de maan een gezicht lijkt te hebben, zeggen wetenschappers:
http://www.nu.nl/wetensch(...)aan-geen-toeval.html
pi_109589062
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:08 schreef Gray het volgende:
En blijkbaar is het ook geen toeval dat de maan een gezicht lijkt te hebben, zeggen wetenschappers:
http://www.nu.nl/wetensch(...)aan-geen-toeval.html
Dat is echt weer zoiets....het lijkt niet op een gezicht....tenzij ze een down syndroom patiënt die 5 beroertes heeft gehad wilden nabootsen...
pi_109592460
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:40 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Dat is echt weer zoiets....het lijkt niet op een gezicht....tenzij ze een down syndroom patiënt die 5 beroertes heeft gehad wilden nabootsen...
Zelf kan ik er ook geen gezicht in zien. Vele mensen door de geschiedenis heen wel, en schijnbaar is dat volgens een aantal wetenschappers geen toeval. ;)
pi_110805472
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:42 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

We merken er wel degelijk iets van.

De 2e maan is mede verantwoordelijk voor de vele aardbevingen en vulkaanuitbarstingen en natuurrampen van de laatste 10-15 jaar.
Oh, en hoe doen ze dat via die maan?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_147702609
Lavenderr vond het een goed idee dit topic weer eens een kickje te geven. In deel 1 staat best wat info en zijn wat zaken uit de OP verklaard. Dit deel bevat meer bullshit, maar goed... wie weet komt de discussie wel weer op een leuke manier op gang.

Deeltje 1 misschien leuk om eens door te lezen:

BNW / Is onze maan kunstmatig?
pi_147702743
Die OP _O_
  donderdag 18 december 2014 @ 12:54:37 #128
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_147703105
Deze hoort hier thuis (laats ook iets op de FP hierover)

TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_147703502
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:40 schreef Lavenderr het volgende:
Die OP _O_
Slechts bij elkaar geraapt copy en paste werk, voor zover ik me herinner, maar het is iig leuk om weer eens terug te lezen. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:54 schreef DeMolay het volgende:
Deze hoort hier thuis (laats ook iets op de FP hierover)

Zal het eens kijken als ik niet op kantoor zit :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')