abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:10:25 #1
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100104958

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht? :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Vorig deel: Laura Dekker #29 Prachtig Tonga

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 31-07-2011 10:05:12 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:24:17 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100105612
Leuke toevoeging aan de OP :D

En natuurlijk zijn we allemaal velours op Laura, daar draait dit hele topic om.
En dan vaart ze misschien na haar rondje om de wereld ook nog gewoon door naar Tahiti. Voorgoed verloren voor onze Nederlandse maatschappij :'(

Gewoon een rijke suikeroom (Henk???) trouwen en haar kostje is gekocht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_100108702
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:40 schreef wich het volgende:

[..]

Was de Nederlandse taal maar zo logisch. :)

Om het kwartier is elke 15 minuten en om het uur elke 60 minuten, maar om de dag is de ene dag wel en de andere niet, en om de week is de ene week wel en de andere niet. Zie ondermeer hier voor de uitleg.

Maar goed, in d'r laatste blog meldt ze dat ze zondere verdere alarmen er 's nachts 7 x eruit is geweest, en dat komt neer op ca 1 x per uur.
Goeie! _O_ Dat heb ik me nooit gerealiseerd.
pi_100109906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Goeie! _O_ Dat heb ik me nooit gerealiseerd.
Alleen... ze schreef niet dat ze er 7 keer uit was geweest ;)
pi_100110497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:44 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Om te plassen? :o

Nou ja, laat het 6x zijn.. maar als ze zegt dat ze bijslaapt met slecht weer zal het wel stoer gepraat zijn.
pi_100110860
Die OP _O-
En ja natuurlijk ben ik velours, wie zou nu niet willen dat anderen een twee jaar durende vakantie voor je betalen? Beetje reizen, veel feesten en beesten en wat er na die twee jaar komt zien we dan wel weer!

Zouden de leuke hebbedingetjes voor de meets al klaar zijn, zoals daar zijn:
- een mini Guppy
- een leuke rood-witte rugtas met de opdruk Guppy
- een kalender met leuke collages van LD en Guppy
- een mok met afbeelding van LD

- een boek met alle tot nu toe verschenen column's
Wie weet er nog meer leuke gadgets?

[ Bericht 9% gewijzigd door spuitje op 30-07-2011 00:11:39 ]
pi_100110980
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Om te plassen? :o

Nou ja, laat het 6x zijn.. maar als ze zegt dat ze bijslaapt met slecht weer zal het wel stoer gepraat zijn.
Zou ze nog elke dag braaf 2 uur lang haar huiswerk maken? :)
pi_100111236
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:44 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, het waren 6 keer en ze schreef er niet bij in welk tijdsbestek dat was.
Ben het met Disana eens, je kunt niet ik weet niet hoelang gaan liggen pitten bij een "messy" zee, dan moet je gewoon super alert zijn. Maar ja, als je niet lekker buiten kunt zitten en als ook lezen moeilijk gaat moet je toch wat om de tijd door te komen? Maar lekker slapen dus.
pi_100111312
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:10 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nee, het waren 6 keer en ze schreef er niet bij in welk tijdsbestek dat was.
Ben het met Disana eens, je kunt niet ik weet niet hoelang gaan liggen pitten bij een "messy" zee, dan moet je gewoon super alert zijn. Maar ja, als je niet lekker buiten kunt zitten en als ook lezen moeilijk gaat moet je toch wat om de tijd door te komen? Maar lekker slapen dus.
Ja heej, ze moet wel een beetje uitgerust zijn voor het volgende feestje en partijtje. Dat kost best veel energie.

(BTW... wat heb je daar een verschrikkelijke foto van het kind geplaatst, een paar posts hierboven! Ik schrik ervan!)
pi_100111471
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:05 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Zou ze nog elke dag braaf 2 uur lang haar huiswerk maken? :)
Ja natuurlijk! het kind is heel plichtsgetrouw en kent haar verantwoordelijkheden volgens oma. En daarom maakt ze iedere morgen van 8-10 uur haar schoolwerk. Ooit, lang geleden waar gebeurd, schreef LD zelf op haar weblog dat ze zelfs op zondag schoolwerk maakt! En soms lukt het niet goed als ze op zee is, maar dat haalt ze dan weer in als ze in een haven of voor anker ligt. Echt hoor! Ze heeft dan ook vast een prachtig overgangsrapport.
pi_100111721
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:15 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ja natuurlijk! het kind is heel plichtsgetrouw en kent haar verantwoordelijkheden volgens oma. En daarom maakt ze iedere morgen van 8-10 uur haar schoolwerk. Ooit, lang geleden waar gebeurd, schreef LD zelf op haar weblog dat ze zelfs op zondag schoolwerk maakt! En soms lukt het niet goed als ze op zee is, maar dat haalt ze dan weer in als ze in een haven of voor anker ligt. Echt hoor! Ze heeft dan ook vast een prachtig overgangsrapport.
Wat gek eigenlijk, we hebben nog niets over haar rapport vernomen...
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:30:23 #13
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100112072
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:03 schreef spuitje het volgende:
Die OP _O-
En ja natuurlijk ben ik velours, wie zou nu niet willen dat anderen een twee jaar durende vakantie voor je betalen? Beetje reizen, veel feesten en beesten en wat er na die twee jaar komt zien we dan wel weer!

Zouden de leuke hebbedingetjes voor de meets al klaar zijn, zoals daar zijn:
- een mini Guppy
- een leuke rood-witte rugtas met de opdruk Guppy
- een kalender met leuke collages van LD en Guppy
- een mok met afbeelding van LD
[ afbeelding ]
- een boek met alle tot nu toe verschenen column's
Wie weet er nog meer leuke gadgets?
Enne waarom moet het bij gadgets blijven, de markt is veeel breder! Bijvoorbeeld:
- de unieke turbobuitenboord: de Babs LD-2011(extended Nosailing-edition)
- de tropical drinks Dubbeldekker, LeckerDecker (unieke mix, afgeleid van SexOnTheBeach) en natuurlijk met 40% alcohol: de Guppy light :Y
- een levensechte Pinokkio-trekpop met het pubergezicht van Laura! Trek aan het touwtje: haar neus zal groeien en je hoort de stem van Laura dingen zeggen die niet waar zijn!
- unieke Laura-goocheldoos met de inmiddels wereldberoemde verdwijntruuk voor al jouw geld! *O*
- verder natuurlijk kaartjes voor de unieke Laura musical "La Miserable" geschreven door Oma Dekker
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_100113307
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Enne waarom moet het bij gadgets blijven, de markt is veeel breder! Bijvoorbeeld:
- de unieke turbobuitenboord: de Babs LD-2011(extended Nosailing-edition)
- de tropical drinks Dubbeldekker, LeckerDecker (unieke mix, afgeleid van SexOnTheBeach) en natuurlijk met 40% alcohol: de Guppy light :Y
- een levensechte Pinokkio-trekpop met het pubergezicht van Laura! Trek aan het touwtje: haar neus zal groeien en je hoort de stem van Laura dingen zeggen die niet waar zijn!
- unieke Laura-goocheldoos met de inmiddels wereldberoemde verdwijntruuk voor al jouw geld! *O*
- verder natuurlijk kaartjes voor de unieke Laura musical "La Miserable" geschreven door Oma Dekker
Vergeet de Laura-knakworstjes niet..
pi_100118276
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja heej, ze moet wel een beetje uitgerust zijn voor het volgende feestje en partijtje. Dat kost best veel energie.

(BTW... wat heb je daar een verschrikkelijke foto van het kind geplaatst, een paar posts hierboven! Ik schrik ervan!)
Ze heeft nu tijd zat om te slapen. Ze is inmiddels aangekomen bij Vanuatu maar kan pas maandag inklaren.
pi_100124941
uit LD haar weblog van 22-7:

quote:
Gisterochtend zou ik dan weer met een locaal bootje de 10 mijl terug naar het hoofdeiland varen, omdat de Alvei nog verder gaat met toeristen. Maar het bootje bleek niet te gaan die dag en ik zat dus vast op het eiland.. Samen met drie leden van de crew heb ik dan een grote eilandtour gemaakt en een waterval gezocht die we uiteindelijk ook vonden.. vervolgens zijn we de langs hele rivier naar beneden gelopen. Dat was alleen makkelijker gezegd dan gedaan, want de rivier liep tussen hoge rotsmuren door en hier en daar was er een waterval waar we naar beneden moesten klauteren. Toen ik, helemaal doorweekt, terug was op het strand zag ik een lokaal bootje dat ze aan het volstouwen waren. Ik ben er gelijk heen gelopen om te vragen of ze soms van plan waren naar het hoofdeiland te varen, en dat bleek het geval.. Dus na iedereen uitgebreid gedag gezegd te hebben heb ik snel m'n spullen gepakt en ben aan boord gesprongen..
Haar column van vandaag:

Ineens is er geen sprake meer van een lange wandeling met de crew van de Alvei maar heeft ze alleen een uitje gemaakt?
pi_100134259
quote:
Waar we allemaal velours zijn op Laura
Spreek voor jezelf :P
pi_100134651
Volg dit topic al heel lang.
nog nooit hier gepost

MAAR geweldige toevoeging aan de OP _O-
pi_100134751
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:12 schreef danilel het volgende:
Volg dit topic al heel lang.
nog nooit hier gepost

MAAR geweldige toevoeging aan de OP _O-
Leuk dat je nu dan toch mee komt posten! ^O^
pi_100134866
Dan mijn visie maar.....

Leuk voor Laura dat ze dit allemaal kan doen.

Voor mij hoeft het niet zo nodig, het is geen echte recordpoging dus ze moet niet doen alsof.
Volgens mij weet ze zelf wel beter.......

Van een kant wil ik haar gewoon op haar Pinokkio-neus zien gaan.
Van de andere kant denk ik; "waar maak ik me druk om".
pi_100135133
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:18 schreef danilel het volgende:
Dan mijn visie maar.....

Voor mij hoeft het niet zo nodig, het is geen echte recordpoging dus ze moet niet doen alsof.

Het is niet Laura die ik op haar neus wil zien gaan :N Maar wel degenen die haar hiertoe hebben gebracht. Want hoe leuk al die feestjes en partijtjes en BBQ-tjes ook zullen zijn voor haar, ondertussen vaart ze wel op een boot de wereldzeeën over. Hartstikke stoer en voor velen ook zeer bewonderenswaardig, maar het is niet zonder gevaar. Ook al doet Laura erg haar best om het vooral als een peulenschil te laten klinken op haar weblog. Zij slaapt gewoon heerlijke lange nachten door, terwijl ieder ander op welke boot dan ook de wacht moet houden. Laura kan slaap inhalen van 3 dagen en nachten doorfeesten tijdens ruig weer op zee, terwijl ieder ander uitgeput is tegen de tijd dat de zee eindelijk weer wat kalmer is geworden.
pi_100135849
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:26 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is niet Laura die ik op haar neus wil zien gaan :N Maar wel degenen die haar hiertoe hebben gebracht. Want hoe leuk al die feestjes en partijtjes en BBQ-tjes ook zullen zijn voor haar, ondertussen vaart ze wel op een boot de wereldzeeën over. Hartstikke stoer en voor velen ook zeer bewonderenswaardig, maar het is niet zonder gevaar. Ook al doet Laura erg haar best om het vooral als een peulenschil te laten klinken op haar weblog. Zij slaapt gewoon heerlijke lange nachten door, terwijl ieder ander op welke boot dan ook de wacht moet houden. Laura kan slaap inhalen van 3 dagen en nachten doorfeesten tijdens ruig weer op zee, terwijl ieder ander uitgeput is tegen de tijd dat de zee eindelijk weer wat kalmer is geworden.
Klopt, ik bedoel dan ook meer Lau en haar team..... ;)
pi_100139236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:18 schreef danilel het volgende:
Dan mijn visie maar.....

Het is helemaal geen recordpoging, het lijkt er zelfs niet meer op. Maar ja, om geld binnen te halen om dit tripje te kunnen betalen moet je wel blijven doen alsof. En de tripjes van pa naar dochter moeten ook uit de donaties worden betaald. Denk dat er daarom ook twee meets worden georganiseerd, de kas moet weer gespekt!
pi_100140279
die OP _O_

Laura heeft een vriendje *; een heel lief vogeltje, we wachten nog op de pix van Messy. Leuk speelkameraadje voor Spot als ze weer terug zijn.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_100140469
Ik snap de ophef niet zo... Er zijn veel meer mensen van haar leeftijd die niks aan school doen en zich bezig houden met veel minder leuke zaken dan zeilen. Van Laura heeft niemand last.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')