abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100101727
Het zou bijna ondersneeuwen tussen al het andere nieuws, maar ik kwam het volgende tegen op msn.nl:

quote:
Opwarming aarde minder erg
Goed nieuws voor iedereen die wil rijden, vliegen en stoken: de opwarming van de aarde valt reuze mee.

Onderzoekers van Nasa zijn door wereldwijde temperatuurmetingen geploegd die zijn verzameld in de periode 2000 - 2010. Daarbij is gebruik gemaakt van metingen door de Advanced Microwave Scanning Radiometer in de Aqua satelliet. Daaruit blijkt dat de aarde veel minder warm wordt dan eerder werd gedacht.

Dat komt volgens de onderzoekers vooral omdat de warmte die in broeikasgassen ligt opgesloten in veel grotere mate uitstraalt naar de ruimte dan aanvankelijk werd aangenomen. Ook blijken broeikasgassen minder goed in het opslaan van warmte als eerder werd gedacht.

Daardoor kunnen alle voorspellingen van het Internationale Panel voor Klimaatverandering (IPCC) de prullenbak in, zegt Nasa. De soms zeer alarmerende voorspellingen over grote zeespiegelstijgingen zijn niet realistisch.

Hoofdonderzoeker Roy Spencer zei op een persconferentie, 'er is een enorm verschil tussen de data en de voorspellingen, vooral boven oceanen'.

Het IPCC schrijft in rapporten dat vooral kooldioxide de atmosfeer zal opwarmen en zal leiden tot een grote toename van wolken. Die wolkendeken zorgt er voor dat nog meer warmte vlak boven het aardoppervlak 'gevangen' wordt. De Nasa satelliet Aqua ziet echter bijna geen toename van het aantal wolken.
Bron: http://nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/opwarming-aarde-minder-erg

Gezien de bron heb ik nog even gecheckt of het bericht klopt.
Yahoo! News bericht er ook over: http://news.yahoo.com/nas(...)rmism-192334971.html
En men verwijst naar een peer-reviewed wetenschappelijk tijdschrift waarin deze NASA-bevindingen zijn gepubliceerd. De PDF daarvan is in het bericht te vinden.

Overigens is het vetgedrukte volgens mij geen NASA-uitspraak, maar een statement van de universitaire onderzoekers, op basis van NASA-data.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:01:28 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_100101834
Ik weet niet wat ik moet geloven dus ik doe maar niks.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:01:50 #3
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_100101847
We zullen zien.
Voorlopig zeg ik: liever save than sorry
Wie dit leest is gek
pi_100102103
Grappig, ik heb net ook nog een nieuwsbericht gelezen over dat de aarde bij de evenaar "dikker" wordt door het water dat van de ijskappen afkomt, wat dan de klimaatverandering juist weer stevig ondersteunt, meen dat het 0,7 cm was ofzo, wat best veel is volgens mij.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_100102181
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:07 schreef erodome het volgende:
Grappig, ik heb net ook nog een nieuwsbericht gelezen over dat de aarde bij de evenaar "dikker" wordt door het water dat van de ijskappen afkomt, wat dan de klimaatverandering juist weer stevig ondersteunt, meen dat het 0,7 cm was ofzo, wat best veel is volgens mij.
Als de aarde aantoonbaar 'dikker' wordt door water dat van de ijskappen afkomt, toont dat hooguit aan dat de ijskappen wat zijn gesmolten. Klimaatverandering staat niet zozeer ter discussie; het klimaat lijkt al vele eeuwen een beetje te schommelen.
pi_100102222
Niet wat, maar veel, dat was de cru zo'n beetje....wat lastig gaat als het niet wat warmer wordt(daar dan iig).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_100102687
quote:
Goed nieuws voor iedereen die wil rijden, vliegen en stoken: de opwarming van de aarde valt reuze mee.
Dit is het mooie altijd van dit soort berichten, Mensen die denken 'hoera het is toch niet zo erg gesteld met klimaatverandering' en er daardoor compleet aan voorbijgaan dat er buiten CO2 ook nog een hoop andere troep in uitlaatgassen zit.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:22:40 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100102782
'Krater' is nogal overdreven. Maar goed, van de media zijn we natuurlijk niet anders gewend.

Het blijft interessante materie, helaas flink vervuild door te veel mensen met te veel meningen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:40:14 #9
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_100103574
Told You.!!

Global warming / CO2 beleid is ronduit misdadig bedrog.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_100103795
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:40 schreef Lambiekje het volgende:
Told You.!!

Global warming / CO2 beleid is ronduit misdadig bedrog.
Er staat dat de opwarming minder erg is dan verwacht, niet dat het helemaal niet opwarmt.
pi_100103872
pfiew eindelijk en dan nu alle millieu belastingen afschaffen
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:06:27 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_100104792
En morgen wordt juist mijn nieuwe fiets geleverd! Meteen inruilen voor een Hummer :(
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 22:24:37 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_100105635
Heb je gemerkt hoe heerlijk rustig het is geworden na climategate? :)

Met dit erbij en het CERN Cloud experiment eerder dit jaar (Its the Sun stupid!) zijn we iig nog een tijdje langer van de global warming cult af.
pi_100105936
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:24 schreef NorthernStar het volgende:

Met dit erbij en het CERN Cloud experiment eerder dit jaar (Its the Sun stupid!) zijn we iig nog een tijdje langer van de global warming cult af.
Climategate, dat was een leuke discussie destijds. Wel heftig herinner ik me.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:32:47 #15
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_100106062
Global warming is dé Agende. De agende van de elite van deze planeet. De mens als vijand van de planeet.
En of het nu warmer of kouder wordt doet er niet toe.

'Green is the future, and you will pay for it ! '
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:35:25 #16
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_100106182
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:24 schreef NorthernStar het volgende:

Mwah, ik lees altijd op Fok dat 'die klimaathypers nu opeens niet meer zo'n grote bek hebben', maar ze zijn er nog steeds, en ze hebben nog steeds valide punten.

Ze worden alleen soms overschreeuwd als er bijvoorbeeld sneeuw in de Dolomieten valt en Fok daar perse een nieuwsbericht van moet maken op de frontpage, met misleidende koppen als 'Sneeuw in Italië in de zomer'.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:41:33 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100106479
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:30 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Climategate, dat was een leuke discussie destijds. Wel heftig herinner ik me.
Was dat dat gedoe met het IPCC en vervalste resultaten ofzo?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100106882
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dit is het mooie altijd van dit soort berichten, Mensen die denken 'hoera het is toch niet zo erg gesteld met klimaatverandering' en er daardoor compleet aan voorbijgaan dat er buiten CO2 ook nog een hoop andere troep in uitlaatgassen zit.
Ga dan wat doen aan die andere troep en stop met het vermoorden van mensen in de derde wereld en het afpakken van de vrijheden van mensen in de eerste.
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 22:48:33 #19
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_100106889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:35 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Mwah, ik lees altijd op Fok dat 'die klimaathypers nu opeens niet meer zo'n grote bek hebben', maar ze zijn er nog steeds, en ze hebben nog steeds valide punten.

Ze worden alleen soms overschreeuwd als er bijvoorbeeld sneeuw in de Dolomieten valt en Fok daar perse een nieuwsbericht van moet maken op de frontpage, met misleidende koppen als 'Sneeuw in Italië in de zomer'.
Ik had het meer over het algemeen in de media. Het is echt een stuk rustiger. Normaal was het week op week "Natte zomer direct gevolg van klimaatsverandering" of "Droge zomer door toename global warming stellen wetenschappers" enz. En ook internationaal. In de britse en amerikaanse media ed, het is echt opvallend rustig geweest.

"Klimaatcult met uitsterven bedreigd waarschuwen experts"
pi_100106955
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ga dan wat doen aan die andere troep en stop met het vermoorden van mensen in de derde wereld en het afpakken van de vrijheden van mensen in de eerste.
que?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:05:52 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100107833
Och, over een jaar of 100 mag het hele land best overstromen. Dan ben ik toch al dood, dus waarom me er druk om maken?
Laffe huichelaar
pi_100108126
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

que?
Alle pogingen om ontwikkeling in de derde wereld ''groen'' te doen of ontwikkeling algeheel tegenhouden met belasting op CO2 zorgt er gedeeltelijk voor dat het daar een pauperzooi blijft en dat zorgt weer voor al die arme hongerende zieke kindjes op tv reclames. Probeer een gloeilamp te kopen en je zal zien dat je vrijheid is ingeperkt.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:23:13 #23
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_100108756
Ik heb ooit bij een milieuorganisatie gewerkt, die campagne voerde tegen allerlei dingen die slecht waren voor het milieu. De organisatie wilde het publiek attent maken op de nadelen voor het milieu van de ongerijmde groei van het luchtvaartverkeer. Als speerpunt werd de CO2 uitstoot genomen. Dat er nog vele andere aspecten van deze groei nadelig voor het milieu waren was bekend, maar naar het publiek moest "Jip en Janneketaal" gecommuniceerd worden. Eén ding tegelijk naar buiten brengen anders snappen Henk en Ingrid (in die tijd nog Jan met de pet genoemd) het niet meer.

Korte samenvatting: Ga zorgvuldig om met de aarde waarop je leeft, na jou komen er ook nog mensen die erop willen leven.
Non possumus non loqui
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:32:40 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100109225
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als de aarde aantoonbaar 'dikker' wordt door water dat van de ijskappen afkomt, toont dat hooguit aan dat de ijskappen wat zijn gesmolten. Klimaatverandering staat niet zozeer ter discussie; het klimaat lijkt al vele eeuwen een beetje te schommelen.
Een beetje te schommelen??

De klimaatschommelingen zijn de oorzaak dat de oermens gedurende 65.000 jaar is gaan dwalen van Afrika naar Azië en en Europa, anders hadden we nu allemaal nog in Afrika gewoond
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100109393
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Een beetje te schommelen??

De klimaatschommelingen zijn de oorzaak dat de oermens is gaan dwalen van Afrika naar Azië en en Europa, anders hadden we nu allemaal nog in Afrika gewoond
Dat is ook een theorie..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')