Volgens mij snappen we elkaar wel hoor Maxum en Bonno. Ik denk dat begeleidings argument vaak wordt gebruikt om patiënten af te houden en misschien wel naar andere (meer bekende middelen) te praten. Of het is gewoon onzekerheid van de arts in kwestie natuurlijk.
Dat er risico's aan zitten weet ik maar die zitten aan zoveel andere middelen ook en die worden, bij wijze van spreken, voorgeschreven alsof het smarties zijn.

Die overgevoeligheid herken ik wel Maxum, ik denk ook dat dat het mechanisme erachter is. Ik heb althans voor mezelf geaccepteerd dat ik nooit een matige drinker zal kunnen zijn. Ben ook in het boek van Ameisen bezig en die beschrijft eigenlijk exact hetzelfde, dat ene drankje is spelen met vuur en waarom zou ik dat doen als ik weet dat ik daar mijn handen aan ga branden?
Diep respect als anderen dat wel kunnen en niet dat ik zeg dat het niet kan maar ik zal mezelf van tijd tot tijd misschien ook wel wijsmaken dat ik dat wel kan. Ik hoop alleen dat er dan niet teveel verleiding om me heen is zodat iig de fysieke hoeveelheid beperkt blijft. (keertje een drankje als je ergens op bezoek bent is wat anders dan zelf in huis halen, daar gaat het bij mij mis)