abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100508249
Dat maakt ook niet zo heel veel uit hoor! Je bent pas net bezig, ik bleef ook gewoon doorgaan met drinken.

Bij mij was het zo dat het na een paar dagen ook echt heel erg smerig begon te worden. Ik gooide steeds halve blikken bier weg. Geen zorgen, gewoon rustig tijdje aankijken :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Bonno op 09-08-2011 14:41:36 ]
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100509718
@ Bonno, op hoeveel mg per dag zat je, toen je smerig begon te vinden?
pi_100509826
Tegen de 100 denk ik. Maar ik had wel heel snel opgehoogd hoor. En nu zit ik ook wel rond de honderd en smaakt het me wel goed. Bij hele grote drang neem ik gewoon 25 mg extra. Als je op een hoge dosis zit maakt wat meer of minder namelijk niet zoveel meer uit.

En als je graag bier drinkt, koop wat blikjes alcoholvrij. Het klinkt stom, maar dat geeft soms ook al wat voldoening.
pi_100510206
Ik moet gewoon wat meer geduld hebben!!
Ik drink het liefste wijn of bier, maar soms maakt het niet uit, als er maar alcohol in zit.
Misschien is er ook wel alcoholvrije wijn, ga ik van de week even voor kijken, bedankt voor de tip, misschien dat het scheelt.
pi_100510452
Je moet echt een week of twee geduld hebben inderdaad! Op dit punt gaan sommigen dus extra slikken, met vervelende gevolgen.

Misschien heb jij net als ik gewoon wat meer nodig en moet je tot 150 ophogen ofzo. gewoon aankijken.
pi_100512989
Misschien heb idd wel meer nodig, ik zit nu pas op 30 mg per dag.
Ik moet het gewoon afwachten.
pi_100515351
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:56 schreef nobody40 het volgende:
Misschien heb idd wel meer nodig, ik zit nu pas op 30 mg per dag.
Ik moet het gewoon afwachten.
Hoe slik je het? Want als je bijvoorbeeld voor het slapen gaan inneemt, kan je beter je tijden wijzigen. Of drink je ook als je slaapt? ;)

Ik probeer iedere vier uur in te nemen en dan vijf keer per dag. Alleen niet voordat ik ga slapen, dan doe ik geen oog dicht en krijg ik last van mijn benen.
pi_100515709
Ik was net bij de tandarts. Begon die vent weer te zeiken over dat ik rook. En bij de mondhygiëniste zou ik a.s. vrijdag wel wat te horen krijgen!

Ik heb die man in een paar zinnen duidelijk gemaakt dat ik net aan het herstellen ben van een vijftien jaar durende alcohol, drugs en medicijnverslaving en dat ik dat gezeik over dat roken helemaal beu ben.
pi_100518439
O o, ik heb ook zo'n zeeurpiet van een tandarts! Die van mij zeurt elke keer over mijn tongpiercing!
Ik heb hem de laatste keer gezegd: wen er maar aan, want ik doe hem echt niet uit voor jou!!

Hoe reageerde hij, toen je vertelde dat je net aan het herstellen was van je alcohol, drugs en medicijn verslaving?

Ik slik nu 8.00 - 16.00 en 24.00
pi_100518893
Bedankt voor jullie reacties. Het wachten op die huisarts duurt lang en ik was liever al begonnen. Maar het is waar wat jullie zeggen, ik kan leren van jullie ervaringen.

@Nobody: er is heel veel te vinden over alcoholvrije wijnen via Google. Een van de sites is www.grapy.nl
En je niet schuldig voelen over dat je teveel hebt gedronken, Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd. Laat de baclofen zijn werk rustig doen.

@Benno: je tandarts ziet natuurlijk die rookaanslag. Maar aanslag krijg je ook van thee, koffie en rode wijn. Al rook ik dan al een hele tijd niet meer, ik gebruik als ik er aan denk nog wel tandpoeder "Smile" , te koop bij de drogist. Je tanden worden er in ieder geval tijdelijk witter van.

Ik heb weer eens in dr. Ameisens boek zitten lezen en hij begon in 2002 op advies van J. Schaefer baclofen in te nemen in een dosis van 3x 5mg. Hij had meteen ontspanning van zijn spieren en sliep goed. (Hij had ook tegen dr Schaefer gezegd dat hij het nodig had voor zijn spieren....). Toen ging hij ophogen naar 180 mg, en bleef af en toe binge drinken maar niet meer zoveel. Hij had nauwelijks bijwerkingen, alleen bij het ophogen de eerste paar dagen wat slaperigheid.

Ik denk dat wat hij schreef waar was maar dat voor veel mensen de bijwerkingen dan wat tegenvallen. Slapeloosheid, moe en maagpijn. Daar had Ameisen geen last van.

@Nobody, sta je nu ook al zo vroeg op of slik je je eerste pilletje in bed en gaat weer slapen?

@2772011: gaat het wel goed met je?
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_100521765
@ Bonno

Strak! ;-))
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_100521783
Bedankt voor de link naar de wijnsite.

Als ik niet hoef te werken en het is laat geworden, dan ga ik weer terug mijn mandje in;-)
pi_100523406
Nobody, hij reageerde er helaas niet op, maar volgens mij kan je aan mijn gebit best zien wat ik voor een verleden heb.
pi_100525092
Bonno, dat denk ik ook wel, dat hij dat kan zien, ik denk niet dat jij de enige cliënt bent met zo'n verleden!
Een verslaafd verleden, tekent je letterlijk en figuurlijk!
pi_100548876
Hai allemaal, hier gaat het eeen stuk beter. Lijk van mijn bijwerkingen af te zijn. Heb nog wel wat spierpijn en ben wat meer vermoeid, maar dat is goed te hanteren door het rustiger aan te doen.
dat bevalt me eigenlijk heel goed. Laat me niet meer opnaaien door de buitenwereld en voel me rustig en tevreden. Neem nu 5 keer 10mg. de laatste v d nacht om 22uur en ga dan rond 24 uur slapen. slaap dan tot 5uur neem nog een baclo en verder tot +_ 8uur. Vind ik erg acceptable. Ben dan ook tevreden.
2772011 ik gebruik melatonine 5mg op doktersrecept en ben begonnen met een ouderwetse beker melk met honing. heb het gevoel dat het helpt, maar dat is natuurlijk voor mij persoonlijk. Wanneer ik de melatonine om 9uur neem dan word ik rond 11uur echt slaperig, dus.....
Heb de docu gezien is echt de moeite waard om te kijken. Dank je wel voor de link, er staan nog veel meer mooie docu's op.
pi_100549654
Hoi saine :W

Fijn dat het zo goed met je gaat, dat was ook de bedoeling. Wat je omschrijft is een mooi ritme. Moe zal je altijd wel een beetje blijven ben ik bang en ik heb tot nu toe ook nog veel last van mijn spieren. Maar als dat alles is...

Melatonine is een goeie, maar dat werkt volgens mij maar tijdelijk.
pi_100555338
Bonno ik slik de melatonine al een paar jaar. heb het af en toe meegemaakt dat ik ze niet had en dan slaap ik slecht in en veel korter, dus voor mij werkt het zelfs na jaren nog steeds. Ik had het al ivm met de overgang, en zou niet meer zonder willen.
pi_100558599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:06 schreef saine het volgende:
Bonno ik slik de melatonine al een paar jaar. heb het af en toe meegemaakt dat ik ze niet had en dan slaap ik slecht in en veel korter, dus voor mij werkt het zelfs na jaren nog steeds. Ik had het al ivm met de overgang, en zou niet meer zonder willen.
Duidelijk verhaal saine!

En weet je wat, ik ga het ook maar weer eens proberen. Ik heb zo'n afkeer tegen die zware middelen gekregen. Zo'n pot kost maar negen euro. Ik heb er nooit echt baat bij gehad, maar misschien moet ik eens een hogere dosis gebruiken. Mijn slaapritme is echt bar slecht.

Gisteren een Baclofen (25 mg) voor het slapengaan genomen en de hele nacht wakker gezeten. Ik moet echt een duidelijk schema in gaan stellen, is nu nog steeds een zooitje bij mij. Ik zat te denken aan vier keer 30 mg, 8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00. Dat wordt ook weer leuk want ik heb alleen pillen van 25 mg, bellen morgen voor pillen van 5 mg dan maar...

[ Bericht 4% gewijzigd door Bonno op 10-08-2011 18:37:34 ]
pi_100563387
Hoi Saine, goed om te lezen dat het goed met je gaat.
Met mij gaat het redelijk, ik kan de drank nog niet laten staan, maar heb gister wel al minder gedronken en kon het weerstaan om meer te drinken!
Ben wel een beetje duizelig af en toe, maar dat heb ik er wel voor over.
Morgen weer evalueren met mijn huisarts.
Het roken is al wel een stuk minder, van de +/- 40 naar nu +/- 25!!
pi_100563754
Goed om te horen Nobody. Je zult die duizeligheid best nog wat langer ervaren. Ik ben nu bijna 6 wk bezig en bij mij is dat gevoel sinds een paar dagen helemaal weg. Het gebruik van baclo vraagt dus echt wat geduld en vertrouwen, maar wanneer je het rustig en verstandig aanpakt zul je zien dat het er over een mnd al heel anders uitziet.
Is er geen mogelijkheid een maandje ziekteverlof te krijgen, zodat je het echt even rustig aan kunt doen.
Volhouden meid het gaat goed komen
pi_100569554
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Bonno het volgende:
Die Nozinan en Promethazine dien je samen te slikken. Het is een antypsychoticum/pijnstiller en iets tegen allergieen. Bij tegelijk gebruik dan word je dus slaperig. Maar het is wel iets anders dan een oxazepam ofzo, je bent echt twaalf uur in een diepe slaap. Wekkers hebben dan geen nut. En zorg ervoor dat je niet hoeft te werken of auto rijden. Tenminste, je moet wel echt twee uur wakker worden de volgende dag.
Dat is voor mij niet in te passen, ik ga toch nog even verder kijken voor die ene want suffig worden is ook al prima en met een max. werkingsduur van 6 past dat wel in het schema. Dubbelop wordt me gewoon te heftig.
pi_100570051
Die Nozinan bedoel je? In principe word je daar ook wel suf van ja. Alleen uitkijken, bij dagelijks gebruik komt dat heel nauw.
pi_100586938
Hi everyone,

Die Melatonine heb ik ook. Ik vind dat erg goed werken. Zo goed zelfs dat ik het niet te vaak moet nemen, want dan krijg ik een soort 'Melatonine' kater! Ik had eerst ook de 5mg en ben een jaartje geleden overgestapt op de 3 mg. Melatonine werkte bij mij zelfs beter dan slaapmiddelen, zoals Flurazepam!! (en da's best een heftige)

Aanrader voor iedereen hier, die slecht slaapt. Niet die 'Sleepz' troep bij de drogist kopen, want dat slaat helemaal nergens op. Even receptje halen bij de huisarts (daar doen ze dan weer niet moeilijk over) en je slaapt als een roos.

Overigens neem ik ze niet meer sinds de Baclofen. Is simpelweg niet meer nodig. Ben wel met 10 mg omhoog gegaan naar 50 mg pd. Dat komt beter uit in mijn ritme. Ik neem ze in om 8:00, 12:00, 16:00, 20:00 en 23:00. Dit is het beste schema, voor mij dan.

Verder, nog steeds alles super goed hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 11-08-2011 09:07:28 ]
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_100588822
Ik denk niet dat dat gaat, een maandje ziekte verlof:-(
Ik heb me het laatste jaar al zo vaak ziek gemeld, door de drank, dat ik bang ben om mijn baan te verliezen en dat kan ik me niet veroorloven met een studerende dochter.
Ik probeer zo rustig mogelijk te doen.

Misschien is melatonine ook wel iets voor mij, ik zal het morgen even overleggen met mijn arts.

Voor de rest gaat het wel goed, gister heb ik me kunnen beperken tot 6 biertjes en geen behoefte gehad om door te gaan:-)
pi_100589309
Ik heb goed geslapen vannacht. Gewoon een halve Nozinan en ben nu niet zo gaar. Tot 9.30 uur geslapen en maar een half uurtje wakker geweest.

nobody: Heb je dan ook meer in huis en kan je eraf blijven? Of haal je expres minder in huis? Voor mij werkt het gewoon goed om maximaal vier blikjes bier te kopen, als ik ze dan opgedronken heb vind ik het wel best. Als ik dat voor mijn Baclofenproject deed stond ik 's avonds weer bij de shoarmatent om daar bier te halen (2,50 per stuk).

Verder kost het me steeds meer moeite om niet te blowen. Als ik overdag blow doe ik de hele dag niks en zit ik maar een beetje naar mijn scherm te staren. 's avonds een jointje is geen probleem, maar wil niet in mijn oude ritme terugvallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')