Bedankt voor jullie reacties. Het wachten op die huisarts duurt lang en ik was liever al begonnen. Maar het is waar wat jullie zeggen, ik kan leren van jullie ervaringen.
@Nobody: er is heel veel te vinden over alcoholvrije wijnen via Google. Een van de sites is
www.grapy.nl En je niet schuldig voelen over dat je teveel hebt gedronken, Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd. Laat de baclofen zijn werk rustig doen.
@Benno: je tandarts ziet natuurlijk die rookaanslag. Maar aanslag krijg je ook van thee, koffie en rode wijn. Al rook ik dan al een hele tijd niet meer, ik gebruik als ik er aan denk nog wel tandpoeder "Smile" , te koop bij de drogist. Je tanden worden er in ieder geval tijdelijk witter van.
Ik heb weer eens in dr. Ameisens boek zitten lezen en hij begon in 2002 op advies van J. Schaefer baclofen in te nemen in een dosis van 3x 5mg. Hij had meteen ontspanning van zijn spieren en sliep goed. (Hij had ook tegen dr Schaefer gezegd dat hij het nodig had voor zijn spieren....). Toen ging hij ophogen naar 180 mg, en bleef af en toe binge drinken maar niet meer zoveel. Hij had nauwelijks bijwerkingen, alleen bij het ophogen de eerste paar dagen wat slaperigheid.
Ik denk dat wat hij schreef waar was maar dat voor veel mensen de bijwerkingen dan wat tegenvallen. Slapeloosheid, moe en maagpijn. Daar had Ameisen geen last van.
@Nobody, sta je nu ook al zo vroeg op of slik je je eerste pilletje in bed en gaat weer slapen?
@2772011: gaat het wel goed met je?
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni