*pakt stopwatch*quote:
bron, via google translatequote:Got to know the number killed - showed no emotion
Breivik received Friday afternoon for the first time to know how many he had killed. But despite the gruesome details, he showed no emotion, newspaper VG.
- I have not wanted to answer his questions, but in the interview he asked the police about it and got the answer, says 32-year-old lawyer, Geir Lippe City.
He said that he could not notice that Breivik reacted to the answer that was given about 77 killed.
- I registered no reaction on either one or the other way. I could not see a smile, and I could not see signs of disappointment there, says Lippe City. (© AP)
Ja, wat verwachten ze nu? Dat hij dan ineens in huilen gaat uitbarsten? Of satanisch gaat lachen?quote:
Stond wel iets in dat document van m, dat ie zelf verwacht binnen een paar jaar kanker te krijgen van alle rommel waar ie mee gewerkt heeft/ingeademd heeft tijdens het maken van die bom(men)quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Het mooiste zou zijn als 'ie zelf binnenkort overlijdt... hoeven wij die keuze niet meer te maken en zijn we er mooi vanaf.
Kanker is niet altijd ongeneeslijk, en ik heb toch nog steeds moeite om dat 'wel geschikt te vinden' voor iemand. Opsluiten lijkt me voldoende, dan maar voor misdaden tegen de menselijkheid om aan levenslang te komen, ik denk niet dat er iemand is die daar bezwaar tegen gaat aantekenen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Stond wel iets in dat document van m, dat ie zelf verwacht binnen een paar jaar kanker te krijgen van alle rommel waar ie mee gewerkt heeft/ingeademd heeft tijdens het maken van die bom(men)
Dat lijkt mij ook wel een prima oplossing.. om hem te gaan veroordelen voor misdaden tegen de menselijkheid en dat soort dingen, om maar aan een celstraf te komen die in principe levenslang is vind ik een beetje een vreemde stap. (bizar dat zoiets nodig is om een 80 voudig moordenaar voor goed op te sluiten)
Ik ging liever binnen een paar jaar dood dan dat ik levenslang in een cel zat.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:03 schreef Taurus het volgende:
[..]
Kanker is niet altijd ongeneeslijk, en ik heb toch nog steeds moeite om dat 'wel geschikt te vinden' voor iemand. Opsluiten lijkt me voldoende, dan maar voor misdaden tegen de menselijkheid om aan levenslang te komen, ik denk niet dat er iemand is die daar bezwaar tegen gaat aantekenen.
Omdat de staat het recht niet heeft mensen te doden die geen bedreiging meer vormen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:21 schreef Lagrinta het volgende:
Als doodstraf een easy way out is, wat is daar dan mis mee? Wat is de reden waarom er in veel landen geen doodstraf is? Omdat het wreed is of te makkelijk?
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat de staat het recht niet heeft mensen te doden die geen bedreiging meer vormen.
Fair enough maar net als dat straf niet louter bedoelt is om recidive te voorkomen, is het ook bedoeld als genoegdoening aan de slachtoffers/nabestaanden.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat de staat het recht niet heeft mensen te doden die geen bedreiging meer vormen.
quote:Videogames uit schappen na terreur Noorwegen
OSLO - Diverse winkels in Noorwegen hebben in de afgelopen dagen gewelddadige videogames en speelgoedwapens uit hun schappen verwijderd in verband met de terreuraanslagen van vorige week vrijdag, waarbij 77 mensen om het leven werden gebracht.
Foto: Gamer.nl
Dat meldde de krant Rogalands Avis, die verschijnt in de stad Stavanger en omgeving, zaterdag.
Onder meer de winkelketen Coop heeft de verkoop van tientallen videospellen, zoals Call of Duty en World of Warcraft, tot nader order opgeschort uit piëteit met de nabestaanden van de aanslagen.
Anders Behring Breivik bereidde zich naar eigen zeggen in zijn 1500 pagina's tellende manifest onder meer door het spelen van deze spellen voor op zijn terreurdaden.
De rechtse extremist liet vorige week vrijdag in de regeringswijk van Oslo een bom ontploffen, waardoor acht mensen stierven. Daarna schoot hij op een eiland 69 bezoekers dood van een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.
Omdat het bewezen is dat het niet werkt, heeft totaal geen preventieve werking.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:21 schreef Lagrinta het volgende:
Als doodstraf een easy way out is, wat is daar dan mis mee? Wat is de reden waarom er in veel landen geen doodstraf is? Omdat het wreed is of te makkelijk?
Straffen heeft verschillende functies. Preventieve werking is er slechts 1.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat het bewezen is dat het niet werkt, heeft totaal geen preventieve werking.
Genoegdoening dan? Wat denk je dat erger is voor de dader, levenslang cel of doodstraf? Ik zou wel weten wat ik zou kiezen in ieder geval.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Straffen heeft verschillende functies. Preventieve werking is er slechts 1.
Het lijkt wel erg duidelijk dat dit de dader is van de schietpartij.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Genoegdoening dan? Wat denk je dat erger is voor de dader, levenslang cel of doodstraf? Ik zou wel weten wat ik zou kiezen in ieder geval.
Om nog maar niet te spreken over fouten die altijd gemaakt worden, die dan onomkeerbaar zijn.
Haha. Voor toekomstige daders bedoel je? Niet alles hoeft zinvol te zijn. Dat vergeten wij wel eens met ons Noordwest-Europees denken.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat het bewezen is dat het niet werkt, heeft totaal geen preventieve werking.
Die laatste regel vind ik een dooddoener. Doodstraf moet je ook niet zomaar toepassen, alleen in extreme gevallen naar mijn mening. Niet zoals in de VS, maar wel in dit soort gevallen. Maar goed ik snap het gevaar wel, waar ligt de grens dan.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Genoegdoening dan? Wat denk je dat erger is voor de dader, levenslang cel of doodstraf? Ik zou wel weten wat ik zou kiezen in ieder geval.
Om nog maar niet te spreken over fouten die altijd gemaakt worden, die dan onomkeerbaar zijn.
Wat voor soort denken moeten we dan gaan hanteren? We zijn nou eenmaal Noord(west) Europees.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:33 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Haha. Voor toekomstige daders bedoel je? Niet alles hoeft zinvol te zijn. Dat vergeten wij wel eens met ons Noordwest-Europees denken.
Exact.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Straffen heeft verschillende functies. Preventieve werking is er slechts 1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |