quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:37 schreef tony_clifton- het volgende:
Trouwens ING, ze geven nauwelijks rente maar ik heb via-via gehoord dat een schoolverlater daar een BMW-cabrio heeft gekregen bij zijn 1e job. Nog steeds nul verantwoordelijkheidsgevoel. In zo'n bedrijf zou ik nooit investeren.
Misschien hadden ze de auto al maar zet 'm dan op ebay ofzo. Fuckers.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:06 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Via via heb ik gehoord dat er mensen schijnen te zijn die van een niet nader te noemen werkgever een laptop cadeau krijgen t.w.v. ¤3500,-. En iedere drie/vier jaar krijgen ze weer een nieuwe. Terwijl er in Afrika kinderen dood gaan van de honger en de droogte.
I know, maar soit, 't is voor een groot deel persoonlijk. Ik ben zelf iemand dat nog al snelquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk enigszins onzinnig. Er zijn immers genoeg school verlaters bekend die fantastisch waren maar een nog veel groter gedeelte die nu nog steeds geen baan heeft. An sich zegt het niet zo veel. Een gemiddeld startsalaris bij een grote bank (niet ING) moet voldoende zijn om een BMW cabrio te kopen.
Mensen mogen geen mooie auto's hebben voor de fun?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:08 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
I know, maar soit, 't is voor een groot deel persoonlijk. Ik ben zelf iemand dat nog al sneldoet bij overdreven uiterlijk vertoon van status/geld.
'T probleem ligt bij mij ofzo, als 't een job is waar je op de baan voor moet zijn kan ik mij wel inbeelden dat de werkgever wil dat je 'vakkennis' uitstraalt, door bv. een dikke auto. Maar ik blijf 'ten kortzichtig vinden.
Jawel.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:13 schreef macondo het volgende:
[..]
Mensen mogen geen mooie auto's hebben voor de fun?
Mijn auto is helaas begrenst op 250 km/u.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Jawel.
De mensen die mooie auto's/moto's hebben voor de fun die ik ken zijn trouwens allemaal verwaande eikels die stunts doen à la vertrekken met wheelie, overdag 300 op de openbare weg, facebookfilmpjes van zie mij eens racen (natuurlijk zonder een shot van de snelheidsaanwijzer want dan zouden ze direct moto kwijt zijn). Look at me. Die dingen.
Genoeg om mijzelf een degou te laten ontwikkelen.
En dat laptopgedoe van 3500 euro heeft ws te maken met hun werk? Na 4 jaar te traag dus een nieuwe nodig? Slecht voorbeeld.
Ik probeer op de beurs wat te verdienen om een gemakkelijker leventje te kunnen leiden. Ik denk dat ik gewoon al te vaak in de buurt ben geweest van mensen die afgaan op uiterlijk vertoon. Dat heeft mij nooit bevallen en daarom dat ik misschien 'anti-shiny' ben.
Hmm... dan komen we weer uit bij ethiek. Ik vind 't persoonlijk niet helemaal haram wat er in de financiële wereld gebeurt en gebeurd is. Ook is er naar mijn ogen nog niets gebeurd dat het vertrouwen zou kunnen herstellen. Natuurlijk kan je geld verdienen met ING, maar er zijn duizenden andere aandelen die ook geld kunnen opleveren.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:34 schreef macondo het volgende:
[..]
Mijn auto is helaas begrenst op 250 km/u.
Serieus, prima als je dergelijke denkbeelden er op na houdt, maar laat dit niet je blik vertroebelen bij beleggingsbeslissingen.
Ik ga AEGON nu niet verkopen met -40%, ik heb ze pas een paar weken dus ga niet te snel reageren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:36 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Ga je wachten tot ze verlopen (die AEGON)?
Een 16 maand piek in de ontslagen, dat lijkt me niet een beste ontwikkeling. Ook hier in de financiele sector worden er links en rechts mensen ontslagen bij alle top IB's.quote:Planned layoffs surge in July
NEW YORK (Reuters) - The number of planned layoffs at U.S. firms rose to a 16-month high in July as sectors which had been seeing fairly few layoffs unexpectedly bled jobs, a report on Wednesday showed.
Employers announced 66,414 planned job cuts last month, up 60.3 percent from 41,432 in June, according to a report from consultants Challenger, Gray & Christmas, Inc.
July's job cuts also were up from the same time a year ago, rising 59.4 percent from the 41,676 job cuts announced in July 2010, and recording the largest monthly total since March, 2010.
"What may be most worrisome about the July surge is that the heaviest layoffs occurred in industries that, until now, have enjoyed relatively low job-cut levels," John A. Challenger, chief executive officer of Challenger, Gray & Christmas, said in a statement.
Ligt eraan hoe groot je portefeuille is, maar op dit moment bijkopen zou ik niet snel doenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:21 schreef Anno2012 het volgende:
Maandag voor 3000 euro aandelen van ING gekocht. Week ervoor een rit gemaakt van 7,1 naar 8,1 euro. Dus met de verwachting dit te kunnen herhalen heb ik na het schuldenakkoord gekocht op 7,84...
Nu voor 1500 bijkopen om het verlies te compenseren, of is de verwachting dat het nog lager gaat?
Moet toch ooit weer een correctie omhoog komen...
Iemand advies?
Zeer goed, altijd mee blijven lezen en de beurs blijven volgen. Handelen komt ook wel weer verwacht ik, voorlopig wacht ik nog op een meer volatiele beurs(begint laatste weken al wel te komen)quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Wow! Long time no see
Alles goed met je?
Thanks, inmiddels al trader in the city?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is inderdaad lang geleden! WB!
En de MA 200 is opeens ook ver wegquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:35 schreef Vandergeld het volgende:
Handelsweek op de DAX wordt zo wel een hele slechte, al 8% verloren afgelopen 3 dagen
Edit: Hard opweg om de slechtste handelsweek in 2,5 jaar te worden
Wel in de city maar zit niet achter de knoppen maar aan de onderzoekskant.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:39 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Thanks, inmiddels al trader in the city?
Eens. De Amerikaanse indices staan nog steeds bijna op +100% ten aanzien van het dieptepunt in maart 2009.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook niet overdrijven mensen, -3.5% zelfs een -4% is nog steeds gelul in de marge.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |