abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100037811
voor wie hem al heeft: naast het programma viel mij nog iets op: dat politieke (anti-kabinet) statement bovenaan in het voorwoord. hoewel ik er vanuit ga dat de gemiddelde lowlander idd, zoals het voorwoord zegt, meer heeft met de oppositie, verbaast het me wel dat lowlands zichd aar ook zo duidelijk voor uitspreekt. of heb ik dat de afgelopen jaren gemist? (of was het toen gewoon nog minder relevant..)
pi_100037839
Kun je het hier plaatsen?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:19:05 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_100037943
Waarschijnlijk iets met cultuurbezuinigingen, maar dat zal je vast ontgaan zijn
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:19:47 #4
283085 TWP
kassalade
pi_100037961
Afgelopen jaren was het inderdaad minder relevant. Met de bezuinigingen op cultuur wordt ook Lowlands geraakt. Vandaar.
:)
pi_100037972
Gewoon even het stukje tekst overtypen.... ;)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:25:04 #6
283085 TWP
kassalade
pi_100038119
Betreffende stuk:

quote:
We're back baby! Lowlands nummertje negentien was al binnen koud twee uurtjes compleet uitverkocht. Wonderbaarlijk! Helemaal als je bedenkt hoe achteloos onze premier en zijn gedoogstemvee tegenwoordig met cultuur omspringen. Want die geblondeerde volksverlakker krijgt in ruil voor macht toch lekker zijn zin, powered by loze liberale mantra's en een gehoorzaam hakkende staatssecretaris. Dans, poppetjes, dans! Fok dat, zeggen 55.000 Lowlanders. Want straks huppelen we van 19 t/m 21 augustus weer blij en vrij door dat culturele zomerwonderland in Flevoland: WonderLLow!

[ Bericht 1% gewijzigd door TWP op 28-07-2011 10:32:09 ]
pi_100038305
de alinea waar het om gaat: 'we're back, baby! lowlands nummertje 19 was al binnen koud twee uurtjes compleet uitverkocht. Wonderbaarlijk! Helemaal als je bedenkt hoe achterloos onze premier en zijn gedoogstemvee tegenwoordig met cultuur omspringen. Want die geblondeerde volksverlakker krijgt in ruil voor de macht toch lekker zijn zin, powered by loze liberale mantra's en een gehoorzaam hakkende staatssecretaris. Dans, poppetje, dans! Fok dat, zeggen 55.000 Lowlanders. Want straks huppelen wij van 19 t/m 21 augustus weer blij en vrij door dat culturele zomerwonderland in Flevoland: WonderLlow!'

Natuurlijk is het nu dus relevanter (voor Lowlands ook, en omdat er nu een rechtser kabinet zit), en ik vind het voorwoord niet slecht, kan me er zelf ook wel in vinden. Maar het is minstens opvallend dta Lowlands zich in zijn voorwoord al zo politiek uitspreekt. Vooral ook, omdat ze en passant de ruime helft van Nederlands in de kritiek meenemen ('zijn gedoogstemvee') en er maar vanuit gaan dat zich onder de CDA-VVD-PVV stemmers 0 lowlanders bevinden (want die 55.000 zeggen Fok jou tegen het kabinet).
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:33:37 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_100038364
Ja, sorry hoor, maar als jij faalt het verband in te zien dan verdien je dit topic gewoon niet.

En om het nu overdreven politiek te noemen... Ik zie nergens discussie over de zorg, staat van het onderwijs of defensie, dus dit is gewoon een prima praatje over het behoud van eigen huis.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:37:14 #9
283085 TWP
kassalade
pi_100038450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:31 schreef ohnikua het volgende:

Natuurlijk is het nu dus relevanter (voor Lowlands ook, en omdat er nu een rechtser kabinet zit), en ik vind het voorwoord niet slecht, kan me er zelf ook wel in vinden. Maar het is minstens opvallend dta Lowlands zich in zijn voorwoord al zo politiek uitspreekt. Vooral ook, omdat ze en passant de ruime helft van Nederlands in de kritiek meenemen ('zijn gedoogstemvee') en er maar vanuit gaan dat zich onder de CDA-VVD-PVV stemmers 0 lowlanders bevinden (want die 55.000 zeggen Fok jou tegen het kabinet).
Het verrast me eigenlijk niet zo. Het is algemeen bekend dat Eric van Eerdenburg heel erg tegen dit kabinet is. Daar heeft hij zich al vaker zo duidelijk over uitgesproken. En daarnaast zal het grote deel van het Lowlands publiek inderdaad niet stemmen op een van die drie partijen.
pi_100038511
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:31 schreef ohnikua het volgende:Vooral ook, omdat ze en passant de ruime helft van Nederlands in de kritiek meenemen ('zijn gedoogstemvee')
Met "gedoogstemvee" worden niet de mensen bedoelt die op het zittende kabinet gestemd hebben.... Dus bij lange na niet de helft van de Nederlanders.
pi_100038630
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:39 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Met "gedoogstemvee" worden niet de mensen bedoelt die op het zittende kabinet gestemd hebben.... Dus bij lange na niet de helft van de Nederlanders.
wie worden daar volgens jou dan wel mee bedoeld? de leden van het cda en vvd (idd dus niet alle stemmers op die partijen)?
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:43:36 #12
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_100038636
Anders Breivik komt als gastspreker op Lowlands.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:44:10 #13
283085 TWP
kassalade
pi_100038660
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:43 schreef Juicyhil het volgende:
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.
pi_100038689
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:37 schreef TWP het volgende:

[..]

Het verrast me eigenlijk niet zo. Het is algemeen bekend dat Eric van Eerdenburg heel erg tegen dit kabinet is. Daar heeft hij zich al vaker zo duidelijk over uitgesproken. En daarnaast zal het grote deel van het Lowlands publiek inderdaad niet stemmen op een van die drie partijen.
dat eerste was mij niet bekend. van de pinkpopbaas wist ik dat wel, maar die heeft zich bij mijn weten uitsluitend op de politici gericht.

ik denk overigens ook dat op lowlands minstens 80% aan de kant van de oppositie staat hoor. ik had het gewoon niet verwacht als begin van een voorwoord. maargoed, jullie dus blijkbaar wel :)
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:54:49 #15
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_100038997
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:43 schreef Juicyhil het volgende:
Ja en Amy Winehouse komt voor een secret gig met de death@27band
De mensen zijn gek geworden
pi_100043930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:37 schreef TWP het volgende:

[..]

Oh vast wel VVD, CDA of PVV stemmers, maar ik ken bijvoorbeeld niemand die op VVD heeft gestemd en dit kabinet wilde.
pi_100046482
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:43 schreef ohnikua het volgende:
wie worden daar volgens jou dan wel mee bedoeld? de leden van het cda en vvd (idd dus niet alle stemmers op die partijen)?
Wat dacht je van het 'stemvee' wat op de 'gedoogpartij' gestemd heeft? De naam zegt het al eigenlijk.....
pi_100046536
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:54 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Ja en Amy Winehouse komt voor een secret gig met de death@27band
Bron?!
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:24:05 #19
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_100046889
Stond gisteren in "News of the World"

echtwaar
pi_100048024
Festival spreekt zich uit tegen ‘gevaarlijke ontwikkelingen’ vanuit politiek Den Haag

Lowlands kiest na zeven jaar vrijwel gelijke indeling van het festivalterrein voor een nieuw aangezicht. De indeling van enkele tenten is veranderd waarbij rekening gehouden is met de akoestiek en doorloop. In de Lowlands festivalkrant spreekt de organisatie zich ook nog eens stevig uit tegen ‘gevaarlijke ontwikkelingen’ vanuit politiek Den Haag.

Grote tenten als de Alpha en Grolsch blijven deze editie op hun vaste plek, maar India, Bravo en X-Ray verplaatsen. X-Ray komt op de plek van de oude India, India gaat naar de hoek van het terrein, verder nog dan waar de oude X-Ray stond en de Bravo kruipt dichter het terrein op en krijgt zo een prominenter plek. De Groovetube gaat van het middenterrein naar een hoek. De traditionele markt wordt een doorloop tussen de Grolsch en de Lima.

Dit jaar is er ook een nieuwe tent bij gekomen, de Tïtty Twïster. Bij daglicht fungeert het als Lowlands Bookstore maar na zonsondergang is het vuige smerigheid die de klok slaat. Gastheer Horst the German en de schaarsgeklede Madam Lilith ‘openen de klapdeuren naar je stoutste dromen’. Van hardrock karaoke tot diabolische New York gogo-bitches vinden hun weg naar de Tïtty Twïster.

In de Lowlands festivalkrant, die vandaag is verschenen, spreekt de organisatie van het festival zich bij monde van Rapid Razor Bob uit tegen premier Rutte ‘en zijn gedoogstemvee’. ‘Die geblondeerde volksverlakker krijgt in ruil voor de macht toch lekker zijn zin, powered by loze liberale mantra’s en een gehoorzaam hakkende staatssecretaris (van cultuur, red.) Dans, poppetjes, dans!’. Eerder sprak Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg zich al uit over het voorstel van minister Opstelten om festivals zelf te laten betalen voor verplichte politieinzet.

Lowlands woordvoerder Bente Bollmann legt uit dat de organisatie zich duidelijk uit wilde spreken. “Dat hebben we voorheen, bij de acties rond de cultuurbezuinigingen, beperkt gedaan. Dit omdat wij zelf niet direct geraakt worden. Wij ontvangen geen subsidie. Maar veel gezelschappen en acts op ons festival worden wel keihard geraakt en wij vinden dat we ze moeten steunen. Daarnaast maken wij ons ernstige zorgen over de gevaarlijke ontwikkelingen van de laatste jaren, vanuit politiek Den Haag. Dat gaat verder dan enkel het cultuurbeleid.”
  donderdag 28 juli 2011 @ 15:20:54 #21
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_100049189
Lowlands vangt ieder jaar ca 60000,- subsidie van de gemeente Dronten

Bron
pi_100049686
En betaalt ruim tweederde daarvan meteen weer terug aan toeristenbelasting. ;)
  donderdag 28 juli 2011 @ 16:12:54 #23
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_100051270
En op het moment dat ze het gehele bedrag aan toeristenbelasting moeten betalen (wat wel gewoon in je kaartje is opgenomen) beginnen ze te piepen en willen gaan verhuizen.
pi_100056703
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:33 schreef Capzilla het volgende:
Daarvan moest een deel besteed worden aan promotie van de gemeente Dronten :'). Dit is wel erg lastig, voor zo'n dooie gemeente te promoten :).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 juli 2011 @ 19:15:27 #25
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_100058299
quote:
11s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:12 schreef Da hopman het volgende:
En op het moment dat ze het gehele bedrag aan toeristenbelasting moeten betalen (wat wel gewoon in je kaartje is opgenomen) beginnen ze te piepen en willen gaan verhuizen.
Ja die zou verdrievoudigd gaan worden _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:33 schreef Capzilla het volgende:
En wat denk je dat ze voor hun vergunning moeten betalen. Een deel van die subsidie zal wel in de vorm van natura zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')