Dat lijkt me echt heerlijk, om er gewoon eens eentje te houden. Maar voorlopig gaat dat echt niet, al zouden we dat deze keer stiekem wel graag willen.
Vrijdagavond belde er een mevrouw die was doorverwezen via Scheldekat, ze had een foto van Jefrey gezien en was vreselijk enthousiast, ze heeft al een kat en een hondje, die zijn goede vrienden maar de kat houdt niet zo van knuffelen dus nu wilde ze een echt knuffelkatje erbij. Nou, dan had ze haar oog dus op de juiste meneer laten vallen
Zij en haar dochter zijn gelijk in de auto gesprongen om bij ons te komen kijken, hemelsbreed wonen we niet ver van elkaar maar ze kwamen via de Westerscheldetunnel dus dat is toch bijna een uur rijden. We hebben afgesproken dat we Jefrey overmorgen naar haar toe brengen. Hij komt in een buurtschapje net buiten Breskens te wonen, familie van mij heeft daar gewoond dus ik ken de situatie, ze wonen helemaal achterin een soort parkje met vrijstaande bungalows zonder doorgaand verkeer. Dit is ons eerste kitten wat buiten gelaten gaat worden dus dat vinden we wel een beetje spannend maar volgens mij is het daar fantastisch voor een kat.
Het zal wel even slikken zijn, ik ben me veel meer aan hem gaan hechten dan ik dacht, hij doet ook zo lief. Je ziet hem gewoon altijd zijn best doen om geaccepteerd te worden en terwijl eerdere opvangkittens na de drie maanden leeftijd wat te aanwezig werden voor onze volwassen katten is Jefrey gewoon aan het inburgeren. Vanochtend kwam ik thuis na m'n werk, ik werd eerst begroet door Mimosa toen Jefrey kwam aanlopen. Meestal gaan de kittens met een wijde boog om Mimoos heen omdat ze hen altijd * pokpokpok* op hun kop mept wanneer ze een verkeerde beweging maken binnen haar pootbereik, maar Jefrey ging nu doelbewust op haar af en streek als een beleefd katje met zijn lijfje langs het hare. Mimosa mompelde nog zachtjes een bars woordje maar ze bleef verder zo relaxed, je ziet haar verzet gewoon afbrokkelen, dat is alleen dEUS nog maar op die manier gelukt bij haar.
Hopelijk weet hij z'n nieuwe kattenvriendje ook zo voor zich te winnen en kan hij ook opschieten met het hondje. Toevallig is het zo'n klein en wit model als wat hij ook tijdens zijn logeerpartij bij onze vrienden heeft leren kennen, daar was hij niet van onder de indruk.
Jefrey's favoriete mand staat achter het beeldscherm, af en toe komt hij luid spinnend om het scherm heen gelopen en drapeert hij zich over m'n linkerschouder. Wanneer ik hem niet meer genoeg ondersteun en hij te ver afzakt dan gaat hij op een gegeven moment weer terug in z'n mand, of hij kiest een ander plekje waar aandacht gegarandeerd is;
![SDC16366.jpg]()
In de stoel van Flynn, hij moet tenslotte wel z'n grote voorbeeld nadoen:
![SDC16281.jpg]()
John doet Jefrey dan weer na:
![S8309349.jpg]()
Hier Jefrey gezellig met Paultje:
![S8309354b.jpg]()
Op een gegeven moment wil ik het licht aan doen in de woonkamer en struikel ik bijna over Jefrey en Paul in dit mandje wat onder het bijzettafeltje stond, maar nu zowat onder de bank lag.
![S8309326.jpg]()
![S8309320.jpg]()
Ik hield John en Paul uit elkaar omdat ze verschillen in hoe licht/donker ze zijn, maar soms vergiste ik me nog wel eens. Vorige week bedacht ik ineens dat Paul alleen donkere voetkussentjes heeft en John roze teenkussentjes.
![S8309321.jpg]()
Jullie kunnen dus wel deduceren wie dit is ?
![S8309328b.jpg]()
Duncan heeft samen met Jefrey een aantal nachten US open tennis gekeken, John moest natuurlijk weten wat z'n grotere vriend aan het doen was en keek op een gegeven moment ook mee.
Zo, dat is dus Dolgopolov:
![SDC16214.jpg]()
De taken werden verdeeld;
John hield Dolgopolov in z'n roodwitte shirt in de gaten;
![SDC16221.jpg]()
En Jefrey probeerde met een mooie backhand de bal terug te meppen (dat hij daarbij voor Dolgopolov ging staan werd minder gewaardeerd);
![SDC16224.jpg]()
John zat op schoot in een mandje en Jefrey kroop er gezellig bij:
![S8309333.jpg]()
Even lekker oortjes wassen:
![S8309338.jpg]()
En dan hadden we natuurlijk nog onze kleinste hummel Starr, die alles altijd goed in de gaten houdt;
![S8309410.jpg]()
Spelen met de staart van Jefrey:
![S8309389.jpg]()
![S8309387.jpg]()
Of saampjes relaxen;
![S8309369.jpg]()