Met Robin gaat het goed, ik mag hem inmiddels zo'n 75% van de keren dat ik het probeer aaien. Hij komt ook regelmatig vlakbij me op de bank zitten. Wanneer hij ergens zit dan is alles goed maar wanneer hij rondloopt en ik ook moet ik soms nog een beetje voorzichtig doen. Verder wordt hij steeds een beetje vrijer en levendiger. Volgens de informatie die ik via het asiel gekregen heb is hij ongeveer een jaar, toen hij hier kwam had ik moeite dat te geloven want hij gedroeg zich als een uitgeblust oud ventje maar inmiddels heeft hij zich ontpopt tot een kat die overal mee speelt.
Wanneer Tony en Robin aan het stoeien zijn is het meestal op initiatief van Robin. Ik vind het sowieso erg lief om te zien hoe Robin tegen andere katten is. Hij is tegen alle katten vriendelijk maar zijn favorieten zijn Tony en Mascha.
Hij loopt soms al babbelend door het huis want hij priet hele verhalen tegen Tony of probeert Tony te roepen om naast hem te komen liggen. Tony krijgt ook veel knuffels en Robin krijgt daar af en toe een lik over z'n koppie voor terug.
Tony aan het jagen op een lintje, Robin lag wel erg lekker in z'n stoel dus die stak alleen af en toe een pootje uit;
![SDC17886.jpg]()
![SDC17888.jpg]()
Iedereen valt dan wel op Robin maar Tony is een vreselijk lieve en ook mooie kater hoor ! Hij is behoorlijk stoer gebouwd en heeft een zachte vacht die flink glanst.
![SDC17875.jpg]()
En schattige witte oksels :B ;
![SDC17865b.jpg]()
![S8300968b.jpg]()
Samen met Robin;
![S8300974b.jpg]()
![S8300970.jpg]()
Hier neemt Tony een kijkje bij Mascha;
![S8300997.jpg]()
Mascha zit overdag met Tony en Robin in de bijkeuken, het merendeel van m'n eigen katten kiest ervoor om 's middags boven te slapen en in dat geval doe ik de deur naar boven dicht en de keukendeur open zodat Tony, Robin en Mascha ook de woonkamer in kunnen. De heren doen dat gelijk maar Mascha durft nog niet zo goed. We hebben haar al wel zelf (tegen beter weten in) in de woonkamer gezet maar dan kroop ze onder de bank en bleef er de hele dag zitten. Gelukkig is ze wel nieuwsgierig én probeert Robin haar op sleeptouw te nemen, gisteren is ze onder zijn begeleiding voor het eerst uit eigen beweging een paar keer de woonkamer ingegaan.
Echt zo lief, wanneer ze terugging naar de bijkeuken dan deed Robin een soort lokroepje dat ze ook naar de woonkamer moest komen.
Het fijnste voelt Mascha zich toch in haar eigen stek; het toilet. Duncan mag haar inmiddels ook aaien, en ik mag op haar veilige plek echt alles met haar doen. Ik kan op haar buikje kriebelen, haar opppakken, ze vraagt er zelfs zelf om om opgepakt te worden door rchtop tegen mijn benen te gaan staan en wanneer ik haar in m'n armen heb gaat ze heel blij kopjes geven tegen m'n neus love.. . Buiten haar meest vertrouwde zone is ze veel meer op haar hoede.
Lekker in een mandje;
![SDC17916.jpg]()
Hier was ze een beetje aan het "melken" op m'n hand.
![SDC17919.jpg]()
's Nachts nemen we onze eigen katten mee naar boven waardoor Tony en Robin dan los kunnen lopen in de woonkamer. Mascha wil dus nog niet in de woonkamer lopen, maar Maya juist wel. Als compromis zit Maya overdag bij ons en 's nachts met Mascha in de bijkeuken. De twee dames kunnen het wel vinden geloof ik, ik zie ze ook regelmatig een potje vriendschappelijk stoeien.
![S8300978b.jpg]()
Mascha voert wat in haar schild;
![S8300981b.jpg]()
Ha, tikkie !
![S8300983b.jpg]()
De meisjes zijn allebei goed aangekomen, Mascha is in een maand tijd 1150 gram aangekomen (van 2220 naar 3370 gram).
Bij Maya is het zelfs nog meer, Maya woog toen ze hier kwam op 12 december 2050 gram en gisteren woog ze 3150 gram !! Toen ze hier kwam was ze zoveel kleiner dan Mascha dat ik ondanks hun vindplaats/kleurtje/even ver gewisseld gebit/etc soms twijfelde of ze uberhaupt wel dezelfde leeftijd hadden, maar inmiddels zijn ze dus ongeveer even groot.
Toen Maya hier kwam zag ze er raar uit, dik en mager tegelijkertijd. Ze had een dikke buik met een kopje wat er te klein voor was, een dun kontje en spillepootjes. Het was ook geen normale buik die naar beneden hangt, maar hij stak uit naar de zijkanten alsof ze een tennisbal had ingeslikt of alsof ze hoogzwanger was. Bij kittens met een dikke buik denk je al snel aan FIP, daarom is Maya voor onderzoek opgenomen geweest bij de dierenarts van haar vorige adres, die DA heeft een röntgenfoto genomen van haar buik en een bloedpanel uitgevoerd. Dat leidde nergens toe.
Toen ze bij ons kwam bleek ze lintworm te hebben, ik dacht daarom dat haar dikke buik weg zou gaan na een goede ontworming, maar na meer dan een week was het eigenlijk nog hetzelfde. Daarom zijn we met Maya naar onze dierenarts geweest en die heeft een echo gedaan en bloed afgenomen. Er was geen vocht in haar buik te zien, ze testte negatief op het coronavirus wat FIP veroorzaakt en ook haar bloedwaarden wezen niet op FIP. Wel waren haar eosinofielen wat verhoogd wat blijkbaar vaak gezien werd bij worminfecties. Het advies was daarom; nogmaals ontwormen en kijken wat er dan gebeurt. de ontworming moest sowieso herhaald worden na twee weken.
Wel kan Maya soms wat zwaar ademen maar dat kon komen door de enorme buik en/of eventueel toch een worminfectie in de longen die nog opgeruimd moest worden.
Gisteren zijn we nog even op vervolgconsult geweest en de dierenarts was tevreden over de ademhaling, de buik is nog niet veel veranderd.
Gelukkig is Maya verder enorm levendig. Het is echt een leuke pittige meid, we hebben al veel gelachen om haar omdat ze echt denkt dat ze de koningin is die de baas kan spelen over iedereen.
Er is een flinke hap weggeschoren onder haar kin om bloed te nemen maar het ergste leek ze toch wel te vinden dat haar buik was kaalgeschoren voor de echo. Nadat ze thuis gekomen is heeft ze haar buik heel veel gewassen;
![SDC17878.jpg]()
De volgende dag waren haar tepeltjes helemaal rood. Misschien geïrriteerd door het scheren of het vele wassen dacht ik. Eerste kerstdag ging ik met lichte tegenzin de deur uit om op familiebezoek te gaan want Maya gedroeg zich anders en ik was bang dat ze zich misschien niet lekker voelde. Ze wilde vooral de hele tijd tegen me aanhangen en ze was enorm blij om me te zien wanneer ik eventjes in een andere kamer was geweest. 's Avonds was ik haar aan het aaien en toen stak ze ineens haar kontje in de lucht en deed haar staart helemaal opzij. O jee....
En ja hoor, de volgende ochtend komt Flynn zich bij me melden met grote verschrikte ogen. In de keuken gaat hij naar Maya zitten kijken die al prrrprrrrprrrr roepend over de grond lag te kronkelen. Ja hoor, hartstikke krols !!!
Mascha is al geholpen nadat ze gevangen was maar Mini-Maya niet, die is als klein kitten immers naar een gezin gegaan die haar wel later zouden laten helpen. De dierenarts wil haar natuurlijk pas castreren wanneer ze zeker weten gezond is. We wachten nu sowieso even een week of drie. In de tussentijd hadden we de eerste krolse poes in jaren in huis.
Maya heeft fanatiek geprobeerd alle katers in huis (allemaal al lang gecastreerd) te verleiden maar de meesten hadden geen idee waar je de mosterd haalt

Ernesto was nog het meeste geïnteresseerd, hij wilde steeds snuffelen;
![SDC17933b.jpg]()
"Mmmm, lekker !";
![SDC17932b.jpg]()
Ik vond het al zo ongemakkelijk, dat kleine schattige kittenpoesje wat zich ineens ontpopte tot echte sloerie maar dat ze dan ook nog eens aan de slag ging met de grootste kater maakte het extra belachelijk.
Na het snuffelen enzo ging Ernesto op Maya's rug zitten, greep haar in haar nekvel en daarna....wist hij het allemaal niet meer. Ernesto droop dan af en Maya bleef gefrustreerd trappelend achter. Na een tijdje zette ze prrrprrrrprrrrend de achtervolging in. Ernesto was dat spelletje natuurlijk al gauw beu, op een gegeven moment hebben we hem zich zelfs zien verstoppen achter de gordijnen om maar aan zijn kleine aanbidster te ontkomen.
![S8300927b.jpg]()
![SDC17819b.jpg]()
![SDC17822.jpg]()
Maya heeft me uiteraard "geholpen" met de kerstversiering;
![SDC17855.jpg]()