Ik heb een vrij romantische en drama smaak en dat soort films verschillen vaak enorm van de films die vaak met positief kritiek worden overladen...al die buitenlandse films, etc verdienen het gewoon al die prijzen, maar persoonlijk verkies ik toch de rom-coms of de drama films, haha. Is maar goed dat ik niet in de jury zit van een of andere belangrijke prijs uitreiking ( oscar, emmy, etc )quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
nietnah ken ongeveer 80% en zit mooi werk tussen .. maja ben meer van de special effects etc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed gedaan Gorro!![]()
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:07 schreef El_Matador het volgende:
Dat maakt deze lijst zo mooi. FOK!kers hebben toch een andere smaak dan IMDB. Natuurlijk staan bijna alle top1000 films van IMDB wel in de verschillende lijsten van ons, maar met zo'n diverse smaak (animatie, dramafilms, de meer "standaard"-IMDB toptiens, suspense-actie-mysteryfilms en alles erbuiten) krijg je wel een grappig overzicht. De spreiding is niet zo groot en daardoor is de top100 uiteindelijk ook anders.Klopt wat je zegt, op filmtotaal zijn het ook meer de klassieke films die de lijst aanvoeren. Kom je dan met "Eurotrip" aanzetten dan vinden ze dat bespottelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed gedaan Gorro!![]()
![]()
Er is dan ook helemaal niks mis metquote:
Ja ik heb mijn lijstje ook niet gemaakt met het idee dat er alleen 'algemeen aanvaardbare steengoede films' in moesten staan - ik heb een lijst gemaakt van films waar ik met veel plezier naar gekeken heb, of anderzijds van onder de indruk wasquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:22 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, op filmtotaal zijn het ook meer de klassieke films die de lijst aanvoeren. Kom je dan met "Eurotrip" aanzetten dan vinden ze dat bespottelijk
Dat doe ik ook inderdaad. Films als Star Wars, The Godfather en (ja ja schande) The Good, The Bad and The Ugly vind ik gewoon geen flikker aan dus die staan er niet in. Spun daarentegen vind ik een van de meest ondergewaardeerde films aller tijden en staat dus gewoon rustig op nummer 10quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Er is dan ook helemaal niks mis metMachete
[..]
Ja ik heb mijn lijstje ook niet gemaakt met het idee dat er alleen 'algemeen aanvaardbare steengoede films' in moesten staan - ik heb een lijst gemaakt van films waar ik met veel plezier naar gekeken heb, of anderzijds van onder de indruk wasMaakt het imo leuker
![]()
En zo hoort het imo ook. Er zijn uiteraard films die algemeen als zeer goed kan worden bestempeld, maar mensen kunnen nooit zeggen dat een betreffende film de allerbeste film ooit gemaakt is. Zo kan een tiener-meisje helemaal dol zijn op '' Sex and the City '' en die films als beste film neerzetten terwijl een jury-lid van de Oscars daar liever '' Eternal sunshine of the spotless mind '' neerzet. Zulke lijstjes zijn inderdaad jusit zo leuk omdat iedereen andere favoriete / beste films heeft. Word een beetje eentonig als iedereen dezelfde smaak heeft en dezelfde 100 films gebruikt in een top 100 ^^quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Er is dan ook helemaal niks mis metMachete
[..]
Ja ik heb mijn lijstje ook niet gemaakt met het idee dat er alleen 'algemeen aanvaardbare steengoede films' in moesten staan - ik heb een lijst gemaakt van films waar ik met veel plezier naar gekeken heb, of anderzijds van onder de indruk wasMaakt het imo leuker
![]()
Waar is The Godfather: Part II?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:01 schreef computerprobleem het volgende:
Edit: eindelijk klaar met het volledig afmaken van mijn eerste top 100 lijst ooit. Hier en daar wat extra informatie vermeld voor liefhebbers. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en natuurlijk is dit mijn bijdrage voor de FOK! Film Top 100.![]()
[lijstje]
Deze volg ik trouwens niet helemaal? Alle 100 films krijgen dan 99 punten? Of 50? Want het totaal aantal punten dat normaal in een top-100 wordt uitgedeeld is 5050. Toch?quote:De films krijgen dan niet elk 100 punten, maar elk het aantal punten van de tweede plaats, zodat het aantal punten wat jij uitgedeeld hebt gelijk is aan het aantal van iemand zonder ex aequo plaatsen.
Dat voorbeeld was als enkel de top drie ex aequo wordt geplaatst. Als dat bij alle 100 het geval is, dan krijgen ze allemaal 50,5 punten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:30 schreef Morthill het volgende:
[..]
Deze volg ik trouwens niet helemaal? Alle 100 films krijgen dan 99 punten? Of 50? Want het totaal aantal punten dat normaal in een top-100 wordt uitgedeeld is 5050. Toch?
Zelden zo'n pretentieuze, tegenvallende film gezien. Neem Red Bull mee om wakker te blijven!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:30 schreef El_Matador het volgende:
Vanavond naar The Tree of Life, dat kan het nog veranderen...
What Women Want is wel bedroevend slecht inderdaad, maar Clerks heb ik ook in m'n top 10 staan hoorquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:06 schreef HilarityEnsues het volgende:
Met excuses voor mijn slechte smaak.
Ja, dat doen ze ieder jaar.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:56 schreef El_Matador het volgende:
Gorro, wordt deze erna ook ge-update?![]()
http://www.icheckmovies.com/list/fok+top+250
Als de heren van iCM hier niet al af en toe de top in de gaten houden zal er vast wel iemand ze mailenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:56 schreef El_Matador het volgende:
Dan heb je Antichrist nog niet gezien, dat is pas pretentieuze rotzooiquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zelden zo'n pretentieuze, tegenvallende film gezien. Neem Red Bull mee om wakker te blijven!
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:18 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dan heb je Antichrist nog niet gezien, dat is pas pretentieuze rotzooi
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:56 schreef El_Matador het volgende:
Alsof heel de wereld weet wat FOK! is?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Brantastic16 said:
Wow, this list is very modern... I don't understand what FOK is.
Wat een noob.
Kan de wereld zonder FOK dan?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:15 schreef picodealion het volgende:
[..]
Alsof heel de wereld weet wat FOK! is?.
Ik vraag me af hoe dat eruit ziet, zo'n leven waarin je geen weet hebt van FOK!.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:53 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Kan de wereld zonder FOK dan?
Volgens mij bestaat dat niet, diep van binnen weet je dat er FOK is. Een soort oerinstinct.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat eruit ziet, zo'n leven waarin je geen weet hebt van FOK!.
Valt wel mee hoor, ik ben net 18 jaar oud.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mooi gedaan99% van de films die je opnoemt heb ik nooit van gehoord maar waarschijnlijk ben ik van een iets latere generatie, haha.
Bedankt voor de aanwijzing. Waarschijnlijk in Excel verkeerd overgenomen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:10 schreef theguyver het volgende:
nietnah ken ongeveer 80% en zit mooi werk tussen .. maja ben meer van de special effects etc
@computer probleem 086. Pulp Fiction (2002) is van 1994 niet 2002 wel vet dat je de films ook een cijfer geeft
The Godfather: Part II vond ik te langdradig. De film heeft van mij (zo'n 1.5 - 2.5 jaar geleden) een 8.1 gekregen. Dat valt dus net buiten mijn top 100. Ik heb de blu-ray boxset van The Godfather besteld, wanneer ik de box ontvang bekijk ik alle films nog een keer. Mijn cijfer kan dus veranderen, maar die wijziging is pas volgend jaar zichtbaar.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 10:56 schreef Doff het volgende:
Waar is The Godfather: Part II?
Leuke lijst trouwens.
25quote:Op zondag 31 juli 2011 00:11 schreef computerprobleem het volgende:
De nieuwe lijsten bekeken inmiddels. Zitten weer hele mooie films tussen.
Mensen die dit topic alleen bekijken: ga eens een top 10/50/100 samenstellen!
Kan ook.quote:
Ga jij dan puur op de cijfers af die je een film hebt gegeven? Ik rate films op whatiwatch.net, maar mijn top zoveel is echt niet gebaseerd op alleen een cijfer. (500) Days of Summer vind ik bijvoorbeeld beslist niet beter dan The Godfather Part II, maar toch staat 500 hoger omdat het zo'n heerlijke feelgoodfilm is die ik minimaal twee keer per jaar wil zien.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:09 schreef computerprobleem het volgende:
The Godfather: Part II vond ik te langdradig. De film heeft van mij (zo'n 1.5 - 2.5 jaar geleden) een 8.1 gekregen. Dat valt dus net buiten mijn top 100. Ik heb de blu-ray boxset van The Godfather besteld, wanneer ik de box ontvang bekijk ik alle films nog een keer. Mijn cijfer kan dus veranderen, maar die wijziging is pas volgend jaar zichtbaar.
Herbekijken is idd 1 van mijn criteria.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:23 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ga jij dan puur op de cijfers af die je een film hebt gegeven? Ik rate films op whatiwatch.net, maar mijn top zoveel is echt niet gebaseerd op alleen een cijfer. (500) Days of Summer vind ik bijvoorbeeld beslist niet beter dan The Godfather Part II, maar toch staat 500 hoger omdat het zo'n heerlijke feelgoodfilm is die ik minimaal twee keer per jaar wil zien.
Ik geef mijn cijfers juist op dat laatste criterium. Clerks is echt niet beter (qua camerawerk, acteerwerk, geluid, plot, etc) dan bijv. Rear Window, maar toch geef ik Clerks een 10 omdat ik die met gemak elk weekend kan kijken en ervan kan genieten, terwijl ik Rear Window 'maar' een 8 geef.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:23 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ga jij dan puur op de cijfers af die je een film hebt gegeven? Ik rate films op whatiwatch.net, maar mijn top zoveel is echt niet gebaseerd op alleen een cijfer. (500) Days of Summer vind ik bijvoorbeeld beslist niet beter dan The Godfather Part II, maar toch staat 500 hoger omdat het zo'n heerlijke feelgoodfilm is die ik minimaal twee keer per jaar wil zien.
Als ik een film een hoog cijfer geef, betekent dat toch dat ik die film goed vind? Ik geef geen films een hoog cijfer enkel en alleen omdat de special effects of het camera werk goed waren, want als dat het enige is wat ik goed vind aan een film, dan is het voor mij een slechte film en krijgt het geen hoog cijfer. Ik baseer een cijfer op het geheel. Daar horen ook, zoals jij zegt, de feelgoodfilms bij. Een film kan qua special effects niets voorstellen, maar als ik aan het einde een goed gevoel heb over de film en vind dat ik een bijzondere/mooie/goede film gezien heb, krijgt de film een hoge waardering.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:23 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Respectquote:Op zondag 31 juli 2011 20:05 schreef Mainport het volgende:
De jaartallen heb ik uit mijn hoofd gedaan, dus het kan zijn dat ze soms niet kloppen...
Ach man zo erg is het ook weer niet hoorquote:Op zondag 31 juli 2011 20:05 schreef Mainport het volgende:
De eerste keer dat ik een top 100 inlever... je voelt je meteen zo naakt, alsof je een verjaardagsfeestje geeft en je ineens beseft wat voor treurige vrienden je hebt. Maar ach, ik heb nog geen duizend films gezien dus het zijn ongeveer de tien procent beste films.
Haha, ik ben 20 dus ik ben zelfs ouder. Maar die oudere films liggen me niet echt en het is zo'n karwei om daarvan alle toppers nog eens in te gaan halen. Als je dan ook nog buitenlandse films ( buiten de US ) meerekent...ben je wel even bezig. Dus het merendeel wat ik kijk is toch van 1990 of later. Actie films kijk ik sowieso weinig, ik geef meer om een goede drama ( Black Swan, Dear John, The Reader, Juno, etc ) met een goed verhaal dan een standaard actie-film. Er zijn zeer sterke actie films ( Avatar en nog wel meerdere :p ) maar het merendeel is imo prut. Heb meer een vrouwensmaakquote:Op zondag 31 juli 2011 00:09 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, ik ben net 18 jaar oud.
Maar ik begrijp je wel. Ik kijk veel meer naar de oudere films, omdat ik die meestal veel beter vind. Nu draait het vaak alleen maar om zo snel mogelijk geld verdienen door een super actie film te maken met 5000 special effects.
Nee, maar wel als ik daarnaast ook erg veel naar romantische films kijk ; en naar aardig wat vrouwenseriesquote:Op zondag 31 juli 2011 22:28 schreef Jovatov het volgende:
Dat je films waardeert met een goed verhaal geeft je niet direct een vrouwensmaak hoor
Nou, bedankt hoor.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:05 schreef Mainport het volgende:
Dat is net zo achterlijk als die lui die een film een 8,2 geven... ]
Dan ben je gewoon gay.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, maar wel als ik daarnaast ook erg veel naar romantische films kijk ; en naar aardig wat vrouwenseries
Dat ben ik ook hoor, dus dat heb je correct :p maar er bestaan best hetero jongens die naar drama films / series kijken ipv actiequote:Op zondag 31 juli 2011 23:47 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon gay.grapje voor de niet oplettenden
![]()
Nu ik je lijst zo zie... tsja grotendeels toch wel vrouwenfilms naar mijn mening. Alhoewel je pirates en harry potter films erin heb staan dus wat jij actie noemtquote:Op zondag 31 juli 2011 23:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ben ik ook hoor, dus dat heb je correct :p maar er bestaan best hetero jongens die naar drama films / series kijken ipv actie
Zoals ik zelf al zei...ik heb een vrouwensmaak ja, met hier en daar een uitzondering ( HP, Pirates, animatie films, etc )quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:02 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Nu ik je lijst zo zie... tsja grotendeels toch wel vrouwenfilms naar mijn mening. Alhoewel je pirates en harry potter films erin heb staan dus wat jij actie noemtsisterhood of the travelling pants
![]()
Precies.quote:
Hier een medestander.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:40 schreef MauroPicotto het volgende:
Ben ik een van de weinigen die geen van The Godfathers heeft gezien en daar ook niet de behoefte aan heeft?
Ik heb over het algemeen ook geen binding met mafiafilms. Hoe freeminded ik ook ben, en bezit ik Pulp Fiction, Goodfellas en Scarface op DVD, alsnog ben ik eigenlijk geen fan van dit genre. De mafiabased movies die ik enigsinds het bekijken waard vind zijn Reservoir Dogs (1992) en American Gangster (2007).quote:
quote:
Heb de eerste gezien, maar de tweede trok ik al niet meer. Viel in slaap. Maar genoeg toffe Mafiafilms hoor. The Departed en Road to Perdition vond ik awesome.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:40 schreef MauroPicotto het volgende:
Ben ik een van de weinigen die geen van The Godfathers heeft gezien en daar ook niet de behoefte aan heeft?
Dat zijn gangsterfilms, geen mafiafilms. Enkel Goodfellas.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:57 schreef MauroPicotto het volgende:
[..]
Ik heb over het algemeen ook geen binding met mafiafilms. Hoe freeminded ik ook ben, en bezit ik Pulp Fiction, Goodfellas en Scarface op DVD, alsnog ben ik eigenlijk geen fan van dit genre. De mafiabased movies die ik enigsinds het bekijken waard vind zijn Reservoir Dogs (1992) en American Gangster (2007).
The Departed vind ik redelijk maar niet de moeite waard om in het bezit te hebben. Jackie Brown had ik aangeschaft voor 5 euro en vind ik ook redelijk. City of God vind ik daar en tegen wel een uitstekende film. Die staat daarom ook in mijn Top 100. Resevoir Dogs hangt daar tegenaan en American Gangster is ondanks een lichtelijke aanbeveling geen favoriet of in de richting.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:01 schreef Morthill het volgende:
[..]
Heb de eerste gezien, maar de tweede trok ik al niet meer. Viel in slaap. Maar genoeg toffe Mafiafilms hoor. The Departed en Road to Perdition vond ik awesome.
The Departed is toch geen mafia?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:01 schreef Morthill het volgende:
[..]
Heb de eerste gezien, maar de tweede trok ik al niet meer. Viel in slaap. Maar genoeg toffe Mafiafilms hoor. The Departed en Road to Perdition vond ik awesome.
Ach. In mijn ogen één pot nat. Maar goed, als dit feitelijk waar is, boeit het me alsnog niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:03 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat zijn gangsterfilms, geen mafiafilms. Enkel Goodfellas.
Ho, wacht even, Pulp Fiction en Jackie Brown zijn goed. Dat zijn dus geen mafiafilms.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:01 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Goodfellas
City of God
Reservoir Dogs
Pulp Fiction
Donnie Brasco
The Departed
Jackie Brown
Road to Perdition
etc
Cidade de Deus zou ik er ook niet zo gauw onder rekenen hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ho, wacht even, Pulp Fiction en Jackie Brown zijn goed. Dat zijn dus geen mafiafilms.
Die durf ik niet te kijken wegens te negatief, maar dat leek me inderdaad ook niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:59 schreef picodealion het volgende:
[..]
Cidade de Deus zou ik er ook niet zo gauw onder rekenen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |