abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:54:15 #101
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_100138529
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:18 schreef Ticootje het volgende:
Leyla bijt me bij elke voeding. Zomaar opeens de hele dag. Bekend bij iemand?? 11 maanden??
Krijgt ze er tanden bij?
Ylana beet mij toen ze een mond vol strijkkralen ( :X :X :X ) bleek te hebben. Nu bijt ze me als ze nog iets anders in haar mond heeft. Het kan al om een kruimeltje brood gaan. Als ze het voelt wil ze kauwen en dan zit ik er vaak net even tussen :X Als haar mondje echt leeg is bijt ze me ook niet.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_100138599
Offtopic: een gewichtsschatting is natuurlijk net even iets anders dan het vervolgen van groei ;)
pi_100140339
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:26 schreef WupWup het volgende:
Ik snap (bewust gekozen) flesmama's juist minder sinds ik zelf mama ben :@ Ik vind het oprecht zo makkelijk om borstvoeding te geven, dat ik me werkelijk niet kan voorstellen dat je kiest om in de weer te moeten met poeder en water en flesjes en spenen en een max aan voeding etc. En dan heb ik het nog niet eens over de gezondsheidsrisico's van kunstvoeding.

Oh en huishouden :? Wasda?
wat als je kind na 3,5 maand niet meer wil en gewoon weigerde(mijn oudste) of zoals ik bij mijn middelste 24 uur aan je borst en slapen kende ze niet? zou je dan gewoon stug doorgaan tot jezelf zowat bij neer valt en je gezin eronder lijdt?

heel eerlijk als ik veel geklooi had met bv zoals bij mijn middelste en het reilt en zeilt niet met de andere 2 kids en wij waren zelf dood ongelukkig was het hier wel einde oefening met bv.
maar het loop nu super ook met de andere 2 kids dan vind ik het gewoon allemaal prima.
nou moet ik eerlijk zeggen mijn 2 meiden vinden het ook super om te zien.

zoals laatst was meneer aan het huilen in de frietzaak maakt er iemand een opmerking zal ik hem een frietje geven? zegt mijn oudste heel hard(tent zat vol) nee hij krijgt borstvoeding :D

of meneer schreeuwt en is na het eten weer stil zegt de oudste heel lief hongerzakje O+
mama jij geef teveel borstvoeding hoor ik er achteraan

ik vind bv super maar je moet wel reëel blijven ook tegenover je gezin.
mijn schoonmoeder is helemaal van de bv en heb er al vaak woorden en ruzies over gehad met der.
mama van 3 kids!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:57:56 #104
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100141093
Popples, ik vond de borstvoeding bij de oudste al een heel circus (met het kolven, tepelhoedjes, spruw en ontstekingen) maar toen had ik de luxe om alleen daarmee bezig te zijn. Nu, met een tweede, voelt dat heel anders. Alle bijzonderheden gaan ten koste van oudste, voor mijn gevoel. Vaak moet ik nee verkopen, omdat ik moet kolven, spulletjes moet uitkoken of andere dingen. Dit levert mij soms een fors schuldgevoel op.
Ik realiseer me dat fv daarin niet veel beter zou zijn, dat kost ook tijd. BV is geen keuze voor mij, dat doe ik gewoon. Maar ik moet zeggen dat ik door alle pijn, het niet groeien en de dreigende BO wel een aantal keer gedacht heb aan het feit dat men de keus maakt om over te stappen. Al was het alleen maar voor de pijn.
De luxe van een tweede is echter dat ik wéét dat het betet wordt! Nu al, ik heb geen ellenlange voedingen, en dat zal alleen maar beter worden.

Overigens zijn de krampjes wel echt begonnen... :{ Elke avond, we kunnen de klok erop gelijkzetten. Hij wil dan vaak wel drinken, maar is dan superonrustig (logisch). Hij slikt dan ook veel lucht in, wat ook geen goed doet. Voeden jullie tijdens de krampaanvallen ook gewoon?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:00:57 #105
94046 PM-girl
pi_100141220
En ik vind trouwens het advies om een weegschaal te kopen best raar. Huren, oké, maar liever erns per week wegen en leren vertrouwen op de luiers ed. Dat is moeilijk, maar gaat vaak toch vlug. Met een eigen weegschaal zou ik erg neurotisch worden en 6 keer per dag wegen!
*
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:03:41 #106
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100141328
Ik vind het ook wel eens pittig hoor, als ze zoals de afgelopen twee dagen overdag ineens om de twee uur komt, dan ben ik heel moe op een dag als vandaag. Dan vind ik de nachten op zich nog prima te doen, 23.00/04.00/07.00 vanacht.
Maar vandaag liet ze er weer 3 en 4 uur tussen overdag....weer goed te doen en rustig.

En ik zat vd week te wachten bij de Gyn voor nacontrole, toen kreeg ze honger en had ik haar binnen de minuut aan de borst en toen dacht ik, dit is toch wel heel snel en handig...
Ook het feit dat ik niet flesjes en water en voeding mee hoef te nemen vind ik ideaal.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:06:41 #107
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100141459
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 23:00 schreef PM-girl het volgende:
En ik vind trouwens het advies om een weegschaal te kopen best raar. Huren, oké, maar liever erns per week wegen en leren vertrouwen op de luiers ed. Dat is moeilijk, maar gaat vaak toch vlug. Met een eigen weegschaal zou ik erg neurotisch worden en 6 keer per dag wegen!
Ik weet dat ik makkelijk heb praten omdat die van mij als een malle groeit, maar ik heb helemaal niet gewogen. Het is een kwestie van checken of de luiers vol zitten, kijken naar je kind en kijken naar de kleren. :o

Die van mij ging in 6 weken tijd van maat 50 naar maat 62, die zag ik echt met de dag groeien en nog steeds. Ook vind ik voeden op verzoek ideaal, ze regelt het helemaal zelf, een dagje wat minder, dan weer een dag veel drinken. Zo'n baby kan dat best heel goed, al zijn er altijd gevallen waarbij het vast niet zo simpel is.
pi_100141476
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:23 schreef Sannne het volgende:
Ow die witte stukjes in de poep? Dat heeft ze volop haha!

Aventura, klinkt zo herkenbaar! Ik was van te voren zoooo gedreven die bv te gaan geven, maar heb het echt zwaar onderschat. Wat kan het heftig zijn zeg! Maar tegelijkertijd ook weer zoooo bijzonder..
Dat ijverige snuutje die druk bezig is grote slokken uit mijn borst te halen, en na het drinken zo'n voldaan melkmondje met van die kraaloogjes die me tevreden aankijken.. O+
Maar ik snap flesmama's beter sinds ik mama ben. Echt.
Ik heb echt niks te klagen, ik heb geen pijn meer, Elise drinkt hooguit 20 minuten (ze drinkt heel actief) en is daarna 9 van de 10 keer blij en tevreden. Ze snapt het, ik hoef niet bij te voeden... Maar het is gewoon dat je er toch de hele dag mee bezig bent, de onzekerheid, de gebroken nachten..
Maar toch was het voor mij de enige logische keuze. En ben heel blij die keuze gemaakt te hebben :D

CP, de Calma is een BV fles, hij bootst het drinken aan de borst na, baby's snappen deze fles vaak beter, verwarring komt minder vaak voor..
zie: http://www.medela.com/IW/(...)-feeding-device.html
Net zoiets als de breastflow dus. Ik weet eigenlijk niet waarom ik voor deze ging, heb er op mijn werk toen wat info over gekregen en heb er wat over gelezen en dat klonk goed.
Heb ook een avent-fles staan, maar zolang ze aan de borst drinkt denk ik dat de calma er mooi naast past.
Wat ik me dan afvraag he, is het materiaal van dat speentje dan ook flexibeler dan van een 'gewone' speen? Ik snap namelijk eigenlijk niet dat een kindje een speen pikt, want een tepel vormt bij het zuigen helemaal naar zijn/haar mond, terwijl een speen daarvoor te stug is.
Of is het meer dat de hap groter is bij zo'n Calma/Breastflow?

Just wondering :@

Wij hebben voor de eerste dagen ook een weegschaal gehuurd, maar ik heb echt geen flauw idee meer waarom eigenlijk. De borstvoeding ging prima. Maar misschien was het omdat we een slechte start in het ziekenhuis hebben gehad? Wat een zwart gat zijn die eerste weken eigenlijk zeg :o
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:10:59 #109
94046 PM-girl
pi_100141619
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 23:06 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik weet dat ik makkelijk heb praten omdat die van mij als een malle groeit, maar ik heb helemaal niet gewogen. Het is een kwestie van checken of de luiers vol zitten, kijken naar je kind en kijken naar de kleren. :o

Die van mij ging in 6 weken tijd van maat 50 naar maat 62, die zag ik echt met de dag groeien en nog steeds. Ook vind ik voeden op verzoek ideaal, ze regelt het helemaal zelf, een dagje wat minder, dan weer een dag veel drinken. Zo'n baby kan dat best heel goed, al zijn er altijd gevallen waarbij het vast niet zo simpel is.
Dat was hier het rare, hij dronk vaak genoeg, had voldoende volle luiers en hij oogde alert, maar kwam dus niet aan! Dat is wellicht een uitzondering, maar daarom is (zo nu en dan) wegen wel fijn als bevestiging, of als tegensignaal.
*
  zondag 31 juli 2011 @ 06:22:19 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100149263
Dat is best eng wat je daar zegt, PM girl. Ventje is nog maar 12 dagen, dus ik kan nog niet zien of hij uit zijn kleren barst. Volgens mij heeft hij een bollere toet en wat ik zei, voldoende zware luiers. Echt, maandag ga ik met hem wegen. CP, je omschrijft de eerste weken als een zwart gat en dat is ook zo. Kraamhulp is weg en je zoekt het de volgende weken maar uit.

Voel me nu onwijs slecht. Gister waren van van tien tot een uur 's nachts met ventje bezig. Hij had zo'n last van zijn buikje. Hij loopt dan rood aan, piept en kreunt en huilt zo nu en dan met flinke uithalen. Daarbij verkrampt zijn hele lijfje dan, vuistjes gebald. Zó zielig. We denken dat deze erge pijn werd veroorzaakt door de twee glazen cola en het Thaise eten van een paar uurtjes voor de voeding. Achteraf gezien vind ik dat zo dom van mezelf, ik had al wel gelezen dat koolzuurhoudende dranken en pittig eten bij sommige baby's slecht kunnen vallen. Ik had hem rond 21 uur gevoed. Heb tot nu toe mijn melk maar afgekolfd en weggegooid en hem rond 22 uur nog een flesje uit voorraad gegeven. En dan nu het volgende rotte, ik had de wekker op 3 uur gezet (uit voorzorg, uiterlijke voedertijd), slaap ik door de wekker heen (of tenminste, ik word wakker van de wekker, zet hem uit en ga dan gewoon doorslapen). Ik werd om 5.23 wakker en toen piepte-ie al een beetje. Meteen weer melk uit voorraad gegeven en nu ligt meneer tevreden in bedje. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat de kramp en het huilen hem zo vermoeid hadden, dat ook hij een lange nacht nodig had. Ik maak me wel zorgen over mijn eigen slaapgedrag. Blijkbaar zet ik dus gewoon de wekker uit om daarna door te slapen. Voel me echt een ontaarde moeder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 31-07-2011 06:27:42 ]
pi_100149556
Aventura bijna elke baby heeft krampjes, ook zonder thai en cola. De ene keer erger dan de andere, dat hoeft niet aan eten te liggen. Ik weet niet hoe laat je gegeten had, maar voor je eten in de melk te vinden is ben je best wel een tijdje verder.

Verder was je blijkbaar echt heel erg moe. Kan ook best eens gebeuren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100149840
Nou, ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat Lena en ik spruw hebben. Hoe zat dat ook alweer met de zin en onzin van alles op 60 graden wassen? Was 40 graden nou ook genoeg? En wat voor soort dingen moet je wassen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100149869
Aventura, wat Vanyel al zegt: het is heel normaal dat baby's krampen hebben. Dat hoort bij de normale darmontwikkeling. En helaas is dat voor veel baby's en ouders flink afzien.

De reden dat er wordt geadviseerd om je baby niet te lang aaneen te laten slapen is omdat de suikerspiegel van een baby zo laag kan worden dat hij niet meer zelf om eten vraagt. Het is dus zinvol om niet te veel tijd tussen de voedingen te laten zitten. Ik zou zelf voor de nacht denk ik een uur of 4-5 aanhouden.

Slaapt hij bij jullie op de kamer?
pi_100149898
Potver, Lente lag net lekker te drinken, stopte, keek me aan en zei: 'Au!'

"Wat doet er pijn dan?" vroeg ik.

En ze beet zo in m'n tepel, expres!

Kuttekopje!
  zondag 31 juli 2011 @ 09:52:10 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_100150269
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100150307
Wauw, Tico, leuk!
pi_100150448
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 09:00 schreef Ssserpente het volgende:
Potver, Lente lag net lekker te drinken, stopte, keek me aan en zei: 'Au!'

"Wat doet er pijn dan?" vroeg ik.

En ze beet zo in m'n tepel, expres!

Kuttekopje!
:o
_O-
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 31 juli 2011 @ 10:35:49 #118
94046 PM-girl
pi_100150723
Aventura, ik wilde je geen angst aanpraten, sorry :* Bij ons gebeurde dit in de eerste tien dagen, daarna is het goed gegaan. Het is ook een uitzondering denk ik hoor.
En die buikpijn, zielig is dat hè! Je kunt er zo weinig aan doen, maar ik vind het zooo sneu :{
En dat slapen, dat is heel herkenbaar. Het kost allemaal zoveel energie!

Claudia, het liefst alles op 90 graden, maar minimaal 60. Succes ermee!!

Ticootje, wat leuk! Ik wist helemaal niet van die afwijking trouwens!
*
pi_100150846
Bartje groeide ook slecht die eerste 2 weken PMgirl, maar hij dronk/poepte/plaste wel goed. Kraamverzorgster maakte zich er ook geen zorgen over, ook al zat hij op dag 11 nog 170 gram onder zijn geboortegewicht. Na 14 dagen zat hij er ineens 40 gram boven, en toen bleef hij ook doorgroeien.. :)
pi_100152486
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:45 schreef pessie het volgende:

Wupwup, wij waren in Duitsland bij een MacDonalds en ik wilde even een peutermenu op laten warmen, bleek dat ze daar geen magnetron hebben! Manlief en ik praatten er later over en kwamen tot de conclusie dat als je een flesbaby hebt je dan wel een serieus probleem hebt.
Nee hoor, dan meng je gewoon wat gekookt water (dat hebben ze overal) met water uit een flesje.
  zondag 31 juli 2011 @ 12:27:44 #121
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_100152764
quote:
^O^
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_100153276
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:16 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Nee hoor, dan meng je gewoon wat gekookt water (dat hebben ze overal) met water uit een flesje.
En Ivan dronk zijn melk ook op kamertemperatuur. Wij namen dan een pakje kant-en-klare voeding mee. Reuzemakkelijk. :Y)
pi_100153319
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:39 schreef Popples het volgende:

[..]

wat als je kind na 3,5 maand niet meer wil en gewoon weigerde(mijn oudste) of zoals ik bij mijn middelste 24 uur aan je borst en slapen kende ze niet? zou je dan gewoon stug doorgaan tot jezelf zowat bij neer valt en je gezin eronder lijdt?

heel eerlijk als ik veel geklooi had met bv zoals bij mijn middelste en het reilt en zeilt niet met de andere 2 kids en wij waren zelf dood ongelukkig was het hier wel einde oefening met bv.
maar het loop nu super ook met de andere 2 kids dan vind ik het gewoon allemaal prima.
nou moet ik eerlijk zeggen mijn 2 meiden vinden het ook super om te zien.
Zoals je misschien al uit de context had begrepen, hadden we het over mama's die voor de bevalling al kiezen voor kunstvoeding (zonder moeten, zoals met medicatie of operaties, voor dat dat weer genoemd wordt...). Maar om je vraag te beantwoorden: in het eerste geval had ik hulp gezocht van een lactatiekundige en in het tweede geval precies hetzelfde als wat ik nu heb gedaan aangezien ik er ook zo ééntje had. Namelijk het jezelf (en omgeving) zo makkelijk mogelijk maken met dragen en samen slapen.
De keuzes die je maakt zijn persoonlijk en de keuzes die ík heb gemaakt willen niet zeggen dat ik jou op enige manier veroordeel. Je doet wat je kunt en wat bij jou en je gezin past en dat zal voor ieder simpelweg anders zijn.
  zondag 31 juli 2011 @ 12:59:57 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100153636
Wb de hele dag bezig zijn met voeden, dat is ook zo met fv, maar dat is minder duidelijk. Je moet de spullen klaarmaken, evt. afkoelen tot de juiste temperatuur, rekken tot het weer tijd is, want meestal zit je met het schema en anders kom je over je maximum voeding heen, dan duurt het nog 20 minuten voor die fles leeg is, tel uit je winst.
Ook als je fv geeft schiet het huishouden er al snel bij in.

NB: Eli heeft vanaf 4mnd de fles gehad, dus ik heb enige ervaring ermee.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100153707
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 23:07 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag he, is het materiaal van dat speentje dan ook flexibeler dan van een 'gewone' speen? Ik snap namelijk eigenlijk niet dat een kindje een speen pikt, want een tepel vormt bij het zuigen helemaal naar zijn/haar mond, terwijl een speen daarvoor te stug is.
Of is het meer dat de hap groter is bij zo'n Calma/Breastflow?
Ik heb de Breastflow en inderdaad, de speen vormt zich volledig naar de mond. De speen bestaat bij de Breastflow uit 2 delen: een buitenspeen die geheel flexibel is en een binnenspeen die meer op een harde tuut lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')