Krijgt ze er tanden bij?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:18 schreef Ticootje het volgende:
Leyla bijt me bij elke voeding. Zomaar opeens de hele dag. Bekend bij iemand?? 11 maanden??
wat als je kind na 3,5 maand niet meer wil en gewoon weigerde(mijn oudste) of zoals ik bij mijn middelste 24 uur aan je borst en slapen kende ze niet? zou je dan gewoon stug doorgaan tot jezelf zowat bij neer valt en je gezin eronder lijdt?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:26 schreef WupWup het volgende:
Ik snap (bewust gekozen) flesmama's juist minder sinds ik zelf mama benIk vind het oprecht zo makkelijk om borstvoeding te geven, dat ik me werkelijk niet kan voorstellen dat je kiest om in de weer te moeten met poeder en water en flesjes en spenen en een max aan voeding etc. En dan heb ik het nog niet eens over de gezondsheidsrisico's van kunstvoeding.
Oh en huishoudenWasda?
Ik weet dat ik makkelijk heb praten omdat die van mij als een malle groeit, maar ik heb helemaal niet gewogen. Het is een kwestie van checken of de luiers vol zitten, kijken naar je kind en kijken naar de kleren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:00 schreef PM-girl het volgende:
En ik vind trouwens het advies om een weegschaal te kopen best raar. Huren, oké, maar liever erns per week wegen en leren vertrouwen op de luiers ed. Dat is moeilijk, maar gaat vaak toch vlug. Met een eigen weegschaal zou ik erg neurotisch worden en 6 keer per dag wegen!
Wat ik me dan afvraag he, is het materiaal van dat speentje dan ook flexibeler dan van een 'gewone' speen? Ik snap namelijk eigenlijk niet dat een kindje een speen pikt, want een tepel vormt bij het zuigen helemaal naar zijn/haar mond, terwijl een speen daarvoor te stug is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:23 schreef Sannne het volgende:
Ow die witte stukjes in de poep? Dat heeft ze volop haha!
Aventura, klinkt zo herkenbaar! Ik was van te voren zoooo gedreven die bv te gaan geven, maar heb het echt zwaar onderschat. Wat kan het heftig zijn zeg! Maar tegelijkertijd ook weer zoooo bijzonder..
Dat ijverige snuutje die druk bezig is grote slokken uit mijn borst te halen, en na het drinken zo'n voldaan melkmondje met van die kraaloogjes die me tevreden aankijken..
Maar ik snap flesmama's beter sinds ik mama ben. Echt.
Ik heb echt niks te klagen, ik heb geen pijn meer, Elise drinkt hooguit 20 minuten (ze drinkt heel actief) en is daarna 9 van de 10 keer blij en tevreden. Ze snapt het, ik hoef niet bij te voeden... Maar het is gewoon dat je er toch de hele dag mee bezig bent, de onzekerheid, de gebroken nachten..
Maar toch was het voor mij de enige logische keuze. En ben heel blij die keuze gemaakt te hebben
CP, de Calma is een BV fles, hij bootst het drinken aan de borst na, baby's snappen deze fles vaak beter, verwarring komt minder vaak voor..
zie: http://www.medela.com/IW/(...)-feeding-device.html
Net zoiets als de breastflow dus. Ik weet eigenlijk niet waarom ik voor deze ging, heb er op mijn werk toen wat info over gekregen en heb er wat over gelezen en dat klonk goed.
Heb ook een avent-fles staan, maar zolang ze aan de borst drinkt denk ik dat de calma er mooi naast past.
Dat was hier het rare, hij dronk vaak genoeg, had voldoende volle luiers en hij oogde alert, maar kwam dus niet aan! Dat is wellicht een uitzondering, maar daarom is (zo nu en dan) wegen wel fijn als bevestiging, of als tegensignaal.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:06 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik weet dat ik makkelijk heb praten omdat die van mij als een malle groeit, maar ik heb helemaal niet gewogen. Het is een kwestie van checken of de luiers vol zitten, kijken naar je kind en kijken naar de kleren.![]()
Die van mij ging in 6 weken tijd van maat 50 naar maat 62, die zag ik echt met de dag groeien en nog steeds. Ook vind ik voeden op verzoek ideaal, ze regelt het helemaal zelf, een dagje wat minder, dan weer een dag veel drinken. Zo'n baby kan dat best heel goed, al zijn er altijd gevallen waarbij het vast niet zo simpel is.
quote:Op zondag 31 juli 2011 09:00 schreef Ssserpente het volgende:
Potver, Lente lag net lekker te drinken, stopte, keek me aan en zei: 'Au!'
"Wat doet er pijn dan?" vroeg ik.
En ze beet zo in m'n tepel, expres!
Kuttekopje!
Nee hoor, dan meng je gewoon wat gekookt water (dat hebben ze overal) met water uit een flesje.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:45 schreef pessie het volgende:
Wupwup, wij waren in Duitsland bij een MacDonalds en ik wilde even een peutermenu op laten warmen, bleek dat ze daar geen magnetron hebben! Manlief en ik praatten er later over en kwamen tot de conclusie dat als je een flesbaby hebt je dan wel een serieus probleem hebt.
quote:
En Ivan dronk zijn melk ook op kamertemperatuur. Wij namen dan een pakje kant-en-klare voeding mee. Reuzemakkelijk.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:16 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Nee hoor, dan meng je gewoon wat gekookt water (dat hebben ze overal) met water uit een flesje.
Zoals je misschien al uit de context had begrepen, hadden we het over mama's die voor de bevalling al kiezen voor kunstvoeding (zonder moeten, zoals met medicatie of operaties, voor dat dat weer genoemd wordt...). Maar om je vraag te beantwoorden: in het eerste geval had ik hulp gezocht van een lactatiekundige en in het tweede geval precies hetzelfde als wat ik nu heb gedaan aangezien ik er ook zo ééntje had. Namelijk het jezelf (en omgeving) zo makkelijk mogelijk maken met dragen en samen slapen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:39 schreef Popples het volgende:
[..]
wat als je kind na 3,5 maand niet meer wil en gewoon weigerde(mijn oudste) of zoals ik bij mijn middelste 24 uur aan je borst en slapen kende ze niet? zou je dan gewoon stug doorgaan tot jezelf zowat bij neer valt en je gezin eronder lijdt?
heel eerlijk als ik veel geklooi had met bv zoals bij mijn middelste en het reilt en zeilt niet met de andere 2 kids en wij waren zelf dood ongelukkig was het hier wel einde oefening met bv.
maar het loop nu super ook met de andere 2 kids dan vind ik het gewoon allemaal prima.
nou moet ik eerlijk zeggen mijn 2 meiden vinden het ook super om te zien.
Ik heb de Breastflow en inderdaad, de speen vormt zich volledig naar de mond. De speen bestaat bij de Breastflow uit 2 delen: een buitenspeen die geheel flexibel is en een binnenspeen die meer op een harde tuut lijkt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:07 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag he, is het materiaal van dat speentje dan ook flexibeler dan van een 'gewone' speen? Ik snap namelijk eigenlijk niet dat een kindje een speen pikt, want een tepel vormt bij het zuigen helemaal naar zijn/haar mond, terwijl een speen daarvoor te stug is.
Of is het meer dat de hap groter is bij zo'n Calma/Breastflow?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |