abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:42:27 #1
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_99993515
quote:
Leegstand kantoren neemt verder toe
NIEUWEGEIN - Steeds meer kantoren staan leeg. In de eerste helft van dit jaar liep de leegstand op naar 7,03 miljoen vierkante meter kantoorruimte.

Meer: http://www.nu.nl/economie(...)eemt-verder-toe.html
en

quote:
Winkels worden opgeleverd voor leegstand
WOERDEN - In de eerste helft van dit jaar is er 190.000 vierkante meter aan winkeloppervlakte bijgekomen, terwijl de leegstand in diezelfde periode met 185.000 vierkante meter opliep.

Meer: http://www.nu.nl/economie(...)everd-leegstand.html
Het lijkt mij dat een aantal vastgoedinvesteerders behoorlijk moeten gaan afboeken. Maar dan komt het feit dat de markt niet meer in virtueel geld gelooft, wel erg dichtbij.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:07:49 #2
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_100022748
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_100076574
Hier in het dorp begint het ook op te vallen dat er aardig wat leegstaat. Waar het voorheen bijna 100% bezet was (hooguit 3 maanden ofzo leeg) staat er nu toch een aardig deel leeg, incl nieuwbouw. Niettemin is het aantal winkels wel gestegen, er is alleen meer gebouwd dan er vraag naar is.

Internetshoppen FTW!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:03:57 #4
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_100080750
en toch worden er maar nieuwe kantoorpanden bijgebouwd. Hoe kan dat dan?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:29:12 #5
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_100103087
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef Plus_Ultra het volgende:
en toch worden er maar nieuwe kantoorpanden bijgebouwd. Hoe kan dat dan?
Hoe vreemd het ook klinke: Het Nieuwe Werken schijnt veel kantoorruimte te besparen... maar het schijnt ook moeite te hebben met de opzet van oude kantoorpanden. Nieuwbouw bespaart daarom vaak geld, schijnt het.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:30:06 #6
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_100103122
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 04:58 schreef tjoptjop het volgende:
Hier in het dorp begint het ook op te vallen dat er aardig wat leegstaat. Waar het voorheen bijna 100% bezet was (hooguit 3 maanden ofzo leeg) staat er nu toch een aardig deel leeg, incl nieuwbouw. Niettemin is het aantal winkels wel gestegen, er is alleen meer gebouwd dan er vraag naar is.

Internetshoppen FTW!
In veel dorpen zijn villa's ooit omgebouwd tot winkelpanden. Ik ben benieuwd wanneer het weer villa's worden.
pi_100103176
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:29 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Hoe vreemd het ook klinke: Het Nieuwe Werken schijnt veel kantoorruimte te besparen... maar het schijnt ook moeite te hebben met de opzet van oude kantoorpanden. Nieuwbouw bespaart daarom vaak geld, schijnt het.
En oude incourante zooi wordt niet gesloopt
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:49:10 #8
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_100104029
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En oude incourante zooi wordt niet gesloopt
Cynisch gezegd: Dat kost ook geld 8-)

Maar misschien kost het gewoon te veel virtueel geld. Anders moet iemand naar zijn baas en zeggen dat de investeringsmaatschappij moet afboeken op vermogen. En die persoon krijgt geen bonus dit jaar...
pi_100104129
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:49 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Cynisch gezegd: Dat kost ook geld 8-)

Maar misschien kost het gewoon te veel virtueel geld. Anders moet iemand naar zijn baas en zeggen dat de investeringsmaatschappij moet afboeken op vermogen. En die persoon krijgt geen bonus dit jaar...
Het zal ook nooit meer verhuurd worden.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:01:45 #10
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_100104613
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het zal ook nooit meer verhuurd worden.
ik ben met je eens dat actie beter is dan inactie.

Ik zag laatst in de buurt van Den Haag CS trouwens een hoogbouw kantoor dat helemaal was gestript. En het betonnen "skelet" met een geheel opnieuw aangekleed. Zal ook een lieve duit kosten, maar dan is het wel meteen een modern pand.
pi_100104691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:01 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

ik ben met je eens dat actie beter is dan inactie.

Ik zag laatst in de buurt van Den Haag CS trouwens een hoogbouw kantoor dat helemaal was gestript. En het betonnen "skelet" met een geheel opnieuw aangekleed. Zal ook een lieve duit kosten, maar dan is het wel meteen een modern pand.
Dat is nog wel een goede locatie.

Ik heb het voornamelijk over pandjes op industriegebieden nabij steden als Zoetermeer, Zaandam, Heerhugowaard e.d.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:13:43 #12
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_100105089
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is nog wel een goede locatie.

Ik heb het voornamelijk over pandjes op industriegebieden nabij steden als Zoetermeer, Zaandam, Heerhugowaard e.d.
Je hebt gelijk. Vastgoed is lokatie, lokatie, lokatie.

Op lokaties als Zaandam of Heerhugowaard wil je geen kantoor vestigen. Zoetermeer zal m.i. ook krimpen, ivm de kleiner wordende overheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')