abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99978146
In mijn hele omgeving zijn er steeds meer mensen die een spiegelreflexcamera kopen. En 9 van die 10 mensen zijn een ramp op het gebied van fotografie. En met een spiegelreflex slagen ze erin nog lelijkere foto's te maken dan met hun eenvoudige compactcamera. En ze zetten alles in de automatische of voorgeprogrammeerde stand. Ik vraag dan: 'Waarom ga je niet met de handmatige instellingen experimenteren?Llevert mischien nog leuke plaatjes op.'
Krijg ik als antwoord: ' Ik ben niet zo'n fotograaf, foto's hoeven niet zo mooi, als ik maar zie wat er op de foto staat.'

Met alle respect waarom koop je zo'n ding, als je er maar 10% van de camera gebruikt? Heb je met een gewone compact meer plezier van, kleiner, goedkoper en makkelijker overal mee te nemen.

Maar nu ik weet het: Mensen kopen het voor het 'kijk mij nou eens professioneel en stoer zijn' factor.

En nee ben niet gefrustreerd omdat ik zelf geen DSLR heb. En ik zet hem altijd wel op de M-stand (Manual Exposure), over sluitertijden, diafragma-openingen en iso-waardes hoeven jullie mij niks te vertellen. Dus ik koop hem niet voor de patsers-factor, maar voor de voordelen die zo'n camera mij biedt.

Klacht: Mensen die een DSLR kopen, maar er niet mee om kunnen gaan, die quasi-proffessioneel willen voorkomen maar in feite zichzelf belachelijk maken met hun belachelijke foto's en er dus in feite weinig overblijft van hun professionaliteit.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:47:34 #2
351135 Kladschilder
Ik fok. Dus bok op.
pi_99978292
Mee eens, terechte klacht.
Posts uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:49:50 #3
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_99978425
Ik erger me dan weer aan 'professionele' fotografen die hun foto's aanduiden met plaat....
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:50:18 #4
350787 henkiedegekste
Tekst onder me gebruikersnaam
pi_99978453
Ik heb een Nikon d3100 15-55 en 55-200 lens en ik gebruik vaak de auto functie maar ook vaak zat ga ik met iso waarden kloten enzo om te expirimenteren. Doei.
pi_99978490
Het zou ook kunnen zijn dat mensen van plan zijn om er meer uit te halen, maar daar nog niet aan toe zijn gekomen. Op de momenten dat jij ze tegenkomt wil die persoon gewoon de momenten vastleggen en niet gaan experimenteren met het risico foto's te verpesten. Dat experimenteren is voor later, thuis, als er minder te verpesten valt.

En veel mensen willen zich inderdaad profileren als 'de' fotograaf. De persoon die op feestjes en partijen altijd overal foto's van loopt te schieten om zo sociale praatjes te vermijden. Een DSLR maakt daarbij gewoon meer indruk en komt geloofwaardiger over dan één of andere kleine compactcamera. Meer een imago dat ze op willen houden dan dat het een 'kijkeenswatikkanbetalen'-act is.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_99978501
Hier ben ik het wel mee eens. Ik doe een opleiding fotografie, en dan is zo'n ding handig. Maar ik zie de toegevoegde waarde er niet van voor de gewone vakantiekiekjes. Ik kwam ooit bij een oudere kerel thuis die een Canon 5D had met zo'n mooie grijze tele-buis, doet ie alles op automatisch. Toen de tijd had ik zelf nog een Sony a100, dus dat was lelijk :')

Wel is het zo dat een goede fotograaf ook met een crappy camera een goede foto moet kunnen maken. Beter leer je het eerst met een analoge camera of wegwerpcamera's, voordat je besluit veel geld uit te geven voor niks.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:51:35 #7
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_99978516
Waarom is iedereen ineens massaal gaan fotograferen? :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_99978570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef Karammel het volgende:
Het zou ook kunnen zijn dat mensen van plan zijn om er meer uit te halen, maar daar nog niet aan toe zijn gekomen. Op de momenten dat jij ze tegenkomt wil die persoon gewoon de momenten vastleggen en niet gaan experimenteren met het risico foto's te verpesten. Dat experimenteren is voor later, thuis, als er minder te verpesten valt.
Het zijn digitale camera's, hoeveel kan je hier nu mee verpesten, is de foto niet mooi, delete je hem en schiet je hem op nieuw, of je schiet een paar foto's van hetzelfde object, maar dan met verschillende instellingen.

Terechte klacht, als je zo'n camera koopt, neem dan ook meteen zo'n cursus ofzo.
pi_99978589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:49 schreef DrDarwin het volgende:
Ik erger me dan weer aan 'professionele' fotografen die hun foto's aanduiden met plaat....
Dit, en in plaats van "fotograferen", "schieten" zeggen.

Schieten is voor militairen ^O^
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_99978617
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef Biogarde het volgende:
Lekker hip :7
pi_99978685
dat klopt indd ja.
ik vind het ook altijd wel grappig dat sommige mensen gewoon zo ontzettend lopen te kutten dat ze de foto momenten missen :P
bijv. in dierentuinen enzo zie je van die papa&mama's die zo'n ding hebben aangeschaft voor de ''kleine'' ... maar nieteens snappen hoe het werkt ;(
dat staan ze eerst nog na te denken hoe ze het apparaat eens beet willen houden, vervolgens hoe ze de camera willen draaien... dan kijken naar het voorwerp afwisselend met het schermpje.. dan nog 3x twijfelen en dan een mislukte foto schieten c_/

en nee ik heb de balle verstand van spiegelreflex...
ik spring gewoon overal tussendoor met me kleine schattige Canon PowerShot SX200 IS die tenminste WEL altijd in mn tas past en binnen no-time leuke plaatjes schiet O+
pi_99978708
Komt niet omdat iedereen stoer wil fotograferen maar omdat die spiegelreflex camera's steeds goedkoper worden.
Voor de compacte cameratjes liep iedereen ook gewoon met een grote analoog nikon, who cares.
pi_99978733
Eensch. Zijn vaak van die kuthipsters die interessant willen doen.
pi_99978772
fotos maken :')
pi_99978787
Nee die gasten die wel weten hoe het werkt zijn leuk. Irritante gasten
pi_99978823
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:56 schreef TheFrankey het volgende:
Nee die gasten die wel weten hoe het werkt zijn leuk. Irritante gasten
Vervelend he, als mensen slimmer op een bepaald vlak zijn dan jij? :')
pi_99978827
Een ICt'er die precies weet hoe zo'n camera werkt maakt niet gelijk leukere foto's, creativiteit is veel belangrijker.
pi_99978868
Mensen die tof doen met zo'n veel te dure camera :').

Mensen die op evenementen gaan staan filmen / foto's maken terwijl het evenement professioneel geregistreerd wordt :') :') !
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:58:01 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99978877
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:45 schreef hemarookworst het volgende:
En nee ben niet gefrustreerd omdat ik zelf geen DSLR heb. En ik zet hem altijd wel op de M-stand (Manual Exposure), over sluitertijden, diafragma-openingen en iso-waardes hoeven jullie mij niks te vertellen. Dus ik koop hem niet voor de patsers-factor, maar voor de voordelen die zo'n camera mij biedt.
A(v) werkt in 80% van de gevallen beter, patser.
pi_99978930
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:45 schreef hemarookworst het volgende:
In mijn hele omgeving zijn er steeds meer mensen die een spiegelreflexcamera kopen. En 9 van die 10 mensen zijn een ramp op het gebied van fotografie. En met een spiegelreflex slagen ze erin nog lelijkere foto's te maken dan met hun eenvoudige compactcamera. En ze zetten alles in de automatische of voorgeprogrammeerde stand. Ik vraag dan: 'Waarom ga je niet met de handmatige instellingen experimenteren?Llevert mischien nog leuke plaatjes op.'
Krijg ik als antwoord: ' Ik ben niet zo'n fotograaf, foto's hoeven niet zo mooi, als ik maar zie wat er op de foto staat.'

Met alle respect waarom koop je zo'n ding, als je er maar 10% van de camera gebruikt? Heb je met een gewone compact meer plezier van, kleiner, goedkoper en makkelijker overal mee te nemen.

Maar nu ik weet het: Mensen kopen het voor het 'kijk mij nou eens professioneel en stoer zijn' factor.

Klacht: Mensen die een DSLR kopen, maar er niet mee om kunnen gaan, die quasi-proffessioneel willen voorkomen maar in feite zichzelf belachelijk maken met hun belachelijke foto's en er dus in feite weinig overblijft van hun professionaliteit.
De M staat niet voor Manual Exposure :') Wie is hier nou een patser?
pi_99979052
Onder het mom van 'groter zal wel beter zijn' kopen mensen die dingen. Dat je er andere lenzen op kan zetten en er niet zo'n achterlijke digitale zoom op zit zegt de meeste niet eens iets. Wel zonde opzich, die dingen zijn niet goedkoop. Had er vroeger een, maar die zit ergens verstopt in een oude verhuisdoos en die heb ik tot de dag van vandaag nog steeds niet terug gevonden :').

Vind het ook zo zonde om een nieuwe te kopen. Je zal altijd zien dat je hem dan de volgende dag ineens vind :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_99979441
Wat is het probleem dan. Als iemand voor de hobby patserig wil doen met een camera. Laat 'm lekker gaan. Je kunt je er aan storen maar er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Kindjes die niet te eten hebben of het probleem Wilders of dat we door het huidige kabinet helemaal leeggezogen worden.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_99979733
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:08 schreef RonnieHansen het volgende:
Wat is het probleem dan. Als iemand voor de hobby patserig wil doen met een camera. Laat 'm lekker gaan. Je kunt je er aan storen maar er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Kindjes die niet te eten hebben of het probleem Wilders of dat we door het huidige kabinet helemaal leeggezogen worden.
Als we door het kabinet volledig leeg zouden worden gezogen, dan konden deze mensen ook niet zo'n camera aanschaffen, dus helaas pindakaas :')
pi_99979745
quote:
Je kunt je er aan storen maar er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Kindjes die niet te eten hebben of het probleem Wilders of dat we door het huidige kabinet helemaal leeggezogen worden.
Dat kan je dan in vrijwel elk KLB-topic wel zeggen.
  Donald Duck held dinsdag 26 juli 2011 @ 22:15:21 #25
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99979858
Het is gewoon allemaal zo betaalbaar tegenwoordig he. Voor 500 euro heb je een leuk instapmodel met kitlens.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_99979916
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:58 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net gaan zeggen.

Professionele fotograaf hier (ja, echt), en als ik buiten werk schiet ik vaak gewoon op Av. Ik ga toch zeker niet bij elk wolkje mijn sluitertijd weer aanpassen zeg, dat haalt alle snelheid eruit.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:21:17 #27
154252 EvanStone
Daar gaan we!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:21:41 #28
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99980279
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:16 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net gaan zeggen.

Professionele fotograaf hier (ja, echt), en als ik buiten werk schiet ik vaak gewoon op Av. Ik ga toch zeker niet bij elk wolkje mijn sluitertijd weer aanpassen zeg, dat haalt alle snelheid eruit.
Heb je gelijk. Maar ligt er ook aan wat voor soort foto's je gaat maken. Ik maak graag foto's om bijvoorbeeld een snel onderwerp te laten bevriezen. Of juist beweging te suggereren bij stromend water. Dan ga ik wel sluitertijden aanapssen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:58 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Snotneus! Heb ik ooit gezegd dat M-stand het beste is? Ik vind het vooral leuk om daarmee te experimenteren. En wat is beter? Dat is vooral subjectief. En ik ben geen patser, lees de OP maar ens goed of ga eens lang bij de opticien. Een cursusje begrijpend lezen wil ook eens helpen.

Sodeju! Ik kan er bijna een nieuw KLB topic van maken: Mensen die niet goed lezen en te snel dingen gaan concluderen terwijl ik iets niet expliciet heb gezegd...

quote:
Laat mij toch lekker klagen meneer de moraalridder. Als je dit niet interessant genoeg vindt tief je gewoon een eind op.

[ Bericht 21% gewijzigd door hemarookworst op 26-07-2011 22:46:15 ]
Uw ADH vitamine Worst
pi_99980717
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:21 schreef EvanStone het volgende:
[ afbeelding ]
:D
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:30:04 #30
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99980773
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

De M staat niet voor Manual Exposure :') Wie is hier nou een patser?
Waar staat M dan voor als het geen Manual is? Je verandert handmatig de instellingen toch? Ja ik knal er gewoon exposure achter, omdat je handmatig aan het belichten ben.
Uw ADH vitamine Worst
pi_99981390
Kom met fotos dan ipv praatjes :P
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:42:21 #32
347747 Tomatosalaat
Sexy and I know it!
pi_99981481
Och, zo ben ik ook begonnen. Vrij snel er zelf mee gaan spelen. En nu zo'n 2.5 jaar later ben ik fotograaf voor twee raceteams en doe ik geregeld een huwelijk. Verdient best leuk voor een student.

En ik geloof echt wel dat een deel van die mensen die je beschrijft ook vanzelf aan het experimenteren gaan. Als ik word aangesproken erover en ik heb de tijd dan vind ik het ook echt geen probleem die mensen een handje te helpen en wat tips te geven.

Zeker op huwelijken zie je vaak familie leden met zo'n instap dSLR die toch willen weten hoe je dat nou precies doet.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:51:17 #33
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99981996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:40 schreef igottagun het volgende:
Kom met fotos dan ipv praatjes :P
Die mag je van mij kopen. Die ga ik hier niet plaatsen anders gaat men er mee aan de haal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:42 schreef Tomatosalaat het volgende:
Och, zo ben ik ook begonnen. Vrij snel er zelf mee gaan spelen. En nu zo'n 2.5 jaar later ben ik fotograaf voor twee raceteams en doe ik geregeld een huwelijk. Verdient best leuk voor een student.

En ik geloof echt wel dat een deel van die mensen die je beschrijft ook vanzelf aan het experimenteren gaan. Als ik word aangesproken erover en ik heb de tijd dan vind ik het ook echt geen probleem die mensen een handje te helpen en wat tips te geven.

Zeker op huwelijken zie je vaak familie leden met zo'n instap dSLR die toch willen weten hoe je dat nou precies doet.
Jij bent een goed voorbeeld van iemand die de goede kant op gaat, helaas zijn er mensen die jarenlang op hetzelfde niveau zitten en niet verder gaan dan de huis-tuin-en-keuken foto's.
Uw ADH vitamine Worst
pi_99982076
Zeer terechte klacht!
Jeukt jouw jeukerige neusje net zo jeukerig als mijn jeukerige neusje jeukt?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:02:51 #35
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_99982671
Met de meest crappy camera's heb ik vaak de mooiste/leukste foto's gemaakt. :P
Hallon!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:06:55 #36
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99982884
Yup, een goede fotograaf kan met een crappy camera beter foto's maken dan een leek met een topcamera. Een goede compisitie geeft je foto al meer smaak.
Uw ADH vitamine Worst
pi_99982977
Ik heb zelf een E-450 olympus. Ook instapmodel. Ik heb zo'n ding omdat ik fotograaf wil worden en dat is dan wel handig ja.

Maar een vriend die ik ken heeft een Nikon+ 3 lenzen, totaal van 2000 euro. En wat doe hij? Juist, hij gebruikt de pop-up flitser en schiet foto's op feestjes van te dichtbij, met die debiele flitser aan waardoor je echt een enorme lelijke belichting krijgt.

Plus: hij roept naar mensen "kijk eens! Ik maak een foto van jullie!"

En dan gek opkijken als ze ongemakkelijk staan te kijken.

Mensen die een enorme dure camera kopen voor feestjes :N om dan op te kunnen scheppen :N :r
Twiddel
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:13:37 #38
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99983260
hahahah ROFLMAO LOL dat soort gasten bedoel ik o.a. ja.
Uw ADH vitamine Worst
pi_99985351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:57 schreef anti_kneus het volgende:

[..]

Vervelend he, als mensen slimmer op een bepaald vlak zijn dan jij? :')
Ja vast. Nee ik bedoel die gasten die van elk struikje een foto maken met de macrofunctie. Van elk moment tig fotos schietenmet een tas vol lenzen. Die mensen die geheel vergeten waarom ze ergens zijn en helemaal opgaan in het maken van volstrekt onnodige fotos. Denk dan aan gezin in dierentuin / park / strand etc waar die gasten en gasterinnen alleen maar met die kutcamera lopen :r bah.

En ts; stop eens de arrogante zak uit te hangen en laat iedereen in zijn waarde. Jij bepaalt nu eenmaal niet wie het recht heeft op zon camera en wie niet.

Daarnaast zetten ze vaak alle fotos in scene. Echt te idioot die gasten.

Laatste klacht; door die ellendige tik om van alle momenten 900 fotos te maken is iedereen in de omgeving tijdelijk blind door die rotflits. Echt ga wat leuks doen. Iphone maakt ook prima fotos :)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2011 00:00:36 ]
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:53:38 #40
351418 Kissofarose
I say something!
pi_99985461
Ik heb er ook een, beginners spiegel reflex de Canon 1000D. Heb er gewoon niet veel tijd voor om dat ding uit te zoeken en het is best lastig. Als ik echter de camera in de automatische stand doe levert het ook zat leuke plaatjes op. Een goede foto hangt van veel meer af dan goede instellingen.

Dus half eens en half oneens, patsers zijn prutsers.
Don't worry, be happy!
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:05:59 #41
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_99986077
Niet terecht~
Een hele dure camera maakt je geen goeie fotograaf.
Dit geld voor zowel self proclaimed pro's als amateurs.

Iemand met goed inzicht en gevoel voor fotografie kan een foto maken met een 3mp camera die je van je stoel doet flikkeren.
En hoeft niet perse 300 opleidingen te hebben of 30 jaar ervaring.[met andere worden, een pro is niet perse een goeie fotograaf]

Het enige nadeel van digitale fotografie is dat nu iedereen mega veel fotografeerd,
en spiegelreflexen zo goedkoop zijn geworden dat elke sukkel met te veel geld er eentje heeft gekocht. En hem gebruikt als een compacte camera en zichzelf heel goed vind.
Waar je je als wel geleerde fotograaf wel aan gaat ergeren.
[zie comment hier boven, spiegelreflex gekocht omdat het een spiegelreflex is... niet gekeken wat eigenlijk precies het nut is en welke camera's misschien beter bij persoon had gepast, zoals een mooie canon s5 IS]

Deze klacht zou moeten gaan over,
mensen zonder inzicht die claimen inzicht te hebben.
En je vervolgens dood gooien met lelijke rot zooi of plaatjes die elke sukkel kan maken met dezelfde materialen.
pi_99986318
Kan iemand mij het verschil laten zien tussen 2 niet in scene gezette foto's waar de ene foto van de automatische looser is en de andere ' plaat' geschoten is door een ts figuur? Zelfde scene 2 foto's. Ben benieuwd
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:13:48 #43
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_99986477
Enige foto's die ik maak zijn met mn iphone, alleen het ie geen flitser dus savonds is alles donker, mang!
pi_99986653
Foto's maken... Zinloos!
life goes by...
pi_99986669
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:51 schreef hemarookworst het volgende:
Die mag je van mij kopen. Die ga ik hier niet plaatsen anders gaat men er mee aan de haal.
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:20:26 #46
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_99986824
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 00:17 schreef HerbertThePervert het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Spreading the Word
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:21:47 #47
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_99986885
maar, terechte klacht. Mensen met veelstegrote camera´s die elk stofje willen vastleggen en dan uren doorzagen over hoe mooi de ene kutfoto na de andere wel niet is moeten dat ding gewoon opeten
Spreading the Word
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:25:03 #48
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_99987031

Manual foto zie je dat onder andere de diafragma veeeeel mooier is ingesteld.

Maar ik betwijfel of ts zelf veel beter is op manual met zelfde body en lens als elke kanslozen met een auto setting. Vooral als je ts dan verbied photoshop te gebruiken,

Maar als je om te beginnen al het inzicht niet hebt, buiten de instelling kennis, om te snappen welke instellingen een foto mooier maakt dan ben je nog ver van huis al schiet je manual.
Wat weinig fotografen nog weten want.. hey daar hebben we fotosoep voor :')
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:25:27 #49
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_99987052
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:21 schreef EvanStone het volgende:
[ afbeelding ]
Epische graph! :D

Dammit, I suck...
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_99987082
Ik gebruik m'n 20D gewoon voor snelle kiekjes.
Mensen doen altijd veel te moeilijk over foto's maken.

Met een compact was dit me niet zo snel gelukt.

Ten eerste omdat er amper licht was (externe flitser van Metz lost het op) en omdat de burst mode heel fijn is bij dit soort drukke wezens :P

Het kan altijd beter...
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:37:55 #51
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_99987704
Btw TS,
ik moet wel even een ding zeggen..

ik erger me aan dit soort personen als ze foto's gaan maken voor mensen van belangrijke momenten in hun leven met de overtuiging dat ze echt goed zijn!

Van die mensen die trouw foto's door een kennis met een grote zwarte camera hebben laten maken,
waarvan ik bijna over me nek ga.
Dat vind ik echt gewoon heel heel heel erg!
Vooral omdat ze vaak nog geld gaan vragen ook!

Daar zouden mensen wel over geïnformeerd/voor gewaarschuwd mogen worden
pi_99988200
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 00:37 schreef LolaLovesYou het volgende:
Btw TS,
ik moet wel even een ding zeggen..

ik erger me aan dit soort personen als ze foto's gaan maken voor mensen van belangrijke momenten in hun leven met de overtuiging dat ze echt goed zijn!

Van die mensen die trouw foto's door een kennis met een grote zwarte camera hebben laten maken,
waarvan ik bijna over me nek ga.
Dat vind ik echt gewoon heel heel heel erg!
Vooral omdat ze vaak nog geld gaan vragen ook!

Daar zouden mensen wel over geïnformeerd/voor gewaarschuwd mogen worden
Eens. Zo'n figuur had ik vroegah op de media opleiding. Kregen we les in professionele camera's enzo, TV studio camera's, professionele schouder camera's. Dat soort dingen.

Deze dude stopte na 6 maanden met de opleiding omdat ie problemen had thuis (woonde op zichzelf, 2 minuten van de school en kon nooit op tijd zijn bed uit komen :')). Een paar weken laten horen we dus dat hij een eigen 'bedrijfje' heeft. Hij verhuurt zichzelf voor het filmen van bruiloften en... nou ja zijn website spreekt voor zich :')

http://whiteproductions.nl/
pi_99988485
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is gewoon allemaal zo betaalbaar tegenwoordig he. Voor 500 euro heb je een leuk instapmodel met kitlens.
Geil sletje hoor op je avatar.
pi_99988498
Je herkent ze altijd direct aan het feit dat ze de lens verkeerd om vasthouden. Dus hun rechterpols naar buiten gedraaid :')
pi_99988625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 00:57 schreef Hagelkaas het volgende:
Je herkent ze altijd direct aan het feit dat ze de lens verkeerd om vasthouden. Dus hun rechterpols naar buiten gedraaid :')
Ligt een beetje hoe je er voor staat ook, soms is het echt super irri om je hand onder de lens te hebben.
  woensdag 27 juli 2011 @ 01:05:35 #56
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_99988780
quote:
Ooooh my gawd. Shoot it.
Inderdaad, die blauwe menu balk..IEP.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 00:57 schreef Hagelkaas het volgende:
Hahah, ik werd in de locale foto club ook bestempeld als noob omdat ik geen battery pack aan me camera had.
=w= Dat soort observaties zijn nou echt van zulke kanslozen nep pro's
pi_99988990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 00:26 schreef MaGNeT het volgende:

[ afbeelding ]

Ten eerste omdat er amper licht was (externe flitser van Metz lost het op) en omdat de burst mode heel fijn is bij dit soort drukke wezens :P

Het kan altijd beter...
Wat een onscherpe kutplaat.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  woensdag 27 juli 2011 @ 01:14:00 #58
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_99989021
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:12 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Wat een onscherpe kutplaat.
Nep nerd die niet snapt wat scherpte diepte is.
pi_99989050
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:14 schreef LolaLovesYou het volgende:

[..]

Nep nerd die niet snapt wat scherpte diepte is.
Geen extra battery pack kunnen betalen.

edit: Ook professioneel een homepage die niet te vinden is.

[ Bericht 6% gewijzigd door boekenplank op 27-07-2011 01:20:53 ]
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_99989328
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:01 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ligt een beetje hoe je er voor staat ook, soms is het echt super irri om je hand onder de lens te hebben.
'Het is super irri'. Gast geloof me, dat rammen ze er wel uit bij welke fotografie-opleiding dan ook. Het is gewoon de enige manier om de camera stabiel te kunnen richten en focussen. Als jij je pols naar buiten draait, rust uiteindelijk de hele voorkant van de camera op één arm die bovendien vrij door de lucht zweeft. Dit is super instabiel en je houdt het veel minder lang vol zonder te gaan trillen.

Dat verhaal over die batterygrip is wel echt heel sad trouwens, dat zegt meer over hun falerigheid dan over jouw kunde! Zoals eerder gezegd, je gear zegt maar in zeer beperkte mate iets over de kwaliteit van je werk. De manier waarop je met je gear omgaat echter..
  woensdag 27 juli 2011 @ 01:38:43 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_99989638
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:51 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Ja vast. Nee ik bedoel die gasten die van elk struikje een foto maken met de macrofunctie. Van elk moment tig fotos schietenmet een tas vol lenzen. Die mensen die geheel vergeten waarom ze ergens zijn en helemaal opgaan in het maken van volstrekt onnodige fotos. Denk dan aan gezin in dierentuin / park / strand etc waar die gasten en gasterinnen alleen maar met die kutcamera lopen :r bah.

Laatste klacht; door die ellendige tik om van alle momenten 900 fotos te maken is iedereen in de omgeving tijdelijk blind door die rotflits. Echt ga wat leuks doen. Iphone maakt ook prima fotos :)
Oeh, zo herkenbaar. Ik was vroeger zo'n flapdrol die honderden foto's schoot en iedereen irriteerde door ongevraagd foto's van ze te schieten of te roepen dat ze moesten poseren :@

Tegenwoordig hou ik het low profile, tussendoor een paar leuke foto's schieten en gewoon meedoen met de rest ipv de hele tijd bezig te zijn met m'n camera
  woensdag 27 juli 2011 @ 01:43:08 #62
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_99989759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:15 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Geen extra battery pack kunnen betalen.

edit: Ook professioneel een homepage die niet te vinden is.
Het gewoon niet prettig vinden schieten gewoon?
Heb je zeker net googeld, wat een battery pack was?
  woensdag 27 juli 2011 @ 01:47:29 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_99989868
quote:

[ afbeelding ]

Het kan altijd beter...
Same here, ik kan met m'n Canon 400D en 2.8 lenzen veel foto's schieten die met m'n Panasonic TZ10 nooit gelukt zouden zijn. Ik zie iets en 1 seconde later heb ik een scherpe foto ervan gemaakt (en 3 seconden later heb ik 5 foto's waar ik de beste uit kan kiezen). Dat moet ik met m'n compact niet proberen: focussen gaat veel langzamer, minder lichtgevoelig, kan minder foto's achter elkaar schieten, veel grotre kans op blur (minder lichtgevoelig dus sluiter moet langer open blijven).
pi_99989927
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:43 schreef LolaLovesYou het volgende:

[..]

Heb je zeker net googeld, wat een battery pack was?
Nee hoor lieverd.

Tevens kijk mij toch eens verstand hebben van fotografie topic.
Daar is het Fot voor.
pi_99989991
Vind een batterygrip toch wel belangrijk voor een fotograaf, puur omdat je de camera een kwartslag kunt draaien en je hem nog steeds normaal kunt bedienen door de knoppen op de grip.
  woensdag 27 juli 2011 @ 01:52:23 #66
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_99989993
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:47 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Same here, ik kan met m'n Canon 400D en 2.8 lenzen veel foto's schieten die met m'n Panasonic TZ10 nooit gelukt zouden zijn. Ik zie iets en 1 seconde later heb ik een scherpe foto ervan gemaakt (en 3 seconden later heb ik 5 foto's waar ik de beste uit kan kiezen). Dat moet ik met m'n compact niet proberen: focussen gaat veel langzamer, minder lichtgevoelig, kan minder foto's achter elkaar schieten, veel grotre kans op blur (minder lichtgevoelig dus sluiter moet langer open blijven).
Compact nee,
maar bridge tegenwoordig zeker wel.
En die zijn vaak beter geschikt voor de gemiddelde prutsige dierentuin bezoekende kinder hebbende toerist Nederlander die na het kopen van een spiegelreflex opeens grootsheid waan krijgt.

Moet ik zeggen... 400D of een 1000D van canon tel ik niet als het soort cameras waar de kanslozen mee rondlopen. Ik heb het over een complete camere noob die een 5d of 1d koopt en dan met een tele lens portret gaat schieten, want een grote lens zou wel beter zijn?

Maar ik zeg alsnog niet dat je met de instap modellen geen mooie fotos kan maken als je de kennis en het inzicht wel hebt.
pi_99990033
Hetzelfde gros mensen dat dan een smartphone koopt, om er vervolgens niet eens mee te kunnen sms'en en hem een week later op Marktplaats zetten omdat "ik niet kan omgaan met touch" :')
  woensdag 27 juli 2011 @ 01:57:51 #68
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_99990112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:54 schreef Ikmoestlachen het volgende:
Hetzelfde gros mensen dat dan een smartphone koopt, om er vervolgens niet eens mee te kunnen sms'en en hem een week later op Marktplaats zetten omdat "ik niet kan omgaan met touch" :')
Die,
mensen die te veel geld hebben.. en altijd de nieuwste dingen moeten hebben om het nooit te gebruiken of binnen paar weken te vernieuwen omdat ze er niet genoeg aandacht mee krijgen.
pi_99990378
Lekker hoor die jaloezie en afgunst op mensen die leuke spulletjes kopen. o|O
pi_99990863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:57 schreef LolaLovesYou het volgende:

[..]

Die,
mensen die te veel geld hebben.. en altijd de nieuwste dingen moeten hebben om het nooit te gebruiken of binnen paar weken te vernieuwen omdat ze er niet genoeg aandacht mee krijgen.
Je bedoelt die mensen die de economie gewoon lekker blijven stimuleren en er tegelijkertijd voor zorgen dat er mooie, gloednieuwe spullen tweedehands worden aangeboden zodat wij die voor een zacht prijsje van ze over kunnen nemen?

Tuig inderdaad!
pi_99991907
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 00:25 schreef LolaLovesYou het volgende:

Dat kan net zo goed met de Av-stand. Idem voor de kleurtemperatuur. Trouwens welk een debiele camera meet het buitenlicht zó blauw? Mensen met een 500D en een portretstand kunnen die rechterfoto trouwens ook maken.
pi_99991939
quote:

[ afbeelding ]

Het kan altijd beter...
Weet niet of je het doorhad, maar als je goed kijkt zie je een rat in de afwasbak zitten...
  Forum Admin woensdag 27 juli 2011 @ 07:41:21 #73
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_99992077
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 07:07 schreef pandinus het volgende:

[..]

Weet niet of je het doorhad, maar als je goed kijkt zie je een rat in de afwasbak zitten...
Ik weet niet waar jouw vriendin in afwast, maar mijn vriendin doet dat niet in een teiltje.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_99992131
Al met al zijn zowel de cameraloosers als de zelfbenoemde proffesionals gewoon verschrikkelijk irritant met die cameras van ze. :r
pi_99992199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 07:50 schreef TheFrankey het volgende:
Al met al zijn zowel de cameraloosers als de zelfbenoemde proffesionals gewoon verschrikkelijk irritant met die cameras van ze. :r
Heb liever op vakantie die mensen die snel wat foto's maken dan mensen die op een plein gaan liggen om zo maar een geile hoek van de kerk te kunnen fotograferen :') En met een spiegelreflex kan je veel sneller foto's maken, en ze zijn van betere kwaliteit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_99992233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 00:05 schreef LolaLovesYou het volgende:
Niet terecht~
Een hele dure camera maakt je geen goeie fotograaf.
Dit geld voor zowel self proclaimed pro's als amateurs.

Iemand met goed inzicht en gevoel voor fotografie kan een foto maken met een 3mp camera die je van je stoel doet flikkeren.
En hoeft niet perse 300 opleidingen te hebben of 30 jaar ervaring.[met andere worden, een pro is niet perse een goeie fotograaf]

Het enige nadeel van digitale fotografie is dat nu iedereen mega veel fotografeerd,
en spiegelreflexen zo goedkoop zijn geworden dat elke sukkel met te veel geld er eentje heeft gekocht. En hem gebruikt als een compacte camera en zichzelf heel goed vind.
Waar je je als wel geleerde fotograaf wel aan gaat ergeren.
[zie comment hier boven, spiegelreflex gekocht omdat het een spiegelreflex is... niet gekeken wat eigenlijk precies het nut is en welke camera's misschien beter bij persoon had gepast, zoals een mooie canon s5 IS]

Deze klacht zou moeten gaan over,
mensen zonder inzicht die claimen inzicht te hebben.
En je vervolgens dood gooien met lelijke rot zooi of plaatjes die elke sukkel kan maken met dezelfde materialen.

Dit.

De grote van je camera zegt helemaal niks.
pi_99992261
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 07:07 schreef pandinus het volgende:

[..]

Ga nu eerst maar eens uitzoeken wat voor dier het is en kom dan weer terug.

Dit is een rat (r.i.p. Beer):

En dit is een...

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-07-2011 08:14:21 ]
pi_99992297
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef Biogarde het volgende:
Dit.

Tevens terechte klacht; vroeger zag ik nooit iemand met een SLR lopen, omdat er rolletjes in moesten en iedereen massaal digitaal wilde fotograferen en dus een crap-as-fuck Powershotje kochten.

Tegenwoordig heeft elke gummiknuppel een DSLR, omdat het kan. Ook mooi; mensen die op klaarlichte dag in het Dolfinarium of elk ander "dagje uit" foto's gaan maken met een externe flitser. :')
  Forum Admin woensdag 27 juli 2011 @ 08:15:30 #79
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_99992319
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 08:04 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

Dit.

De grote van je camera zegt helemaal niks.
Zeg ik ook altijd, het gaat erom hoe je hem gebruikt, dan maakt grootte niet meer zoveel uit.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_99992422
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 08:13 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit.

Tevens terechte klacht; vroeger zag ik nooit iemand met een SLR lopen, omdat er rolletjes in moesten en iedereen massaal digitaal wilde fotograferen en dus een crap-as-fuck Powershotje kochten.

Tegenwoordig heeft elke gummiknuppel een DSLR, omdat het kan. Ook mooi; mensen die op klaarlichte dag in het Dolfinarium of elk ander "dagje uit" foto's gaan maken met een externe flitser. :')
Ja en wat dan nog?

Wat een arrogantie hier zeg.
pi_99992577
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2011 08:28 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Ja en wat dan nog?
Een externe flitser is geheel niet nodig op klaarlichte dag, buiten, in een open omgeving, met een afstand van een aantal meter tussen jou en het te fotograferen object. :{w
quote:
Wat een arrogantie hier zeg.
Ja, dat klopt.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 07:50 schreef TheFrankey het volgende:
pi_99993252
Hetzelfde type mensen dat ook een Apple koopt omdat "deze beter zijn om foto's te bewerken", maar verkapt één willen hebben om bij de kudde te horen.

Volgens mij bestaat er trouwens een correlatie tussen deze groep en de "non-fotografen".

(voor alle duidelijkheid; Apple is niet slechter, maar een pro kan meer met een PC dan een leek met een Apple)
pi_99993675
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 08:13 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit.

Sowieso flitsen :')

Wees creatief en gebruik het aanwezige licht. Krijg je veel mooiere foto's van.
pi_99993695
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:08 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb zelf een E-450 olympus. Ook instapmodel. Ik heb zo'n ding omdat ik fotograaf wil worden en dat is dan wel handig ja.
Denk je dan ook echt dat je beter kunt worden dan die andere miljoen mensen in NL die dat willen worden?
pi_99993759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:50 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

In sommige situaties is het wel handig hoor, vooral met portretfotografie en/of zeer donkere ruimtes ;)

Verder geef ik je helemaal gelijk!
pi_99994079
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:54 schreef LompeHork het volgende:

[..]

In sommige situaties is het wel handig hoor, vooral met portretfotografie en/of zeer donkere ruimtes ;)

Verder geef ik je helemaal gelijk!
In sommige gevallen is het inderdaad handiger om te flitsen inderdaad. Alleen zou ik de flitser dan enkel gebruiken als vullicht.

Maar ja, misschien is dat dan ook wel een verschil in stijl van fotograferen :)
pi_99994103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:29 schreef Chiwakka het volgende:
Hetzelfde type mensen dat ook een Apple koopt omdat "deze beter zijn om foto's te bewerken", maar verkapt één willen hebben om bij de kudde te horen.

Volgens mij bestaat er trouwens een correlatie tussen deze groep en de "non-fotografen".

(voor alle duidelijkheid; Apple is niet slechter, maar een pro kan meer met een PC dan een leek met een Apple)
Ja en als je vraagt waarom Apple dan beter is, weet niemand het. Stiekem hebben ze er gewoon een omdat iedereen in de grafimedia er eentje heeft dus ze zullen wel beter zijn.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:09:15 #88
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_99994122
eensch met TS.
En dan veelal op de groene stand en MET FLITS :r _O- :{
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:11:34 #89
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_99994194
quote:
[ afbeelding ]

Maar ik betwijfel of ts zelf veel beter is op manual met zelfde body en lens als elke kanslozen met een auto setting. Vooral als je ts dan verbied photoshop te gebruiken,

Maar als je om te beginnen al het inzicht niet hebt, buiten de instelling kennis, om te snappen welke instellingen een foto mooier maakt dan ben je nog ver van huis al schiet je manual.
Wat weinig fotografen nog weten want.. hey daar hebben we fotosoep voor :')
Die rechter is overbelicht.
pi_99994258
size does matter!
pi_99994270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:13 schreef Salatrel het volgende:
size does matter!
trololololol!
pi_99994280
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:14 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

trololololol!
Jeukt jouw jeukerige neusje net zo jeukerig als mijn jeukerige neusje jeukt?
pi_99994613
Laat toch iedereen plezier hebben met de dingen die iemand heeft. :')
Dit topic straat een en al jaloersheid uit. Als iemand met een SLR alleen op de auto-stand foto's maakt, kan ik mij daar echt totaal niet druk over maken. Ik ga er van uit dat iemand plezier heeft met zijn/haar hobby, en daar gaat het om.
pi_99994708
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Laat toch iedereen plezier hebben met de dingen die iemand heeft. :')
Dit topic straat een en al jaloersheid uit. Als iemand met een SLR alleen op de auto-stand foto's maakt, kan ik mij daar echt totaal niet druk over maken. Ik ga er van uit dat iemand plezier heeft met zijn/haar hobbie, en daar gaat het om.
Denken dat iemand jaloers is op kneuzigheid :')
Maar, eerlijk is eerlijk, je hebt wel een punt voor wat betreft hobby en plezier.

Ik ga dadelijk maar weer eens even als een pro-autocoureur in mijn fiat panda (met striping FTW!) zitten en met 90 km/u over de snelweg racen! :D
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:31:53 #95
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_99994747
Van die mensen die buiten gaan fotograferen op klaar lichte dag, vervolgens wordt er een afgesproken foto van ze gemaakt zodat dit "een spontane foto" is om die vervolgens op Facebook te zetten waar ze dan ook nog vaak een keer een externe flitser op hun dslr hebben zitten :')_!
It's you my love, you who are the stranger
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:38:41 #96
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_99994933
Tegens is dit een:

"kijk mij het eens zijn met de klacht, maar zelf wel heel goed zijn" - topic :')_!
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:39:16 #97
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_99994952
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:38 schreef Inverted_World het volgende:
Tegens is dit een:

"kijk mij het eens zijn met de klacht, maar zelf wel heel goed zijn" - topic :')_!
klopt :)

gebruik nooit de groene stand, tenzij ik em even uitleen als iemand anders een foto wil maken.
550d O+
7D 8-)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_99994981
Ik ken iemand die inderdaad zo'n super mooie canon heeft gekocht en daar alleen de huisdieren mee op de foto zet. En lelijke foto's ook.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:41:35 #99
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_99995020
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:39 schreef wise het volgende:

[..]

klopt :)

gebruik nooit de groene stand, tenzij ik em even uitleen als iemand anders een foto wil maken.
550d O+
7D 8-)
Canon 7D + 70-200L 2.8 O+
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:58:33 #100
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_100003629
Heb zelf een Nikon D90 en heb de hele vakantie foto's gemaakt met de compact van m'n vriendin. In de eerste plaats omdat ik weinig zin had een hele dag met een zware tas te zeulen, maar ook omdat ik me graag wil distantieren van al die prutsers die vakantiekiekjes gaan lopen maken met een te grote te dure camera terwijl ze de basisprincipes van fotografie niet snappen. Maarja, na 500E of meer aan een camera uitgegeven te hebben is een basiscursus fotografie natuurlijk te duur :')
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:00:39 #101
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_100003735
quote:
[ afbeelding ]

Als je alleen het diafragma zelf ingesteld had; prima. Maar de rechter is gewoon overbelicht.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:00:50 #102
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_100003751
Mogen alleen 'echte' fotografen pronken met zo'n ding dan?
Ik vind gewoon alle mensen irritant die overduidelijk rond lopen met hun 'bazooka' en overal foto's van maken :')

quote:
13s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:40 schreef covie het volgende:
Ik ken iemand die inderdaad zo'n super mooie canon heeft gekocht en daar alleen de huisdieren mee op de foto zet. En lelijke foto's ook.
Dit soort reacties :')de kift spat er van af :')
Laat zo'n persoon toch lekker. Wat boeit het wat ie ermee doet.
of mag die alleen maar landschappen ermee fotograferen? of van die emoplaatjes waar je niks in ziet?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:01:56 #103
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_100003798
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:50 schreef Deimos000 het volgende:

En daarom gebruiken studiofotografen ook nooit flitsers. Oh wacht...
pi_100003844
Ik ben een Nikon.
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:03:12 #105
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_100003854
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 08:41 schreef LompeHork het volgende:
Een externe flitser is geheel niet nodig op klaarlichte dag, buiten, in een open omgeving, met een afstand van een aantal meter tussen jou en het te fotograferen object. :{w

Nooit van het concept inflitsen gehoord zeker?
pi_100003876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:58 schreef Catbert het volgende:
Heb zelf een Nikon D90 en heb de hele vakantie foto's gemaakt met de compact van m'n vriendin. In de eerste plaats omdat ik weinig zin had een hele dag met een zware tas te zeulen, maar ook omdat ik me graag wil distantieren van al die prutsers die vakantiekiekjes gaan lopen maken met een te grote te dure camera terwijl ze de basisprincipes van fotografie niet snappen. Maarja, na 500E of meer aan een camera uitgegeven te hebben is een basiscursus fotografie natuurlijk te duur :')
Toch apart dat je zo bang bent zelf ook als een prutser gezien te worden, dat je maar besluit op je eigen camera in te leveren en naar een compact te grijpen... Je zou je ook van de prutsers kunnen distantiëren door jouw D90 wél op de goede manier te gebruiken.

Who cares dat sommige mensen er niks van bakken en toch een dure DSLR om hun nek hebben hangen? :? Ook dagelijkse kiekjes maak ik tig keer liever met een spiegelreflex dan met een compact, en dat is niet omdat het zo lekker stoer en professioneel staat, maar omdat het gewoon veel lekkerder fotografeert.
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:10:21 #107
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_100004116
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:03 schreef Omniej het volgende:
Toch apart dat je zo bang bent zelf ook als een prutser gezien te worden
Dat maak jij ervan :)
pi_100004246
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:10 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan :)
quote:
heb de hele vakantie foto's gemaakt met de compact van m'n vriendin --- omdat ik me graag wil distantieren van al die prutsers die vakantiekiekjes gaan lopen maken.
Dat maakt iedereen ervan.
pi_100004381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:03 schreef Catbert het volgende:

[..]

en macro is ook een stukje moeilijker zonder flitser :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:17:59 #110
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_100004397
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:13 schreef igottagun het volgende:

Dat maakt iedereen ervan.
Ergens afstand van nemen betekent niet perse dat je bang bent om als iets gezien te worden, maar alleen dat je om een of andere manier niet hetzelfde wil doen. In mijn geval is het die 10% van me die lekker dwars wil doen (itt die 90% van me die te lui is een zware fototas mee te sjouwen).
pi_100004551
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:00 schreef 2NutZ het volgende:
Mogen alleen 'echte' fotografen pronken met zo'n ding dan?
Ik vind gewoon alle mensen irritant die overduidelijk rond lopen met hun 'bazooka' en overal foto's van maken :')

[..]

Dit soort reacties :')de kift spat er van af :')
Laat zo'n persoon toch lekker. Wat boeit het wat ie ermee doet.
of mag die alleen maar landschappen ermee fotograferen? of van die emoplaatjes waar je niks in ziet?
Tuurlijk mag diegene er mee fotograferen wat ze wil.
Maar dat is toch zonde van zo'n toestel, is hartstikke duur en alleen voor de heb. Ding gaat niet mee op vakantie omdat hij dan te groot is en straks gebeurd er wat mee. Wss als ze een compact camera had gekocht waren de foto's nog mooier omdat je m dan gewoon met zo'n draaiknopje op de goede stand zet.

Je gaat toch ook geen ferrari sa aperta roadster kopen om er alleen een boodschapje mee te doen?
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:25:52 #112
64831 2NutZ
pi_100004659
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:22 schreef covie het volgende:

[..]

Tuurlijk mag diegene er mee fotograferen wat ze wil.
Maar dat is toch zonde van zo'n toestel, is hartstikke duur en alleen voor de heb. Ding gaat niet mee op vakantie omdat hij dan te groot is en straks gebeurd er wat mee. Wss als ze een compact camera had gekocht waren de foto's nog mooier omdat je m dan gewoon met zo'n draaiknopje op de goede stand zet.

Je gaat toch ook geen ferrari sa aperta roadster kopen om er alleen een boodschapje mee te doen?
Ja maar zo denk jij. Die persoon dus niet, die wil gewoon een kwalitatief goeie fotocamera (meestal hebben ze dat van kennissen of vrienden/familie ofso en patsen ze er ook mee).
Maar ook al laat ie zijn nichtje er mee spelen? boeiend, als het geld er voor over is... lekker laten.
Komt beetje jaloers over zo, nergens voor nodig.

En die ferarri, tja... sowieso niet praktisch vanwege de geringe kofferbak ruimte wat je bij boodschappen wel nodig hebt dus die vergelijking vind ik wat krom.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_100004774
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:22 schreef covie het volgende:

[..]

Als je het geld had wel :D
pi_100004875
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:03 schreef Catbert het volgende:

[..]

Je weet wat de afstand is tussen jou en de dolfijntjes in het dolfinarium? Dan heeft het niet zoveel nut hè? ;)
pi_100004942
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:25 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ja maar zo denk jij. Die persoon dus niet, die wil gewoon een kwalitatief goeie fotocamera (meestal hebben ze dat van kennissen of vrienden/familie ofso en patsen ze er ook mee).
Maar ook al laat ie zijn nichtje er mee spelen? boeiend, als het geld er voor over is... lekker laten.

En die ferarri, tja... sowieso niet praktisch vanwege de geringe kofferbak ruimte wat je bij boodschappen wel nodig hebt dus die vergelijking vind ik wat krom.
rationele beargumentering tov emotionele beargumentering mengt niet goed.
pi_100005044
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:00 schreef 2NutZ het volgende:
pi_100005298
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:25 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Een boodschapje! Brood en een pak melk past vast wel :)

Het is niet dat ik er wakker van lig, of zelf dat ding wil hebben (zou net zo zonde zijn, ik kan er ook niet mee omgaan) Maar ik begrijp gewoon niet waarom iemand zoiets koopt terwijl diegene zich er verder gewoon NIET voor interesseert.

Dat heeft toch niks met jaloezie te maken.
pi_100005337
Waarom zou je uberhaupt zon belachelijk groot ding kopen waarvoor je zelfs een tas moet meenemen :')
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:01:22 #119
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_100005975
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:32 schreef LompeHork het volgende:
Je weet wat de afstand is tussen jou en de dolfijntjes in het dolfinarium? Dan heeft het niet zoveel nut hè? ;)
Tru dat. Maar ik 'stoor' me sowieso ook aan mensen die hun camera laten flitsen ongeacht de afstand. En dan denken dat het aan de camera ligt en ze wel mooie foto's in het pikkedonker kunnen maken met een spiegelreflex...

Flitsers zijn wel leuk om mensen mee te etteren overigens. Heb een keer de fout gemaakt in de mijne te kijken toen 'ie op manual voluit stond. :P
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:04:48 #120
64831 2NutZ
pi_100006095
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:42 schreef covie het volgende:

[..]

Een boodschapje! Brood en een pak melk past vast wel :)

Het is niet dat ik er wakker van lig, of zelf dat ding wil hebben (zou net zo zonde zijn, ik kan er ook niet mee omgaan) Maar ik begrijp gewoon niet waarom iemand zoiets koopt terwijl diegene zich er verder gewoon NIET voor interesseert.

Dat heeft toch niks met jaloezie te maken.
Kon jaloezie zijn. Ik denk ook vaak interessant doen tegen anderen. Dat ze daarom dat kopen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:06:48 #121
344094 Gary_Motherfucking_Oak
Gora Euskal Herria!
pi_100006178
Non-TS'ers die pronken met hun topic, maar er niks van bakken.
Hazte con todos!
pi_100006232
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:01 schreef Catbert het volgende:

[..]

Tru dat. Maar ik 'stoor' me sowieso ook aan mensen die hun camera laten flitsen ongeacht de afstand. En dan denken dat het aan de camera ligt en ze wel mooie foto's in het pikkedonker kunnen maken met een spiegelreflex...
Exact, hoewel juist flitsgebruik wel erg mooi kan zijn, maar dan moet je dat maar doen tijdens een shoot of iets dergelijks.
quote:
Flitsers zijn wel leuk om mensen mee te etteren overigens. Heb een keer de fout gemaakt in de mijne te kijken toen 'ie op manual voluit stond. :P
:o Blind! Ik kloot er nog wel eens mee om hangjeugd weg te halen in het donker, werkt ook prima :9 (lampen werken dan trouwens ook erg goed!)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2011 15:10:15 ]
pi_100006515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:17 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ergens afstand van nemen betekent niet perse dat je bang bent om als iets gezien te worden, maar alleen dat je om een of andere manier niet hetzelfde wil doen. In mijn geval is het die 10% van me die lekker dwars wil doen (itt die 90% van me die te lui is een zware fototas mee te sjouwen).
Je dóet toch ook niet hetzelfde? Tenzij je jezelf ook als een prutser ziet die niet weet wat hij doet natuurlijk, maar dat zou ik een knap staaltje zelfkennis vinden. :)

Als ik iemand met een D3 of 1D en flinke compensatielens om z'n nek rond zie lopen en diegene niet voorbij de automatische stand komt, gniffel ik van binnen even en ga ik zelf vrolijk door met fotograferen.

Het luie is inderdaad wel een goede reden, dat zou bij mij waarschijnlijk ook nog wel een keer de aankoop van een Powershotje o.i.d. rechtvaardigen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:23:16 #124
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_100006818
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:07 schreef LompeHork het volgende:
Exact, hoewel juist flitsgebruik wel erg mooi kan zijn, maar dan moet je dat maar doen tijdens een shoot of iets dergelijks.
Ik heb zelf foto's gemaakt van het huwelijksfeest van de ouders van m'n vriendin, en die zijn m.i. wel goed gelukt. Wel gebounced natuurlijk, maar niet flitsen was gewoon geen optie; er was gewoon niet veel licht, en je wil toch van een afstand gezichtsexpressies vastleggen dus dan moet je zoomen.

quote:
:o Blind! Ik kloot er nog wel eens mee om hangjeugd weg te halen in het donker, werkt ook prima :9 (lampen werken dan trouwens ook erg goed!)
Heh, goeie. Ik zat een beetje te klooien met 't boekje. Volgens 't boekje was de recycletime ook 2.5 sec, en ik vond het al apart dat dat veel korter was. Nouja, tot ik op manual zette, 1/1 en toen ik naar de kop keek perongeluk op de testknop drukte. WHAM! Kwam nog flink wat warmte af ook :D

Mooi wapen als je in 't donker belaagd wordt; no wai dat iemand je dan nog achterna kan komen zonder overal tegenop te lopen :D
pi_100007138
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:23 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik heb zelf foto's gemaakt van het huwelijksfeest van de ouders van m'n vriendin, en die zijn m.i. wel goed gelukt. Wel gebounced natuurlijk, maar niet flitsen was gewoon geen optie; er was gewoon niet veel licht, en je wil toch van een afstand gezichtsexpressies vastleggen dus dan moet je zoomen.
Vaak zo met huwelijksfeesten, lijkt af en toe wel of dat soort dingen expres in een donker hol worden gegeven. Maar als je inderdaad nog iets van expressie wilt zien op iemand's gezicht dan is het noodzakelijk te flitsen bij weinig licht, anders zie je alleen maar gestalten. (probeer je sluiter maar eens op een aantal seconden open te zetten op zo'n gelegenheid; gegarandeerd bizarre foto's).
quote:
[..]

Heh, goeie. Ik zat een beetje te klooien met 't boekje. Volgens 't boekje was de recycletime ook 2.5 sec, en ik vond het al apart dat dat veel korter was. Nouja, tot ik op manual zette, 1/1 en toen ik naar de kop keek perongeluk op de testknop drukte. WHAM! Kwam nog flink wat warmte af ook :D

Mooi wapen als je in 't donker belaagd wordt; no wai dat iemand je dan nog achterna kan komen zonder overal tegenop te lopen :D
Auch! Die warmte is herkenbaar trouwens, ik heb ooit een flitser gehad die aan ging en aan bleef staan in de cameratas :X (was een wat ouder analoog toestel, flitser was ook al goed op leeftijd en vertoonde wat vreemde kuren, die kon dus de vuilnisbak in).

Haha inderdaad! Ik denk trouwens dat mensen dan uit zichzelf wel wegrennen, een beetje flitser geeft een zeer mooie, opvallende straal licht ;)
pi_100007461
dslr's zijn gewoon goede camera's die steeds goedkoper worden . Ook als je alleen maar op de automatische mode schiet zijn ze beter dan de compact modellen. De tijden zijn veranderd. Grote camera's zijn ook toegankelijk geworden voor normale mensen en ik zie dat als iets goeds. Vroeger had uberhaupt niemand een camera op professionals na.
Noodles
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:54:02 #127
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_100008064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:37 schreef ikhouvannoodles het volgende:
dslr's zijn gewoon goede camera's die steeds goedkoper worden . Ook als je alleen maar op de automatische mode schiet zijn ze beter dan de compact modellen.
Niet significant. Sowieso bepaalt de fotograaf zelf voor 90% de kwaliteit van de foto's, ik weet vrij zeker dat een goeie profi fotograaf met een goeie compact betere foto's maakt dan ik met m'n reflex. En hoewel een reflex bepaalde voordelen heeft, heeft hij ook nadelen (vooral het gewicht en de grootte). Voor een gewone gebruiker die geen behoefte heeft aan het kunnen wisselen van lezen, een grote externe flitser en de mogelijkheid alles handmatig te doen is er eigenlijk geen reden een grote zware reflex mee te zeulen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:17:54 #128
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_100008930
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:29 schreef Chiwakka het volgende:

Inderdaad, de zgn. Apple fans zijn dezelfde luitjes die ook vinden dat ze een spiegelreflex moeten hebben (waar ze geen verstand van hebben). En ze dragen zo'n grote 'creatieve' bril :')

Kansloos maar waar helaas.
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:08:53 #129
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_100011022
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:54 schreef Catbert het volgende:

[..]

Niet significant. Sowieso bepaalt de fotograaf zelf voor 90% de kwaliteit van de foto's, ik weet vrij zeker dat een goeie profi fotograaf met een goeie compact betere foto's maakt dan ik met m'n reflex. En hoewel een reflex bepaalde voordelen heeft, heeft hij ook nadelen (vooral het gewicht en de grootte). Voor een gewone gebruiker die geen behoefte heeft aan het kunnen wisselen van lezen, een grote externe flitser en de mogelijkheid alles handmatig te doen is er eigenlijk geen reden een grote zware reflex mee te zeulen.
Kijk hier ben ik het 100% mee eens. Een mooie samenvatting van mijn bedoelingen :)
Uw ADH vitamine Worst
pi_100011105
Hebben we het al gehad over die rukkers die een "foto-studio" hebben, oftewel foto's maken van 14-jarige VMBO-bakvisjes (meestal ook zeer naïeve types), en dan noemen vervolgens de dames in kwestie zichzelf "model" :')
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:14:13 #131
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_100011215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:11 schreef TeringHenkie het volgende:
Hebben we het al gehad over die rukkers die een "foto-studio" hebben, oftewel foto's maken van 14-jarige VMBO-bakvisjes (meestal ook zeer naïeve types), en dan noemen vervolgens de dames in kwestie zichzelf "model" :')
Breek me de bek niet open :')
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:29:55 #132
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_100011752
Of van die types die wazige speigelfoto's maken en dan een photoshoot noemen, HAHAHAH buikpijn van het lachen :')
Uw ADH vitamine Worst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')