Het zijn digitale camera's, hoeveel kan je hier nu mee verpesten, is de foto niet mooi, delete je hem en schiet je hem op nieuw, of je schiet een paar foto's van hetzelfde object, maar dan met verschillende instellingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef Karammel het volgende:
Het zou ook kunnen zijn dat mensen van plan zijn om er meer uit te halen, maar daar nog niet aan toe zijn gekomen. Op de momenten dat jij ze tegenkomt wil die persoon gewoon de momenten vastleggen en niet gaan experimenteren met het risico foto's te verpesten. Dat experimenteren is voor later, thuis, als er minder te verpesten valt.
Dit, en in plaats van "fotograferen", "schieten" zeggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:49 schreef DrDarwin het volgende:
Ik erger me dan weer aan 'professionele' fotografen die hun foto's aanduiden met plaat....
Lekker hipquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef Biogarde het volgende:
Waarom is iedereen ineens massaal gaan fotograferen?
Vervelend he, als mensen slimmer op een bepaald vlak zijn dan jij?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:56 schreef TheFrankey het volgende:
Nee die gasten die wel weten hoe het werkt zijn leuk. Irritante gasten
A(v) werkt in 80% van de gevallen beter, patser.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:45 schreef hemarookworst het volgende:
En nee ben niet gefrustreerd omdat ik zelf geen DSLR heb. En ik zet hem altijd wel op de M-stand (Manual Exposure), over sluitertijden, diafragma-openingen en iso-waardes hoeven jullie mij niks te vertellen. Dus ik koop hem niet voor de patsers-factor, maar voor de voordelen die zo'n camera mij biedt.
De M staat niet voor Manual Exposurequote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:45 schreef hemarookworst het volgende:
In mijn hele omgeving zijn er steeds meer mensen die een spiegelreflexcamera kopen. En 9 van die 10 mensen zijn een ramp op het gebied van fotografie. En met een spiegelreflex slagen ze erin nog lelijkere foto's te maken dan met hun eenvoudige compactcamera. En ze zetten alles in de automatische of voorgeprogrammeerde stand. Ik vraag dan: 'Waarom ga je niet met de handmatige instellingen experimenteren?Llevert mischien nog leuke plaatjes op.'
Krijg ik als antwoord: ' Ik ben niet zo'n fotograaf, foto's hoeven niet zo mooi, als ik maar zie wat er op de foto staat.'
Met alle respect waarom koop je zo'n ding, als je er maar 10% van de camera gebruikt? Heb je met een gewone compact meer plezier van, kleiner, goedkoper en makkelijker overal mee te nemen.
Maar nu ik weet het: Mensen kopen het voor het 'kijk mij nou eens professioneel en stoer zijn' factor.
En nee ben niet gefrustreerd omdat ik zelf geen DSLR heb. En ik zet hem altijd wel op de M-stand (Manual Exposure), over sluitertijden, diafragma-openingen en iso-waardes hoeven jullie mij niks te vertellen. Dus ik koop hem niet voor de patsers-factor, maar voor de voordelen die zo'n camera mij biedt.
Klacht: Mensen die een DSLR kopen, maar er niet mee om kunnen gaan, die quasi-proffessioneel willen voorkomen maar in feite zichzelf belachelijk maken met hun belachelijke foto's en er dus in feite weinig overblijft van hun professionaliteit.
Als we door het kabinet volledig leeg zouden worden gezogen, dan konden deze mensen ook niet zo'n camera aanschaffen, dus helaas pindakaasquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:08 schreef RonnieHansen het volgende:
Wat is het probleem dan. Als iemand voor de hobby patserig wil doen met een camera. Laat 'm lekker gaan. Je kunt je er aan storen maar er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Kindjes die niet te eten hebben of het probleem Wilders of dat we door het huidige kabinet helemaal leeggezogen worden.
Dat kan je dan in vrijwel elk KLB-topic wel zeggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:08 schreef RonnieHansen het volgende:
Je kunt je er aan storen maar er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Kindjes die niet te eten hebben of het probleem Wilders of dat we door het huidige kabinet helemaal leeggezogen worden.
Dat wilde ik ook net gaan zeggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
A(v) werkt in 80% van de gevallen beter, patser.
Heb je gelijk. Maar ligt er ook aan wat voor soort foto's je gaat maken. Ik maak graag foto's om bijvoorbeeld een snel onderwerp te laten bevriezen. Of juist beweging te suggereren bij stromend water. Dan ga ik wel sluitertijden aanapssen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:16 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook net gaan zeggen.
Professionele fotograaf hier (ja, echt), en als ik buiten werk schiet ik vaak gewoon op Av. Ik ga toch zeker niet bij elk wolkje mijn sluitertijd weer aanpassen zeg, dat haalt alle snelheid eruit.
Snotneus! Heb ik ooit gezegd dat M-stand het beste is? Ik vind het vooral leuk om daarmee te experimenteren. En wat is beter? Dat is vooral subjectief. En ik ben geen patser, lees de OP maar ens goed of ga eens lang bij de opticien. Een cursusje begrijpend lezen wil ook eens helpen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
A(v) werkt in 80% van de gevallen beter, patser.
Laat mij toch lekker klagen meneer de moraalridder. Als je dit niet interessant genoeg vindt tief je gewoon een eind op.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:08 schreef RonnieHansen het volgende:
Wat is het probleem dan. Als iemand voor de hobby patserig wil doen met een camera. Laat 'm lekker gaan. Je kunt je er aan storen maar er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Kindjes die niet te eten hebben of het probleem Wilders of dat we door het huidige kabinet helemaal leeggezogen worden.
Waar staat M dan voor als het geen Manual is? Je verandert handmatig de instellingen toch? Ja ik knal er gewoon exposure achter, omdat je handmatig aan het belichten ben.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
De M staat niet voor Manual ExposureWie is hier nou een patser?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |