abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99978146
In mijn hele omgeving zijn er steeds meer mensen die een spiegelreflexcamera kopen. En 9 van die 10 mensen zijn een ramp op het gebied van fotografie. En met een spiegelreflex slagen ze erin nog lelijkere foto's te maken dan met hun eenvoudige compactcamera. En ze zetten alles in de automatische of voorgeprogrammeerde stand. Ik vraag dan: 'Waarom ga je niet met de handmatige instellingen experimenteren?Llevert mischien nog leuke plaatjes op.'
Krijg ik als antwoord: ' Ik ben niet zo'n fotograaf, foto's hoeven niet zo mooi, als ik maar zie wat er op de foto staat.'

Met alle respect waarom koop je zo'n ding, als je er maar 10% van de camera gebruikt? Heb je met een gewone compact meer plezier van, kleiner, goedkoper en makkelijker overal mee te nemen.

Maar nu ik weet het: Mensen kopen het voor het 'kijk mij nou eens professioneel en stoer zijn' factor.

En nee ben niet gefrustreerd omdat ik zelf geen DSLR heb. En ik zet hem altijd wel op de M-stand (Manual Exposure), over sluitertijden, diafragma-openingen en iso-waardes hoeven jullie mij niks te vertellen. Dus ik koop hem niet voor de patsers-factor, maar voor de voordelen die zo'n camera mij biedt.

Klacht: Mensen die een DSLR kopen, maar er niet mee om kunnen gaan, die quasi-proffessioneel willen voorkomen maar in feite zichzelf belachelijk maken met hun belachelijke foto's en er dus in feite weinig overblijft van hun professionaliteit.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:47:34 #2
351135 Kladschilder
Ik fok. Dus bok op.
pi_99978292
Mee eens, terechte klacht.
Posts uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:49:50 #3
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_99978425
Ik erger me dan weer aan 'professionele' fotografen die hun foto's aanduiden met plaat....
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:50:18 #4
350787 henkiedegekste
Tekst onder me gebruikersnaam
pi_99978453
Ik heb een Nikon d3100 15-55 en 55-200 lens en ik gebruik vaak de auto functie maar ook vaak zat ga ik met iso waarden kloten enzo om te expirimenteren. Doei.
pi_99978490
Het zou ook kunnen zijn dat mensen van plan zijn om er meer uit te halen, maar daar nog niet aan toe zijn gekomen. Op de momenten dat jij ze tegenkomt wil die persoon gewoon de momenten vastleggen en niet gaan experimenteren met het risico foto's te verpesten. Dat experimenteren is voor later, thuis, als er minder te verpesten valt.

En veel mensen willen zich inderdaad profileren als 'de' fotograaf. De persoon die op feestjes en partijen altijd overal foto's van loopt te schieten om zo sociale praatjes te vermijden. Een DSLR maakt daarbij gewoon meer indruk en komt geloofwaardiger over dan één of andere kleine compactcamera. Meer een imago dat ze op willen houden dan dat het een 'kijkeenswatikkanbetalen'-act is.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_99978501
Hier ben ik het wel mee eens. Ik doe een opleiding fotografie, en dan is zo'n ding handig. Maar ik zie de toegevoegde waarde er niet van voor de gewone vakantiekiekjes. Ik kwam ooit bij een oudere kerel thuis die een Canon 5D had met zo'n mooie grijze tele-buis, doet ie alles op automatisch. Toen de tijd had ik zelf nog een Sony a100, dus dat was lelijk :')

Wel is het zo dat een goede fotograaf ook met een crappy camera een goede foto moet kunnen maken. Beter leer je het eerst met een analoge camera of wegwerpcamera's, voordat je besluit veel geld uit te geven voor niks.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:51:35 #7
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_99978516
Waarom is iedereen ineens massaal gaan fotograferen? :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_99978570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef Karammel het volgende:
Het zou ook kunnen zijn dat mensen van plan zijn om er meer uit te halen, maar daar nog niet aan toe zijn gekomen. Op de momenten dat jij ze tegenkomt wil die persoon gewoon de momenten vastleggen en niet gaan experimenteren met het risico foto's te verpesten. Dat experimenteren is voor later, thuis, als er minder te verpesten valt.
Het zijn digitale camera's, hoeveel kan je hier nu mee verpesten, is de foto niet mooi, delete je hem en schiet je hem op nieuw, of je schiet een paar foto's van hetzelfde object, maar dan met verschillende instellingen.

Terechte klacht, als je zo'n camera koopt, neem dan ook meteen zo'n cursus ofzo.
pi_99978589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:49 schreef DrDarwin het volgende:
Ik erger me dan weer aan 'professionele' fotografen die hun foto's aanduiden met plaat....
Dit, en in plaats van "fotograferen", "schieten" zeggen.

Schieten is voor militairen ^O^
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_99978617
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef Biogarde het volgende:
Waarom is iedereen ineens massaal gaan fotograferen? :')
Lekker hip :7
pi_99978685
dat klopt indd ja.
ik vind het ook altijd wel grappig dat sommige mensen gewoon zo ontzettend lopen te kutten dat ze de foto momenten missen :P
bijv. in dierentuinen enzo zie je van die papa&mama's die zo'n ding hebben aangeschaft voor de ''kleine'' ... maar nieteens snappen hoe het werkt ;(
dat staan ze eerst nog na te denken hoe ze het apparaat eens beet willen houden, vervolgens hoe ze de camera willen draaien... dan kijken naar het voorwerp afwisselend met het schermpje.. dan nog 3x twijfelen en dan een mislukte foto schieten c_/

en nee ik heb de balle verstand van spiegelreflex...
ik spring gewoon overal tussendoor met me kleine schattige Canon PowerShot SX200 IS die tenminste WEL altijd in mn tas past en binnen no-time leuke plaatjes schiet O+
pi_99978708
Komt niet omdat iedereen stoer wil fotograferen maar omdat die spiegelreflex camera's steeds goedkoper worden.
Voor de compacte cameratjes liep iedereen ook gewoon met een grote analoog nikon, who cares.
pi_99978733
Eensch. Zijn vaak van die kuthipsters die interessant willen doen.
pi_99978772
fotos maken :')
pi_99978787
Nee die gasten die wel weten hoe het werkt zijn leuk. Irritante gasten
pi_99978823
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:56 schreef TheFrankey het volgende:
Nee die gasten die wel weten hoe het werkt zijn leuk. Irritante gasten
Vervelend he, als mensen slimmer op een bepaald vlak zijn dan jij? :')
pi_99978827
Een ICt'er die precies weet hoe zo'n camera werkt maakt niet gelijk leukere foto's, creativiteit is veel belangrijker.
pi_99978868
Mensen die tof doen met zo'n veel te dure camera :').

Mensen die op evenementen gaan staan filmen / foto's maken terwijl het evenement professioneel geregistreerd wordt :') :') !
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:58:01 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99978877
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:45 schreef hemarookworst het volgende:
En nee ben niet gefrustreerd omdat ik zelf geen DSLR heb. En ik zet hem altijd wel op de M-stand (Manual Exposure), over sluitertijden, diafragma-openingen en iso-waardes hoeven jullie mij niks te vertellen. Dus ik koop hem niet voor de patsers-factor, maar voor de voordelen die zo'n camera mij biedt.
A(v) werkt in 80% van de gevallen beter, patser.
pi_99978930
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:45 schreef hemarookworst het volgende:
In mijn hele omgeving zijn er steeds meer mensen die een spiegelreflexcamera kopen. En 9 van die 10 mensen zijn een ramp op het gebied van fotografie. En met een spiegelreflex slagen ze erin nog lelijkere foto's te maken dan met hun eenvoudige compactcamera. En ze zetten alles in de automatische of voorgeprogrammeerde stand. Ik vraag dan: 'Waarom ga je niet met de handmatige instellingen experimenteren?Llevert mischien nog leuke plaatjes op.'
Krijg ik als antwoord: ' Ik ben niet zo'n fotograaf, foto's hoeven niet zo mooi, als ik maar zie wat er op de foto staat.'

Met alle respect waarom koop je zo'n ding, als je er maar 10% van de camera gebruikt? Heb je met een gewone compact meer plezier van, kleiner, goedkoper en makkelijker overal mee te nemen.

Maar nu ik weet het: Mensen kopen het voor het 'kijk mij nou eens professioneel en stoer zijn' factor.

Klacht: Mensen die een DSLR kopen, maar er niet mee om kunnen gaan, die quasi-proffessioneel willen voorkomen maar in feite zichzelf belachelijk maken met hun belachelijke foto's en er dus in feite weinig overblijft van hun professionaliteit.
De M staat niet voor Manual Exposure :') Wie is hier nou een patser?
pi_99979052
Onder het mom van 'groter zal wel beter zijn' kopen mensen die dingen. Dat je er andere lenzen op kan zetten en er niet zo'n achterlijke digitale zoom op zit zegt de meeste niet eens iets. Wel zonde opzich, die dingen zijn niet goedkoop. Had er vroeger een, maar die zit ergens verstopt in een oude verhuisdoos en die heb ik tot de dag van vandaag nog steeds niet terug gevonden :').

Vind het ook zo zonde om een nieuwe te kopen. Je zal altijd zien dat je hem dan de volgende dag ineens vind :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_99979441
Wat is het probleem dan. Als iemand voor de hobby patserig wil doen met een camera. Laat 'm lekker gaan. Je kunt je er aan storen maar er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Kindjes die niet te eten hebben of het probleem Wilders of dat we door het huidige kabinet helemaal leeggezogen worden.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_99979733
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:08 schreef RonnieHansen het volgende:
Wat is het probleem dan. Als iemand voor de hobby patserig wil doen met een camera. Laat 'm lekker gaan. Je kunt je er aan storen maar er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Kindjes die niet te eten hebben of het probleem Wilders of dat we door het huidige kabinet helemaal leeggezogen worden.
Als we door het kabinet volledig leeg zouden worden gezogen, dan konden deze mensen ook niet zo'n camera aanschaffen, dus helaas pindakaas :')
pi_99979745
quote:
Je kunt je er aan storen maar er zijn ergere dingen om je druk over te maken. Kindjes die niet te eten hebben of het probleem Wilders of dat we door het huidige kabinet helemaal leeggezogen worden.
Dat kan je dan in vrijwel elk KLB-topic wel zeggen.
  Donald Duck held dinsdag 26 juli 2011 @ 22:15:21 #25
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99979858
Het is gewoon allemaal zo betaalbaar tegenwoordig he. Voor 500 euro heb je een leuk instapmodel met kitlens.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_99979916
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:58 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net gaan zeggen.

Professionele fotograaf hier (ja, echt), en als ik buiten werk schiet ik vaak gewoon op Av. Ik ga toch zeker niet bij elk wolkje mijn sluitertijd weer aanpassen zeg, dat haalt alle snelheid eruit.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:21:17 #27
154252 EvanStone
Daar gaan we!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:21:41 #28
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99980279
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:16 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net gaan zeggen.

Professionele fotograaf hier (ja, echt), en als ik buiten werk schiet ik vaak gewoon op Av. Ik ga toch zeker niet bij elk wolkje mijn sluitertijd weer aanpassen zeg, dat haalt alle snelheid eruit.
Heb je gelijk. Maar ligt er ook aan wat voor soort foto's je gaat maken. Ik maak graag foto's om bijvoorbeeld een snel onderwerp te laten bevriezen. Of juist beweging te suggereren bij stromend water. Dan ga ik wel sluitertijden aanapssen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:58 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Snotneus! Heb ik ooit gezegd dat M-stand het beste is? Ik vind het vooral leuk om daarmee te experimenteren. En wat is beter? Dat is vooral subjectief. En ik ben geen patser, lees de OP maar ens goed of ga eens lang bij de opticien. Een cursusje begrijpend lezen wil ook eens helpen.

Sodeju! Ik kan er bijna een nieuw KLB topic van maken: Mensen die niet goed lezen en te snel dingen gaan concluderen terwijl ik iets niet expliciet heb gezegd...

quote:
Laat mij toch lekker klagen meneer de moraalridder. Als je dit niet interessant genoeg vindt tief je gewoon een eind op.

[ Bericht 21% gewijzigd door hemarookworst op 26-07-2011 22:46:15 ]
Uw ADH vitamine Worst
pi_99980717
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:21 schreef EvanStone het volgende:
[ afbeelding ]
:D
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:30:04 #30
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99980773
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

De M staat niet voor Manual Exposure :') Wie is hier nou een patser?
Waar staat M dan voor als het geen Manual is? Je verandert handmatig de instellingen toch? Ja ik knal er gewoon exposure achter, omdat je handmatig aan het belichten ben.
Uw ADH vitamine Worst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')