abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100010290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:24 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Lijkt me erg slecht.
want?
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Meestal accepteren kinderen dat gewoon als het gewoon gebracht wordt. Zo niet, leren ze er nog wat van.
Precies. Als kinderen ermee opgroeien dat het normaal is vinden ze het geen probleem of raar.
ijs_beer fan!
pi_100011017
een kind heeft een moeder en een vader nodig.
2 vaders of 2 moeders zou geen probleem zijn maar dat moet dan vanaf leeftijd nul of een leeftijd waarin een kind dat begrijpt.

in geval 1 weet een kind niet beter.
in geval 2 kan een kind eraan wennen.

uiteraard is Peter dan het wijfje en Henk het mannetje *)
pi_100011143
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:08 schreef FlyingDutchman_1987 het volgende:

uiteraard is Peter dan het wijfje en Henk het mannetje *)
Ik wilde dit misverstand net aankaarten. Henk klinkt niet als de sensuele kant.
pi_100011247
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:48 schreef NanKing het volgende:
Precies. Als kinderen ermee opgroeien dat het normaal is vinden ze het geen probleem of raar.
Kinderen groeien er niet mee op, hoeveel procent van de kinderen heeft nou 2 vaders of 2 moeders? Dat het ook kan komt echt niet zo snel op hun pad hoor... dat het wel kan en dat het niet raar zou moeten zijn / gevonden worden lijkt me dan ook wel een soort van taak van de school... ik ben dan ook met je eens dat homoseksualiteit ook in de schoolboeken moet staan... maar doe het dan alsjeblieft niet teveel dan word je gek :P gewoon net zoveel als in het echt in 1/20 voorbeelden ofzo :)
Rustig aan.
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:30:08 #280
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_100011756
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als ze 10 meter verderop staan is het argument 'Ik sta er met m'n neus bovenop' niet meer geldig.

Je kunt dus geen antwoord geven. Jouw gevoel van onbehagen komt volledig uit jezelf en er is geen duidelijke verklaring voor te geven. Dus is het volledig jouw probleem, en jouw probleem alleen.
Het punt is dat mensen er haar probleem van maken, door zulk gedrag te vertonen. Het gaat erom geconfronteerd te worden met intimiteit tussen anderen. Ze geeft aan: een kus of een knuffel is prima. Maar zodra mensen naar geslachtsdelen of achterwerken gaan grijpen dan maakt het niet meer uit of dat op 1 of op 10 meter afstand gebeurt, het blijft gaan om "slaapkamer gedrag", om het overschrijden van een fatsoensnorm.

Het zal je wellicht verbazen, maar heel veel mensen worden in de openbare ruimte (FFS!) liever niet geconfronteerd met slaapkamergedrag van een ander. Dat is om precies dezelfde reden dat ze dat gedrag zelf ook niet vertonen in de openbare ruimte: het is intiem, persoonlijk en onfatsoenlijk. Ik kan het je sterker vertellen, in de meest extreme vorm is het hier in NL ook gewoon verboden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_100011782
Sowieso moet dat niet voor groep 4 gebeuren. Het mag wel een keertje aangekaart worden, maar kinderen houden nou eenmaal van rolpatronen. Daarnaast ook nog eens rolpatronen die realistisch zijn. Een kind gaat niet papa nadoen die aan het stofzuigen of het koken is. En gaat ook niet de moeder naspelen die aan het klussen is.

Daarnaast is het onzinnig om vader en vader te spelen. Of moeder en moeder. Het is de reactie van de directe omgeving (vader, moeder, broer(tje), zus(je), opa en oma die voor het beeld zorgen dat het kind heeft. En dat kan ook bepaald worden door één persoon (als het kind hier bijvoorbeeld tegenop kijkt). Dit zie je overigens onbewust in veel meer dingen. De verschillen tussen jongens en meisjes qua motorische ontwikkeling wordt bijvoorbeeld niet alleen bepaald door (spier)kracht, maar ook hoe de buitenwereld naar de sekse kijkt. De fijne motoriek en het evenwicht is zodoende bij meisjes sneller in ontwikkeling dan bij de jongens. Die weer sneller ontwikkelen op gebied van de grove motorische ontwikkeling. Dit alles komt voor een groot gedeelte door dat wat er onbewust van het kind wordt verwacht (voetballen, hink-stap-sprong, touwtje springen, stokken gooien, etc)
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:15:43 #282
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100013227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:06 schreef NanKing het volgende:
Ja, en vooral in lesboeken. Dat het gewoon als normaal wordt gezien dat er peter en henk hebben 3 kinderen moet een pizza delen met hun 3 kinderen hoeveel krijgt ieder staat.
Mensen die voor educatieve uitgeverijen schrijven krijgen de opdracht om alles wat naar homoseksualiteit neigt in hun stukjes te weren, omdat anders de christelijke scholen niet inkopen en dat vindt de uitgever vervelend.

:{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100013365
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:15 schreef wonderer het volgende:

[..]

Mensen die voor educatieve uitgeverijen schrijven krijgen de opdracht om alles wat naar homoseksualiteit neigt in hun stukjes te weren, omdat anders de christelijke scholen niet inkopen en dat vindt de uitgever vervelend.

:{
Verbied die gelovige scholen nou maar is...
Rustig aan.
pi_100013379
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:31 schreef Kabolter het volgende:
Sowieso moet dat niet voor groep 4 gebeuren. Het mag wel een keertje aangekaart worden, maar kinderen houden nou eenmaal van rolpatronen. Daarnaast ook nog eens rolpatronen die realistisch zijn. Een kind gaat niet papa nadoen die aan het stofzuigen of het koken is. En gaat ook niet de moeder naspelen die aan het klussen is.
Waarop baseer je deze kennis?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:21:22 #285
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100013417
Oh nature vs. nurture, here we go :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100013460
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:16 schreef RobbieBoy het volgende:
Naar aanleiding van de vooral negatieve reacties onder de berichten
Honderden homostellen getrouwd in new york en Roze maandag trekt meer bezoekers Wil ik wel eens weten wat het is, dat de meeste hetero's vinden, dat wij homo's (in hun ogen) verkeerd doen.
Kort gezegd: Doen alsof ze hetzelfde zijn als hetero's. Je mag best anders zijn, 'afwijken' van de meerderheid, niks mis mee. Wijk maar lekker af als je daar zin in hebt, en wijk wat minder af als je daar zin in hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100013483
Hmmm eens denken....

roze maandag
gay parade
gay bar
gay magazine

oftewel veel homo's zetten zichzelf te veel in de picture...

(en dat is een gezamenlijke mening!)
pi_100013626
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:23 schreef whuhaha het volgende:
Hmmm eens denken....

roze maandag
gay parade
gay bar
gay magazine

oftewel veel homo's zetten zichzelf te veel in de picture...

(en dat is een gezamenlijke mening!)
Jammer dat nanking hier niet op reageert, maar:
Hetero's dan? Alle romantische komedies gaan over hetero stelletjes en een homo relatie zie je haast nooit in films / boeken/ weet ik wat.. het wordt zelfs als liberaal gezien als het wel zo is! (nouja het gaat dus wel de goede kant op, maar we zijn er nog niet...)
Rustig aan.
pi_100013681
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waarop baseer je deze kennis?
Ben met mijn afstuderen bezig aan een project speciaal voor kleuters (en kinderen in groep 3)
Dus veel ontwikkelingspsychologie gelezen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:39:29 #290
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_100014051
zijn er gaykleuters?
Spreading the Word
pi_100014081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:39 schreef WokkelKardinaal het volgende:
zijn er gaykleuters?
Denk het wel eigenlijk
Rustig aan.
pi_100014252
Veel kinderen die later homoseksueel zullen worden spelen al met poppen en roze fietsjes.. enz.
En ja ik spreek uit ervaring. Had een buurjongetje die zoals verwacht homoseksueel is geworden.
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:45:35 #293
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100014300
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef FlyingDutchman_1987 het volgende:
Veel kinderen die later homoseksueel zullen worden
Beetje raar verwoord, denk je niet dat dat er altijd al in zat?
pi_100014399
Ja.. dat bedoelde ik eigelijk.
maar kinderen zijn niet op die leeftijd met liefde/relaties bezig..

daarbij "ontdekken" ze dat zelf pas rond hun tiener jaren.
pi_100014429
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:48 schreef FlyingDutchman_1987 het volgende:

Ga maar vast klaarzitten voor de tegenreacties van ervaringsdeskundigen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:49:08 #296
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100014434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:48 schreef FlyingDutchman_1987 het volgende:

Ah, op die manier.

Volgens mij ontdekt niet iedereen dat op hetzelfde moment, maar seksualiteit komt natuurlijk het eerst kijken rond de vroege tienerjaren.
pi_100014468
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ga maar vast klaarzitten voor de tegenreacties van ervaringsdeskundigen.
ga door, wat wil je zeggen?? ...
Rustig aan.
pi_100014480
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jammer dat nanking hier niet op reageert, maar:
Hetero's dan? Alle romantische komedies gaan over hetero stelletjes en een homo relatie zie je haast nooit in films / boeken/ weet ik wat.. het wordt zelfs als liberaal gezien als het wel zo is! (nouja het gaat dus wel de goede kant op, maar we zijn er nog niet...)
Huh wat waar niet op reageert? Ik was even weg :'). Ik heb al lang het nut en doel verteld van dat soort dagen. Hoe ik het zie dan he.
ijs_beer fan!
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:51:44 #299
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_100014546
3
pi_100014556
nou, zoveel zal er niet meer komen want na nog 1 post zit dit toppa vol :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')