Mijn ervaring van van de week maakt dat misschien wat duidelijker: Ik ben ondertussen al zo'n 2 jaar echt regelmatig aan het hardlopen. Heb van de zomer een keer een 10km in een uur gedaan en dat loopt allemaal best lekker. Wat spierpijntjes af en toe, maar niets heel ernstigs.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 08:14 schreef slacker_nl het volgende:
@DrDurden
Het schema, indien onveranderd, gaat uit van 3x per week lopen, met rustdagen. Houd je daaraan! Je conditie gaat sneller vooruit dan je spieren en pezen. Mijn tip, begin rustig, twee trainingen per week in de eerste drie weken en daarna richting de drie trainingen per week gaan. Ga niet meer trainen dan het schema aangeeft.
Bedankt voor de informatiequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 08:14 schreef slacker_nl het volgende:
@DrDurden
Het schema, indien onveranderd, gaat uit van 3x per week lopen, met rustdagen. Houd je daaraan! Je conditie gaat sneller vooruit dan je spieren en pezen. Mijn tip, begin rustig, twee trainingen per week in de eerste drie weken en daarna richting de drie trainingen per week gaan. Ga niet meer trainen dan het schema aangeeft.
wat voor weer heb je dan? in de regen lopen lijkt klote maar als het niet te hard regent is het best wel lekker hoor moet ik je vertellenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:46 schreef Joooo-pi het volgende:
ik heb me ook niet aan de tijdsplanning gehouden, tot nu toe. Van 0 naar 2x in de week sporten vond ik al een behoorlijke stap
Nu was ik eigenlijk van plan om vandaag een extra loop te doen, zodat ik deze week 3 keer zou lopen, maar het weer is niet zo geschikt... Misschien volgende week 3x
Lekker voor je dat je op schema gaat!quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:44 schreef slacker_nl het volgende:
Gister heerlijk gelopen in het Olympisch stadion, m'n rentempo voor DtD uitgeprobeerd en dat ging heerlijk. 2:24 min/400 meter. Dan zit je op de 5:58 min/km en kom je binnen op 1:36:00. Precies wat ik wil, sneller dan 1:40:00
Leuke link om dat spul uit te rekenen: http://pacecalc.nemonisimors.com/index.php
Als jij in de spiegel kijkt, zie jij dan Chuck Norris?quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:30 schreef Generalissimo het volgende:
Ik heb een wilde levensstijl. Feest veel, rook bijna een pakje per dag, ben een stevige drinker en gebruik best vaak drugs. Toch liep ik vandaag zonder enige traning uit het niets 10 km hard in een uur. En kwam niet buiten adem thuis en ben er nu ook niet moe van. Is dit normaal of heb ik van mijzelf dan een goede conditie?
uitlopen zou mij ook wel lukken, alleen hoe lang ik erover zou doen is dan de vraagquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als jij in de spiegel kijkt, zie jij dan Chuck Norris?
Ik was al helemaal trots op mezelf dat ik binnen 3 weken de 5 km haalde.
Maar goed het kan idd dat jij een heel goede conditie hebt van jezelf. Ik ken zelfs iemand die met minimale training besloot de marathon te gaan lopen en m uitliep
Je bent waarschijnlijk nog jong en hebt 'vroeger' veel gesport. Als je zo doorgaat heb je straks geen enkele conditie meer over.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:30 schreef Generalissimo het volgende:
Ik heb een wilde levensstijl. Feest veel, rook bijna een pakje per dag, ben een stevige drinker en gebruik best vaak drugs. Toch liep ik vandaag zonder enige traning uit het niets 10 km hard in een uur. En kwam niet buiten adem thuis en ben er nu ook niet moe van. Is dit normaal of heb ik van mijzelf dan een goede conditie?
Het hardlopen helpt mij juist om de drankjes voor en tijdens het avondeten te laten staan zodat ik 's avonds nog kan lopen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:57 schreef Ranja_Ranja het volgende:
de laatste weken drink ik veel te veel alcohol en heb ook weer een aantal feestjes de komende weken.. ik merk wel dat het funest is voor het hardlopen
Eet je toevallig voor het rennen?quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:54 schreef electronique het volgende:
ik heb een vraag. ik doe nu de eerste start2run, wat overigens prima gaat, maar ik heb steeds gruwelijke steken in mn buik, een beetje onder mn ribben. iemand een idee hoe ik dit voorkom?
Te hoog tempo? Probeer je tempo te verlagen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:54 schreef electronique het volgende:
ik heb een vraag. ik doe nu de eerste start2run, wat overigens prima gaat, maar ik heb steeds gruwelijke steken in mn buik, een beetje onder mn ribben. iemand een idee hoe ik dit voorkom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |