abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 21:50:40 #1
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99937762
Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 160

De dreumesjes:

17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 25 juli 2011 @ 21:51:31 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99937802
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:46 schreef Ca.ra het volgende:
Moeilijk he, als je zou weten dat het nog 2 nachten zou duren dan houd je wel even vol voor t goede doel, maar Thomas is er eentje van de lange adem dus voor het zelfde geld duurt het nog weken. Hij heeft ook eens 3 weken 's avonds bijna niks gegeten thuis, pure koppigheid. Dan at hij op het kinderdagverblijf wel 4 boterhammen bij de lunch. En hoe harder wij ertegenin gingen, hoe moeilijker hij ging doen.

Het stomme is, er zijn zoveel argumenten voor en tegen. Aan de ene kant wil ik er eigenlijk vanaf, ook omdat hij eind volgende maand 10 dagen bij mijn ouders gaat logeren en ik a) mijn ouders niet met een brulboei wil opzadelen, en b) ik weet dat mijn moeder (assistente van de kaakchirurg) het vast niet eens is met melk na het tandenpoetsen. En nu we eenmaal begonnen zijn met nee zeggen wil ik ook eigenlijk liever niet toegeven, hoe kan Thomas anders leren dat we staan achter wat we zeggen?
Maar aan de andere kant gaat de gezondheid van mijn man natuurlijk voor. En ik wil ook niet rigide aan iets vast blijven houden dat niet blijkt te werken.

If you want different results, do things differently. Maarja, in hoeverre gaat dat op voor een koppige bijna-peuter?
Nou maar daarom dus: de gevolgen zijn erger dan de kwaal zelf op dit moment. Jij hebt een onderbroeken nacht, je man gaat disfunctioneren (en erger misschien) en Thomas is ook een halve nacht op.
Aangezien hij nu ook verder goed eet, zit hij voor hetzelfde geld in een groeispurt en heeft hij de melk wel nodig
En verder wat Bar zegt, meestal verdwijnt het vanzelf. Ik heb nooit de bv verdund en 's nachts gematigd met geven en toch kwam er een moment dat Harry doorsliep ;)

En als je moeder de strijd wil aangaan om 's nachts geen melk te geven dan is dat haar keuze en zal ze ook voor de consequenties moeten opdraaien...

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 25-07-2011 22:01:23 (:D) ]
  maandag 25 juli 2011 @ 21:55:58 #3
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99938039
Waarin er lief wordt meegedacht over Thomas en zijn nachtelijke melkverslaving. (waardeer ik heel erg, dank allemaal!)

Bar, ik heb hem toevallig gisteren zonder water in bed gelegd, en vandaag ging dat ook weer goed. Wat dat betreft is deel 1 van project mindermelk wel geslaagd. Het grote probleem is het wakker worden 's nachts.
Maargoed, misschien wil ik ook wel allemaal te snel. Ik kijk even aan hoe het gaat vannacht, maar ik neem toch maar vast een thermosflesje warm water mee voor een eventueel flesje melk. Maar in mijn achterhoofd hoop ik dat hij niet wakker wordt als ik hem niet ga verschonen, en ook niet omdat hij nat is aangezien hij toch minder heeft gedronken nu. En dat hij dan gewoon op wonderbaarlijke wijze door zal slapen vannacht. Dakantochbest? :P
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_99938098
Volgens mij wil cara er zelf ook vanaf asy....niet alleen haar moeder....haar moeder weet er zelfs nog niks van zoals ik het lees.
Het klinkt echt alsof thomas wil testen wie de langste adem heeft.
En aangezien ze nu hebben gezegd dat er geen melk meer is in de nacht zou het voor hem wel verwarrend zijn als het er toch wel blijkt te zijn. Wat is je woord dan waard?
Cara, kun je zelf niet een keer heel boos worden ipv je man?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99938128
Wat lastig, Cara! Ik denk zelf dat er meerdere wegen naar Rome leiden, maar dat het vooral belangrijk is om een eenmaal ingeslagen weg te blijven volgen . Wat je zelf ook zegt: hij moet wel weten dat jullie vasthouden aan bepaalde regels.

Hoewel, nu ik dit typ, vind ik dat mss ook wel iets iets te rechtlijnig. Het is juist goed om kritisch naar je strategie te kijken en deze eventueel bij te stellen.

Oftewel: je hebt geen hol aan deze post, sorry! Het is ook zo lastig om van een afstand advies te geven. Iets wat bij Lente werkt, werkt bij Thomas mss juist averechts. We hebben geen robotjes gelukkig. Dan zouden we aan één gebruiksaanwijzing genoeg hebben. :P
pi_99938179
As, een onderbroekennacht? :D
pi_99938215
Wat een lastige situatie Ca.ra :*
Ik duim dat hij op wonderbaarlijke wijze vannacht door gaat slapen en dat hij vanaf nu geen melk meer wil 's avonds ;) Maar anders zou ik, als het echt nog steeds zo'n groot drama geeft, het op Asy's manier doen (ivm je man, klinkt wel eng). En dan kun je altijd nog minderen met melk in de fles.
Ik drink 's nachts trouwens heel vaak een slokje water en Niels heeft een tuitbeker water in bed.
Voor het doorlekprobleem heb ik eens een tip gelezen: een extra inlegger in de luier doen. Ik weet alleen niet hoe je aan die inleggers komt :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 25 juli 2011 @ 22:00:33 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99938242
Ow en wat verschonen betreft: groter maatje luier voor de nacht?
Of een inlegger?
Ik duim voor een wonderbaarlijke nacht voor je Ca.ra.

Karin, dat weet ik. Maar als Thomas dit nog 1 week volhoudt dan stort Ca.ra in en krijgt haar man wellicht weer last van epileptische aanvallen (en dat terwijl hij al jaren aanvalsvrij is dus dat is niet wenselijk).

Damn, hier hoor ik alweer geluid door de babyfoon...

PS ik ben normaal ook van volhouden hoor en consequent zijn maar het middel moet niet erger zijn dan de kwaal...
pi_99938282
Sh.t Asy -O- Hopelijk droomt hij gewoon.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 25 juli 2011 @ 22:02:49 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99938340
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:59 schreef Ssserpente het volgende:
As, een onderbroekennacht? :D
Heuj! Ik heb ook een onderbroken nacht gehad afgelopen nacht!
En waarschijnlijk vannacht weer zo te horen -O-

Adios amiga's! :*
pi_99938398
Hier hielden de luierbroekjes van lidl meike vaak droog snachts toen xe nog niet zindelijk was...veel beter als pampers oid. Maar ze had ze alleen voor de nacht aan, overdag niet, want tis wel veel dikker en stugger

Ca.ra, wat ssserpente al zegt, het is makkelijk praten vanaf de zijlijn...ik kan wel denken: hij kon me wat, maar ik zit niet met een huilend kind en jij wel. Volg je gevoel...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 25 juli 2011 @ 22:04:44 #12
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99938427
Hij heeft ook echt dorst snachts? hier kunnen we Roy ook nog al eens tevreden houden met de tuut op een andere manier opnieuw aan te bieden, mits thomas tuut natuurlijk ;)
Ik zou gewoon kijken en voor een gulle middenweg gaan.
Lastig dat wel, en heel vervelend :*

Zo had ik net ook een heel domme oeps.
Roy had ik braaf op bed gelegd, en terwijl ik verhaaltje aan het voorlezen was, kwam ik tot de conclusie dat ik geen tuut voor roy had, althans hij lag niet in zijn bed.
Ik nadat het verhaaltje uit was, overal zoeken op zijn kamer maar nergens een tuut te vinden.
Ik toch maar Roy een kus gegeven een aai over zijn bol en weltrusten gezegd en braaf weggegaan.
Roy was aan het huilen, terwijl ik naar de tuut zocht, ik vond hem, maar in de tussentijd had ik niet in de gaten dat Roy stil geworden was, en open zijn deur ipv luisteren, en geef hem de tuut, en dat terwijl Roy dus al bijna sliep, en het accepteerde geen tuut.
Ja ik kon nu wel op mijn vingers af gaan tellen dat het drama compleet was, en jahoor huilen...
en dat een dik kwartier lang :@
Volgende keer eerst maar eens goed luisteren voordat ik domweg de kamer weer terug inloop
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:05:55 #13
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99938481
Cara hier helaas geen goede tips :') Die kan ik zelf helaas vaak maar al te goed gebruiken... Maar doorzetten is hier vaak wel de beste oplossing. Als ik namelijk wat anders probeer (in dit geval dus wel melk geven) en het werkt niet dan duurt het de keer daarop nog langer voordat er rust in de tent is. Maar zoals hierboven al geschreven zijnall kindjes anders dus kan ik niet zeggen of het bij jullie net zo werkt :*

En ik mis mijn kleine en grote dame zo. Heb na het behalen van mijn rijbewijs bijna 10 jaar geen auto gereden en ben nu weer begonnen met wat lessen. Nu les ik meteen na werktijd anderhalf uur en ben dan pas rond 20 uur thuis en toen lagen de dames al in bed ;( Gelukkig morgen een dagje lekker thuis O+
pi_99938620
Krijgt ie opvolgmelk, Cara? Is gewone melk niet minder slecht voor zn tanden? Hiernaast kun je dit evt wel koud geven. Mss pikt ie het wel als je 's nachts een flesje koude melk in de hoek van zn bedje zet? En dan maar heel hard hopen dat ie niet doorlekt...
  maandag 25 juli 2011 @ 22:09:14 #15
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99938644
Nou cara wil er wel vanaf maar cara wil ook graag weer eens een nachtje doorslapen zelf. (en dan tel ik even eruit om een flesje melk in de jongen te prikken niet als echte onderbreking, dan slaap ik zo weer in)

En verder wat Serpente zegt. Ikweethetookallemaalniet.

Ik kan overduidelijk niet zo goed boos worden als mijn man, heb het wel geprobeerd maar helaas.

Maar dank voor het meedenken, ik voel me in ieder geval minder slechte moeder over het feit dat ik hem nog melk geef 's nachts. Ik ben daar eigenlijk (natuurlijk mede ook door mijn eigen opvoeding en de focus van mijn moeder op gebitten) wel op tegen, dus het voelt altijd heel dubbel als ik een flesje voor hem maak.
Hier een klankbord hebben is zó fijn! Dat je het allemaal nog niet zo slecht doet als je zelf soms denkt/voelt.

Karin, ik zou voordat ik Thomas had het helemaal met je eens zijn qua rechtlijnigheid, maar helaas heb ik al mogen leren dat dat bij Thomas niet altijd het gewenste resultaat oplevert.

Bar! Oeps! Haha nouja dan heb je je lesje meteen geleerd. Jij vergeet nooit meer om eerst te luisteren!
(Thomas heeft nooit echt een speen gebruikt, hij sabbelt op een labeltje van een doekje. Of sabbelde, het doekje wordt momenteel ook aan de kant gesmeten)
  maandag 25 juli 2011 @ 22:12:11 #16
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99938792
Cara soms moet je ook gewoon voor jezelf kiezen hoor. Of meegaan tot je zelf weer genoeg energie hebt om iets te veranderen :*

En wij hebben ook melk gegeven hoor. Als dat toen gewerkt had, had ik dat best even prima gevonden. Maar mevrouw smijt alles dat op melk lijkt (gewone melk. yoghurtdrank,chocomelk) weg want dat is "nie lekkah!" :')
  maandag 25 juli 2011 @ 22:12:36 #17
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99938814
Gewone melk betekent 's nachts in mijn onderbroek (jeuj, toch nog een onderbroekennacht!) 2 lange trappen af naar de keuken. Opvolgmelk is een thermoskannetje water, een bakje poeder en een klaarstaand flesje op een tafeltje buiten Thomas' kamer. Hmm.... :P
Maar als gewone melk beter is voor de tanden kan ik misschien wel van die kleine pakjes houdbare melk halen en boven neerzetten.

Asy, nou vergat ik jou nog. Ik duim voor een betere nacht voor jou en Harry.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:17:03 #18
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99939032
Chan,nijna&innepin nog even en dan zijn ze jarig.... gewoon 2!!!
Mijn kleine grote word 2 en ik (wij) mogen/kunnen dat gewoon vieren :D
  maandag 25 juli 2011 @ 22:17:30 #19
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99939046
asy s6 met harry :*
  maandag 25 juli 2011 @ 22:30:25 #20
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99939681
Ja Bar, voor jullie is het al bijna zover hè?
Het grijpt me dan toch wel aan als je zegt wij mogen/kunnen het vieren. :* voor jou, gewoon omdat je zo'n lekker positief mens blijft. Het genieten van Roy spreekt altijd in je posts en filmpjes, dat vind ik altijd zo fijn om te zien.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:34:03 #21
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99939881
Ik lees mee hoor! Maar het is gewoon wat druk en ben met van alles en nogwattes bezig en flip ook ;) Het gaat goed met hem en hij eet lekker en leert elke dag woorden bij. Zijn eerste echte zinnetje ging gepaard met knuistjes voor de oogjes 'Waar ben jij?' In perfect Nederlands! Heel mooi O+

Voor degenen die het nodig hebben een hele dikke knuf en voor de dames die het niet nodig hebben ook :*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_99939929
Ca.ra, is het misschien een idee om toch weer het flesje melk voor het slapengaan in te voeren?
Misschien is dat genoeg om de nacht mee door te komen. Wij geven Hannah in ieder geval nog wel een flesje als ze haar pyjama aanheeft voor het tandenpoetsen. Als ze veel gegeten heeft dan drinkt ze hem niet leeg, als ze weinig gegeten heeft dan gaat ie helemaal op. De laatste tijd gaat het avondeten steeds beter en drinkt ze dus minder melk. Ik hoop dat ze zo vanzelf de fles afbouwt.
Overigens is ze nog wel geregeld rond een uur of 5 wakker en dan wil ze wel een soepstengel en wat water. Daarna altijd wel weer lekker slapen voor 2 uurtjes ofzo.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:37:11 #23
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99940064
Slapen is hier ook issue, ik ga er zelfs eerder om naar bed want meneer is om 5 - 5.30 max klaarwakker en no way dat ik die dan nog in bed kan bonjouren. Tips en vooral oplossingen welkom!

Truste!
zzzz....
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 25 juli 2011 @ 22:38:53 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99940159
ai dat is lekker optijd Rocka, als ik tips had zou je ze zo krijgen van me, maar helaas ik loop daar ook nog naar te zoeken :*
truste
  maandag 25 juli 2011 @ 22:47:33 #25
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99940597
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Slapen is hier ook issue, ik ga er zelfs eerder om naar bed want meneer is om 5 - 5.30 max klaarwakker en no way dat ik die dan nog in bed kan bonjouren. Tips en vooral oplossingen welkom!

Truste!
zzzz....
Flesje melk al geprobeerd? :+
Dat was hier de standaardprocedure in het weekend voor het hele gedonder begon. Thomas is altijd consequent om 7 uur wakker, een flesje melk kon dat ergens tussen een half tot twee uur rekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')