abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 02:41:51 #1
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_99908200
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!'ers
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!kers

De complete samenvatting van 9 jaar voorbereiding

Filmpje gemaakt door dader

Noot van de mods:
Dit is een mooie discussie, dat willen we graag zo houden en daarom graag geen extreme uitlatingen. Dit is uitdrukkelijk ook geen discussie over Geert Wilders of de PVV, ook al heeft de schutter aangegeven daarmee te sympathiseren. Dan blijft het leuk voor iedereen ^O^
Over BNW ja of nee:

Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaan
En er is ook al vaker gezegd dat degenen die willen speculeren en/of motieven van de dader willen bespreken een tweede topic hier in NWS kunnen aanmaken

Voor [Noorwegen] Aanslagen: de analyse

[Noorwegen] Aanslagen: de analyse

Na de explosie

Voor de explosie

quote:
Dodental aanslagen Noorwegen naar 91

OSLO - Een schutter heeft vrijdag op het eilandje Utoya, in een meer ten noordwesten van de Noorse hoofdstad Oslo, zeker 84 mensen doodgeschoten. Bij een bomaansag in Oslo vielen nog eens zeven doden.

De slachtoffers op Utoya zijn overwegend tieners en jongeren in de leeftijd van 14 tot 25 jaar. De Noorse politie verhoogde zaterdag het dodental van 10 naar 84.

Een zegsman van de politie zei dat rekening wordt gehouden met het oplopen van het dodental. In het water rond Utoya zoekt de politie naar nog meer mogelijke slachtoffers.

De aanval op het jeugdkamp van de sociaaldemocratische partij op Utoya heeft ''een catastrofale omvang'', aldus politiechef Oystein Maeland. Hij vreesde dat het dodental nog iets hoger kan uitvallen om er ook ernstig gewonde slachtoffers zijn.

De Noorse koning Harald V heeft zaterdag de aanslagen ''een niet te vatten tragedie'' genoemd en zei dat het belangrijk is dat de mensen bij elkaar blijven en elkaar steunen.

Grote bom

De dader kwam aan het eind van de middag en anderhalf tot 2 uur nadat er in het centrum van Oslo een grote bom was ontploft, naar het jeugdkamp verkleed als politieagent. Hij zei de veiligheid te komen controleren en schoot vervolgens op de aanwezigen.

Er waren naar schatting 560 jongeren aanwezig op het kleine eilandje. De schutter is aangehouden. Het zou gaan om een 32-jarige Noor uit de hoofdstad Oslo met rechts-extremistische ideeën.

Autobom

Bij de aanslag met een autobom in de hoofdstad verloren zeven mensen het leven. Aangenomen wordt dat de schutter op Utoya ook verantwoordelijk is voor de aanslag in Oslo. Daar werd het kantoor van de sociaaldemocratische premier Jens Stoltenberg zwaar beschadigd, net als de ministeries van Financiën en van Olie. Het vreedzame Noorwegen werd diep geschokt door de aanslagen.

De premier dook enige tijd onder en militairen zetten straten af in Oslo uit vrees voor meer ontploffingen.

Internationale organisaties

Tal van commentatoren wijdden aanvankelijk uit over welke islamitische groepen hier verantwoordelijk voor konden zijn, maar Stoltenberg liet relatief snel weten dat hij niet dacht dat ''de aanslagen verband hielden met internationale terroristische organisaties, maar dat ze eerder het werk van een gek leken te zijn''.

Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld
Dossier: Bloedbad Oslo

Zie ook voor laatste nieuws en updates
Zeker tachtig doden op Noors eiland

Deze meneer deed het allemaal:

pi_99908231
Rustig hier.
pi_99908237
Not anymore.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_99908268
De kermis in Tilburg heeft zondagmiddag een half uur stilgestaan bij het drama in Noorwegen. Tussen 13 en 13.30 uur stond de muziek zacht of uit, en was de hele boel "wat minder uitbundig”, aldus een woordvoerder van de gemeente.

Het idee kwam van een aantal inwoners van de stad en de gemeente werkte er graag aan mee. Ook kermisexploitanten voelden er wel voor. "Al was een eerder idee voor twee minuten stilte niet uitvoerbaar. Een kermis van deze enorme opvang zet je niet even twee minuten stil.”
pi_99908303
Dat is pas medeleven.
pi_99908312
Waarom heeft hij geen moslims gedood jongens, ik snap het niet.
pi_99908314
Een mooi gebaar ja
pi_99908319
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:49 schreef Specularium het volgende:
Dat is pas overdreven.
  maandag 25 juli 2011 @ 02:52:07 #9
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99908333
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Waarom heeft hij geen moslims gedood jongens
Lees je in aub. Je impliceert hiermee overigens iets heel ziek :r
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99908337
Ik vraag me af hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om zoveel mensen dodelijk te raken.
pi_99908340
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:52 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Lees je in aub. Je impliceert hiermee wel iets heel ziek :r
Niet mijn bedoeling ;).
pi_99908342
quote:
Bang voor medeleven en nog meer steun aan de partijen van de 'marxistische multiculturele' samenleving
  maandag 25 juli 2011 @ 02:54:17 #13
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99908357
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb precies gelezen wat je schreef. Het ontgaat mij waarom iemand niet van het stadium "roepen" kan overgaan tot "strijden". Net alsof zoiets in Nederland niet kan gebeuren...
Maar in Nederland is er geen strijd tussen Palestina en Israel. Op die post van jou reageerde ik.

Waar haal je vandaan dat ik denk dat zo'n tragedie als in Noorwegen niet hier in Nederland zou kunnen gebeuren. Ik ben juist bang voor dat zogenaamde manifest want het krijgt volgelingen. Ik ken inmiddels dat soort enge lieden. Dat manifest heeft helemaal geen jaren geduurd om te schrijven. Volgens de vader had hij negen jaar geleden helemaal geen interesse in de politiek. Maar het is gewoon allemaal net als wat Sjun deed en nog steeds dagelijks doet trouwens, info zoeken, ellenlange teksten die voornamelijk quotes en ISBN nummertjes waren/zijn. Ik herken het.Dagelijks verbeten zoeken naar de mening die het jouwe staaft en daar a-4tjes aan wijden.

Je hoeft het mij niet uit te leggen. Maar daar heeft de kwestie tussen Palestina en Israel hier niets mee van doen, die situatie wordt zo nu en dan misbruikt. Net zoals holocaustontkenners doen. En ja, ik deel je mening, zo'n tragedie kan net zo makkelijk in Nederland gebeuren. Er is maar 1 gek voor nodig en filter die gek die tot daden overgaat er maar eens uit tussen zoveel internetdebielen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 25 juli 2011 @ 02:54:40 #14
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99908363
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:52 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Niet mijn bedoeling ;).
Gelukkig maar.

In een notendop: In zijn visie is het de schuld van links. Dus daarom.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  maandag 25 juli 2011 @ 02:54:51 #15
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_99908367
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me af hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om zoveel mensen dodelijk te raken.
hollowpoint bullets gevuld met nicotine. En een goede training.
pi_99908368
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:52 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Bang voor medeleven en nog meer steun aan de partijen van de 'marxistische multiculturele' samenleving
Zelfs dan vind ik het niet logisch klinken eerlijk gezegd.
pi_99908394
quote:
Als de aanslag echt als publiciteitsstunt diende voor de distributie van het boek dan begrijp ik wel waarom hij geen moskee heeft opgeblazen. Vergeet ook niet dat hij linkse partijen de schuld geeft van islamisering. Plus hij had zich waarschijnlijk geen gemakkelijker doelwit kunnen bedenken, ruim 600 weerloze kinderen opgesloten op een eiland.
pi_99908398
Dit is wel een held:

Norway shooting: German tourist hailed a hero after saving 30 lives

A German tourist has been hailed a hero after sailing straight into the line of gunfire to save up to 30 lives during Norway's brutal massacre.

Marcel Gleffe was the first to race to the idyllic island of Utoeya, where more than 500 young people were attending a summer camp organised by AUF, the youth wing of the ruling Labour Party, as gunman Anders Behring Breivik opened fire.

Mr Gleffe, who was staying on a holiday campsite on the mainland, raced to his boat and took to the water immediately after hearing the shots and seeing plumes of smoke on the horizon.

As the names of some of the young victims began to emerge, he told how he had bravely rescued scores of teenagers who fled for their lives as Breivik's bullets rained down.

"I just did it on instinct," he said. "You don't get scared in a situation like that, you just do what it takes. I know the difference between fireworks and gunfire. I knew what it was about, and that it wasn't just nonsense.

"Cooperation with the police and rescue crews afterwards was very good, but it all came too late. The first time I was out I was all alone."

http://www.telegraph.co.u(...)saving-30-lives.html
  maandag 25 juli 2011 @ 02:57:04 #19
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_99908399
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Hij wil het cultureelmarxisme bestrijden dat voor de moslimimmigratie verantwoordelijk is. Moslims doden heeft geen enkele zin in die visie, de toekomstige politieke elite van die cultuurmarxistische stroming doden wel (in zijn ogen).
Wie dit leest is alfabeet.
pi_99908420
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:54 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Zelfs dan vind ik het niet logisch klinken eerlijk gezegd.
Het doel was ook gewoon aandacht op zijn manifest te vestigen en hopen dat andere mensen mee gaan doen om de 'marxistische multiculturele' samenleving te vernietigen.
  maandag 25 juli 2011 @ 02:58:29 #21
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_99908426
Elke schipper die daar meegeholpen heeft is wat mij betreft een held, ze hebben allemaal hun eigen leven geriskeerd voor die kinderen. Wisten zij veel wat er aan de hand was.
pi_99908440
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:58 schreef SplashO het volgende:
Elke schipper die daar meegeholpen heeft is wat mij betreft een held, ze hebben allemaal hun eigen leven geriskeerd voor die kinderen. Wisten zij veel wat er aan de hand was.
Waren er nog andere schippers?
pi_99908447
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Die zaten er vast wel tussen.
  maandag 25 juli 2011 @ 02:59:44 #24
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_99908449
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

een hele hoop zelfs
pi_99908451
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Volgens mij waren er inderdaad meer boten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')