Heet water gebruiken uiteraard. Alleen kan je je afvragen wat milieuvriendelijker is. Een nieuw petflesje of het afwassen ervan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:30 schreef Riann het volgende:
ik doe mijn flesjes regelmatig uitwassen door er een paar druppels afwasmiddel in te doen en goed schudden en dan er zachtjes uit laten lopen en dan met de handen de rand en de dop zuiver maken. En dan weer goed uitspoelen met water.
Of je neemt een minithermosfles....kun je ook goed reinigen maar ziet er natuurlijk niet zo stoer uit dan als je met een spaflesje rondlooptquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heet water gebruiken uiteraard. Alleen kan je je afvragen wat milieuvriendelijker is. Een nieuw petflesje of het afwassen ervan.
Uiteraard heet water. Maar ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk nooit langer dan een jaar met een flesje doe. Ik heb altijd een aantal flesjes in de koelkast staan. Maar als ik ergens weer een flesje koop dan gooi ik er ook weer eentje voor weg.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heet water gebruiken uiteraard. Alleen kan je je afvragen wat milieuvriendelijker is. Een nieuw petflesje of het afwassen ervan.
EEN JAAR>!?!@?!?!?!!?!?!?! JGRGAIEROGNEKLquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:14 schreef Riann het volgende:
[..]
Maar ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk nooit langer dan een jaar met een flesje doe.
waarom zou dat niet werken? kannen werkt toch ook prima?quote:
Zowel Hema als Action hebben drinkflesjes van aluminium. (o,5l of o,75l Ze drinken lekker(zit een goeie opening in.) Zien er prima uit, en zijn heel makkelijk af te wassen met zo,n babyflesjesborstelragebolachtig ding. Geen gedeukte gore flesjes meer die gaan stinken of een glibberige binnenkant krijgen. Mileuvriendelijk, en 500 keer zo goedkoop dan elke keer een nieuw flesje te pakken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Of je neemt een minithermosfles....kun je ook goed reinigen maar ziet er natuurlijk niet zo stoer uit dan als je met een spaflesje rondloopt.....of je nou op dat moment sport of gewoon op kantoor achter een computer zit en net zo goed een glas kunt gebruiken.
flesjes vervormen zodat je ze niet meer neer kunt zetten of de dop er iet meer op kunt draaienquote:
Omdat plastic. Ik gok dat de petflessen van Spa niet vaatwasserbestendig zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:30 schreef simmu het volgende:
[..]
waarom zou dat niet werken? kannen werkt toch ook prima?
/naief en zonder vaatwasser in het bezit
Het gaat om het afwassen simpele zielquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:50 schreef Brentmeister het volgende:
Ik koop ook elke dag nieuwe glazen en servies. Geen risico's hier!
Wat zij zegt. Waarom keek ik hier?quote:
Mits je hem goed reinigt bv met chloor dus is het hygienisch wel verantwoord. Maar zoals jij het doet lijkt me fijner.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:46 schreef heiden6 het volgende:
Ik koop altijd van die halfliterflesjes water en die vul ik dan nog een paar keer met kraanwater en leg ze in de koelkast. Sowieso altijd goed omspoelen, en ik let er ook op dat ik bijvoorbeeld niet tijdens het eten een slok neem zonder mijn mond schoon te vegen.
Maar een jaar? Gadverdamme. Hoe gierig kun je zijn, en dan nog met een 1,5 literfles, die je kunt terugbrengen.
Serieus? En als je het nou langer bewaard?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:27 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het minerale gedeelte. Ik heb het over het water als geheel.
Ze zitten gewoon in drinkwater. Niet miljoenen tegelijkertijd, maar ze zitten er wel degelijk in.
Ook uit je kraan komen ze beperkt, omdat de aanleg en aanboring tussen hoofddistributieleiding (in de straat) en de aansluitleiding (van deze hoofdleiding je huis in) dusdanig is, dat het leeuwendeel van deze beestjes in de hoofdleiding blijft zitten. En we willen ze er ook hebben zitten, omdat zij organische deeltjes op eten.
Water is een levend product en moet ook als zodanig behandelt worden. Daarom ook dat je getapt water niet te lang moet bewaren. Max 24u ongekoeld, en in de ijskast 48u.
Dan kun je in het ergste geval voedselvergiftiging oplopen of als je heel zwak bent een bacterie waaraan je doodgaat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Serieus? En als je het nou langer bewaard?
En flesjes spa dan? Dat staat in de winkel weet ik veel hoelang.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dan kun je in het ergste geval voedselvergiftiging oplopen of als je heel zwak bent een bacterie waaraan je doodgaat.
Dat is steriel gok ik en getest. Hoe ze dat doen weet ik niet, maar dat is vast te vinden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
En flesjes spa dan? Dat staat in de winkel weet ik veel hoelang.
Ik heb altijd een flesje met water bij mijn nachtkastje staan... dat ververs ik eigenlijk nooit dagelijks.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dat is steriel gok ik en getest. Hoe ze dat doen weet ik niet, maar dat is vast te vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |