da's wel heel viesquote:
Dit dus. Meestal ben ik zo'n fles na een week al kwijt, dus dat gebeurt al automatisch bij mijquote:Op zondag 24 juli 2011 20:24 schreef Angel-Joy het volgende:
Uh, 1 jaar met dezelfde fles?wat vind je van elke week een ander fles?!
Wat valt er na te spoelen, water?quote:Op zondag 24 juli 2011 20:26 schreef Palomar het volgende:
Was je die dan wel regelmatig af? Zo niet, ruik anders eens aan de binnenkant van de dop
omdat van jouw lippen/mond een hoop bacterien afkomen die niet alleen zich nestelen om de flesopening, maar ook een weg vinden naar het water. En van die bacterien kan je goed ziek worden, diarree krijgen enz. Daarom wordt aangeraden max 1 tot 2 weken met een flesje te doen bij dagelijks omspoelen, en water niet langer dan 48 uur na tappen nog te drinkenquote:Op zondag 24 juli 2011 20:29 schreef Citrion het volgende:
[..]
Wat valt er na te spoelen, water?
En elke week een ander fles, smetvrees soms?Net als de mensen die elk uur weer ander kleding aandoen en elke dag een volle wasmachien hebben... best overdreven...
Ik denk dat SPA doelt op de waterpissebedden, die standaard in water zittenquote:Op zondag 24 juli 2011 20:41 schreef padlarf het volgende:
1 jaar met een fles doen lijkt me overdreven lang, tenzij je die fles in de koelkast zet en in een glas het water uitschenkt.
Die leeches llijkt mij een fabeltje (En waarom weet je niet wat dat zijn?Nooit gehoord van Google? Lamme zak.)
Wait, wut.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik denk dat SPA doelt op de waterpissebedden, die standaard in water zitten
Als je geen filtertje hebt in je kraan, dan komen ze gewoon in je glas enzo. Je ziet ze alleen nagenoeg niet, maar ze zijn er wel.
Zo is het 'kalk' wat je in het filter van je kraan vind wanneer je dat er af draait, geen kalk, maar uitgedroogde waterpissebedden. Het is zelfs heel gezond om dat in het water te hebben, en vervolgens in je darmen. Ze helpen bij de stofwisseling in je lichaam.
Van Simaviquote:
"leech" als zelfstandig naamwoord is een bloedzuiger. Dat zijn beestje die in beekjes en poeltjes leven en zich voeden door bloed te zuigen van passerende zoogdieren en dergelijke. Ze werden HEEEL lang geleden in de medische wereld veel gebruikt om bloed af te tappen ter behandeling van zekere aandoeningen. Tegenwoordig worden ze in experimentele opstellingen weer gebruikt.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:21 schreef Citrion het volgende:
Nou lees ik op de achterkant dat de spa-fles alleen gebruikt mag worden voor spa-water.
Op internet circuleren berichten over zogenoemde leeches (wat dat is mag God weten...) als men water bijvult...
quote:
Alle kranen hier in huis hebben zo'n filter idd, maar zonder dat zie je die beesten gewoon in je glas dus?quote:Op zondag 24 juli 2011 20:46 schreef BrandX het volgende:
[..]Geen geintje.
Sterker gesteld nog: deze beestjes zijn essentieel voor goed gezond drinkwater
I did NOT want to know thatquote:Op zondag 24 juli 2011 20:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
Als je geen filtertje hebt in je kraan, dan komen ze gewoon in je glas enzo. Je ziet ze alleen nagenoeg niet, maar ze zijn er wel.
Zo is het 'kalk' wat je in het filter van je kraan vind wanneer je dat er af draait, geen kalk, maar uitgedroogde waterpissebedden. Het is zelfs heel gezond om dat in het water te hebben, en vervolgens in je darmen. Ze helpen bij de stofwisseling in je lichaam.
deze beestjes moeten er zelfs in blijven, omdat zij algen en bacterien opetenquote:Op zondag 24 juli 2011 20:48 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Alle kranen hier in huis hebben zo'n filter idd, maar zonder dat zie je die beesten gewoon in je glas dus?![]()
Hoe zit het dan met het reinigingsproces @ Waternet, alle moleculaire deeltjes zijn eruit gefilterd behalve deze beestjes?
Wow, wist ik niet męn. Thanks for sharing yo' knowledge.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
deze beestjes moeten er zelfs in blijven, omdat zij algen en bacterien opeten
Het zuiveringsproces is simpeler dan je denkt. Water in Nederland wordt voornamelijk natuurlijk gefilterd, en waar niet anders kan via kunstmatige (zand)filters. Daar blijft het 'grotere' spul achter of wordt geneutraliseerd door de natuurlijke minerale reiniging. Deze beestjes overleven het blijkbaar en blijven in het water en zorgen zo voor hun aandeel in de natuurlijke zuivering.
Dit is gewoon niet waar he. Die kalk is calciumwaterstofcarbonaat.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:43 schreef BrandX het volgende:
Zo is het 'kalk' wat je in het filter van je kraan vind wanneer je dat er af draait, geen kalk, maar uitgedroogde waterpissebedden.
quote:Op zondag 24 juli 2011 20:56 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar he. Dier kalk is calciumwaterstofcarbonaat.
Korte uitleg van het zuiveringsproces van ons duinwater hier bij Dunea:quote:Op zondag 24 juli 2011 20:52 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wow, wist ik niet męn. Thanks for sharing yo' knowledge.
jah, in de volksmond kalk genoemdquote:Op zondag 24 juli 2011 20:56 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar he. Die kalk is calciumwaterstofcarbonaat.
Het zijn iig geen uitgedroogde beestjes.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:00 schreef BrandX het volgende:
[..]
jah, in de volksmond kalk genoemd
Om het simpel te houden noem ik het ook gewoon kalk.
Calcium blijft de basis van dit verhaal.
ehm, jawelquote:Op zondag 24 juli 2011 21:01 schreef padlarf het volgende:
[..]
Het zijn iig geen uitgedroogde beestjes.
Ehm, jawel is geen argument. En dit is iets anders dan wat je net zei.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:01 schreef BrandX het volgende:
[..]
ehm, jawel.
Die zitten er zeer zeker tussen.
quote:Op zondag 24 juli 2011 21:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ehm, jawel is geen argument. En dit is iets anders dan wat je net zei.
Way way WAAAAAAAYYYYYYYYYYYY too much information... o gut, de beelden komen er aan... o gut o gut o gut... ik durf geen water uit een fles meer te drinken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 24 juli 2011 20:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
Kom kom, stel je niet aanquote:Op zondag 24 juli 2011 21:17 schreef Citrion het volgende:
[..]
Way way WAAAAAAAYYYYYYYYYYYY too much information... o gut, de beelden komen er aan... o gut o gut o gut... ik durf geen water uit een fles meer te drinken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
Dit ging over water uit een kraan...quote:Op zondag 24 juli 2011 21:17 schreef Citrion het volgende:
[..]
Way way WAAAAAAAYYYYYYYYYYYY too much information... o gut, de beelden komen er aan... o gut o gut o gut... ik durf geen water uit een fles meer te drinken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
Klopt helemaalquote:Op zondag 24 juli 2011 21:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dit ging over water uit een kraan...
En die waterpissebedden (een soort micro-kreeftjes) zijn rijk aan mineralen die je lichaam nodig heeft.
Niet voor niets heeft Nederland het beste kraanwater dat er is.
Onzin. jij bent zeker de type die nooit sport?quote:Op zondag 24 juli 2011 21:23 schreef RobinOok het volgende:
Mensen die met flesjes water rondlopen zijn sowieso stom.
Of dat flesje nou een week oud is of een jaar.
quote:Op zondag 24 juli 2011 21:23 schreef RobinOok het volgende:
Mensen die met flesjes water rondlopen zijn sowieso stom.
Of dat flesje nou een week oud is of een jaar.
Dat ook inderdaad, schijnt dat de eisen voor kraanwater in Nederland strenger zijn dan voor gebotteld water, maar ik weet daar het fijne niet van. Helpt overigens niet om mensen weer aan het kraanwater te krijgen hč, dat verhaal over die beestjesquote:Op zondag 24 juli 2011 21:22 schreef BrandX het volgende:
[..]
en laat kraanwater kwalitatief nou vele malen beter zijn dan fleswater!
Dat zit ook in het fleswater hoor, aangezien fleswater gewoon kraanwater is, uitdezelfde "bron".quote:Op zondag 24 juli 2011 21:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad, schijnt dat de eisen voor kraanwater in Nederland strenger zijn dan voor gebotteld water, maar ik weet daar het fijne niet van. Helpt overigens niet om mensen weer aan het kraanwater te krijgen hč, dat verhaal over die beestjes.
quote:Op zondag 24 juli 2011 21:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad, schijnt dat de eisen voor kraanwater in Nederland strenger zijn dan voor gebotteld water, maar ik weet daar het fijne niet van. Helpt overigens niet om mensen weer aan het kraanwater te krijgen hč, dat verhaal over die beestjes.
fleswater wordt nagenoeg niet bewerkt vanuit de bron. Kraanwater (in Nederland) wordt nog enorm gezuiverd. De kwaliteitseisen van drinkwater (wat een meer correcte term is dan kraanwater, daar kraanwater ook bijv. grondwater kan zijn) zijn vele malen hoger dan die van bronwater.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zit ook in het fleswater hoor, aangezien fleswater gewoon kraanwater is, uitdezelfde "bron".
Alleen is fleswater dan nog wat erger omdat het stilstaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |