da's wel heel viesquote:
Dit dus. Meestal ben ik zo'n fles na een week al kwijt, dus dat gebeurt al automatisch bij mijquote:Op zondag 24 juli 2011 20:24 schreef Angel-Joy het volgende:
Uh, 1 jaar met dezelfde fles?wat vind je van elke week een ander fles?!
Wat valt er na te spoelen, water?quote:Op zondag 24 juli 2011 20:26 schreef Palomar het volgende:
Was je die dan wel regelmatig af? Zo niet, ruik anders eens aan de binnenkant van de dop
omdat van jouw lippen/mond een hoop bacterien afkomen die niet alleen zich nestelen om de flesopening, maar ook een weg vinden naar het water. En van die bacterien kan je goed ziek worden, diarree krijgen enz. Daarom wordt aangeraden max 1 tot 2 weken met een flesje te doen bij dagelijks omspoelen, en water niet langer dan 48 uur na tappen nog te drinkenquote:Op zondag 24 juli 2011 20:29 schreef Citrion het volgende:
[..]
Wat valt er na te spoelen, water?
En elke week een ander fles, smetvrees soms?Net als de mensen die elk uur weer ander kleding aandoen en elke dag een volle wasmachien hebben... best overdreven...
Ik denk dat SPA doelt op de waterpissebedden, die standaard in water zittenquote:Op zondag 24 juli 2011 20:41 schreef padlarf het volgende:
1 jaar met een fles doen lijkt me overdreven lang, tenzij je die fles in de koelkast zet en in een glas het water uitschenkt.
Die leeches llijkt mij een fabeltje (En waarom weet je niet wat dat zijn?Nooit gehoord van Google? Lamme zak.)
Wait, wut.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik denk dat SPA doelt op de waterpissebedden, die standaard in water zitten
Als je geen filtertje hebt in je kraan, dan komen ze gewoon in je glas enzo. Je ziet ze alleen nagenoeg niet, maar ze zijn er wel.
Zo is het 'kalk' wat je in het filter van je kraan vind wanneer je dat er af draait, geen kalk, maar uitgedroogde waterpissebedden. Het is zelfs heel gezond om dat in het water te hebben, en vervolgens in je darmen. Ze helpen bij de stofwisseling in je lichaam.
Van Simaviquote:
"leech" als zelfstandig naamwoord is een bloedzuiger. Dat zijn beestje die in beekjes en poeltjes leven en zich voeden door bloed te zuigen van passerende zoogdieren en dergelijke. Ze werden HEEEL lang geleden in de medische wereld veel gebruikt om bloed af te tappen ter behandeling van zekere aandoeningen. Tegenwoordig worden ze in experimentele opstellingen weer gebruikt.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:21 schreef Citrion het volgende:
Nou lees ik op de achterkant dat de spa-fles alleen gebruikt mag worden voor spa-water.
Op internet circuleren berichten over zogenoemde leeches (wat dat is mag God weten...) als men water bijvult...
quote:
Alle kranen hier in huis hebben zo'n filter idd, maar zonder dat zie je die beesten gewoon in je glas dus?quote:Op zondag 24 juli 2011 20:46 schreef BrandX het volgende:
[..]Geen geintje.
Sterker gesteld nog: deze beestjes zijn essentieel voor goed gezond drinkwater
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |