abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99934319
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij allemaal onzin om nog meer van het onzinproduct mineraalwater te verkopen.

Uiteraard wordt zo'n flesje vies, een glas wordt ook vies als je er 10 keer water uit drinkt. Dus was je het af en dan is het weer schoon. Zo doe ik al bijna een jaar met een 0.75 Spa reine. Ik vind op zich die plastic coca colaflessen fijner want steviger en mooier, maar die zijn wel wat klein. En dan zit je weer met die cola die je moet opdrinken.
De cola kun je altijd nog direct het riool in kieperen als je het niet wilt drinken. Misschien goed tegen de waterpissebedden waar ik nog nooit eerder van heb gehoord.

Zelf geef ik de voorkeur aan RAAK gazeuse. Leuke smaakjes, er gaat geen geld van naar de VS en de fles is ook schier oneindig na te vullen.

Overigens gebruik ik sinds jaar en dag een ouderwets bar-le-duc fles met kraanwater als kruik voor koude nachten. Niet steeds leeggooien en weer vullen, gewoon drie minuten in de magnetron en hij is lekker warm.
  maandag 25 juli 2011 @ 21:10:54 #52
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_99935728
Ik gebruik een glazen literfles op het werk. Plastic is wel heel snel ranzig.
En uiteraard schenk ik het water in een glas en spoel ik 'm elke dag om. Soms zelfs met afwasmiddel :+
pi_99936200
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:38 schreef peaeffgreen het volgende:

[..]

De cola kun je altijd nog direct het riool in kieperen als je het niet wilt drinken. Misschien goed tegen de waterpissebedden waar ik nog nooit eerder van heb gehoord.

Zelf geef ik de voorkeur aan RAAK gazeuse. Leuke smaakjes, er gaat geen geld van naar de VS en de fles is ook schier oneindig na te vullen.

Overigens gebruik ik sinds jaar en dag een ouderwets bar-le-duc fles met kraanwater als kruik voor koude nachten. Niet steeds leeggooien en weer vullen, gewoon drie minuten in de magnetron en hij is lekker warm.
:{
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:16:30 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99952152
quote:
19s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:43 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik denk dat SPA doelt op de waterpissebedden, die standaard in water zitten :P
Als je geen filtertje hebt in je kraan, dan komen ze gewoon in je glas enzo. Je ziet ze alleen nagenoeg niet, maar ze zijn er wel :).

Zo is het 'kalk' wat je in het filter van je kraan vind wanneer je dat er af draait, geen kalk, maar uitgedroogde waterpissebedden. Het is zelfs heel gezond om dat in het water te hebben, en vervolgens in je darmen. Ze helpen bij de stofwisseling in je lichaam.
Verzin je dit zelf? Doe eens wat bronnen anders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Boks-Chick dinsdag 26 juli 2011 @ 10:19:21 #55
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99952225
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verzin je dit zelf?
Nee. Ik werk bij een waterbedrijf. Common knowledge hier :).
lolwut
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:20:12 #56
45206 Pietverdriet
pi_99952248
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:19 schreef BrandX het volgende:

[..]

Nee. Ik werk bij een waterbedrijf. Common knowledge hier :).
En dat kan je ook hardmaken?
  Boks-Chick dinsdag 26 juli 2011 @ 10:20:57 #57
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99952267
Oh hier een linkje van waterbedrijf Vitens (niet waar ik werk, maar is hetzelfde qua info :))
http://www.vitens.nl/over(...)oratoriumproces.aspx
lolwut
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:24:07 #58
45206 Pietverdriet
pi_99952342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:20 schreef BrandX het volgende:
Oh hier een linkje van waterbedrijf Vitens (niet waar ik werk, maar is hetzelfde qua info :))
http://www.vitens.nl/over(...)oratoriumproces.aspx
Daar staat, Draadwormen, roeipootkreeften en waterpissebedden zijn ongewervelde dieren die in drinkwater kunnen voorkomen.
Kunnen voorkomen, niet dat ze het minerale gedeelte van drinkwater vormen
  Boks-Chick dinsdag 26 juli 2011 @ 10:24:39 #59
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99952355
Hier nog meer:

quote:
Hein van Lieverloo, van adviesbureau Viaeterna, hield een presentatie over ongewervelde dieren in drinkwater. Waterpissebedden vormen het grootste deel van de biomassa van deze organismen in het distributiesysteem. Dierlijke organismen in het distributiesysteem kunnen volgens Hein het beste worden beheerst door de zuivering te optimaliseren, waardoor de aanvoer van biologisch afbreekbaar materiaal naar het distributiesysteem wordt verminderd.
Bron: http://www.kwrwater.nl/page.asp?id=5346
KWR is hèt onderzoeksinstituut in Nederland in de (drink)waterindustrie.
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 26 juli 2011 @ 10:27:37 #60
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99952434
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar staat, Draadwormen, roeipootkreeften en waterpissebedden zijn ongewervelde dieren die in drinkwater kunnen voorkomen.
Kunnen voorkomen, niet dat ze het minerale gedeelte van drinkwater vormen
Ik heb het niet over het minerale gedeelte. Ik heb het over het water als geheel.
Ze zitten gewoon in drinkwater. Niet miljoenen tegelijkertijd, maar ze zitten er wel degelijk in.
Ook uit je kraan komen ze beperkt, omdat de aanleg en aanboring tussen hoofddistributieleiding (in de straat) en de aansluitleiding (van deze hoofdleiding je huis in) dusdanig is, dat het leeuwendeel van deze beestjes in de hoofdleiding blijft zitten. En we willen ze er ook hebben zitten, omdat zij organische deeltjes op eten.

Water is een levend product en moet ook als zodanig behandelt worden. Daarom ook dat je getapt water niet te lang moet bewaren. Max 24u ongekoeld, en in de ijskast 48u.
lolwut
pi_99952440
Dat van die waterpissenbedden in het water geloof ik wel, maar dat wat wij doorgaans kalk en kalkaanslag noemen geen kalk is, maar dode waterpissenbedden valt voor mij in de categorie plintenladders en bougiesvonkjes.

Weet je zeker dat je niet in de maling genomen wordt door je collega's?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drinkwater
  Boks-Chick dinsdag 26 juli 2011 @ 10:29:02 #62
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99952488
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:27 schreef Casos het volgende:
Dat van die waterpissenbedden in het water geloof ik wel, maar dat wat wij doorgaans kalk en kalkaanslag noemen geen kalk is, maar dode waterpissenbedden valt voor mij in de categorie plintenladders en bougiesvonkjes.

Weet je zeker dat je niet in de maling genomen wordt door je collega's?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drinkwater
quote:
19s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:06 schreef BrandX het volgende:

[..]

:?
Nee, ik gaf aan dat als je de filter van je kraan af haalt, en je ziet wit spul, dat daar waterpissebedden tussen zit.
oh wacht, ja ik bracht het te stellig eerder. Het zijn niet alleen waterpissebedden. Maar ze zitten er zeer zeker tussen :).
het zit er bij. Alleen nemen mensen aan dat het alleen maar kalk is, en dat is niet juist.
lolwut
pi_99952675
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:23 schreef RobinOok het volgende:
Mensen die met flesjes water rondlopen zijn sowieso stom.
Of dat flesje nou een week oud is of een jaar.
Mensen die dure flesjes bronwater kopen, DIE zijn pas dom ... :P

Ik ga trouwens de deur niet eens uit zonder een flesje (kraan) water, heb ik altijd bij me,
toevallig }:|
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:47:18 #64
45206 Pietverdriet
pi_99953087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:27 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het minerale gedeelte. Ik heb het over het water als geheel.
Ze zitten gewoon in drinkwater. Niet miljoenen tegelijkertijd, maar ze zitten er wel degelijk in.

Oh, loopt dus gewoon flink te overdrijven om mensen hier te shockeren met dit soort posts

quote:
19s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:43 schreef BrandX het volgende:

Zo is het 'kalk' wat je in het filter van je kraan vind wanneer je dat er af draait, geen kalk, maar uitgedroogde waterpissebedden. Het is zelfs heel gezond om dat in het water te hebben, en vervolgens in je darmen. Ze helpen bij de stofwisseling in je lichaam.
Wat doe je bij het waterbedrijf? Ramen lappen?
  Boks-Chick dinsdag 26 juli 2011 @ 10:53:11 #65
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99953256
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, loopt dus gewoon flink te overdrijven om mensen hier te shockeren met dit soort posts

[..]

:')
Nee. Lees terug. Waterlevering/waterkwaliteit.

Daarbij shockeer ik niets, overdrijf ik nergens en zeg gewoon wat er is.

maar hey, je slaat vanaf post één naar mij al een toontje aan waar ik niet van ben gedient. Zolang mensen normaal dingen vragen geef ik gewoon antwoord en zoek ik met plezier dingen op. Maar op deze wijze niet. Je hoeft me niet te geloven hoor, moet je helemaal zelf weten. :W

Maar nog even dit: ze zijn net zo echt als de dierentuin in je bed wat mensen ook liever niet willen weten. Of de schimmel in blauwe kaas, wat hele volksstammen ook in ene laten staan zodra ze horen dat het toch echt, echt levende schimmel (pleonasme) is wat ze zitten op te eten. En zo zijn er nog veel meer van dit soort dingen.
lolwut
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:11:59 #66
45206 Pietverdriet
pi_99953806
Dat er stofmijten in het bed zitten is bekend, maar ze vormen niet de helft van het gewicht van een kussen wat je soms wel eens leest. Het gaat er niet om dat ze wel of niet in het water voorkomen, maar de ongenuanceerde uitspraak die je er over deed.
On Topic
Een jaar lang met een spa flesje doen is ronduit smerig to say the least.
  Boks-Chick dinsdag 26 juli 2011 @ 11:25:38 #67
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99954246
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat er stofmijten in het bed zitten is bekend, maar ze vormen niet de helft van het gewicht van een kussen wat je soms wel eens leest. Het gaat er niet om dat ze wel of niet in het water voorkomen, maar de ongenuanceerde uitspraak die je er over deed.
On Topic
Een jaar lang met een spa flesje doen is ronduit smerig to say the least.
Ik ben in 1 post te stellig geweest, waar ik een of twee posts later al mijn excuus voor aanbood dat ik het te stellig had neergezet en dat dat niet zo was bedoelt. Dat was naar aanleiding van het kalkverhaal :). Ik vind het gewoon jammer dat je zo dit topic komt invliegen, zo in de aanval, en vervolgens mij nog beledigen ook -O-. Daarom reageerde ik met mijn volgende post zoals ik deed naar jou.

No harm done, we zijn er uit :).
En idd, een jaar met een spa flesje doen is echt ranzig :o.
lolwut
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:04:43 #68
45206 Pietverdriet
pi_99955506
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:25 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik ben in 1 post te stellig geweest, waar ik een of twee posts later al mijn excuus voor aanbood dat ik het te stellig had neergezet en dat dat niet zo was bedoelt. Dat was naar aanleiding van het kalkverhaal :). Ik vind het gewoon jammer dat je zo dit topic komt invliegen, zo in de aanval, en vervolgens mij nog beledigen ook -O-. Daarom reageerde ik met mijn volgende post zoals ik deed naar jou.

No harm done, we zijn er uit :).

*O* *O* *O*
quote:
Ik snap ook niet dat mensen dat ze dat zelf niet door hebben
pi_99955646
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:25 schreef BrandX het volgende:
Een jaar met een glas doen ook?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:10:09 #70
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99955655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een jaar met een glas doen ook?
als je 'm niet afwast wel ja
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_99958251
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:29:01 #72
310742 Perlenbacher
Premium Pilsner
pi_99960798
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:44 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Koop een dopper!

www.dedopper.nl
Dit idd, goed schoon te houden en duurzaam. Dikke prima.
pi_99991988
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:23 schreef RobinOok het volgende:
Mensen die met flesjes water rondlopen zijn sowieso stom.
Of dat flesje nou een week oud is of een jaar.
_O-
pi_99991999
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Daar ging de koffie :'(
pi_100239878
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Hoezo mag je die alleen gebruiken voor Spa-water? :? En misschien schenkt TS er alleen uit zonder z'n smoelwerk aan de rand van de fles te zetten :P.

Overigens belast bronwater het milieu 30 tot 1000 maal meer en kost het 400 tot 1000x meer dan kraanwater. En 't is nieteens gezonder ofzo :'). OPEN JE OGEN MENSEN!!1 Marketing 101 [ afbeelding ].
:Y Mooi, informatief filmpje hierover:

O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')