Ach ja, waarom?quote:Op maandag 5 december 2005 21:10 schreef green_machine het volgende:
ach, waarom toch altijd vergelijken? Mag je dan niet gewoon én de Velvets én de Stones én The Who én The Beatles én Led Zeppelin te gek vinden?
Ervanuitgaande dat je het over White Light/Heat hebt: ik ook! En hij is echt geweldig. Vooral Sister Ray kickt m'n ass echt zo hard, dat wil je gewoon niet weten.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:18 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Joepie, ik heb 'm!!
Ja hij's tof. Ik kende 'm al, had 'm eerst gedownload en nu heb ik de echte.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:39 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ervanuitgaande dat je het over White Light/Heat hebt: ik ook! En hij is echt geweldig. Vooral Sister Ray kickt m'n ass echt zo hard, dat wil je gewoon niet weten.![]()
![]()
Bron: Pitchfork.quote:Velvet Underground Reunion Show Coming to DVD
James Gregory reports:
Just short of the Beatles cashing in that check Lorne Michaels once offered for a reunion gig on "SNL", a Velvet Underground resurrection was once considered the near-holy grail of rock comebacks. That is, however, until they actually laid past grudges to rest and reconvened in 1993 for a series of underwhelming gigs in Europe.
Although it proved that you can only spark a revolution one time per career, the reunion was justly documented, spawning both single- and double-disc live CDs, as well as a concert video. The latter, previously only available on good ol' VHS tape, will receive the DVD treatment courtesy of Rhino on January 24.
Velvet Redux: Live MCMXCIII features new liner notes and remastered audio of footage recorded during a trio of performances at the Olympia Theatre in Paris on June 15, 16, and 17, 1993. All four original VU members were present: John Cale, Moe Tucker, the late Sterling Morrison, and Lou muthafuckin Reed. Alas, Nico couldn't make it, as she died in 1988.
A disappointingly mixed bag in terms of quality, the film reveals a strangely bored Lou Reed sleepwalking his way through most of the tunes, with only a gorgeous "Pale Blue Eyes" and spirited "Beginning to See the Light" really catching fire. But the rest of the band is still sharp and if nothing else, at least the document is historically significant. Now if only Rhino had re-inserted John Cale's creepily sexy reading of "The Gift", which graces the 2xCD version, we would have already pre-ordered the thing.
European songs:
01 Venus in Furs
02 White Light/White Heat
03 Beginning to See the Light
04 Some Kinda Love
05 Femme Fatale
06 Hey Mr. Rain
07 I'm Sticking With You
08 I Heard Her Call My Name
09 I'll Be Your Mirror
10 Rock 'n' Roll
11 Sweet Jane
12 I'm Waiting for the Man
13 Heroin
14 Pale Blue Eyes
15 Coyote
Reed and Cale will both head out on European tours in a few weeks, unfortunately not together. Reed will play a pair of February dates in New York before jetting to Turin, Italy to play a gig at-- we kid you not-- the Winter Olympics. Hopefully he'll wear a gigantic dress, just like Björk. A 15-date trek follows. Dates:
02-11 Poughkeepsie, NY - Bardavon Opera House
02-13 New York, NY - Crobar
02-23 Turin, Italy - Piazza Castello (Winter Olympics)
02-24 Florence, Italy - Teatro Verdi
02-25 Mantua, Italy - PalaBam
02-27 Milan, Italy - Teatro Nazionale
02-28 Piacenza, Italy - Palabanca
03-01 Rome, Italy - Parco della Musica
03-03 Perugia, Italy - Teatro Comunale
03-04 Ravenna, Italy - Pala De Andrè
03-05 Teramo, Italy - Teatro Comunale
03-07 Catania, Italy - Teatro Metropolitan
03-09 Naples, Italy - PalaPartenope
03-11 Crans-Montana, Switzerland - Caprices Festival
03-12 Pordenone, Italy - Teatro Verdi
03-13 Ljubljana, Slovenia - Hala Tivoli
03-15 Belgrade, Serbia - Sava Centre
03-17 Prague, Czech Republic - Concert House
Cale will support his solid 2005 solo album blackAcetate with a tour kicking off Wednesday in peaceful Tel Aviv, Israel. Organizers for the 2008 Beijing Olympics are advised to book Cale early, as he's a busy man. Or they could always get Moe Tucker to accompany the torch lighting with a drum solo.
Cale dates:
01-18 Tel Aviv, Israel - Zappa Club
01-19 Tel Aviv, Israel - Hanger 11 *
01-20 Thessaloniki, Greece - Mylos #
01-21 Athens, Greece - Gagarin #
01-24 Manchester, England - Academy 3
01-25 London, England - The Garage
01-27 Bristol, England - Academy
01-28 Glasgow, Scotland - ABC
01-29 Gateshead, England - The Sage
01-30 Leicester, England - De Montfort Hall
02-01 Eindhoven, Holland - Club Effenaar
02-02 Gent, Belgium - De Handelsbeurs
02-03 Turnhout, Belgium - De Warande
02-05 Cologne, Germany - Prime Club
02-06 Leipzig, Germany - Werk 2
02-07 Munich, Germany - Backstage
02-09 Verona, Italy - Teatro Camploy
02-10 Florence, Italy - Teatro Aurora
02-11 Bologna, Italy - Link Club
02-13 Rome, Italy - Auditorium
02-15 Barcelona, Spain - Apollo
02-17 Vitoria, Spain - Azkena
02-18 Madrid, Spain - Arena Club
Er zijn Warhols waar je meer voor moet betalen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:38 schreef ruud_fr het volgende:
schopje
ik heb de LP Velvet Underground & Nico aangeschaft (NL, persing 1966, in 1967 uitgegeven, verve deluxe 2485 118) voor 30 euro
goede deal?
Grotendeels ben ik het daar nog steeds mee eens, maar toch heb ik ze langzaam leren waarderen. Maar dan niet als de Machtige Supergroep Die Alles Veranderd Heeft - want tegenover een paar andere pioniers (Hendrix, Beatles) steken ze erg bleekjes af, vind ik - maar meer als een goeie liedjesband voor Lou Reed. Vandaar dat ik dus Loaded hun beste album vind: dat zijn gewoon prima degelijke, gelikte songs die misschien ver af staan van de 'avant garde' van de eerste albums maar 1000x beter luisterbaar zijn dan nietszeggende draken als The gift en Sister Ray.quote:I really hate this band. Their music is mostly dismal and slow, and even when they try to "rock," they do it in such a heroin-addled manner that it's a total drag to sit through. Depressing, and not even in a hypnotic or intellectually impressivemanner.
ehhh heiligschennis?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:20 schreef Soul79 het volgende:
nietszeggende draken als The gift en Sister Ray.
Beetje hetzelfde verhaal als met Iggy Pop en The Stooges, inclusief de Bowie-linkquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:00 schreef louweed het volgende:
Topband. Eigenlijk best interessant dat ze in de tijd dat ze bij elkaar waren helemaal niet bekend waren. Pas later, toen Lou Reeds solo carriere aan de weg timmerde, toen kwam men er pas echt achter hoe goed de VU was en nog steeds is!
Hier ben ik het best wel mee eensquote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:20 schreef Soul79 het volgende:
He, de Velvet Underground...... Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik ben zelden zo teleurgesteld geweest als toen ik, vol verwachting, de bananenplaat voor het eerst opzette. Ik was zojuist in de VS geweest, waar ze echt helden zijn, maar ik begreep totaal niet waarom. Ik kon me dan ook helemaal vinden in wat webreviewer Mark Prindle over ze zegt:
[..]
Grotendeels ben ik het daar nog steeds mee eens, maar toch heb ik ze langzaam leren waarderen. Maar dan niet als de Machtige Supergroep Die Alles Veranderd Heeft - want tegenover een paar andere pioniers (Hendrix, Beatles) steken ze erg bleekjes af, vind ik - maar meer als een goeie liedjesband voor Lou Reed. Vandaar dat ik dus Loaded hun beste album vind: dat zijn gewoon prima degelijke, gelikte songs die misschien ver af staan van de 'avant garde' van de eerste albums maar 1000x beter luisterbaar zijn dan nietszeggende draken als The gift en Sister Ray.
Ik zou zelfs willen stellen dat VU veel beter is dan Loaded.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 13:59 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Paar dagen terug het in 1985 uitgebrachte 'album' VU gekocht, allemaal nummers die eigenlijk na het album The Velvet Underground uit hadden moeten komen maar ivm met een labelswitch werd uiteindelijk Loaded het vierde officiele album. Eigenlijk is deze misschien nog wel beter dan Loaded.. iedereen die 'm nog niet heeft moet 'm onnmiddelijk gaan halen!
Ik vraag me af wat Hendrix voor pioniers werk heeft gedaan, hij was een geniale gitaar speler, en de sound die hij aan zijn gitaar gaf was baanbrekend, maar qua muziek was het niet zoveel bijzonders.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:20 schreef Soul79 het volgende:
He, de Velvet Underground...... Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik ben zelden zo teleurgesteld geweest als toen ik, vol verwachting, de bananenplaat voor het eerst opzette. Ik was zojuist in de VS geweest, waar ze echt helden zijn, maar ik begreep totaal niet waarom. Ik kon me dan ook helemaal vinden in wat webreviewer Mark Prindle over ze zegt:
[..]
Grotendeels ben ik het daar nog steeds mee eens, maar toch heb ik ze langzaam leren waarderen. Maar dan niet als de Machtige Supergroep Die Alles Veranderd Heeft - want tegenover een paar andere pioniers (Hendrix, Beatles) steken ze erg bleekjes af, vind ik - maar meer als een goeie liedjesband voor Lou Reed. Vandaar dat ik dus Loaded hun beste album vind: dat zijn gewoon prima degelijke, gelikte songs die misschien ver af staan van de 'avant garde' van de eerste albums maar 1000x beter luisterbaar zijn dan nietszeggende draken als The gift en Sister Ray.
Het pionierswerk van Hendrix was dusdanig dat niemand hem ooit meer heeft kunnen volgen - dat is nog eens pionierswerk. De Velvets waren ook wel experimenteel, maar het was experimenteren met vorm en niet met inhoud: aparte ritmes en songstructuren gebruiken is leuk en aardig maar hun muziek heeft gewoon niets van de melodische en harmonische inventiviteit van Hendrix.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:05 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat Hendrix voor pioniers werk heeft gedaan, hij was een geniale gitaar speler, en de sound die hij aan zijn gitaar gaf was baanbrekend, maar qua muziek was het niet zoveel bijzonders.
Gewoon een mengeling van blues en rock.
Niets mis met Hendrix, integendeel, maar om hem nou een groot pionier te noemen is een groot woord.
Juist die "nietszeggende draken als The gift en Sister Ray (en Heroin)" hebben heel veel bands jaren later geinspireert.
Tegendraads en experimenteel, daar gaat het nou juist om.![]()
![]()
Nope, ken/heb ik niet. Het is sowieso heel lang geleden dat ik VU heb opgezet. Maar zoals ik al zei, de toegankelijke nummers van VU (en Lou Reed) vind ik prima.quote:Op zondag 11 februari 2007 11:45 schreef Mr_Memory het volgende:
Heb je wel eens geluisterd naar Lou Reed & John Cale "songs for Drella" ? ( Drella = Andy Warholl )
Een ode aan Andy Warholl, met prachtige, en toegangkelijke nummers.
Die nummers zijn dan ook wel zo goed dat Lou Reed ze als solo-artiest bijna allemaal opnieuw heeft opgenomen.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:21 schreef green_machine het volgende:
Ook een interessant verhaal trouwens:
http://olivier.landemaine.free.fr/vu/lostalbum/lostalbum.html
over het zogenaamde 'lost album'. Ik heb het zo eens op cd gebrand en het levert inderdaad een erg leuk plaatje op.
Voor jou misschien..quote:Op zondag 11 februari 2007 00:23 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Het zijn de 'gewone' songs op met name Velvet Underground en Loaded die deze band de moeite waard maken.
hij is binnenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:38 schreef ruud_fr het volgende:
schopje
ik heb de LP Velvet Underground & Nico aangeschaft (NL, persing 1966, in 1967 uitgegeven, verve deluxe 2485 118) voor 30 euro
goede deal?
Bij de originele hoes kon je de banaan ook pellen ! ( was sticker), maar die is "ongepeld" onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:29 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
hij is binnen![]()
ziet er nog zeer goed uit en klinkt ook zo
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben het ondertussen met je eens, misschien is het wel even goed als het derde album.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:56 schreef fripper het volgende:
[..]
Ik zou zelfs willen stellen dat VU veel beter is dan Loaded.
New Age is anders ook erg fijn.quote:Ik heb niet zoveel met Loaded, behalve Sweet Jane en Rock & Roll weinig dat me erg kan boeien ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |