Behalve Squeeze dan natuurlijk, dat is vast geen meesterwerk. Niet dat ik hem ooit gehoord heb ....quote:Op dinsdag 24 juni 2003 20:27 schreef calexico26 het volgende:
Tevens vind ik de Velvet Underground 1 van de weinige bands (zo niet de enige) van wie elk regulier album een meesterwerk is (maar ja, da's mijn bescheiden mening natuurlijk
Het was Brian Eno die het volgende gezegd zou hebben :quote:Op vrijdag 28 juni 2002 02:52 schreef Fogerty het volgende:
Leuke uitspraak over de Velvet Underground (ik weet helaas niet van wie): er kwamen wel niet zo heel veel mensen naar hun optredens, maar iedereen die hun optredens bezocht is later wel zelf een bandje begonnen
quote:Only about 1,000 people ever bought a Velvet Underground album, but every one of them formed a rock and roll band.
Ik ben in Ahoy geweest, ik voor de tijd nooit durven hopen dat ze ooit nog samen zouden spelen.quote:Op woensdag 21 april 2004 14:19 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:
Ik ben niet naar de VU geweest in 1993, jij wel Fripper?
was dat alweer in 1993??? ja ik ben daar geweest, in de ahoy. ik vond het te gek om the velvet live aan het werk te zien. de kritiek was toen niet van de lucht en de band zou slecht gespeeld hebben maar ik vond het echt te gek. hoogtepunten van het concert waren the gift en all tomorrow's parties, helaas niet gezongen door nico maar door john cale, maar ik kon toen een traan niet onderdrukken. de dubbel live cd van die tour is wat dat betreft een prachtig aandenken. overigens heb ik met een maat na afloop van het concert bij de achteruitgang van ahoy staan wachten en hebben we toen met hooguit nog een fan of tien alle vier de leden van de band nog minstens een kwartier kunnen spreken, EN ze hebben ook alle vier mijn concertkaartje van een handtekening voorzien. je snapt wel dat ik kaartje al jaren koester op een veilig plekje.quote:Op zondag 18 april 2004 07:20 schreef fripper het volgende:
Nog meer mensen naar een VU concert in 1993 geweest , Ahoy of Paradiso ?
Inlijsten!quote:Op dinsdag 15 november 2005 09:25 schreef rheingold het volgende:
[..]
was dat alweer in 1993??? ja ik ben daar geweest, in de ahoy. ik vond het te gek om the velvet live aan het werk te zien. de kritiek was toen niet van de lucht en de band zou slecht gespeeld hebben maar ik vond het echt te gek. hoogtepunten van het concert waren the gift en all tomorrow's parties, helaas niet gezongen door nico maar door john cale, maar ik kon toen een traan niet onderdrukken. de dubbel live cd van die tour is wat dat betreft een prachtig aandenken. overigens heb ik met een maat na afloop van het concert bij de achteruitgang van ahoy staan wachten en hebben we toen met hooguit nog een fan of tien alle vier de leden van de band nog minstens een kwartier kunnen spreken, EN ze hebben ook alle vier mijn concertkaartje van een handtekening voorzien. je snapt wel dat ik kaartje al jaren koester op een veilig plekje.
Ja, maar wat the Stones en VU met elkaar te maken hebbenquote:Op zondag 4 december 2005 03:51 schreef Ringo het volgende:The Velvet Underground
![]()
Op de een of andere manier kan ik de plaat-met-banaan 10tallen keren achterelkaar draaien zonder dat ik er genoeg van krijg.
Briljante band, ultieme rock 'n roll. De Stones is voor losers, VU is tha bomb.
Het kan niet vaak genoeg benadrukt worden: de Stones is de meest overschatte prutsersband ooit.quote:Op zondag 4 december 2005 03:57 schreef webfreak het volgende:
Ja, maar wat the Stones en VU met elkaar te maken hebben...
quote:Op maandag 5 december 2005 10:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik White Light binnen heb. En die dan keihard opzetten. Zou zonde zijn als je dat album niet hard op zet.
laten we voorop stellen dat technisch gezien de velvet underground toendertijd grotere prutsers waren dan de stones. dat klinkt in alles door. en hoe krakkemikkiger ze klonken hoe beter men ze vind. want de latere vu platen worden over het algemeen als minder beschouwd. en laten we wel wezen, dat krakkemikkige is echt niet bewust gedaan. ik vind de invloed van de vu (zeker anno 2005) ook enigzins te hoog ingeschat. de eerste drie platen blijven welliswaar prachtige muziek. en de platen die de stones diezelfde periode uitbrachten (met brian jones) zijn ook te gek,.quote:Op maandag 5 december 2005 10:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het kan niet vaak genoeg benadrukt worden: de Stones is de meest overschatte prutsersband ooit.
Beetje flauw om dit VU-topic daarvoor te gebruiken maar aangezien beide bands geroemd worden om hun rauwe rock'n'roll en uit dezelfde periode stammen, mag ik toch wel even zeggen dat The Velvet Underground op alle punten wint van die Engelse hobbyrokkers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |