Je bent al zo'n eind gekomenquote:Op donderdag 1 september 2011 21:00 schreef dubbelo2 het volgende:
Nou, ik sta op het punt het op te geven![]()
![]()
!
Mijn leverancier heeft ook alleen maar 5 x 1,5mm2 met aangegoten stekker zag ik net . Maar hoe lang moet de kabel worden?quote:Bij deze laatste wilde ze me alsnog een 5x 1,5 aansmeren.
Feitelijk wel ja. Maar een stuk van 70 cm a 5 x 1,5mm zal je de kop niet kosten. (Ik bedoel maar: In Belgie is 1,5mm2 gewoon toegestaan voor 16A, en 2,5mm2 voor 20A)quote:De fabrikant van de plaat heeft mij laten weten dat de juiste kabel een 5x 2,5 is.
Koop die kabel, de aderhulsjes en een tang heb ik wel. Maar dan zul je wel naar mij moeten komen (Breda), of wellicht heeft Densmee ook die hulsjes (Of een tang, dan stuur ik je die hulsjes wel toe)quote:Deze kabel kan ik op een aantal plaatsen wel kopen, maar dus nergens die eindhulsjes en zelfs de tangen ben ik nergens tegengekomen.
Die L3 kun je gewoon inkorten en isoleren. Je hebt maar 4 aders nodig: Aarde + Nul + L1 + L2quote:Ook kant en klare snoeren ben ik niet tegen gekomen, maar zelfs als ze die hadden: als deze een 'aangesmolten' stekker hebben dan heb ik toch aan L3 spanning, terwijl ik dat helemaal niet wil!
Kan, maar ben ik geen voorstander van. Soldeer is vrij zacht en oxideert vrij snel. Voor een schemerlampje is het allemaal niet zo'n probleem, maar je kookplaat gaat bij tijd en wijle 16A trekken. Dat is heel wat anders dan de 0,18A voor je 40W gloeilampje...quote:Mijn buurman raadde mij aan de uiteinden van de aders te solderen zodat je ahw een harde kern 'maakt'.
Nou dubbelo2, mooi aanbod toch?quote:Op donderdag 1 september 2011 21:25 schreef densmee het volgende:
ik heb adereindhulzen en een tang, morgen avond ben ik gewoon thuis
Ja, die passen gewoon.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:54 schreef dubbelo2 het volgende:
bv: passen die hulsjes wel in de perilexstekker die ik heb? Ik heb geen idee!
Nou dat zou geweldig zijn! Mocht het mij (met die docent niet lukken...) dan wil ik graag van je aanbod gebruik maken. Kunnen we tegen die tijd even contact hebben?quote:Op donderdag 1 september 2011 21:58 schreef densmee het volgende:
zaterdagavond heb ik ook tijd, als je dan heel het spul meeneemt kunnen we het in 1 keer afwerken
Prima laat maar iets weten in dit topic als het nodig isquote:Op donderdag 1 september 2011 22:19 schreef dubbelo2 het volgende:
[..]
Nou dat zou geweldig zijn! Mocht het mij (met die docent niet lukken...) dan wil ik graag van je aanbod gebruik maken. Kunnen we tegen die tijd even contact hebben?
Geweldig!
Ik zou blauw (uiteraard) als de nul gebruiken, en zwart en bruin voor de 2 fasen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:44 schreef dubbelo2 het volgende:
1. ik heb nu 5 x 2,5 gekocht (4x 2,5 was niet te verkrijgen), met naast de aarde-draad 4 verschillende kleuren: licht-bruin, licht-blauw, grijs en zwart. Is er een standaard wat betreft welke draden je op de fasen aansluit? Ik begrijp dat het natuurlijk niets uitmaakt zoland ik maar 1 op L1 etc doe, maar wil wel de evt standaard volgen.
1 draad van 2,5mm2 is voldoende dus ik zou de grijze ader gewoon aan beide kanten van de kabel zo kort mogelijk afknippen.quote:2. en dan samen in de stekkerpin proberen te zetten (zoals nu het geval is), samen in een hulsje proberen te proppen, of gewoon 1 draad niet gebruiken
Ik had niet anders verwacht.quote:
En daar volg ik je even niet. Op je plaatje zie ik blauw/bruin als N1/N2, maar in je tekst zeg je zwart/bruin als N1/N2. Wat bedoel je nou? Ik zou zeggen dat het plaatje dan klopt, en je het dus nu verkeerd aangesloten hebtquote:Op donderdag 29 december 2011 20:27 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
Curieuze is dus dat er op de instructie sprake is van zwart/bruin als N, zwart/grijs als L en dat aan de kabel zoals die aan de inductieplaat ziet bruin/blauw en zwart/grijs is geklemd.
En nu zie ik het ook......ik had blijkbaar even een black-out. Goed dat ik het toch even hier heb gezet. Ik zie nu trouwens op 2e foto de kleuren ook beter dan in het kunstlicht.quote:En daar volg ik je even niet. Op je plaatje zie ik blauw/bruin als N1/N2, maar in je tekst zeg je zwart/bruin als N1/N2. Wat bedoel je nou? Ik zou zeggen dat het plaatje dan klopt, en je het dus nu verkeerd aangesloten hebt
Niet gemeten, oude inductieplaat zat als op foto;s in TS (boven donkerblauw en lichtblauw als N1 en N2, onder 2x zwart als L1 en l2).En die heeft daar 11 jaar op gedaan dus dat zit zoals het hoort.quote:heb je ook je wcd gemeten en zitten daar inderdaad nul (1) en nul (2) schuin boven elkaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |