Is ook zo, maar dit is toch weer een ander uiterste. Valt nog veel progressie te boeken op dat gebied.quote:
Dan zal de wielersport populairder moeten worden, zodat je meer geld kunt trekken uit TV-gelden en sponsorgelden. Verschil met voetbal is bv. ook dat het lastiger is om geld te vragen om zo'n wedstrijd bij te wonen.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Is ook zo, maar dit is toch weer een ander uiterste. Valt nog veel progressie te boeken op dat gebied.
Ja want de renners en medewerkers krijgen geen salaris.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:59 schreef Halcon het volgende:
Met 9 man drie weken lang rond gaan fietsen voor minder dan 20 mille... Kun je beter met z'n allen drie weken hamburgers gaan bakken bij de Mac.
De exposure van een ploeg als Katoesja is vrij beperkt gebleven tijdens deze Tour.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja want de renners en medewerkers krijgen geen salaris.
En de ploegsponsoren zelf krijgen geen exposure door de Tour.
Het werkt gewoon anders in het wielrennen dan bv in het voetbal, wat heel logisch is en waar niets mis mee is.
True, en misschien eerder negatief dan positief met Kolobnevquote:Op zondag 24 juli 2011 20:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De exposure van een ploeg als Katoesja is vrij beperkt gebleven tijdens deze Tour.
Voor renners werkt het niet anders die hebben gewoon een salaris bij hun ploeg net als voetballers bij hun club. De manier van geld binnenhalen werkt alleen anders voor een club en ploeg.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja want de renners en medewerkers krijgen geen salaris.
En de ploegsponsoren zelf krijgen geen exposure door de Tour.
Het werkt gewoon anders in het wielrennen dan bv in het voetbal, wat heel logisch is en waar niets mis mee is.
Dat bewijst ook alleen maar dat zij vrijwel niet in beeld zijn gekomen.. Een anonieme ploeg in de Tour.. Heeft er niets te zoeken..quote:Op zondag 24 juli 2011 20:12 schreef Littlerabbit het volgende:
Saur-Sojasun? Ik heb best veel Tour de France gezien, maar deze hele ploeg zegt me niks?![]()
Criteriums zijn een aangename aanvulling, zeker voor de renners die wat lager op de loonlijst staan. Maar voor de meeste renners zal dat in totaal toch nooit meer zijn dan het salaris. Dat kunnen de organisatoren echt niet ophoesten.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:14 schreef Godshand het volgende:
Grootste inkomstenbron voor de renners zijn de criteriums. En ze ontvangen een vast salaris die uit het sponsorgeld wordt betaald
Het salaris van de meeste jongens ligt echt niet zo hoog. Met een Contador, Gilbert, Gesink of LL Sanchez hoeven we geen medelijden te hebben, maar de rest van de jongens moet het toch vooral hebben van prijzengeld en startgelden.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:28 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Criteriums zijn een aangename aanvulling, zeker voor de renners die wat lager op de loonlijst staan. Maar voor de meeste renners zal dat in totaal toch nooit meer zijn dan het salaris. Dat kunnen de organisatoren echt niet ophoesten.
De meeste renners in de ProTour komen tegenwoordig toch wel aan de 50.000 euro per jaar qua salaris? Recent was er nog een artikel over, kan het zo snel niet vinden. Lijkt me niet dat organisatoren van criteriums duizenden euro's kunnen betalen om een Addy Engels aan de start te krijgen bijv.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het salaris van de meeste jongens ligt echt niet zo hoog. Met een Contador, Gilbert, Gesink of LL Sanchez hoeven we geen medelijden te hebben, maar de rest van de jongens moet het toch vooral hebben van prijzengeld en startgelden.
Ik denk dat een significant deel daar wel onder zit in de Pro Tour. Daaronder is het helemaal behappen. Ik denk persoonlijk dat het groepje toppers het gemiddelde behoorlijk omhoog trekt.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:51 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
De meeste renners in de ProTour komen tegenwoordig toch wel aan de 50.000 euro per jaar qua salaris? Recent was er nog een artikel over, kan het zo snel niet vinden. Lijkt me niet dat organisatoren van criteriums duizenden euro's kunnen betalen om een Addy Engels aan de start te krijgen bijv.
Zeker met de huidige opzet van de World Tour zal dat nooit gebeuren in de Tour. Er waren dit jaar 18 ploegen zeker van deelname en daar zat maar 1 Franse ploeg bij. Dan weet je gewoon dat de ASO sowieso minimaal 3 wildcards geeft aan Franse ploegen en dit jaar zelfs 4 met ook Saur erbij.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:58 schreef Halcon het volgende:
Van mij mogen ze wel weer terug naar 20 ploegen. Voorkomt wellicht wat valpartijen en er reden wel wat ploegen mee die er weinig te zoeken hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |