abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2011 @ 20:05:09 #101
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99890397
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar kijken ook wat meer mensen naar.
Is ook zo, maar dit is toch weer een ander uiterste. Valt nog veel progressie te boeken op dat gebied.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99890409
Ik snap best dat het organiseren van zo'n Tour veel geld kost en ASO b.v. geen inkomsten uit entreegelden heeft maar het prijzengeld is en blijft _O- _O- _O-.

Weet iemand wat ASO met de Tour de France verdiend?
pi_99890454
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Is ook zo, maar dit is toch weer een ander uiterste. Valt nog veel progressie te boeken op dat gebied.
Dan zal de wielersport populairder moeten worden, zodat je meer geld kunt trekken uit TV-gelden en sponsorgelden. Verschil met voetbal is bv. ook dat het lastiger is om geld te vragen om zo'n wedstrijd bij te wonen.
pi_99890773
Saur-Sojasun? Ik heb best veel Tour de France gezien, maar deze hele ploeg zegt me niks? :@ _O-
pi_99891583
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:59 schreef Halcon het volgende:
Met 9 man drie weken lang rond gaan fietsen voor minder dan 20 mille... Kun je beter met z'n allen drie weken hamburgers gaan bakken bij de Mac. :')
Ja want de renners en medewerkers krijgen geen salaris.
En de ploegsponsoren zelf krijgen geen exposure door de Tour.

Het werkt gewoon anders in het wielrennen dan bv in het voetbal, wat heel logisch is en waar niets mis mee is.
pi_99891620
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:28 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Het werkt gewoon anders in het wielrennen dan bv in het voetbal, wat heel logisch is en waar niets mis mee is.
De exposure van een ploeg als Katoesja is vrij beperkt gebleven tijdens deze Tour. :')
pi_99891859
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

De exposure van een ploeg als Katoesja is vrij beperkt gebleven tijdens deze Tour. :')
True, en misschien eerder negatief dan positief met Kolobnev ;) (al is dat uiteindelijk ook weer snel 'vergeten'). Je moet natuurlijk nog wel wat presteren. :P
pi_99891891
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:28 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Voor renners werkt het niet anders die hebben gewoon een salaris bij hun ploeg net als voetballers bij hun club. De manier van geld binnenhalen werkt alleen anders voor een club en ploeg.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:34:09 #109
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_99891905
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:12 schreef Littlerabbit het volgende:
Saur-Sojasun? Ik heb best veel Tour de France gezien, maar deze hele ploeg zegt me niks? :@ _O-
Dat bewijst ook alleen maar dat zij vrijwel niet in beeld zijn gekomen.. Een anonieme ploeg in de Tour.. Heeft er niets te zoeken..

Ik heb vrijwel geen ritten live gezien, behalve die naar Plateau Beille, de tijdrit van gisteren en vandaag.. Pas vandaag zag ik op een gegeven moment een renner van Saur-Sojasun. Toen had ik van; oh, doet die ploeg ook mee...
pi_99893406
Van mij mogen ze wel weer terug naar 20 ploegen. Voorkomt wellicht wat valpartijen en er reden wel wat ploegen mee die er weinig te zoeken hebben.
  zondag 24 juli 2011 @ 21:14:13 #111
108913 Godshand
guide4you
pi_99894270
Grootste inkomstenbron voor de renners zijn de criteriums. En ze ontvangen een vast salaris die uit het sponsorgeld wordt betaald :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_99895190
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:14 schreef Godshand het volgende:
Grootste inkomstenbron voor de renners zijn de criteriums. En ze ontvangen een vast salaris die uit het sponsorgeld wordt betaald :)
Criteriums zijn een aangename aanvulling, zeker voor de renners die wat lager op de loonlijst staan. Maar voor de meeste renners zal dat in totaal toch nooit meer zijn dan het salaris. Dat kunnen de organisatoren echt niet ophoesten.
pi_99895952
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:28 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Criteriums zijn een aangename aanvulling, zeker voor de renners die wat lager op de loonlijst staan. Maar voor de meeste renners zal dat in totaal toch nooit meer zijn dan het salaris. Dat kunnen de organisatoren echt niet ophoesten.
Het salaris van de meeste jongens ligt echt niet zo hoog. Met een Contador, Gilbert, Gesink of LL Sanchez hoeven we geen medelijden te hebben, maar de rest van de jongens moet het toch vooral hebben van prijzengeld en startgelden.
pi_99896609
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het salaris van de meeste jongens ligt echt niet zo hoog. Met een Contador, Gilbert, Gesink of LL Sanchez hoeven we geen medelijden te hebben, maar de rest van de jongens moet het toch vooral hebben van prijzengeld en startgelden.
De meeste renners in de ProTour komen tegenwoordig toch wel aan de 50.000 euro per jaar qua salaris? Recent was er nog een artikel over, kan het zo snel niet vinden. Lijkt me niet dat organisatoren van criteriums duizenden euro's kunnen betalen om een Addy Engels aan de start te krijgen bijv.
pi_99896819
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:51 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

De meeste renners in de ProTour komen tegenwoordig toch wel aan de 50.000 euro per jaar qua salaris? Recent was er nog een artikel over, kan het zo snel niet vinden. Lijkt me niet dat organisatoren van criteriums duizenden euro's kunnen betalen om een Addy Engels aan de start te krijgen bijv.
Ik denk dat een significant deel daar wel onder zit in de Pro Tour. Daaronder is het helemaal behappen. Ik denk persoonlijk dat het groepje toppers het gemiddelde behoorlijk omhoog trekt.

Engels zal geen duizenden euro's verdienen aan een criterium, maar als Tour-deelnemer wel 'n euro of duizend. Is toch een mooie bonus voor dat soort renners.
  maandag 25 juli 2011 @ 10:43:27 #116
194695 franklop
Fran knock
pi_99913875
Gisteren heen geweest, was wel leuk, alleen de hekken stonden op de Champs nog verder naar achter dan eerst :'( Daarnaast duurde het defile van de reners erg lang (normaal kwamen de ploegen vlak na elkaar, nu zat er een groot gat tussen) waardoor ik na een paar ploegen al weg moest.

Maar verder was het wel gezellig. Zowaar een Belgisch gezin tegengekomen dat niks van de koers wist :D Dat kan toch helemaal niet?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_99924852
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:58 schreef Halcon het volgende:
Van mij mogen ze wel weer terug naar 20 ploegen. Voorkomt wellicht wat valpartijen en er reden wel wat ploegen mee die er weinig te zoeken hebben.
Zeker met de huidige opzet van de World Tour zal dat nooit gebeuren in de Tour. Er waren dit jaar 18 ploegen zeker van deelname en daar zat maar 1 Franse ploeg bij. Dan weet je gewoon dat de ASO sowieso minimaal 3 wildcards geeft aan Franse ploegen en dit jaar zelfs 4 met ook Saur erbij.

Misschien dat ploegen met 8 renners dan een betere oplossing is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')