abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2011 @ 15:46:36 #1
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_99879613
quote:
'Ramp Japan zorgt uiterlijk in juli voor totale instorting wereldeconomie'
Citigroup adviseert klanten aandelen ALLE autofabrikanten te verkopen

Michael Ruppert, auteur van het bekende boek Crossing The Rubicon (2004) waarin hij 'peak-oil' en het einde van het Amerikaanse imperium voorspelde, heeft afgelopen vrijdag in zijn huidige functie als president van Collapse Network Inc. zijn 'ernstigste waarschuwing ooit' afgegeven. Volgens Ruppert kan zelfs een holbewoner zien dat de wereldeconomie uiterlijk in juli van dit jaar totaal zal gaan instorten, waardoor de maatschappij al in de herfst geheel zal zijn veranderd - en bepaald niet ten goede.

'Deze noodwaarschuwing is waarschijnlijk mijn belangrijkste ooit maar ook de makkelijkste te begrijpen,' begint Ruppert. 'We hebben tot uiterlijk juli om ons voor te bereiden op een compleet economisch pandemonium dat gepaard zal gaan met de sociale onrust die nu al aan het uitbreken is, maar wat de mainstream media proberen te verbergen.'

Tekort onderdelen uit Japan

'De logica hierachter is ontzettend simpel: de kwartaalcijfers van de bedrijven zijn het fundament van de aandelenmarkt. Bijna mijn hele leven heb ik gewijd aan het documenteren van de ontzettende corruptie van iedere financiële graadmeter die er bestaat. Er is echter één ding dat niet verdoezeld kan worden, omdat de aandeelhouders dit wel driedubbel moeten checken, en dat zijn de kwartaalcijfers van grote bedrijven - het enige waar de beleggers op Wall Street zich écht druk om maken.'

'In mijn laatste noodwaarschuwing heb ik een lijst gegeven van 30 grote Japanse bedrijven -van Sony tot Samsung, van Toyota tot Nissan, Toshiba, Mitsubishi, Yamaha- die werden stilgelegd en dat nog steeds deels zijn. De gevolgen van het hierdoor ontstane tekort aan componenten en onderdelen doen zich nu al goed voelen. Zo zijn bijvoorbeeld zes grote Duitse bedrijven, waaronder Siemens, geraakt omdat ze de microchips en andere onderdelen niet meer kunnen krijgen die nodig zijn voor hun eigen producten. Het gevolg is dat de complexe en nauw met elkaar verbonden wereldwijde bevoorradingsketen nu zwaar onder druk staat.'

Kwartaalcijfers niet te verbergen

'Dat is echter niet het enige. Toyota heeft besloten om alle fabrieken in Noord Amerika -dus in Mexico, Canada en de VS- te sluiten. Exacte cijfers zijn er nog niet maar er worden minstens 50.000 mensen werkloos, en de auto's die niet meer worden gemaakt dragen nu ook niet meer bij aan het BNP. Ook een aantal General Motors fabrieken moeten vertragen of tijdelijk hun deuren sluiten. Gisteren kwam het nieuws naar buiten dat Toyota nu ook zijn fabrieken in Groot Brittannië voor een onbepaalde tijd op slot gooit. Dus ook hier ontslagen en niet-verkochte auto's.'

'Ieder bedrijf is verplicht om kwartaalcijfers te publiceren. Het begin van zo'n kwartaal verschilt per bedrijf, maar als we uitgaan van 11 maart, de aardbeving (en tsunami) in Japan, dan zal dat na een kwartaal te zien zijn in de cijfers van de Japanse bedrijven. Waar we echter op moeten letten zijn de eerstvolgende kwartaalcijfers van bedrijven over de hele wereld. De meeste van deze rapporten zullen in juni en juli dit jaar worden gepubliceerd. Van tevoren zullen er de nodige winstwaarschuwingen worden afgegeven. Deze cijfers zal men dus niet verborgen kunnen houden.'

Japan heeft wereldeconomie om zeep geholpen

'De impact op het BNP van de wereld zal verwoestend zijn, vooral in de VS en Canada, waar alle fabrieken van Toyota, Honda en Nissan (gedeeltelijk) werden gesloten vanwege een tekort aan onderdelen. Ook de consumentenelektronica in de geïndustrialiseerde wereld zal als gevolg van een tekort aan microchips hard worden geraakt. Dit zal paniek veroorzaken op de toch al totaal overgewaardeerde aandelenmarkten, die geheel drijven op een voortdurende groei van het BNP. Japan heeft niet alleen de groei van de wereldeconomie om zeep geholpen maar misschien zelfs wel de hele wereldeconomie zélf. We weten immers niet wat voor schade er nog volgt als gevolg van de radioactieve straling.'

'We weten dus dat als de kwartaalcijfers uitkomen de aandelenkoersen zullen kelderen. Europa is nu al uit elkaar aan het vallen; Portugal heeft om een bailout gevraagd en Spanje wordt met mooie woorden omschreven als 'too big to bail', dus te groot om te redden. Natuurlijk zal het BNP van ieder ander land dat werd gered met een bailout -Griekenland, Ierland- falen, omdat deze bailouts er kwamen vanwege de aanname dat de economie weer zou gaan groeien.'

Over en uit

'Als uit cijfers van over de hele wereld zal blijken dat er juist sprake is van negatieve groei zal er voor de aandelenmarkten geen redden meer aan zijn. En dat kan níet verborgen worden gehouden. Ja, ze hebben via elektronische weg de regels veranderd en gebruiken Orwelliaanse Newspeak om de mensen te misleiden, maar de kwartaalcijfers van bedrijven kunnen niet verborgen blijven. Kortom, we hebben nog maximaal één kwartaal totdat de rapporten van de bedrijven verschijnen, en daarin zal het ontbreken van het aandeel van Japan in het BNP van de wereld verwerkt moeten zijn. En dan is het over en uit.'

'Het lijdt geen twijfel, dit is de simpelste conclusie die ik in tientallen jaren heb getrokken. De hele boel zal pijlsnel uit elkaar vallen. De Dow Jones index zal onvermijdelijk enorme verliezen laten zien, en al die bailouts in Europa en Amerika zullen voor niets geweest blijken te zijn.'

'Niemand van ons heeft ook maar enig idee wat de Amerikaanse regering nu allemaal aan het doen is. Het beste waar ze op het gebied van energie mee zijn gekomen is de OPEC te dreigen met een rechtszaak. Obama heeft daarnaast echt een aantal absurde beloftes gedaan. Maar geloof me, hiermee hebben ze hun plaatsen op de Titanic gereserveerd.'

'Volgens Business Insider heeft de zakenbank Citigroup zijn klanten aanbevolen om hun aandelen van ALLE grote autofabrikanten te verkopen (en dat terwijl in eigen land de BOVAG en de RAI de verwachte autoverkopen over 2011 naar boven hebben bijgesteld (2)). Logisch: ze gebruiken allemaal in Japan gemaakte onderdelen. Volgens Citigroup heeft de markt nog steeds niet door hoe groot de werkelijke impact van de Japanse aardbeving is.'

Hoge olieprijs versterkt aanstaande instorting

'Wat de situatie verergert is het feit dat de brandstofprijzen steeds verder stijgen. Of het nu om boeren in de Amerikaanse graangordel gaat of de vissers in Nicaragua - ze planten geen nieuw voedsel en vangen niets meer omdat ze de brandstof niet meer kunnen betalen. Dat komt door de ronduit kwaadaardige wijze waarop geld werkt: juist in een jaar waarin de wereldoogsten enorm lijken tegen te vallen en we dus méér voedsel moeten verbouwen, kunnen we dit niet doen vanwege de hoge olieprijzen. De fysieke realiteit is dat er genoeg olie is voor de tractors en er voldoende voedsel verbouwd zou kunnen worden, maar het huidige financiële systeem verhindert dit.'

'Een quote van Zero Hedge: Terwijl de Amerikaanse minister van Energie zijn grote zorgen uit over de hoge olieprijzen neemt de olie export af. Waar is Saudi Arabië, dat beloofde 3 miljoen vaten per dag extra te produceren? De minister erkende dat hoge prijzen een bedreiging vormen voor de wereldeconomie en het zeer fragiele herstel dat deze laat zien. Volgens de president kan er echter weinig gedaan worden aan de hoge prijzen. De markten hadden het vervolgens wel gezien, vooral nadat de Europese Centrale Bank besloot de rente te verhogen.'

'Niets zal kunnen verbergen wat er uiterlijk in juli in de financiële wereld zal gebeuren. Dan zal alles compleet in elkaar storten. Als het BNP van de wereld als gevolg van de ramp in Japan grote klappen zal krijgen dan is het onvermijdelijk dat de Dow Jones met 4000, 5000 punten zal dalen. Het hele financiële systeem zal op zijn gat gaan.'

'In de herfst niets meer over van huidige beschaving'

'In zekere zin ben ik dankbaar voor wat er in Japan is gebeurd, omdat we nu een moment hebben waar we naar toe kunnen leven. We hebben nog tot juli om ons zo goed mogelijk voor te bereiden met voedsel, bescherming, warmte, zodat we zoveel mogelijk uit de wind kunnen blijven totdat alles weer tot rust is gekomen. Ik ben er absoluut van overtuigd dat er in deze herfst niets meer over zal zijn van onze huidige beschaving. Ik ben nog nooit zo zeker van iets geweest. Dit is een ernstige waarschuwing. We hebben nu echter een datum, een klok: het wordt niet later dan juli, aangenomen dat er voor die tijd niet nog meer zaken fout lopen. Maar het is heel duidelijk: zelfs een holbewoner kan zien dat dit gaat gebeuren.'

bron
Dit komt er van als je corruptie toe laat. En de burgers bedonderd.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_99879743
Hah, ik zat al te wachten tot iemand het nieuwe deel aan moest maken, dat is op een 3GS namelijk niet te doen met quotes enzo. Thanks pop! :P

quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:40 schreef Bastard het volgende:

[..]

Een hockeyploeg die verloren heeft ofzo :?
Dag des Oordeels enzo. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Gray op 25-07-2011 07:54:34 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 15:50:37 #3
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_99879792
TS, misschien linkje naar deel 1 erbij zetten en/of dat erbij zetten dat het Lambiekje was die deel 1 geopend had?

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:25 schreef Sânmartean het volgende:
En wat zal TS een pret in zijn leven hebben gehad voor juli 2011. :')
Lambiekje zal ondertussen wel ergens een artikel hebben gevonden waarin staat dat het nu toch echt in november gaat gebeuren. En het staat op het internet. Dus dan is het waar.

Dat veel van de informatie waarmee Lambiekje komt het in verleden keer op keer op keer niet waar blijkt te zijn ofwel niet uit blijkt te komen is dan niet relevant meer. Toch handig, z'n geheugen van een ééndagsvlieg. :P
pi_99879977
Nog maar 2 weken :P
Twiddel
pi_99880123
het moet allemaal wel opschieten over 6 dagen is het augustus
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 juli 2011 @ 16:11:49 #6
862 Arcee
Look closer
pi_99880666
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:50 schreef Dlocks het volgende:
TS, misschien linkje naar deel 1 erbij zetten en/of dat erbij zetten dat het Lambiekje was die deel 1 geopend had?
Niet nodig, want reeks van gemaakt: Topicreeks: In juli is het afgelopen met de pret :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 24 juli 2011 @ 16:29:49 #7
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_99881440
Het gaat toch nog wel gebeuren? Ik zit met een kast vol eten. :(
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_99908884
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 25 juli 2011 @ 07:27:14 #9
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_99910748
Juli gaan ze niet meer redden.

Als het schuldplatform in de VS niet verhoogd wordt, defaulten ze per 2 augustus (dus ook geen juli).

Helaas pindakaas! :s)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_99910783
En, gaan we nog deaud in Juli?
pi_99911131
2012 :D
pi_99916671
Stomme economie die maar niet wil instorten :(

Maargoed, complete onzin dus. Maar ik lees net dat lambiekje dus niemand zal opkijken.
Conscience do cost.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:13:53 #13
115996 francorex
Earth stationary not spinning
  dinsdag 26 juli 2011 @ 07:56:05 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99949813
quote:
De Democratische partij in de VS heeft zondag een nieuw voorstel gedaan om de begrotingscrisis op te lossen.

De fractieleider in de Senaat, Harry Reid, stelt voor om 2500 miljard dollar (1750 miljard euro) te bezuinigen in de komende 10 jaar. Tegelijk mag de overheid eenzelfde bedrag extra lenen, wat voldoende is voor dit jaar en 2012.

Senator Reid heeft het plan zondagavond voorgelegd aan president Barack Obama en fractieleider Nancy Pelosi uit het Huis van Afgevaardigden.

Democraten en Republikeinen hebben tot 2 augustus om het begrotingsconflict op te lossen. Anders ontstaan betalingsproblemen, omdat de Amerikaanse overheid de wettelijke schuldlimiet niet mag overschrijden.

Het voorstel van Reid volgt op een plan van Republikein John Boehner. Dat gaat uit van 1000 miljard dollar (700 miljard euro) verhoging van de schuldlimiet. Dat betekent dat begin 2012 opnieuw een akkoord nodig is voor een verdere verhoging.

©ANP
Wat een geld :X
The truth was in here.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:15:20 #15
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_99964702
Het was wel kloteweer deze maand. Eens met topictitel.
#YOLO
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:58:04 #16
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_99966206
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 07:56 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat een geld :X
je weet hoe het er uit ziet.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 27 juli 2011 @ 07:48:51 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99992122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je weet hoe het er uit ziet.
Dat is een goeie. :D
The truth was in here.
pi_99997966
Nog vier en een halve dag. Spannend hoor.

:')
pi_99998135
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 07:27 schreef DustPuppy het volgende:
Als het schuldplatform in de VS niet verhoogd wordt, defaulten ze per 2 augustus (dus ook geen juli).
En ook dat zal geen totale ineenstorting van de westerse maatschappij betekenen.
pi_100185696
Het is augustus en de maatschappij is niet ingestort. *O*

Gaat Lambiekje nu zijn excuses aanbieden en toegeven dat het allemaal ongefundeerde bangmakerij was?
pi_100185727
Woohoo, BNW-ers hadden weer eens ongelijk, zoals gewoonlijk.
pi_100185836
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:24 schreef Scorpie het volgende:
Wees blij w/
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:35:57 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100185981
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:24 schreef Scorpie het volgende:
Bijna.. Amerika onderuit he :P
The truth was in here.
pi_100186048
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:15 schreef maxburger het volgende:
Het was wel kloteweer deze maand. Eens met topictitel.
idd
pi_100186601
quote:
Volgens Ruppert kan zelfs een holbewoner zien dat de wereldeconomie uiterlijk in juli van dit jaar totaal zal gaan instorten

Jammer trouwens, ik had zijn docu gezien en het klonk best interessant. Maargoed, zo zie je maar weer dat er nog meer onzin voorkomt in het BNW wereldje dan in de mainstream media die men zo hekelt.
Conscience do cost.
pi_100205671
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Jammer trouwens, ik had zijn docu gezien en het klonk best interessant. Maargoed, zo zie je maar weer dat er nog meer onzin voorkomt in het BNW wereldje dan in de mainstream media die men zo hekelt.
Onzin is vooral het afdoen van dit soort getimede voorspellingen als zekerheid.

Er spelen altijd zoveel factoren dat het - tenzij je een directe insider bent - veel passender is om in waarschijnlijkheden te spreken.

In die zin zit Rupprt fout, en op andere punten ook.

Als je over de economie wil praten moet je op zijn minst het schuldenprobleem noemen. Het is de systemische schuldorgie die we financieel systeem noemen waar de ellende vandaan komt.

Niet Japan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 augustus 2011 @ 20:56:58 #27
862 Arcee
Look closer
pi_100207412
Augustus. w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_100227075
Kan iemand een samenvatting geven van welke pret in juli is afgelopen, of kan het topic direct dicht?

Behalve Breihvik (of hoe je dat ook spelt) heb ik weinig grootste gebeurtenissen plaats zien vinden afgelopen maand. Alle politieke, economische en voedselcrises waren mijns inziens meer de ellende van alledag, maar niet noemenswaardig. Of zijn anderen het hier niet mee eens?
pi_100229355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:37 schreef Gray het volgende:
Kan iemand een samenvatting geven van welke pret in juli is afgelopen, of kan het topic direct dicht?

Behalve Breihvik (of hoe je dat ook spelt) heb ik weinig grootste gebeurtenissen plaats zien vinden afgelopen maand. Alle politieke, economische en voedselcrises waren mijns inziens meer de ellende van alledag, maar niet noemenswaardig. Of zijn anderen het hier niet mee eens?
Wat ik van dit topic begreep is dat het puur economisch voorbij zou zijn in Juli. Nu is dat niet gebeurt, wel vind ik het interessant dat Amerika vandaag nog moet stemmen (18:00) over hun plafond, dat eigenlijk heel de wereld in een economische crisis zit die nog wel even gaat duren (en eigenlijk nooit gaat stoppen). Ik link dat een heel klein beetje aan dit topic, dus misschien een reden om hem open te laten, maar past misschien beter in een ander (nieuw?) topic.
pi_100229477
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat ik van dit topic begreep is dat het puur economisch voorbij zou zijn in Juli. Nu is dat niet gebeurt, wel vind ik het interessant dat Amerika vandaag nog moet stemmen (18:00) over hun plafond, dat eigenlijk heel de wereld in een economische crisis zit die nog wel even gaat duren (en eigenlijk nooit gaat stoppen). Ik link dat een heel klein beetje aan dit topic, dus misschien een reden om hem open te laten, maar past misschien beter in een ander (nieuw?) topic.
Dat de Westerse schuldgedreven economie bezig was met ontsporen was al een paar jaar duidelijk zichtbaar.

Dat ligt niet(!) aan de situatie in Japan zoals in de OP beweerd wordt, maar aan het financiële systeem op basis van de bubble-dollar.

Niet echt BNW eigenlijk, al is het misschien interessant te bekijken wie er achter de kampen binnen het financiële systeem zitten.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:07:45 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100229606
quote:

Vergeet de kwakkelende economie van Amerika niet en de besluitvorming richting Griekenland in de eurozone.. dat waren we grote jongens in Juli.

Maar verder.. Juli ging voorbij, en we kunnen nog steeds brood kopen dus kan dicht of heeft een TT change nodig :P
The truth was in here.
pi_100229772
En weer een falende voorspelling...
pi_100230836
dat wel. Hoewel het redelijk dichtbij een echte crisis zat met de VS eigenlijk bankroet, maar wel om andere redenen dan in de voorspelling.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_100231243
quote:

Sowieso een TT-change denk ik.
Verder zijn er wel een aantal dingen uitgekomen qua grote gebeurtenissen, zie Noorwegen, zie Amerika, de credietcrisis, die is wel op een hoogtepunt gekomen in juli.
pi_100239275

Het is augustus en we hebben nog steeds een ongekend hoog welvaarts niveau. Wederom een dikke fail dus :D
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:16:30 #36
52357 Lambiekje
pi_100240471
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 17:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[ afbeelding ]

Het is augustus en we hebben nog steeds een ongekend hoog welvaarts niveau. Wederom een dikke fail dus :D

we zijn weer voor biljoenen voor de gek gehouden. Rutte maakt rekenfoutje ach natuurlijk
Wanneer wordt die pokdalige vent nu eens snoeihard in het gezicht gestompt. Waarom kunnen dergelijk klootzakken zonder blikken of blozen ermee wegkomen.

Oh een ach wat is 50 miljard. In Amerika is het pas feest. 16000 miljard geheim weggesluisd.

Maar nee de economie draait nog. De klap wordt alleen maar groter en groter en groter.

Volgende ronde is niet meer dat landen klappen. De derivaten gaan klappen. Dan is het pas echt leuk voor de hardwerkende burger. Die het mag ophoesten. De waarde ligt ongeveer op 1.1 biljard dollar.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_100240519
Je faalt lambiekje.
pi_100240612
En maar eromheen praten met nieuwe kul die die van donkere websites plukt "want die hebben geen financiële belangen". Wat is er nou gebeurd met het afgelopen zijn in juli? :D
Conscience do cost.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:24:11 #39
18159 Dlocks
pi_100240701
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

we zijn weer voor biljoenen voor de gek gehouden. Rutte maakt rekenfoutje ach natuurlijk
Wanneer wordt die pokdalige vent nu eens snoeihard in het gezicht gestompt. Waarom kunnen dergelijk klootzakken zonder blikken of blozen ermee wegkomen.

Oh een ach wat is 50 miljard. In Amerika is het pas feest. 16000 miljard geheim weggesluisd.

Maar nee de economie draait nog. De klap wordt alleen maar groter en groter en groter.

Volgende ronde is niet meer dat landen klappen. De derivaten gaan klappen. Dan is het pas echt leuk voor de hardwerkende burger. Die het mag ophoesten. De waarde ligt ongeveer op 1.1 biljard dollar.
Allemaal leuk en aardig, maar feit is dat er niets van de voorspellingen die in de OP staan zijn uitgekomen.

De voorspellingen gingen met name over Japan, aantal werklozen en de kwartaalcijfers van grote bedrijven.

quote:
Er is echter één ding dat niet verdoezeld kan worden, omdat de aandeelhouders dit wel driedubbel moeten checken, en dat zijn de kwartaalcijfers van grote bedrijven - het enige waar de beleggers op Wall Street zich écht druk om maken

[..]

'Als uit cijfers van over de hele wereld zal blijken dat er juist sprake is van negatieve groei zal er voor de aandelenmarkten geen redden meer aan zijn. En dat kan níet verborgen worden gehouden. Ja, ze hebben via elektronische weg de regels veranderd en gebruiken Orwelliaanse Newspeak om de mensen te misleiden, maar de kwartaalcijfers van bedrijven kunnen niet verborgen blijven. Kortom, we hebben nog maximaal één kwartaal totdat de rapporten van de bedrijven verschijnen, en daarin zal het ontbreken van het aandeel van Japan in het BNP van de wereld verwerkt moeten zijn. En dan is het over en uit.'

[..]

'We weten dus dat als de kwartaalcijfers uitkomen de aandelenkoersen zullen kelderen.

[..]

We hebben nu echter een datum, een klok: het wordt niet later dan juli, aangenomen dat er voor die tijd niet nog meer zaken fout lopen. Maar het is heel duidelijk: zelfs een holbewoner kan zien dat dit gaat gebeuren.
Ik zeg maar zo, zelfs een holbewoner kon zien dat dit niet ging gebeuren. :Y

Kun je wel weer met nieuwe voorspellingen komen aanzetten en zeggen dat het nu toch echt gaat gebeuren, maar je bent (en was) totaal niet geloofwaardig.
pi_100241421
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:21 schreef ems. het volgende:
En maar eromheen praten met nieuwe kul die die van donkere websites plukt "want die hebben geen financiële belangen". Wat is er nou gebeurd met het afgelopen zijn in juli? :D
Volgens mij gaat het hier nog altijd over de uitspraken van Michael Ruppert, of heeft Lambiekje eerder aangegeven dat hij het zeker weet dat het gaat klappen in juli?
Ruppert blaast vaak te hoog van de toren, een mooi voorbeeld is de film/docu Collapse uit 2009.

Economisch gezien gaat het wereldwijd in neerwaartse spiraal, en hard ook. De enige reden waarom het nog niet is geklapt is omdat overheden er nog niet aan willen geloven en het probleem voor zich uit blijven schuiven. Geldpersen aanzetten en landen die het financieel niet meer redden grotere leningen geven gaat natuurlijk niet werken. Het wordt binnenkort pas echt leuk als Italië en Spanje het niet meer redden. De rente op 10-jarige staatsleningen van Spanje en Italië is vandaag opgelopen tot ruim boven de 6 procent, de hoogste rente in 14 jaar. Italie kwam al direct in de problemen bij de vorige verhoging, ik ben benieuwd hoelang ze dit gaan trekken. :)

Edit: vandaag dus al een crisisberaad in Italie :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Masyl op 02-08-2011 19:22:42 ]
Currency War, Trade War, Real War
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:21:33 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100242331
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:50 schreef Masyl het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier nog altijd over de uitspraken van Michael Ruppert, of heeft Lambiekje eerder aangegeven dat hij het zeker weet dat het gaat klappen in juli?
Ruppert blaast vaak te hoog van de toren, een mooi voorbeeld is de film/docu Collapse uit 2009.

Economisch gezien gaat het wereldwijd in neerwaartse spiraal, en hard ook. De enige reden waarom het nog niet is geklapt is omdat overheden er nog niet aan willen geloven en het probleem voor zich uit blijven schuiven. Geldpersen aanzetten en landen die het financieel niet meer redden grotere leningen geven gaat natuurlijk niet werken. Het wordt binnenkort pas echt leuk als Italië en Spanje het niet meer redden. De rente op 10-jarige staatsleningen van Spanje en Italië is vandaag opgelopen tot ruim boven de 6 procent, de hoogste rente in 14 jaar. Italie kwam al direct in de problemen bij de vorige verhoging, ik ben benieuwd hoelang ze dit gaan trekken. :)
Dan werken we toch gratis tot ons 80e zodat de italianen ook een goed leven kunnen hebben. :)

Klopt, het is gewoon onhaalbaar.

quote:
De staatsschuld van de Verenigde Staten is de laatste 7 maanden alweer met één biljoen (1000 x een miljard) dollar verder omhoog gegaan. Aan het einde van 2010 had Amerika een staatsschuld van 14 biljoen (14.000.000.000.000) dollar. Dit is meer dan 45 duizend dollar per inwoner.

Het volk van de Verenigde Staten denkt nog steeds dat ze maar door en door kunnen gaan met geld lenen. In 2009 had het land al een enorme staatsschuld van 10 biljoen dollar. In juni van 2010 was deze schuld opgelopen naar 13 miljoen dollar en aan het eind van 2010 is dit bedrag weer met een biljoen dollar opgelopen.

De overheid in Amerika mag niet onbeperkt geld lenen. Ze kunnen maximaal 14,3 biljoen dollar lenen. Als er meer geld nodig is moeten ze toestemming krijgen van het congres voor eventuele limieten. Als ze deze toestemming niet krijgen, dan moet de overheid stoppen met geld lenen en beginnen met schulden aflossen. Dit zou voor het eerst in de geschiedenis zijn als dit voorkomt.
bron
Goh ja dat zou toch wat wezen he, schulden aflossen.
Ze mogen nu 2100 miljard weer lenen.. over 2 jaar zitten ze met hetzelfde euvel.
The truth was in here.
pi_100249439
quote:

[..]

Edit: vandaag dus al een crisisberaad in Italie :P
Het lijkt erop dat van de grote klapper een veeg onder de kast is gemaakt. Die kast gaat echter een keer klappen. Wanneer is de vraag. ;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:44:12 #43
18159 Dlocks
pi_100251219
quote:

[..]

[..]

Nee, Lambiekje heeft niet laten weten wat zijn mening over de OP was. In deel I van dit topic -gestart door Lambiekje met genoemde OP- is hem wel meerdere malen gevraagd wat hij van het verhaal vond en of hij erin geloofde.

Echter zoals in 99% van de topics van Lambiekje negeerde Lambiekje dergelijke vragen. Oftewel, geen inhoudelijke reactie op vragen.

Alhoewel hij nog wel met onderstaande kwam op de vraag wat we precies moeten verstaan onder het einde van de maatschappij zoals we die nu kennen:

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 19:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat de euro/dollar geen flikker meer waard is en ieder moment op klappen staat. Dat banken hun deuren gesloten gaan houden. Wij als burger niet meer bij ons geld kunnen.

Het is niet alleen in Japan die boel naar beneden trekt. In EU gaat het ook niet lekker.
Portugal (die heeft nu om het infuus gevraagd), Griekenland, Spanje (too big too fail), Ierland, België, Italië zitten in zware problemen.

Olieprijzen, goudprijzen (goud van USA is van wolfraam), zilverprijzen. rijzen de pan uit.

Oorlog in Libië.

Nee er is niets aan de hand. Er is voetbal op TV en de GM gekloonde biefstuk kan verorberd worden. En lekker verder spelen op de WII en iPad
Maar dat is eigenlijk geen inhoudelijke reactie/mening op wat er in de OP van Lambiekje stond.

quote:

Economisch gezien gaat het wereldwijd in neerwaartse spiraal, en hard ook.
Maar dat zullen de meeste mensen ook niet ontkennen. Dat is dan wel weer iets wat zelfs een holbewoner kan zien. :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 02:52:48 #44
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_100258867
*O* http://investmentwatchblog.com/gold-on-fire/ *O*

We zijn getuige van de grootste overdracht van welvaart ooit in de geschiedenis.

Tegelijkertijd 95% van de bevolking leeft in het ongewisse.

RIP
pi_100258962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 02:52 schreef francorex het volgende:
*O* http://investmentwatchblog.com/gold-on-fire/ *O*

We zijn getuige van de grootste overdracht van welvaart ooit in de geschiedenis.

Tegelijkertijd 95% van de bevolking leeft in het ongewisse.

RIP
De goudprijs is al heelmlang aan het stijgen.
pi_100261299
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 03:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

De goudprijs is al heelmlang aan het stijgen.
Gisteren las ik nog dat de goudprijs naar recordhoogte gestegen was. Maakt de nieuwe regel in de vs dat kleinhandelaars geen goud meer mochten inkopen ineens heel anders...
pi_100261349
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Gisteren las ik nog dat de goudprijs gedaald was?
Http://www.goldprice.org

All time high
pi_100261432
Beurzen diep in het rood. Down Jones gisteren, AEX gaat misschien vandaag onder de 300.
pi_100261462
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Http://www.goldprice.org

All time high
Ninjaeditfail van mij. :'(

Ik checkte het even en zag dat m'n geheugen even een loopje nam met me. Hoopte dat ik het kon verbeteren voor iemand me quotte, maar helaas. :P
pi_100261566
Toch is het ergens wel een beetje jammer.

Noem me een kwaadaardige teringlijer, maar ik zou het best heel spannend vinden als alles plotseling weer open ligt. Grote kans dat ik het er zelf ook niet levend af zou brengen, dus egoistisch is het niet.

Maar het biedt zeker kansen aan mensen die tot op heden weinig vooruitzichten hadden.
pi_100264086
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je weet dat aanzetten tot geweld strafbaar is?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_100264514
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:23 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Je weet dat aanzetten tot geweld strafbaar is?
Lambiekje :') Misschien dat we hem beter aanmelden bij de aivd of het riagg. c_/
pi_100264913
quote:
'Ramp Japan zorgt uiterlijk in juli voor totale instorting wereldeconomie'
Het is augustus. De kwartaalcijfers uit Japan zijn geweest. Japan is niet ingestort, laat staan de gehele wereldeconomie. Mocht er weer een dip in de economie komen dan zal dit eerder vanuit de VS of Europa komen.

Kortom, de voorspelling van deze Ruppert heeft gefaald en het is mij een raadsel waarom dit topic nog open is.
pi_100265937
quote:
15s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:50 schreef Balisto het volgende:

Kortom, de voorspelling van deze Ruppert heeft gefaald en het is mij een raadsel waarom dit topic nog open is.
Palliatieve zorgen voor BNW.
pi_100280482
AEX net boven de 300 gesloten. GaaT mijn voorspelling vanochtend!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:32:04 #56
52357 Lambiekje
pi_100280754
pi_100281431
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:13 schreef Degodvader het volgende:
En weer een falende voorspelling...
Technisch gezien zouden we in een parallel universum, dat op de een of andere manier niet zo parallel loopt, nog in juli kunnen zitten.
pi_100281677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:49 schreef WSquater het volgende:

[..]

Technisch gezien zouden we in een parallel universum, dat op de een of andere manier niet zo parallel loopt, nog in juli kunnen zitten.
Het zou ook kunnen dat jij in een psychose zit
pi_100283035
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen dat jij in een psychose zit
Of iedereen in dit topic die denkt dat het woensdag 3 augustus, half 8 (Nederlandse tijd) is.
pi_100283993
Het wordt er niet gezelliger of inhoudelijker op dus:

Slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')