abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 september 2011 @ 16:53:01 #251
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_101981172
Ja trui, dat is een Cookie Cutter Texture Set. Een koekjesuitsteker in de vorm van een jurk, en 3 verschillende plastic texture matjes. Dus je rolt fondant uit, dan nog een keer rollen met zo'n matje erop om er een patroon in te krijgen, dan met de koekjesuitsteker fondant uitsteken. Beetje rode icing op het koekje smeren en fondant erop doen, klaar. :)
pi_101981635
Recept van je koekjesdeeg?
  donderdag 15 september 2011 @ 17:28:18 #253
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_101982398
Het koekjesrecept.

Ingrediėnten:
350 g bloem
100 g zelfrijzend bakmeel
125 g kristalsuiker
125 g boter, in blokjes
125 g golden syrup of lichte rietsuikerstroop (golden syrup is bij AH te krijgen)
1 groot ei, losgeklopt

Zeef bloem en bakmeel in een grote mengkom en roer de suiker erdoor.
Voeg de boter toe. Wrijf de ingrediėnten met de vingertoppen door elkaar tot het mengsel eruitziet als fijn broodkruim.
Maak als alle boter gelijkmatig met de bloem is vermengd, een kuiltje in het midden en voeg de siroop en het ei toe.
Vermeng alles goed tot een deeg en werkt ook de bloem langs de wand van de kom erdoor; stop met kneden als er een deegbal ontstaat.
Leg het deeg op een schoon werkvlak. Verdeel het in twee porties en druk ze uit tot twee platte schijven van hetzelfde formaat. Leg ze afgedekt tot gebruik in de koelkast, of rol ze direct uit.
Leg het deeg op een vel bakpapier.
Gebruik om een deeglap te krijgen die overal even dik is speciale ringen op de deegroller; deze zijn in verschillende dikte bij een speciaalzaak te koop.
Druk het deeg eerst platter met de hand of de deegroller, leg er een tweede vel bakpapier op en rol het deeg met de deegroller gelijkmatig uit.
Het bovenste papier zal af en toe kreukelen, trek het er rustig af, strijk het glad en leg het weer op het deeg.
Rol de deeglap rustig uit tot hij overal 5 mm dik is.
Leg het deeg nog tussen de twee vellen bakpapier in op een bakplaat en zet hem minstens 20-30 minuten in de koelkast voor u er koekjes gaat uitsteken.
Bewerk de rest van het deeg op dezelfde manier.
Verzamel de gekozen uitsteekvormpjes en begin met uitsteken. Til elk koekje op een met bakpapier beklede bakplaat en leg ze niet al te dicht bij elkaar, omdat het deeg iets zal uitlopen. U kunt de restanten deeg opnieuw uitrollen.
Verhit voor u begint de heteluchtoven tot 170 graden Celsius (conventionele oven 190 graden Celsius).
Zet de bakplaat op de middelste richel van de oven en bak ze 14-18 minuten, afhankelijk van de oven.
Haal de bakplaat uit de oven zodra de koekjes gaar zijn en net goudkleurig beginnen te worden, til het bakpapier met koekjes rustig op en leg het geheel op een taartrooster of til elk koekje met een spatel eraf en leg het op een rooster. Doe dit rustig, de nog hete koekjes zijn heel kwetsbaar!
Laat de koekjes helemaal koud worden voor u ze in een trommel legt, ze worden zacht als ze nog warm worden verpakt, besmeer ze ook dan pas met glazuur.
Bewaar de koude koekjes tussen vellen bakpapier in een luchtdicht afsluitbare trommel of plastic doos. U kunt ze zo maximaal een week bewaren.
pi_101982949
Bedankt voor de tip om er een aroma door te doen, ga ik zeker proberen!
Hele mooie koekjes. Ik kan me moeilijk een voorstelling maken bij de smaak van een koekje icm fondant eigenlijk. Die met icing (vooral de hartjes) zijn supermooi geworden. Flink gepriegel zeker?
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
  donderdag 15 september 2011 @ 18:18:24 #255
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_101983966
Dank je Blamm. :) Wel een gepriegel, maar daar hou ik van! Ik heb een tijdje geleden de PME module Royal Icing gevolgd, geweldig leuk om te doen! Maar voor deze koekjes heb ik gewoon de kant en klare Wilton tubes icing gebruikt. Op het moment ben ik trouwens met de module Sugarpaste bezig (Sugarflowers heb ik ook gevolgd, die was het moeilijkst vond ik), en als ik dat heb afgerond krijg ik m'n PME Master Certificaat.
pi_102023027

Iemand hier ervaring mee? Ik hoorde mensen er helemaal lyrisch over zijn, wou het wel proberen.
Er staat dat je het moet laten rusten, voor hoe lang moet je het laten rusten? Voor hoe lang kun je het maximaal laten rusten? Aangezien ik vanavond ga bakken en morgen ga decoreren wil ik zoveel mogelijk al klaar hebben... En voor hoeveel cupcakes is 100 gram van dit spul? Ik moet er 50/60 maken...

[ Bericht 13% gewijzigd door RenRen- op 16-09-2011 17:23:43 ]
pi_102028347
^ die hebben wij staan... ik heb het alleen zelf nog niet gebruikt maar mijn vriend wel.
het is lekker luchtig en valt niet als een blok op je maag :P
  vrijdag 16 september 2011 @ 20:05:40 #258
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_102030170
Hihi... ik heb een keer een half uurtje laten rusten, en werkte nog prima. xD
pi_102031779
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:27 schreef deadly_kiss het volgende:
^ die hebben wij staan... ik heb het alleen zelf nog niet gebruikt maar mijn vriend wel.
het is lekker luchtig en valt niet als een blok op je maag :P
:D In taart of op cakejes?
Dat hoorde ik dus al ja, ben benieuwd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:05 schreef Silmarwen het volgende:
Hihi... ik heb een keer een half uurtje laten rusten, en werkte nog prima. xD
:D Zou ik niet zo snel doen...
pi_102031971
Ik ga eens op zoek naar koolhydraatarme of caloriearme taartjes/cupcakes... Iemand hier al ervaring mee?
pi_102032022
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:45 schreef RenRen- het volgende:

[..]

:D In taart of op cakejes?
Dat hoorde ik dus al ja, ben benieuwd!

[..]

:D Zou ik niet zo snel doen...
in taartvorm.
maar mijn vriend had er chocoladesmaak van gemaakt dus ik weet niet hoe het van zichzelf smaakt.
pi_102032039
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:48 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ga eens op zoek naar koolhydraatarme of caloriearme taartjes/cupcakes... Iemand hier al ervaring mee?
http://www.cupcakerecepten.nl/categorie/cupcake-recepten/dieet ?
Sowieso is de laatste caloriearm.

Ik ben wel tevreden over die site trouwens, mijn derde lading cakejes zit nu in de oven.
pi_102032340
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:50 schreef RenRen- het volgende:

[..]

http://www.cupcakerecepten.nl/categorie/cupcake-recepten/dieet ?
Sowieso is de laatste caloriearm.

Ik ben wel tevreden over die site trouwens, mijn derde lading cakejes zit nu in de oven.
leuke site :Y Thnx voor de link ^O^
pi_102032615
@renren, werkt erg goed die botercrememix! Idd wel echt een uur laten rusten voor je de boter erdoor mengt. Als je meer wilt voorbereiden kun je ook al de boter erdoor mixen en het daarna in de koelkast bewaren.

Vorige week 90 cupcakes gemaakt en 2 aansnijtaarten voor de bruiloft van mijn zusje. Hiervoor had ik 4 porties botercreme gemaakt met de mix. Dus 400 gram mix, 400 gram poedersuiker en 1kilo boter! Hier hadden we precies voldoende aan. Omdat het zoveel was al veel van tevoren gedaan. Alle versiering van marsepein ook voorbereid en onder vershoudfolie bewaard. Ging prima.

Ik zou zeggen voor 50/60 cupcakes...2,5 a 3 porties maken. Maar ligt ook aan de grootte van de toef. Wij hadden niet zo'n grote toef erop. Sorry voor de crappy foto.

[ Bericht 0% gewijzigd door kuukuh op 16-09-2011 23:00:37 (taalfout!) ]
pi_102035085
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 21:01 schreef kuukuh het volgende:
@renren, werkt erg goed die botercrememix! Idd wel echt een uur laten rusten voor je de boter erdoor mengt. Als je meer wilt voorbereiden kun je ook al de boter erdoor mixen en het daarna in de koelkast bewaren.

Vorige week 90 cupcakes gemaakt en 2 aansnijtaarten voor de bruiloft van mijn zusje. Hiervoor had ik 4 porties botercreme gemaakt met de mix. Dus 400 gram mix, 400 gram poedersuiker en 1kilo boter! Hier hadden we precies voldoende aan. Omdat het zoveel was al veel van tevoren gedaan. Alle versiering van marsepein ook voorbereid en onder vershoudfolie bewaard. Ging prima.

Ik zou zeggen voor 50/60 cupcakes...2,5 a 3 porties maken. Maar ligt ook aan de grootte van de toef. Wij hadden niet zo'n grootte toef erop. Sorry voor de crappy foto.

[ afbeelding ]
Een nacht laten rusten is toch niet zo erg? Dan is het wel meer laten slapen dan laten rusten....

Is het nog wel spuitbaar als het in de koelkast heeft gestaan> Mijn normale botercreme wordt dan keihard.

Mag weer opnieuw beginnen, hoop cakejes zijn niet goed en ik heb nog maar heeeel weinig bakvormpjes. ;(
pi_102039165
@renren. Al laat je het een paar dagen rusten, je kunt het volgens mij wel een week in de koelkast bewaren als je wilt. Een uur voor gebruik uit de koelkast halen, anders is het inderdaad keihard.

Hier nog een fotootje van de aansnijtaart, voor de oplettende kijker, ja het voorproefje heeft al op fok gestaan :) Toppers had mijn zusje via etsy besteld, ze leken erg goed!

pi_102039829
Zijn die poppetjes eetbaar dan?
pi_102046681
@tegan, nee die zijn van hout en stof.
pi_102198896
Wat gaaf dit allemaal, ik ga ook een beetje experimenteren, geen taarten, maar simpel cakejes versieren. Domme vraag, maar maken jullie je 'lijm' zelf of kopen jullie zo'n kant en klaar potje. ik wil het w.s een enkele keer doen, en dus niet vreselijk veel tegelijk aanschaffen.
pi_102199046
Ik ga volgende week Petit fours maken voor de verjaardag van mijn huisgenoot. Ik heb hier geen ervaring mee, dus hebben jullie tips/trucs?
Hoe pakken jullie het aan en zo?
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_102208477
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:01 schreef Katinkat het volgende:
Wat gaaf dit allemaal, ik ga ook een beetje experimenteren, geen taarten, maar simpel cakejes versieren. Domme vraag, maar maken jullie je 'lijm' zelf of kopen jullie zo'n kant en klaar potje. ik wil het w.s een enkele keer doen, en dus niet vreselijk veel tegelijk aanschaffen.
'Lijm' maak ik gewoon zelf, van water met een beetje poedersuiker. Kost bijna niets, werkt prima!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_102209101
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:30 schreef Taartje het volgende:

[..]

'Lijm' maak ik gewoon zelf, van water met een beetje poedersuiker. Kost bijna niets, werkt prima!
Thx voor de tip!

Ik ga donderdag mijn eerste taart maken. Dus ben benieuwd :)

Eigenlijk bakken, ik heb al eens een taart versierd enzo
pi_102209531
Dank je Taartje, zoiets vermoedde ik al, maar opd esites van cupkaces maken hebben ze het over een glue in een potje (klein potje bij jamin al 2,50)
pi_102243946
@MarjoBlabla, wat ben je van plan te doen? Dan kunnen wij wel tips en trucs geven hier :)
pi_102294505
Vandaag gaat mijn nichtje trouwen en ze had mij gevraagd de bruidstaart te maken. Samen met de cakejes is het geheel goed voor 60 personen. De taart is gevuld met witte-chocolade-botercreme, aardbeien en aardbeienjam. De cakejes hebben stukjes aardbei erin en een toef van dezelfde botercreme. Ik was nogal nerveus van tevoren (tweede bruidstaart ooit, en ook nog voor familie), maar ik ben er echt super blij mee. Heb nu al zin in vanmiddag als ze hem te zien krijgen en hem aan gaan snijden :) Wat vinden jullie er van?

De taart:

Op locatie:

Een cupcake:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')