Nee, het voorbeeld gaat om het feit of je je eigen persoonlijkheid aanpast aan de verwachtingen die de anderen van je hebben, om erkenning danwel respect te verkrijgen. Dat kledingaspect is daarvan een voorbeeld, maar je kan het in nog tig andere situatie's implementeren. Bijv. of je je eigen mening over iets zegt, of het zo draait dat je roept "ach wat geweldig, superleuk" etc.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wacht even. We hadden het toch over ruggengraat hebben enzo, niet over triviale dingen als zelf kiezen welke kleding je draagt?
Een middenweg is vaak het bestequote:Op zondag 24 juli 2011 14:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, het voorbeeld gaat om het feit of je je eigen persoonlijkheid aanpast aan de verwachtingen die de anderen van je hebben, om erkenning danwel respect te verkrijgen. Dat kledingaspect is daarvan een voorbeeld, maar je kan het in nog tig andere situatie's implementeren. Bijv. of je je eigen mening over iets zegt, of het zo draait dat je roept "ach wat geweldig, superleuk" etc.
Wat heb je nu weer aan de fiets hangen met de justitie?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:29 schreef Mutant01 het volgende:
Schrijf je Justitie nou met een kleine letter of hoofdletter (in een zin en zonder het woord "ministerie" ervoor). Daar schijnt nogal wat verwarring over te zijn...
Maar als iemand dus zegt: wat zie jij er netjes uit dan zie jij dat meteen als een verkapte insinuatie dat je je niet conformeert?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, het voorbeeld gaat om het feit of je je eigen persoonlijkheid aanpast aan de verwachtingen die de anderen van je hebben, om erkenning danwel respect te verkrijgen. Dat kledingaspect is daarvan een voorbeeld, maar je kan het in nog tig andere situatie's implementeren. Bijv. of je je eigen mening over iets zegt, of het zo draait dat je roept "ach wat geweldig, superleuk" etc.
Een middenweg is net als een grijze muis achter het gordijn.quote:
Ach, dat is natuurlijk kul. Het heeft alleen weinig zin om hem continu te ventileren.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een middenweg is net als een grijze muis achter het gordijn.
Of je hebt een eigen mening of je hebt het niet.
Precies.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, als mensen gaan vragen "waarom ik dat soort kleding draag" want "dat is toch vreselijk saai" en "ik snap dat echt niet" dan geeft dat wel een indruk dat men het niet als conform voor de leeftijd c.q. student acht.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar als iemand dus zegt: wat zie jij er netjes uit dan zie jij dat meteen als een verkapte insinuatie dat je je niet conformeert?
Of je staat als aardig bekend of nietquote:Op zondag 24 juli 2011 14:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat heeft dat nu weer te maken met "continu" ventileren?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, dat is natuurlijk kul. Het heeft alleen weinig zin om hem continu te ventileren.
Maar die mensen uiten dan toch juist hun mening?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, als mensen gaan vragen "waarom ik dat soort kleding draag" want "dat is toch vreselijk saai" en "ik snap dat echt niet" dan geeft dat wel een indruk dat men het niet als conform voor de leeftijd c.q. student acht.
Zelf vind ik het niet eens netjes, ik zie het gewoon als mijn standaardkloffie aan. Netjes is voor mij in pak met versierselen.
Als jij de erkenning van anderen nodig hebt, dan kan dat idd wel eens een rol spelen.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:38 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Of je staat als aardig bekend of niet
Hun mening over wat men als "conform" voor de student ziet ja.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar die mensen uiten dan toch juist hun mening?
Is dat wel zo? Of is dat de mening die het meest kansrijk is? Dus "kansen" voorrang geven op eigen identiteit.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar die mensen uiten dan toch juist hun mening?
Nee, altijd maar 'no matter what' je eigen mening willen uiten, is ook niet altijd optimaal.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als jij de erkenning van anderen nodig hebt, dan kan dat idd wel eens een rol spelen.
Maar goed, kontkruipen en jezelf verloochenen is dus een synoniem voor "aardig"?
De Vlaming?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Absentie van enig vorm van beschaving en etiquette is niet recht voor z'n raap zijn.
Ik ken geen roddelachtiger, achterbakser en "ons kent ons" gezanik volk dan de Twentenaar, sorry.
Je moet nu ook niet doen alsof dat betekent dat die elke keer naar voren komt, zoals bij de vraag van de kaasboer of je belegen of onbelegen kaas wilt hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nee, altijd maar 'no matter what' je eigen mening willen uiten, is ook niet altijd optimaal.
Waar staat dat ik overal mijn mening wil uiten?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nee, altijd maar 'no matter what' je eigen mening willen uiten, is ook niet altijd optimaal.
Ik ben eigenlijk nooit mensen tegengekomen die dat doen. Kennelijk weet ik die van te voren al goed in te schatten en dus te vermijden.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar staat dat ik overal mijn mening wil uiten?
Denk je dat ik naar iedereen toe loop om het te vertellen wat ik van hem / haar vind? Dat ik als iemand een nieuwe telefoon heb er meteen op ga zitten zeiken?
Als men mijn mening vraagt dan zal ik hem ook eerlijk verkondigen, en ook een afwijzende mening kan je netjes verkondigen zonder mensen te beledigen bijv. "jouw nieuwe pimpelpaarse broek met oranje leeuwenstaart is niet mijn smaak".
Maar ik zal de laatste zien die gaat roepen: "wat een superleuke pimpelpaarse broek met oranje leeuwenstart heb je, je bent echt geweldig".
En als ik iemand 3x niets vind ga ik ook niet huichelachtig bij hem slijmen omdat hij xy voor me kan betekenen, nee, dan laat ik zo'n persoon gewoon links liggen. Als meer mensen dat nou eens zouden doen.
Daar kan ik me wel in vinden, alleen moet je altijd uitkijken dat je niet doordraait(aan beide kanten)quote:Op zondag 24 juli 2011 14:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar staat dat ik overal mijn mening wil uiten?
Denk je dat ik naar iedereen toe loop om het te vertellen wat ik van hem / haar vind? Dat ik als iemand een nieuwe telefoon heb er meteen op ga zitten zeiken?
Als men mijn mening vraagt dan zal ik hem ook eerlijk verkondigen, en ook een afwijzende mening kan je netjes verkondigen zonder mensen te beledigen bijv. "jouw nieuwe pimpelpaarse broek met oranje leeuwenstaart is niet mijn smaak".
Maar ik zal de laatste zien die gaat roepen: "wat een superleuke pimpelpaarse broek met oranje leeuwenstart heb je, je bent echt geweldig".
En als ik iemand 3x niets vind ga ik ook niet huichelachtig bij hem slijmen omdat hij xy voor me kan betekenen, nee, dan laat ik zo'n persoon gewoon links liggen. Als meer mensen dat nou eens zouden doen.
Mwah, ik zie niet in hoezo je zou doordraaien door bepaalde mensen links te laten liggen. Het is niet dat ik ze zwart ga maken of wat dan ook, maar ik negeer ze gewoon, klaar uit. Daar heeft dan geen van beide partijen last van, lijkt mij.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:49 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel in vinden, alleen moet je altijd uitkijken dat je niet doordraait(aan beide kanten)
Of je merkt het niet wie er oprecht tegen je is en wie niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk nooit mensen tegengekomen die dat doen. Kennelijk weet ik die van te voren al goed in te schatten en dus te vermijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |