Ik denk dat hij helemaal niet wilde ontsnappen. Ik bedoel, hij was ontsnapt... en dan? Dan moet hij zich schuil houden en kan hij niet pronken met wat hij gedaan heeft. Dat is juist wel zijn doel. Iedereen kent hem nu, in zijn eigen hoofd is hij een nationale held. Reken maar dat die gast straks met een hoofd dat glimt van trots de rechtszaal binnen komt lopen.quote:Op zondag 24 juli 2011 08:55 schreef Pek het volgende:
[..]
Het is een ongeschreven regel dat je jezelf door je kop schiet na een killing-spree, dat weet een kind
Dat maakt het ook zo fascinerend, waarom je laten pakken na 90 minuten je gang kunnen gaan? Met zijn indrukwekkende voorbereiding had hij een degelijk ontsnappingsplan kunnen bedenken.
Naja....uiteindelijk 90+ doden, dus op een hele vervelende manier gefaald.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:03 schreef LXIV het volgende:
Ik heb z'n manuscript zo'n beetje helemaal gelezen. Conclusie:
1) Ja, de gedachten van deze man hangen heel nauw samen met het neoconservatieve (dus PVV) gedachtengoed.
2) Zijn doorzettingsvermogen (9 jaar werken) en toewijding zijn enorm, bizar gewoon. Ook de manier waarop hij alles tot in het allerkleinste detail voorbereid
3) Belangrijkste doel van zijn aanslagen is het onder de aandacht brengen van het manuscript. Hij noemt het de marketing-campain.
4) Het document zelf, waar hij 4 jaar aan gewerkt heeft, is eigenlijk slecht en vrij kinderachtig geschreven. Vol met overbodige informatie en niet samenhangend. Hele verhandelingen over het voorkomen van geslachtsziekten, het boeren op een bietenfarm, etc. Ook bijv. het stuk over uniformen voor de 'ridders', compleet met zelfbedachte medailles, die hij zichzelf dan toekent en waarmee hij op de foto gaat... Komop zeg!
5) Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het effect van zijn aanslagen zijn doelstellingen bereikt. Mede doordat zijn stuk slecht geschreven is en zijn doelwit (dat niet zal terugslaan) verkeerd gekozen. Terrorisme wordt gepleegd om de tegenstander een overdreven tegenreactie uit te lokken. Waarop dan weer gereageerd wordt, etc, net zolang tot het land verdeeld is in 2 kampen. Dit gebeurt nu niet. Faal.
Dus
Harde werker maar uiteindelijk een faal.
Dat zijn allemaal gehersenspoelde marxisten, jeweettoch..quote:Op zondag 24 juli 2011 09:09 schreef Rikketik het volgende:
Ik ben benieuwd hoe zijn reactie is als hij doorkrijgt dat de Noorse bevolking hem haat in plaats van eert. Ik denk dat hij dat verschrikkelijker zal vinden dan welke andere straf dan ook.
Nee hoor, die vallen in de categorie "A of B traitors" dus die weten niet beter. Een harde plasser krijgt hij van de ongetwijfeld vele steunbetuigingen die hij internationaal zal ontvangenquote:Op zondag 24 juli 2011 09:09 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik denk dat hij helemaal niet wilde ontsnappen. Ik bedoel, hij was ontsnapt... en dan? Dan moet hij zich schuil houden en kan hij niet pronken met wat hij gedaan heeft. Dat is juist wel zijn doel. Iedereen kent hem nu, in zijn eigen hoofd is hij een nationale held. Reken maar dat die gast straks met een hoofd dat glimt van trots de rechtszaal binnen komt lopen.
Ik ben benieuwd hoe zijn reactie is als hij doorkrijgt dat de Noorse bevolking hem haat in plaats van eert. Ik denk dat hij dat verschrikkelijker zal vinden dan welke andere straf dan ook.
Bluf, denk ik. Anders laat ie zich nooit oppakken, met de kans iedereen te verraden.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:18 schreef Pek het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die andere 11 "tempeliers", mocht het waar zijn wat hij allemaal uitbraakt, met ieder een eigen opdracht. Als die eveneens in eigen land gaan toeslaan, krijgen wij dus ook nog wat voor de kiezen.
Mwah, todat de gedachten polizei hun zwaailampen aanzetten.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:17 schreef Perrin het volgende:
Als je ergens ter wereld ongestoord een debat kunt voeren, dan is dat wel in 't Westen.
Volgens mij bestaan die helemaal niet. Zie maar eens 12 van dit soort nutcases bij elkaar te krijgen. Nee, die 11 tempeliers leven alleen in zijn hoofd.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:18 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee hoor, die vallen in de categorie "A of B traitors" dus die weten niet beter. Een harde plasser krijgt hij van de ongetwijfeld vele steunbetuigingen die hij internationaal zal ontvangen![]()
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die andere 11 "tempeliers", mocht het waar zijn wat hij allemaal uitbraakt, met ieder een eigen opdracht. Als die eveneens in eigen land gaan toeslaan, krijgen wij dus ook nog wat voor de kiezen. En ik woon in een links bolwerk.
Nou, dat valt erg tegen.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:17 schreef Perrin het volgende:
![]()
Als je ergens ter wereld ongestoord een debat kunt voeren, dan is dat wel in 't Westen.
Sorry, wist niet dat het strafbaar was.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:20 schreef timmmmm het volgende:
Zelfs als je strafbare posts van andere fora quote, zijn dat soort uitspraken niet gewenst op FOK! Sorry.
Is het ook niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:20 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Sorry, wist niet dat het strafbaar was.
Probeer in veel andere landen maar eens een openlijke discussie te voeren die kritisch is over de huidige machthebbers. Dat wordt meestal een korte discussie, kan ik je vertellen.quote:
Ik hoop het maar, op de interwebz heb je die nutcases zo bij elkaar. Het ook daadwerkelijk uitvoeren is een ander verhaal gelukkig.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:19 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Volgens mij bestaan die helemaal niet. Zie maar eens 12 van dit soort nutcases bij elkaar te krijgen. Nee, die 11 tempeliers leven alleen in zijn hoofd.
In Nederland wordt het dan een iets langere discussie, maar als je er te lang over doorgaat en te kritisch wordt, krijg je evengoed problemen.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Probeer in veel andere landen maar eens een openlijk discussie te voeren die kritisch is over de huidige machthebbers. Dat wordt meestal een korte discussie, kan ik je vertellen.
Haha. Ga toch weg man, deze man is een ultra-nationalist en een racist. Dat is echt niet gelijk hetzelfde.quote:Op zondag 24 juli 2011 06:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mensen die (uit nationalistische overwegingen) achter Wilders zijn neoconservatisme aanlopen zouden zich eens moeten verdiepen in wat ze precies steunen.
Nou, ik weet het niet hoor. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich vriendschappelijk naar hem hebben uitgelaten, die gezegd hebben dat ze hem bewonderen, die hem geschreven hebben (via internet) dat ze met hem ten strijde willen trekken. Maar iets zeggen en schrijven is nog heel iets anders dan iets doen. Ik denk dat zulke lui nu wel aardig geschrokken zullen zijn. Want dit kan toch nooit de bedoeling geweest zijn?quote:Op zondag 24 juli 2011 09:24 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik hoop het maar, op de interwebz heb je die nutcases zo bij elkaar. Het ook daadwerkelijk uitvoeren is een ander verhaal gelukkig.
Waar is hij een racist? Volgens mij heeft hij het steeds over de multiculturele samenleving in zijn boek, niet over verschillende rassen.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Haha. Ga toch weg man, deze man is een ultra-nationalist en een racist. Dat is echt niet gelijk hetzelfde.
En al helemaal niet hetzelfde als kinderen omleggen van politieke partijen die je verantwoordelijk houd voor beleid waar je tegen bent, wat een kolder zeg.
Neemt niet weg dat dit een hele harde dreun gaat zijn voor dergelijke partijen in heel Europa, dus die paardelul gaat precies het tegenovergestelde bereiken wat hij wilde. Wat een eikel.
Jep. So smart and yet so stupid.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Neemt niet weg dat dit een hele harde dreun gaat zijn voor dergelijke partijen in heel Europa, dus die paardelul gaat precies het tegenovergestelde bereiken wat hij wilde. Wat een eikel.
Helaas zou je daar wel 's gelijk in kunnen krijgen.quote:Op zondag 24 juli 2011 08:04 schreef Isabeau het volgende:
Ben ik de enige die het toch een tikkeltje eng vind dat de toon eerst was dat het een gek was en dat er nu al een soort van sfeer met ontzag is ontstaan? En dan zitten hier niet echt mensen die zo iemand zouden aanbidden, maar ik wed dat die er straks genoeg zijn.
En hiermee zetten we weer een streep onder het Wilders/ultra-rechtse aspect.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Haha. Ga toch weg man, deze man is een ultra-nationalist en een racist. Dat is echt niet gelijk hetzelfde.
En al helemaal niet hetzelfde als kinderen omleggen van politieke partijen die je verantwoordelijk houd voor beleid waar je tegen bent, wat een kolder zeg.
Hij heeft een flink stuk tekst geschreven, het enige wat hij nog nodig had was een daad die de aandacht er op zou vestigen. Missie geslaagd.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:39 schreef Drugshond het volgende:
Waarom op deze manier... in deze digi-tijdsgeest om je statement te maken ??!!
De pen Het keyboard is machtiger dan het zwaard.
Precies.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:40 schreef Re het volgende:
zijn er nou nog steeds mensen die oorzaak en gevolg door elkaar halen?...
Dit is een scenario ontsproten uit 1 persoon, een gek om het maar simpel te zeggen, iemand die het spoor volledig kwijt is, die overal maar dingetjes vandaan sleept en het bij naam noemt. Dit zegt toch helemaal niets over een politicus in Nederland. Niet Wilders, noch zijn gedachtengoed is de aanleiding tot dit drama, dat zijn de gestoorde hersenkronkels in het hoofd van deze man
Tsja, totaal de weg kwijt vermoed ik... totaal geen relativeringsvermogen meer, misschien wel last van psychoses ook. In elk geval geloofde hij volledig in z'n eigen verzinsels.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:39 schreef Drugshond het volgende:
Waarom op deze manier... in deze digi-tijdsgeest om je statement te maken ??!!
De pen Het keyboard is machtiger dan het zwaard.
Ja ik las een paar bladzijdes terug dat hij door zijn acties de mensen die enigzins naar rechts neigen juist tegen zich heeft gekregen door deze acties.quote:Op zondag 24 juli 2011 08:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Op twitter heb ik ook al lui zie posten dat Breiviks acties misschien geen schoonheidsprijs verdienen, maar dat hij in elk geval iets onderneemt tegen het links-islamitische complot.
Doorzettingsvermogen is het probleem niet.... Moreel besef wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:43 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
[..]
Tsja, totaal de weg kwijt vermoed ik... totaal geen relativeringsvermogen meer, misschien wel last van psychoses ook. In elk geval geloofde hij volledig in z'n eigen verzinsels.
Als hij een ander beroep had gekozen, wetenschapper ofzo, was hij misschien wel geniaal geweest. Ik denk dat hij daar de kwaliteiten wel voor zou hebben.
'De teloorgang van blond haar en blauwe ogen'quote:Op zondag 24 juli 2011 09:31 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Waar is hij een racist? Volgens mij heeft hij het steeds over de multiculturele samenleving in zijn boek, niet over verschillende rassen.
Klassiek Europees racisme een ziekte waar jij ook last van hebt.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
'De teloorgang van blond haar en blauwe ogen'
Hij wil Europa blank houden. Iets wat best terecht is, vind ik.
Maar deze eikel heeft met zijn daden dat soort gedachtengoed gelijk besmet.
Lijkt me lastig om dit goed op de rails te houden. Zo'n gebeurtenis kun je niet vanuit een tunnelvisie besturen. Gebeurtenis, manifest, ideologische gedachtegoed, politiek is 1 grote puzzel.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En hiermee zetten we weer een streep onder het Wilders/ultra-rechtse aspect.
Maar hij heeft zijn doel bereikt. Mensen lezen zijn werk.quote:Op zondag 24 juli 2011 08:09 schreef Perrin het volgende:
Kweenie hoor, het is een boel bullshit rondom het maken van een bom en het neermaaien van weerloze kinderen. Hij heeft er een lang verhaal van gemaakt, maar uiteindelijk is het resultaat een makkelijke en laffe moordpartij.
Ik heb blond haar en blauwe ogen, maar ik wil Europa vrij houden van zulke idioten als jou, kom maar op met die multiculture samenlevingquote:Op zondag 24 juli 2011 09:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is geen ziekte hoor. Gewoon een mening.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:49 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Klassiek Europees racisme een ziekte waar jij ook last van hebt.
Waar zie jij die bewondering dan? Kun je dat aanwijzen?quote:Op zondag 24 juli 2011 09:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar hij heeft zijn doel bereikt. Mensen lezen zijn werk.
En inderdaad zie je, ook hier op Fok, steeds meer bewondering voor het stuk stront.
Zijn er uberhaupt al hulpverleners die gebouwen in gegaan, vraag ik me af.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:45 schreef Re het volgende:
maar er zijn nog 4 kinderen vermist op het eiland en in de regeringsgebouwen liggen nog lichamen als ik het goed begrijp van de bbc?
Ach ja, maar een Afrikaan die zijn land Afrikaans wil houden is prima toch?quote:Op zondag 24 juli 2011 09:49 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
11 anderen?quote:Op zondag 24 juli 2011 09:18 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee hoor, die vallen in de categorie "A of B traitors" dus die weten niet beter. Een harde plasser krijgt hij van de ongetwijfeld vele steunbetuigingen die hij internationaal zal ontvangen![]()
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die andere 11 "tempeliers", mocht het waar zijn wat hij allemaal uitbraakt, met ieder een eigen opdracht. Als die eveneens in eigen land gaan toeslaan, krijgen wij dus ook nog wat voor de kiezen. En ik woon in een links bolwerk.
Juist wel, dan hang je exact in dezelfde hoek als deze knakker. Lees zijn manifest maarquote:Op zondag 24 juli 2011 09:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach ja, maar een Afrikaan die zijn land Afrikaans wil houden is prima toch?
Crap. Er is niets mee mis te vinden dat Europa Europees moet blijven en nee, dat hangt je niet gelijk in de hoek van deze knakker.
Hier gaat het dus steeds fout. Bij immigranten is behoud van cultuur een groot goed, is prima.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:49 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Mensen zijn er erg happig op om 'het gedachtegoed' of 'de retoriek' de schuld te geven, alsof de man zelf weerloos was. Als je zijn stuk leest zie je dat hij een belangrijk deel van zijn argumentatie ontleent aan grote denkers, waaronder Locke, waarmee hij zichzelf ervan heeft overtuigd dat zijn strijd en de middelen die hij daartoe inzet gerechtvaardigd zijn:quote:Op zondag 24 juli 2011 09:40 schreef Re het volgende:
Dit is een scenario ontsproten uit 1 persoon, een gek om het maar simpel te zeggen, iemand die het spoor volledig kwijt is, die overal maar dingetjes vandaan sleept en het bij naam noemt. Dit zegt toch helemaal niets over een politicus in Nederland. Niet Wilders, noch zijn gedachtengoed is de aanleiding tot dit drama, dat zijn de gestoorde hersenkronkels in het hoofd van deze man
Hmmmm ... dat is 1 zinnetje ... de sfeer in zijn hele boek is een heel andere.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar deze eikel heeft met zijn daden dat soort gedachtengoed gelijk besmet.
Ach gut, pakken de buitenlanders onze klompen, tulpen en molens afquote:Op zondag 24 juli 2011 09:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hier gaat het dus steeds fout. Bij immigranten is behoud van cultuur een groot goed, is prima.
Maar als een Nederlander pleit voor behoud van cultuur is hij ineens een racist?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |