quote:Theodore John (Ted) Kaczynski bijgenaamd de Unabomber, is een Amerikaanse wiskundige, neo-Luddiete maatschappijcriticus en moordenaar, die een reeks aanslagen met bombrieven uitvoerde.
Kaczynski was een intellectueel wonderkind dat al vroeg op school uitblonk. Hij studeerde aan de Harvard-universiteit en behaalde zijn PhD in wiskunde aan de Universiteit van Michigan. Op zijn vijfentwintigste werd hij assistent-hoogleraar aan de Universiteit van Californië, Berkeley, maar nam na twee jaar ontslag.
In 1971 verhuisde hij naar een afgelegen hut zonder elektriciteit of stromend water in Lincoln (Montana), waar hij zich overlevingsvaardigheden begon aan te leren in een poging om onafhankelijk van de buitenwereld te worden. [1] Hij kwam ertoe om een bomaanslagcampagne te beginnen, nadat hij gezien had hoe de wildernis rondom hem vernietigd werd door ontwikkelingsprojecten. [1] Van 1978 tot 1995 stuurde Kaczynski 16 bombrieven naar verschillende doelen, waaronder universiteiten en luchtvaartmaatschappijen, waarmee hij drie mensen doodde en 23 verwondde. Op 24 april 1995 stuurde Kaczynski een brief naar de The New York Times en beloofde "met zijn terrorisme te stoppen" als de Times of The Washington Post zijn manifest zou publiceren. In zijn Industrial Society and Its Future (De Geïndustrialiseerde Maatschappij en haar Toekomst, ook het "Unabomber Manifest" genoemd), betoogde hij dat zijn bomaanslagen extreem, maar noodzakelijk waren om de aandacht te vestigen op de uitholling van de menselijke vrijheid, veroorzaakt door de, moderne technologieën vereisende, grootschalige structurering.
Gedachten sturen de pen of het toetsenbord natuurlijk. Het is mijns inziens verwerpelijk om zomaar mensen met bepaalde ideeën op te pakken tenzij ze expliciet bezig zijn met het organiseren van geweld tegen anderen.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:52 schreef dotKoen het volgende:
Nou, het opschrijven is al iets anders dan erover nadenken.
Staat al op de FP.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:55 schreef LXIV het volgende:
BREAKING **************
Website van PCCTS gemaakt door NL-ontwerpbureau: http://www.artants.com/#/ons-werk
Die overgang vond ik ook apart. Alsof hij ineens een ander persoon is.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Later gebruikt die gast trouwens ook <3 tekens, wat ik toch tamelijk kinderachtig vind. En het past niet bij de rest van het boekwerk.
Ja, en daarom hoop ik dus dat wel even gecheckt wordt of de mede-auteurs dat van plan zijnquote:Op zondag 24 juli 2011 01:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gedachten sturen de pen of het toetsenbord natuurlijk. Het is mijns inziens verwerpelijk om zomaar mensen met bepaalde ideeën op te pakken tenzij ze expliciet bezig zijn met het organiseren van geweld tegen anderen.
Ik bedoel PCCTS, niet RAF.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:55 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Daar twijfel je aan?
Edit: of bedoel je nog steeds?
Hij beweert zelf een stuk of 5 academische opleidingen te hebben gedaan.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is niet dom, maar ook niet academisch opgeleid denk ik. Daarvoor is het allemaal te onsamenhangend.
Ga jij de politie tippen? Ik heb er geen zin in namelijkquote:Op zondag 24 juli 2011 01:57 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, en daarom hoop ik dus dat wel even gecheckt wordt of de mede-auteurs dat van plan zijn
Dat zou dan natuurlijk uit de tekst moeten blijken, je kan niet zomaar een inval ergens gaan doen.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:57 schreef dotKoen het volgende:
Ja, en daarom hoop ik dus dat wel even gecheckt wordt of de mede-auteurs dat van plan zijn
Al een paar uur bekend.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:55 schreef LXIV het volgende:
BREAKING **************
Website van PCCTS gemaakt door NL-ontwerpbureau: http://www.artants.com/#/ons-werk
In Scandinavische media wel. Ik zag het net ook op de Vlaamse TV, maar verder zal er morgen pas fatsoenlijk over worden bericht. Ze spitten het waarschijnlijk in detail door.quote:
Zelfstandig ja.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:58 schreef Marlan het volgende:
[..]
Hij beweert zelf een stuk of 5 academische opleidingen te hebben gedaan.
Dank jequote:
Er zit veel knip en plakwerk in. De kinderachtige gedeeltes zijn denk ik van hem.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Later gebruikt die gast trouwens ook <3 tekens, wat ik toch tamelijk kinderachtig vind. En het past niet bij de rest van het boekwerk.
Op universitair niveau toch, maar niet daadwerkelijke opleidingen gedaan? Ik heb geen zin het stukje terug te zoekenquote:Op zondag 24 juli 2011 01:58 schreef Marlan het volgende:
[..]
Hij beweert zelf een stuk of 5 academische opleidingen te hebben gedaan.
quote:Anti-monitoring routines
Quick list
1. Mobile phone. Turn it off or they can triangulate your position anywhere. Certain phones are possible to monitor even when turned off even if you take out the battery (they have internal batteries for certain functions).
2. Surfing/email. Treat it as if you know it will be monitored. It’s rarely a safe method to use if you want anonymity even if you use the draft box in your email account to communicate with someone. Alternatively, create a more secure email account (hushmail or any service which offer a greater degree of anonymity) while using Tor network (masking your IP). Alternatives to Tor are anonymize.net or Ipredator. It’s an annoying but necessary process as Tor makes your connection very slow, and you have to make sure it’s always on when you log in to your email or each time you research sensitive topics. I usually use Mozilla Firefox for Tor and Internet Explorer for normal surfing. Consider acquiring an unregistered laptop and surf while using LAN stations outside your home (many Mc Donald’s or other service shops offer free wireless LAN which you can tap into outside their premises while sitting in your car. Just remember that if you use an unregistered and anonymous laptop for this purpose then remember that you must never use it for purposes that may reveal your identity at a later point.
3. Facebook, treat this channel as if you know it will be monitored.
4. European toll stations. Many European countries/cities have toll stations where you pay a small fee to pass. Some of these will film/photograph your car and even the driver. This varies but in some cases this data will be archived for as long as 10 years allowing the intelligence agency to back trace activity and movement patterns.
5. Travelling. Be sure to have a credible reason for travelling (memorise details about congresses, museums, names of certain institutions etc.) or bring brochures that you printed from the net. There are always plenty of congresses or exhibitions every week in European major cities. Consider joining specific Facebook groups – interest areas/congresses/exhibitions prior to trip to increase the credibility of your “alibi” f example.
6. Never use credit cards while travelling abroad, always use cash. Ensure that you provide the correct currency before you leave and bring 20-30% more than your estimate using.
7. Using your network. As a general rule. You will increase your chance of being apprehended by 100% for every person you involve. Don’t trust anyone unless you absolutely need to (which should never be the case). Do absolutely everything yourself.
Wat? Denk jij dat de opsporingsdiensten nog geen kopietje van z'n manifest hebben?quote:Op zondag 24 juli 2011 01:58 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ga jij de politie tippen? Ik heb er geen zin in namelijk![]()
FPquote:
Hij heeft spul ingeademd waar je kanker van krijgt, dus de kans is best groot dat hij vroegtijdig overlijdt.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:59 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Zoals iemand al zei, ik ben bang dat er meer aan gaat komen.
Buiten het feit dat hij zeer intelligent is (hoe jammer ook, dit kan je niet ontkennen) , je plant niet dit hele mikmak met jaren voorbereidingen e.d om ;
Ten eerste maar 91 te doden, hoe cruwl dit ook klinkt voor iemand die zo lang voorbereidt zoveel wilt doen dan kan ik me niet voorstellen dat hij er zo weinig wilde dood maken.
Ten tweede, zou het me niets verbazen als hij dusdanige plannen heeft dat ook al zit hij in de cel (laten we hopen martel kamer) dat er meer bommen afgaan o.i.d. Kan me gewoon niet voorstellen dat iemand met dusdanige voorbereiding/plannen , gewoon als eindplan had in de gevangenis eeuwig te worden gemarteld aangezien hij geen zelfmoord plannen had.
Maar 91? Ik ben het een beetje beu dat mensen onderschatten hoe moeilijk het is om met een shootout zoveel mensen te kunnen pakken.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:59 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Zoals iemand al zei, ik ben bang dat er meer aan gaat komen.
Buiten het feit dat hij zeer intelligent is (hoe jammer ook, dit kan je niet ontkennen) , je plant niet dit hele mikmak met jaren voorbereidingen e.d om ;
Ten eerste maar 91 te doden, hoe cruwl dit ook klinkt voor iemand die zo lang voorbereidt zoveel wilt doen dan kan ik me niet voorstellen dat hij er zo weinig wilde dood maken.
Ten tweede, zou het me niets verbazen als hij dusdanige plannen heeft dat ook al zit hij in de cel (laten we hopen martel kamer) dat er meer bommen afgaan o.i.d. Kan me gewoon niet voorstellen dat iemand met dusdanige voorbereiding/plannen , gewoon als eindplan had in de gevangenis eeuwig te worden gemarteld aangezien hij geen zelfmoord plannen had.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |