En dat is precies de reden waarom hij al die mensen heeft gedood.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je mag het wegzetten als beloning, ik zie het meer als dat mensen de hoed van de rand willen weten. En tegenwoordig met dat snelle internet en op elke hoek discussieplekken is dat niet zo vreemd.
Echt?quote:Op zondag 24 juli 2011 01:09 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik denk helemaal normaal, maar qua politieke denkbeelden té overtuigd geraakt. Hij is iig academisch opgeleid, getuige zijn gebruik van bronnen en gestructureerde schrijven over aparte, maar samenhangende, (deel)onderwerpen.
Het is dezelfde tactiek als Wilders gebruikt om anti-islam te zijn: "Omdat er mensen zijn die de Islam aanhangen nare dingen doen deugt de Islam niet".quote:Op zondag 24 juli 2011 01:08 schreef gamezz het volgende:
[..]
Het slaat dan natuurlijk nergens op om Wilders hierbij te gaan halen. Misschien waren er een paar ideeën die ze gemeen hadden, maar het neerschieten van onschuldige mensen heeft daar niets mee te maken.
Hmm... ik dacht dat het om zijn extreme opvattingen ging.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En dat is precies de reden waarom hij al die mensen heeft gedood.
Klotecirkels
Hij wou de maatschappelijke discussie graag aanwakkeren en andere extremisten op hetzelfde idee brengen.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hmm... ik dacht dat het om zijn extreme opvattingen ging.
Welk 'boek'? Sorry, heb een paar delen gemist.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:11 schreef GGMM het volgende:
Dat 'boek' ff doorgelezen, ongelooflijk zeg. Dit is idd duidelijk niet iemand die dom is, integendeel. Ook iemand die heel normaal is/acteert.
Ja natuurlijk niet helemáál. Maar legertraining, veel lezen over 'distantiëren' van je doelwitten, hij heeft er een heleboel tijd (9 jaar) in gestoken. Echt niet gek gek dus, eerder totale afwezigheid van moreel besef oid.quote:
http://www.2shared.com/fi(...)eclarationofInd.htmlquote:Op zondag 24 juli 2011 01:12 schreef 2dope het volgende:
[..]
Welk 'boek'? Sorry, heb een paar delen gemist.
Dat wil iedereen. Anders hadden er nooit fora bestaan.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:12 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Hij wou de maatschappelijke discussie graag aanwakkeren en andere extremisten op hetzelfde idee brengen.
http://www.2shared.com/fi(...)eclarationofInd.htmlquote:Op zondag 24 juli 2011 01:12 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dit is wel enigszins ironisch.quote:Q: Are you a holocaust denier?
A: Assuming of course that you are referring to the Jewish holocaust under Nazi Germany; no, I have reviewed the evidence, both the evidence presented by the Allied powers and the anti-holocaust evidence presented by the Axis Powers and neo-Nazi movements. I don’t find the anti-holocaust evidence credible so I don’t see a reason why anyone should deny the Jewish holocaust. As far as I have understood; Nazi Germany didn’t originally want to annihilate the Jews. They were considering deportation but they didn’t really have any location to deport them to, and they weren’t offered any location by the allied forces. They didn’t start massacring the Jews until after they realised that they were losing the war and the window of opportunity was closing fast (after the failed Russian invasion in1941). I guess, they used the following logic; they felt they had to cut out what they viewed as a cancer before they lost the war somewhat like many Serbs did during the Balkan war. They wanted to deport but as their adversaries made that impossible they chose the only solution (according to their logic). No one should try to justify genocide, it is a bad thing that cannot or should not be excused. There are always other options.
Toen Wilders zijn uitspraken deed was er nog niks over dat manifest bekend, misschien wil ie nu zijn mening aanpassen?quote:Op zondag 24 juli 2011 01:06 schreef superworm het volgende:
[..]
Hetgeen grappig is omdat de PVV echt niet álles veracht wat in dat manifest staat.
Zijn doel is zijn opvattingen kenbaar maken aan de wereld.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hmm... ik dacht dat het om zijn extreme opvattingen ging.
Er is een manifest op internet verschenen, 1500+ pagina's met voorbereidingen, politieke uiteenzetting van het probleem en de oplossing, stappenplannen, beschrijving van de voorbereiding op de aanslag, enzovoorts.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:12 schreef 2dope het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk vaker zo bij psychiatrische problemen. Daarnaast vraag ik me af of deze persoon echt een psychiatrische diagnose op as 1 zal hebbenquote:Op zondag 24 juli 2011 01:08 schreef MouzurX het volgende:
Wat is die vent toch raar. Deels zo normaal en deels dus compleet gestoord?
Nee, inderdaad een bovengemiddelde intelligentie. Ik vraag me zelfs af of je hier een pyschiatrische stoornis in enge zin (as 1) kunt diagnosticeren.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:11 schreef GGMM het volgende:
Dat 'boek' ff doorgelezen, ongelooflijk zeg. Dit is idd duidelijk niet iemand die dom is, integendeel. Ook iemand die heel normaal is/acteert.
Zijn we terug bij af: who cares?quote:Op zondag 24 juli 2011 01:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zijn doel is zijn opvattingen kenbaar maken aan de wereld.
Maar vrijwel niemand luistert naar een willekeurige dertiger, afgezien wat mensen op stormfront enzo.
Maar nu heeft hij de volle aandacht. Wat volgens zijn manifest precies de reden is dat hij dit deed.
Ik vind Baader Meinhof Complex ook fantastisch.quote:
Hij is niet dom, maar ook niet academisch opgeleid denk ik. Daarvoor is het allemaal te onsamenhangend.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:11 schreef GGMM het volgende:
Dat 'boek' ff een beetje doorgelezen, ongelooflijk zeg. Dit is idd duidelijk niet iemand die dom is, integendeel. Ook iemand die heel normaal is/acteert.
Kan niet, ik zei het een paar topics terug in een soort JP modus:quote:Op zondag 24 juli 2011 01:13 schreef capricia het volgende:
Het lijkt me heel moeilijk om je als open-maatschappij tegen dit soort mensen te wapenen.
quote:
Nogal 'Dexter' idd. Serieus.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is niet dom, maar ook niet academisch opgeleid denk ik. Daarvoor is het allemaal te onsamenhangend.
Maar normaal wil ik hem echt niet noemen! De manier waarop hij het opgezet en geplanned heeft, tot in het kleinste detail, met alle voorzorgsmaatregelen is bizar, zeker niet normaal.
Je vrienden aanhouden omdat het je een dekmantel geeft, een bietenboerderij beginnen om zonder verdenking op je te richten kunstmest te kopen, etc etc. Hij heeft jaren van zijn leven enkel naar dit doel toegewerkt met absolute toewijding. Niet normaal toch!
Hij roept wel een beetje op tot genocide (als men niet doet wat volgens hem nodig is).quote:Op zondag 24 juli 2011 01:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dit is toch ook geen genocide.
Het is dan ook meer een reactie op deze post van jequote:
waarbij ik de indruk kreeg dat je de cultuur van de Islam en de "Nederlandse" cultuur weinig met elkaar te maken vond hebben, maar misschien heb ik de post verkeerd geinterpreteerdquote:Op zondag 24 juli 2011 00:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er is een groot raakvlak tussen deze cultuur en de islam, maar niet tussen de islam en deze cultuur. Ik vind het erg irritant dat ik het laatste stuk na de komma erbij heb moeten zetten, dat zou niet nodig moeten zijn als iedereen logisch nadenkt.
Misschien het manifest als zodanig niet. Maar de handelingen die hij verricht heeft wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:14 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk vaker zo bij psychiatrische problemen. Daarnaast vraag ik me af of deze persoon echt een psychiatrische diagnose op as 1 zal hebben
[..]
Nee, inderdaad een bovengemiddelde intelligentie. Ik vraag me zelfs af of je hier een pyschiatrische stoornis in enge zin (as 1) kunt diagnosticeren.
Deporteren naar moslimlanden is toch geen genocide of wel?quote:Op zondag 24 juli 2011 01:15 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Hij roept wel een beetje op tot genocide (als men niet doet wat volgens hem nodig is).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |