Maar uiteindelijk gaat het toch verschillen en kan je in de knop komen door gelijktijdige tentamens.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:02 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Misschien wist je het al, maar anders toch wel handig om te weten: Ik weet dat alle rechtenopleidingen hetzelfde eerste jaar hebben, dus dan hoef je niet persé een hogere studielast te verwachten.
Dit kan lastig worden, aangezien de afspraak dat je een 2e master mag doen als je tegelijkertijd ingeschreven staat voor een andere, per 1-9-2013 verloopt.. Dan betaal je vanaf die datum dus het hele hoge tarief. Ik weet niet welke studies je waar wilt doen, dat kan nog een beetje uitmaken.quote:Op zondag 2 september 2012 17:49 schreef JohnSpek het volgende:
Ik heb dit jaar mijn bachelordiploma behaald. Ik heb mij ingeschreven voor twee masters en ben van plan ze beiden in februari 2014 af te ronden.
Zover ik weet (lees; informatie van een half jaar terug) betaal ik jaarlijks het wettelijk collegeld van rond de 1700 euro.
Klopt dit nog? Of is er alweer nieuwe wetgeving?
En dat klopt dus niet, helaas maar waar..quote:Op zondag 2 september 2012 21:46 schreef GlowMouse het volgende:
Er is niks aan de hand zolang je geen diploma aanvraagt voordat je met allebei klaar bent.
jawel, het wettelijk tarief is dan van toepassing en daarvoor mag je zoveel opleidingen doen als je wiltquote:Op zondag 2 september 2012 23:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En dat klopt dus niet, helaas maar waar..
Het gaat niet om de langstudeerboete, maar om de afspraak die is gemaakt door de VSNU en de studentenorganisaties. Die loopt per 1-9-2013 af, zoals je weet.quote:Op zondag 2 september 2012 23:34 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
jawel, het wettelijk tarief is dan van toepassing en daarvoor mag je zoveel opleidingen doen als je wilt
de langstudeermaatregel komt hij niet mee in aanraking omdat hij al snel klaar is
Er is een tekort in de zorg en in het onderwijs. Vandaar dat die twee studies worden ontzien, want dan hopen ze dat mensen die studies gaan volgen. Et voila,.. tekort wordt opgevuldquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:19 schreef Shreyas het volgende:
Waarom worden alleen tweede bachelors/masters in het onderwijs en gezondheidszorg ontzien? Het lijkt me ook dat dat voor Betá en TU studies moet gelden.
Ja dat snap ik maar er is toch ook een enorm tekort aan Betámensen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:46 schreef Maraca het volgende:
[..]
Er is een tekort in de zorg en in het onderwijs. Vandaar dat die twee studies worden ontzien, want dan hopen ze dat mensen die studies gaan volgen. Et voila,.. tekort wordt opgevuld
Jammer trouwens dat je deze vraag niet eerder hebt gesteld. Halbe was vanmorgen op het forum en dan had je het hem zelf kunnen vragen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar er is toch ook een enorm tekort aan Betámensen?
Ik had geen vrijquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:52 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jammer trouwens dat je deze vraag niet eerder hebt gesteld. Halbe was vanmorgen op het forum en dan had je het hem zelf kunnen vragen.
Je had het ook in het andere topic kunnen stellenquote:
Oh dat wist ik nietquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Je had het ook in het andere topic kunnen stellenDie vragen werden ook meegenomen als je niet op het forum kon zijn op dat tijdstip.
Op zich een goede vraag en de keuze van onderwijs en de gezondheidszorg is ook niet echt goed onderbouwd. Want het is nog maar de vraag of het tekort aan mensen in bijvoorbeeld de verpleging oid komt door een gebrek aan studenten.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:19 schreef Shreyas het volgende:
Waarom worden alleen tweede bachelors/masters in het onderwijs en gezondheidszorg ontzien? Het lijkt me ook dat dat voor Betá en TU studies moet gelden.
Bron?quote:Op zondag 2 september 2012 20:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit kan lastig worden, aangezien de afspraak dat je een 2e master mag doen als je tegelijkertijd ingeschreven staat voor een andere, per 1-9-2013 verloopt.. Dan betaal je vanaf die datum dus het hele hoge tarief. Ik weet niet welke studies je waar wilt doen, dat kan nog een beetje uitmaken.
Tenzij je tijdens de verkiezingen op de goeie partij stemt natuurlijk
beta heeft geen maatschappelijke functie, zorg en onderwijs wel.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar er is toch ook een enorm tekort aan Betámensen?
graag. als het bbc eraan gaat heb ik een probleemquote:Op zaterdag 8 september 2012 13:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit hele draadje. Maar ik google wel ff voor je
Dit akkoord loopt per 1-9-2013 af.quote:
Nee oke, je moet beide opleidingen dus gewoon tegelijk afrondenquote:Op zaterdag 8 september 2012 13:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit akkoord loopt per 1-9-2013 af.
http://lsvb.nl/2007/10/23(...)so-vsnu-en-hbo-raad/
En ook hier bijvoorbeeld bij punt 4: http://www.google.nl/url?(...)kTrlBm1WJkhQ&cad=rja
Op zoveel domheid ga ik gewoon NIET reageren...quote:Op zaterdag 8 september 2012 12:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
beta heeft geen maatschappelijke functie, zorg en onderwijs wel.
Yep, heeft verder niets te maken met de BBCquote:Op zaterdag 8 september 2012 13:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee oke, je moet beide opleidingen dus gewoon tegelijk afronden
Je begrijpt best wat ik bedoelquote:Op zaterdag 8 september 2012 13:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Op zoveel domheid ga ik gewoon NIET reageren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |