Ik zou bij god niet weten wat jij met deze vage zin bedoelt (buiten wat vallen??) maar ik zal het nog een laatste keer in Jip-en-Janneketaal uitleggen.quote:Ok, dus je hebt geen bron dat de DT-studenten erbuiten vallen zoals je eerder zei.
In mijn eerste jaar had ik geen enkel verplicht college. Bij deelname aan de werkcolleges kon je een bonus verdienen (0,5 punt hoger op je tentamen). Ondertussen zijn de werkcolleges voor geschiedenis verplicht (alleen in het eerste jaar). Rechten heeft volgens mij helemaal geen verplichte colleges, maar ook daar kun je een bonus verdienen door naar de werkcolleges te gaan en af en toe een opdracht in te leveren.quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:46 schreef Rnnz het volgende:
'Weinig verplichte colleges/practica'.. dan komt de hamvraag: hoeveel contacturen heb je ongeveer per week met deze twee studies?
Dat klopt geloof ik niet helemaal, ik betaal namelijk voor de UU nu instellingesgeld (Master) en voor mijn in eerste instantie eerste bachelorstudie (Fontys) wettelijk collegegeld.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier een goed overzicht voor diegenen die willen weten welk soort collegegeld ze moeten betalen bij het volgen van een 2e studie
http://www.google.nl/url?(...)GGshpY4huN1g&cad=rja
Waarom zou dat een probleem zijn?quote:Op zondag 8 juli 2012 17:54 schreef Muziekvlinder het volgende:
Bedankt voor de info!
Wat ik me nu alleen nog afvraag.
Stel je staat voor 2 masteropleidingen ingeschreven (de een dus in Leiden, de ander in Tilburg). En ik zou halverwege besluiten toch met die in Tilburg te stoppen. Heb ik dan een probleem of mag dit gewoon?
Als je het hebt over de langstudeerboete, dan ontloop je dat niet. Die geldt namelijk ook voor DT-studenten die nu beginnnen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:07 schreef Kaas- het volgende:
Nu biedt mijn universiteit rechten ook in deeltijd aan, terwijl je het in exact dezelfde tijd afrondt (alleen zijn de colleges dan 's avonds). Is het correct dat als ik de studie op papier in deeltijd ga doen, ik de boetes/instellingscollegegeld etc. ontloop?
Zoals jij het nu hier beschrijft klopt dat niet. Op zich logisch ook want dan zou iedereen zich als DT-student inschrijven om het hoge tarief te ontlopen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:54 schreef Kaas- het volgende:
Bedankt voor je reactie RC!
Ik bedoelde bij nader inzien dat ik geruchten hoorde dat je als DT-student geen instellingscollegegeld hoeft te betalen en het je dan (afgezien van een evt. langstudeerboete) dus eigenlijk gewoon niks extra kost als je een extra bachelor op papier in deeltijd doet. Weet je daar toevallig meer van?
Dat kost je niks extraquote:Op zondag 22 juli 2012 21:35 schreef MrQQCC het volgende:
Ik kon niet het volgende concreet vinden in dit topic, misschien dat ik er overheen op gelezen...
Kan ik als ik volgend jaar Fiscaal Recht ga doen, daarnaast nog Nederlands Recht volgen?
Kost dit extra collegegeld, nee toch?
Ik betaal toch eenmalig het wettelijk collegegeld.
Geen idee eigenlijkquote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom zou dat een probleem zijn?
Misschien wist je het al, maar anders toch wel handig om te weten: Ik weet dat alle rechtenopleidingen hetzelfde eerste jaar hebben, dus dan hoef je niet persé een hogere studielast te verwachten.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:35 schreef MrQQCC het volgende:
Ik kon niet het volgende concreet vinden in dit topic, misschien dat ik er overheen op gelezen...
Kan ik als ik volgend jaar Fiscaal Recht ga doen, daarnaast nog Nederlands Recht volgen?
Kost dit extra collegegeld, nee toch?
Ik betaal toch eenmalig het wettelijk collegegeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |