quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef Warren het volgende:
[..]
Ja, maar als het verplichte dingen zijn, moet je dan niet op een bepaald tijdstip aanwezig zijn? Dus stel ik ben dagstudent, kan ik dan mijn "verplichte" deel ook 's avonds doen?
Maareh.. geen avondcolleges? Psycholgie is toch ook in deeltijd in Leiden? Die hoorcolleges zijn altijd 's avonds? Tenminste, ik heb een tijdje rechten gedaan, en daar waren de hoorcolleges + werkgroepen samengevoegd en 's avonds aangeboden.
En daarna? Daar is toch nog niets over bekend?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zolang je er niet een hebt afgerond hebt, geldt er het lage tarief...
Die kun je krijgen nadat je je machtiging voor het collegegeld hebt ingeleverd en officieel bent ingeschreven. Dus uiteraard.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:32 schreef Yreal het volgende:
Even een vraagje, je kan zo;n bewijs van betaling krijgen als je in delen je collegegeld betaalt?
Ja, want dan heb je als het goed is, aan de uni een machtiging gegeven voor de rest van het bedrag. Dus heb je in feite al betaalt.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:32 schreef Yreal het volgende:
Even een vraagje, je kan zo;n bewijs van betaling krijgen als je in delen je collegegeld betaalt?
Leg de situatie ff uit dan..quote:Op zondag 31 juli 2011 11:13 schreef Warren het volgende:
Ja, maar volgens Leiden is het bachelordiploma gehaald als ik alle studiepunten heb behaald en dit in Usis is geregistreerd.
Ik dacht dat het diploma is behaald als je het ook fysiek in handen hebt (dus na het aanvragen en uitreiken). Dat is een groot verschil.
Als antwoord op jouw eerste vraag: In de regeling van de link die je zelf geeft staat dat je het diploma behaald moet hebben. Het gaat daarbij om de datum die op het diploma staat. Maar jij hebt jouw B-diploma niet aangevraagd, dus je hebt op dit moment geen B-diploma gehaald....quote:Op zondag 31 juli 2011 11:47 schreef Warren het volgende:
Ik heb dit jaar al mijn studiepunten voor de bachelor rechten gehaald ( ik heb echter nog geen diploma aangevraagd). Ik ben ondertussen ook weer eens uitgeloot voor geneeskunde. Nu wilde ik psychologie en economie combineren, maar ik ben bang dat het niet gaat lukken.
Voor psychologie kom ik in aanmerking voor het lage tarief ( http://studenten.leidenun(...)iding-2011-2012.html ). Ik moet dus het gereduceerde instellingsgeld betalen, dat gelijk is aan het wettelijke collgegeld.
Maar, nu kan ik dus niet 2 studies tegen 1.713 euro doen want ik krijg geen bewijs van collegegeld betaald.
Misschien heb je gelijk ja. Ik kan mijn diploma aanvraag nog één jaar uitstellen. Bij het Plexus zeiden zij echter dat het juist ging om het behalen van het aantal punten, en niet het fysiek in handen hebben van het diploma. Het is dus nog niet vastgesteld wat wordt verstaan onder het "behaald hebben van het diploma".quote:Op zondag 31 juli 2011 12:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als antwoord op jouw eerste vraag: In de regeling van de link die je zelf geeft staat dat je het diploma behaald moet hebben. Het gaat daarbij om de datum die op het diploma staat. Maar jij hebt jouw B-diploma niet aangevraagd, dus je hebt op dit moment geen B-diploma gehaald....
(moet nu ff zwemmen kijken)
Goede tip, alleen woon ik echt een pokke end weg van Tilburg.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:53 schreef GlowMouse het volgende:
Ga naar Tilburg, waar je beide studies kunt volgen en dat bewijs niet nodig hebt.
Dat zou kunnen, maar als Leiden het geruduceerde instellingsgeld in rekening brengt, dan kan ik volgens mij niet meerdere studies aan verschillende universiteiten doen tegen één collegegetarief.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zou je niet psychologie in Leiden kunnen doen, samen met B-Rechten in Leiden (waar je niets aan hoeft te doen) en dan tegelijkertijd Economie ergens anders?
Ik zie niet waarom je dan geen BBC zou kunnen krijgen....
Zoals ik het begrijp:quote:Op zondag 31 juli 2011 12:15 schreef Warren het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk ja. Ik kan mijn diploma aanvraag nog één jaar uitstellen. Bij het Plexus zeiden zij echter dat het juist ging om het behalen van het aantal punten, en niet het fysiek in handen hebben van het diploma. Het is dus nog niet vastgesteld wat wordt verstaan onder het "behaald hebben van het diploma".
Het is allemaal erg onduidelijk.
Aanvragen is niet nodig, hij wordt automatisch aangemaakt en dan wordt geregistreerd dat je bachelor bent. Wat je het beste kunt doen is mailen/bellen dat je niet wilt dat het diploma al wordt aangemaakt.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als antwoord op jouw eerste vraag: In de regeling van de link die je zelf geeft staat dat je het diploma behaald moet hebben. Het gaat daarbij om de datum die op het diploma staat. Maar jij hebt jouw B-diploma niet aangevraagd, dus je hebt op dit moment geen B-diploma gehaald....
Dat is niet waar, en dat heeft er niets mee te maken. Het is simpelweg een bewijs dat je je collegegeld (hoe hoog dan ook) hebt voldaan, letterlijk alleen dat. Zie bijvoorbeeld de website van de Eur:quote:Op zondag 31 juli 2011 12:19 schreef Warren het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar als Leiden het geruduceerde instellingsgeld in rekening brengt, dan kan ik volgens mij niet meerdere studies aan verschillende universiteiten doen tegen één collegegetarief.
Dat BBC is alleen voor wettelijk collegegeld.
http://www.eur.nl/essc/in_en_uitschrijven/betalen/#driequote:Als je in dezelfde periode al het wettelijke collegegeld betaalt bij een andere Nederlandse hogeschool of universiteit hoef je bij de EUR over die periode geen collegegeld te betalen. Indien het collegegeld bij de andere instelling lager is betaal je bij de EUR het verschil.
Zou (toch) ook goed kunnen, verschilt mogelijk per faculteit. Dan idd wat Glowmouse zegt. En desnoods geef je als reden op dat je nog extra vakken wilt volgen volgend jaar....quote:Op zondag 31 juli 2011 12:27 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Aanvragen is niet nodig, hij wordt automatisch aangemaakt en dan wordt geregistreerd dat je bachelor bent. Wat je het beste kunt doen is mailen/bellen dat je niet wilt dat het diploma al wordt aangemaakt.
Ik werd een keer gebeld met 'we zien dat u al een jaar geleden een diploma had kunnen hebben, wanneer wilt u hem ophalen?', 'niet, niet printen, ik laat wel weten als ik hem wil'![]()
Nee, bij mijn faculteit moet je een diploma aanvragen. Het wordt niet automatisch aangevraagd.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:27 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Aanvragen is niet nodig, hij wordt automatisch aangemaakt en dan wordt geregistreerd dat je bachelor bent. Wat je het beste kunt doen is mailen/bellen dat je niet wilt dat het diploma al wordt aangemaakt.
Ik werd een keer gebeld met 'we zien dat u al een jaar geleden een diploma had kunnen hebben, wanneer wilt u hem ophalen?', 'niet, niet printen, ik laat wel weten als ik hem wil'![]()
Ja, maar in die link van EUR wordt gesproken over wettelijk collegeld. Ik heb het idee, als wat Plexus zegt klopt, dat ik straks het gereduceerde instellingsgeld moet betalen. Dit betekent dat ik ook aan de EUR collegeld moet betalen.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is niet waar, en dat heeft er niets mee te maken. Het is simpelweg een bewijs dat je je collegegeld (hoe hoog dan ook) hebt voldaan, letterlijk alleen dat. Zie bijvoorbeeld de website van de Eur:
[..]
http://www.eur.nl/essc/in_en_uitschrijven/betalen/#drie
Of zeggen ze iets anders bij Plexus?
Maar aan welke uni wil je dan economie doen? Ik zie nergens dat ze het over het wettelijk collegegeld hebben. Bel het Eur dan even. Want hoe kan Plexus nou weten wat het beleid is van alle universiteiten in NL?quote:Op zondag 31 juli 2011 12:41 schreef Warren het volgende:
[..]
Ja, maar in die link van EUR wordt gesproken over wettelijk collegeld. Ik heb het idee, als wat Plexus zegt klopt, dat ik straks het gereduceerde instellingsgeld moet betalen. Dit betekent dat ik ook aan de EUR collegeld moet betalen.
Niet in Leiden, en dan moet hij dubbel betalen (per instelling).quote:Op zondag 31 juli 2011 12:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar aan welke uni wil je dan economie doen? Ik zie nergens dat ze het over het wettelijk collegegeld hebben. Bel het Eur dan even. Want hoe kan Plexus nou weten wat het beleid is van alle universiteiten in NL?
Ander voorbeeld van dat de soort collegegeld niets uitmaakt;quote:Artikel 7.48. Vermindering, vrijstelling en terugbetaling collegegeld
1. Indien een student als bedoeld in artikel 7.45 bij een instelling is ingeschreven voor een opleiding en aan dezelfde of een andere bekostigde instelling met uitzondering van de Open Universiteit een tweede inschrijving wenst, is hij voor de laatstbedoelde inschrijving vrijgesteld van het betalen van collegegeld, tenzij het betaalde dan wel te betalen bedrag voor de eerste inschrijving lager is dan het wettelijk collegegeld, bedoeld in artikel 7.45, derde lid. In dat geval is het verschil verschuldigd.
EUR. http://www.eur.nl/essc/in(...)egegeldfinancien/#v9quote:Op zondag 31 juli 2011 12:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar aan welke uni wil je dan economie doen? Ik zie nergens dat ze het over het wettelijk collegegeld hebben. Bel het Eur dan even. Want hoe kan Plexus nou weten wat het beleid is van alle universiteiten in NL?
Een vriendin van mij die aan Leiden studeert met een instellingstarief heeft een tijdje terug geďnformeerd bij de Eur om zich daar ook extra in te schrijven, vanwege een keuzevak. Zij vroeg toen ook na bij de studielijn van de Eur hoe het zat met dit zinnetje en zij bevestigden dat het geen probleem is en dat het ook kan met een instellingstarief.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:53 schreef Warren het volgende:
[..]
EUR. http://www.eur.nl/essc/in(...)egegeldfinancien/#v9
Bewijs van Betaald Collegegeld (BBC)
(...)
Ja, ok. Maar kijk, dan nog, het instellingsgeld in Leiden is 1.713 euro voor mij. Economie kost 6,500 euro, dus ik moet nog steeds het verschil voldoen.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Een vriendin van mij die aan Leiden studeert met een instellingstarief heeft een tijdje terug geďnformeerd bij de Eur om zich daar ook extra in te schrijven, vanwege een keuzevak. Zij vroeg toen ook na bij de studielijn van de Eur hoe het zat met dit zinnetje en zij bevestigden dat het geen probleem is en dat het ook kan met een instellingstarief.
Het kan zijn dat ik ongelijk heb, maar dit is erg nieuw voor mij dan
Je hebt gelijkquote:Op zondag 31 juli 2011 12:55 schreef GlowMouse het volgende:
RC: het gaat om het stukje 'als bedoeld in artikel 7.45'.
Maar dat houd je altijd toch? Dat lijkt me 'gewoon' het gevolg van die fijne nieuwe wetquote:Op zondag 31 juli 2011 13:02 schreef Warren het volgende:
[..]
[quote]Op zondag 31 juli 2011 13:02 schreef Warren het volgende:
[..]
[quote]Ja, ok. Maar kijk, dan nog, het instellingsgeld in Leiden is 1.713 euro voor mij. Economie kost 6,500 euro, dus ik moet nog steeds het verschil voldoen.
Wat Glowmouse zegt. Vraag dit anders ff na bij een studentdecaan of gewoon het OICquote:Verder blijk ik het volhouden dat ik nog geen diploma heb behaald. Ik heb er immers geen aangevraagd dus heb ik er geen behaald. Er staat nergens in de studiegids dat je je diploma hebt behaald als je alle studiepunten hebt gehaald. Er wordt bij nadruk gezegd dat je zelf je diploma moet aanvragen.
Toch nog even. Als ik de overgangsregeling van de UL bekijk en stel dat jij de B-rechten dit jaar ophaalt, en stel dat je nu E 1672 hebt betaald, dan geldt volgens mij dat jij per 1-9-2011 E 1713,- betaalt. Dat is dus het wettelijke collegegeldtarief en daarmee kun je dus wel een BBC krijgen en inleveren.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:41 schreef Warren het volgende:
[..]
Ja, maar in die link van EUR wordt gesproken over wettelijk collegeld. Ik heb het idee, als wat Plexus zegt klopt, dat ik straks het gereduceerde instellingsgeld moet betalen. Dit betekent dat ik ook aan de EUR collegeld moet betalen.
Mee eens, alleen ken ik iemand die.... ......nou ja laten we maar afwachten wat Warren erover te horen heeft gekregen bij het navragen.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:53 schreef GlowMouse het volgende:
Het gaat er niet om hoeveel je betaalt, maar hoe de betaling gekwalificeerd wordt: wettelijk tarief of instellingstarief. Een overgangsregeling van de UL kan de kwalificatie niet bepalen, wel de hoogte van het instellingstarief.
Waarom bel je jouw studie dan niet ff om te zeggen dat je het niet wilt?, dat zit je safequote:Op maandag 1 augustus 2011 12:23 schreef Warren het volgende:
Nou het is weer onduidelijk want de faculteit beweert dat het diploma pas wordt aangevraagd als je dat zelf doet en plexus beweert dat het automatisch gebeurtIk heb in ieder geval niet staan in Usis dat ik het diploma heb behaald, dus ik neem aan dat het niet zo is.
Ja dat is dus het punt. Ik weet niet wat voordeliger is. Als ik van die overgangsregeling gebruik wil maken, dan moet ik mijn diploma voor 1 september aanvragen. Maar als ik dat doe, dan kost economie mij 6.500 euro.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom bel je jouw studie dan niet ff om te zeggen dat je het niet wilt?, dat zit je safe
Maar maakt dat trouwens nog wat uit dat of je het B-diploma nu wel of niet neemt? Neem je het wel -> overgangsregeling; neem je hem niet -> studeer je 2 studies tegelijkertijd.
Even los van het andere probleempje dan..
(of mis ik iets?...)
Zou het ervan komen, zo'n plafond? Van 1.700 naar 10.000 (en soms zelfs meer) IS natuurlijk ook gewoon belachelijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:38 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)ie-doorgeslagen.html
Ja ach, met dit kabinet gaat er niks veranderen hieraan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:38 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)ie-doorgeslagen.html
Kom op, een beetje strijdvaardig!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:15 schreef Warren het volgende:
[..]
Ja ach, met dit kabinet gaat er niks veranderen hieraan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |