abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2005 @ 19:57:08 #1
111433 Sud
Neverending
pi_32816058
Wie van jullie doen hier 2 (of meer) studies tegelijk, welke en waar? Is het een beetje te doen om het te combineren? Hoe lossen jullie dat op met colleges/tentamen die samenvallen?
Verhalen mensen

Ik overweeg om criminologie naast politicologie te doen.
  zondag 4 december 2005 @ 20:17:31 #2
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_32816727
Is opzich te doen, derhalve heb ik het voor een vol- en deeltijd studie gekozen. Dat biedt wat meer rust. Derhalve moet je dan wel extra betalen, bovenop de 1400 euro (exact weet ik niet) voltijd! Om precies te zijn 990 euro voor de deeltijd.

Het samenvallen van tentamens is lastig, en je dient keuzes te maken. Dit kun je niet uit de weggaan. Het is verstandig om dus je tentamens op te delen over het jaar...

Colleges, daarom heb ik deeltijd gekozen (alle colleges zijn dan in de avonduren). Maar het lijkt mij geen probleem om af en toe te schipperen tussen twee colleges.

Succes met je keuze
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_32816846
Ik doe Engels en bestuurskunde en het valt voor mij niet te combineren. Ik ga daarom ook stoppen met bestuurskunde. Ik heb 2 ochtenden college van Engels, 2 volle dagen stage en daarnaast simpelweg geen tijd, energie en zin om me nog op de bestuurskunde college's te storten.

Ik zou Engels op halve kracht kunnen doen, dan is het m.i. prima te combineren, maar dat wil ik niet.
pi_32816902
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:57 schreef Sud het volgende:
Wie van jullie doen hier 2 (of meer) studies tegelijk, welke en waar? Is het een beetje te doen om het te combineren? Hoe lossen jullie dat op met colleges/tentamen die samenvallen?
Verhalen mensen

Ik overweeg om criminologie naast politicologie te doen.
Op de VU is het eerste jaar hetzelfde van criminologie en politicologie, dus hoef je maar 3 jaar 2 studies tegelijk te doen .
pi_32825181
Ik wil naast mijn studie Bedrijfskundige Informatica enkele vakken gaan volgen van psychologie, voornamelijk in de richting gedragskunde & didactiek. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen. Dat zal ik wel eens aan mijn studieloopbaanbegeleidster vragen .

Mensen nog tips voor mij?
pi_32835015
Ik doe nu wiskunde naast informatica en dat kan je makkelijk combineren aangezien het grootste gedeelte van informatica kinderachtig makkelijk is (en ik toevallig ook niet zo heel veel vakken meer voor informatica hoef te doen en dus veel tijd over heb ).
pi_32839201
Ik doe Media en cultuur en Europese studies aan de UvA. Op zich wel te doen aangezien de faculteiten dicht bij elkaar liggen. Al overlappen natuurlijk wel wat hoorcolleges enzo, maar dat is nou eenmaal zo.
pi_32904240
Ik doe rechten en Economie in Rotterdam..

Wel te doen behalve dat vaak colleges elkaar overlappen en natuurlijk tentamens die vaak niet uitkomen. Maar qua niveau zeker te doen.
  donderdag 8 december 2005 @ 00:04:06 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32907057
Ik heb zitten overwegen om naast mijn geschiedenis studie nog kunstgeschiedenis te gaan doen. Maar toch maar niet gedaan, teveel verplichte dingen bij kunstgeschiedenis en daarvoor ben ik weer een te grote lambal.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 8 december 2005 @ 00:59:22 #10
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_32908403
Ik doe wiskunde en natuurkunde. Er zit nogal wat overlap tussen deze studies, dus het is goed te doen (er is ook een speciaal programma voor).
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_32955395
Ook een wiskunde en natuurkunde hippie. Kom alleen af en toe wel wat tijd tekort door die grote hoeveelheden huiswerkopdrachten die je meekrijgt bij wiskunde, en dan ondertussen ook nog wat natuurkunde.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_32998414
Vanaf januari ga ik Engels naast Geschiedenis doen (allebei voltijd) *o*
  zondag 11 december 2005 @ 22:30:02 #13
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_33001021
Ik heb geprobeerd biologie en geneeskunde te combineren, dat was niet te doen (verplichte aanwezigheid, practica enzo). Geneeskunde en kunstmatige intelligentie ging een stuk beter.

Het belangrijkste is dat je van te voren besluit welke studie je hoofdstudie wordt. Die ga je dan hoe dan ook halen, mocht je moeten kiezen tussen vakken of tentamens dan gaat je hoofdstudie voor. Verder plan je er zoveel omheen als voor jou (praktisch) haalbaar is, dan is het zeker wel te doen.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_33002920
Ik post hier maar even een tvp. Ik zit er wel over na te denken om een tweede studie te gaan doen. Dus ik lees hier andermans ervaringen wel.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_33003963
Hmmm ik zit te denken om twee masters tegelijk te doen.

Is dit nog mogelijk al wil je nog kunnen slapen en eventueel een klein beetje een social leven?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_33064797
Doet er hier iemand toevallig iets van een NIMA A/Sales A opleiding naast zijn studie? (ben ik van plan)
pi_33100839
Misschien een andere tip is wel om eerst een studie een jaar te volgen en dan pas te beginnen met de tweede studie. Dan weet je ten eerste een beetje waar je aan toe bent en meestal na het propedeusejaar wordt alles wat lichter (gaten voor minor/keuzevakken).
pi_37881660
Schopje, ik begin in september aan de educatieve Masteropleiding Engels in Utrecht, en heb het plan in m'n hoofd om dan aan de bachelor van Kunstgeschiedenis te beginnen. Zou dat haalbaar zijn?
pi_37881750
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Schopje, ik begin in september aan de educatieve Masteropleiding Engels in Utrecht, en heb het plan in m'n hoofd om dan aan de bachelor van Kunstgeschiedenis te beginnen. Zou dat haalbaar zijn?
Lijkt me wel, kunstgeschiedenis zal niet al te veel contacturen kennen denk ik. Misschien dat je wat in de knel komt met veel leeswerk.
pi_37882447
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat kan hoor Zal ook wel in dezelfde faculteit zitten. Kies gewoon je master als primaire studie, en doe Kunstgeschiedenis erbij. De primaire studie trek je dan voor als bijv. colleges of tentamens overlappen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:49 #21
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_37891452
Ik doe nu Rechten (voltijd) in Nijmegen. Ben eerstejaars en de kans is heel reëel dat ik aan het einde van het jaar mijn propedeuse behaal. Ik overweeg filosofie als tweede (voltijd) studie zijn er fokkers die mij ongeveer een indicatie kunnen geven hoeveel tijd ik dan kwijt ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door --Davidoff-- op 16-05-2006 21:28:57 ]
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_37895116
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:04 schreef --Davidoff-- het volgende:
Ik doe nu Rechten (voltijd) in Nijmegen. Ben eerstejaars en de kans is heel reëel dat ik aan het einde van het jaar mijn propedeuse behaal. Ik overweeg filosofie als tweede (voltijd) studie zijn er fokkers die mij ongeveer een indicatie kunnen geven hoeveel tijd ik dan kwijt ben.
Ken zelf mensen die rechten + filosofie doen. FIlosofie heeft weinig contacturen en het komt voornamelijk neer op leeswerk. Het is maar net of je genoeg vrije tijd en discipline hebt.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_37895810
Biomedische Wetenschappen en Russisch. Niet echt te combineren. Ben met Russisch ook pas later begonnen. Wel erg leuk en studievertraging neem ik maar op de koop toe.
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:51:09 #24
142125 Joeks79
Beyond the Velvet Rope
pi_37916731
HBO-Rechten in Tilburg en Managementwetenschappen aan de Open Universiteit.

Het vraagt vooral erg veel discipline. Ik hoop dan ook dan ik voor mijn HBO-Rechten minor vakken van Managementwetenschappen in mag brengen. Zo zou ik twee vliegen in één klap slaan.

Het volgen van een tweede studie aan de OU heeft veel voordelen: zo kun je je eigen tijd en tentamens inplannen. Het is alleen wel relatief duur.
Life belongs to those who are alive
pi_37916905
Dat is altijd een mooie truc. Keuzevakken en minors proberen te overlappen. Dat scheelt al een hoop. Of je schrijft de vakken van studie 1 aan als keuzevakken van studie 2, en andersom. Dan hoef je helemaal niet meer keuzevakken te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')