abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:43:33 #1
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_99857127

Welkom in de Flora & Fauna slowchat! Waar het soms ook wel eens speedchat wil zijn!

We hebben ook een eigen IRC chat kanaal! http://irc.tweakers.net/FFSC of irc.fok.nl #ffsc . Wees welkom!!!

6.gif Je bent aangekomen in het kippenhok van het Flora & Fauna subforum op FOK!. Hier kom je alle vaste bezoekers tegen van F&F die hier naast onzinnige en grappige gesprekken ook serieuze discussies voeren over van alles en nog wat.

99.gif Onze opperbevelhebbers
SenestaElisaBGreys

Wil je meedoen in dit kippenhok? Van harte welkom! Roep even in het topic en we zetten je er bij. De deur van dit hoenderhuis staat altijd voor iedereen open.

99.gif Onze stamgasten
Harajuku. | Cat22 | ElisaB | Ynske | Greys | Qwea | Missbliss | Ingetje79 | Pagan | Loveless85 | Muis006 | Nokwanda | Maes | Senesta | Strega | Bamba | Goodbye | Nieslief | Barbaaf | Ml-etje | DeZwabber | ferrari_rood | Dizzy-Miss-Lizzy | Tombolafan | Belana | APK | Rewimo | Oognip | indaha | _Multiply86_ | Mama_mia

2pp0kgm.gifmolenke.gifwapper_duckie.gifmumble.jpgpagan_vlag.gifslash.jpg
dinges.jpgmeowresized.gifBobjeKlein.gif2gugykl.jpgvl0011b057%2060x60.JPGVampire.gifusericon.jpgknabbel.gifelfhead.jpglips.jpg
woei.gifuui1.pngIan-Nick-Avatar.jpgmarat.jpgMikmak.jpg1.jpgCat.jpg_MG_2167.jpgstupidfok.GIF

Een paar vaak gebruikte smileys hier:
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.fuckneehe.gif 10.

We hebben ook een eigen IRC chat kanaal! http://irc.tweakers.net/FFSC of irc.fok.nl #ffsc . Wees welkom!!!

Deze OP is HIER te vinden!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_99857167
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:38 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Dit zeg ik nergens :{

of oudere mensen nou geweldig zijn of ontzettend irritant, er zijn soms mensen die het gewoon niet aankunnen. Punt. Maakt niet uit of het een uurtje in de week is, of drie uur, of om de week. Maakt niet uit of de ouderen geweldig leuk zijn of stil of wat dan ook. Soms lukt het gewoon niet. Help je daar dan mensen mee door ze bij elkaar te zetten?
Je zegt het nergens maar je zegt wel dat het ten koste kan gaan van mensen met een uitkering.' Net of het grootste gedeelte van mensen met een uitkering niet meer in staat zijn om een kopje thee te drinken en een gezellig gesprek te voeren. Als ze dan een gesprek voeren worden ze er zelf slechter van, zo komt jouw mening op mij over.
pi_99857222
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:44 schreef Oognip het volgende:

[..]

Je zegt het nergens maar je zegt wel dat het ten koste kan gaan van mensen met een uitkering.' Net of het grootste gedeelte van mensen met een uitkering niet meer in staat zijn om een kopje thee te drinken en een gezellig gesprek te voeren. Als ze dan een gesprek voeren worden ze er zelf slechter van, zo komt jouw mening op mij over.
Soms ja.
♥ scars make us who we are ♥
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 22:46:04 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99857238
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:42 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Ik heb het niet over bejaarden haten, ik heb het over sociale interactie en verplichtingen en structuur, wat sommige mensen gewoon niet aankunnen af en toe :{
Ik kan me niet voorstellen dat structuur slecht zou kunnen zijn voor iemand. Ik denk dat er nog nooit iemand beter is geworden van thuis zwelgen in je problemen :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:46:47 #5
176471 oh-oh
pi_99857267
Heeeeeeeeeel soms ja :P
En idd, wat Senesta zegt, dat bedoel ik ook.
Win win situatie ^O^
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_99857284
senes ik kreeg geen voetbalplaatjes meer bij de ah maar die ik thuis had heb ik op de post gedaan
pi_99857304
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:46 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat structuur slecht zou kunnen zijn voor iemand. Ik denk dat er nog nooit iemand beter is geworden van thuis zwelgen in je problemen :@
Thuis zwelgen in je problemen, nee. Maar er zijn genoeg mensen die heel veel moeite hebben met structuur en verplichtingen, die daar juist zo gespannen van raken dat ze uiteindelijk nog verder afgestompt raken.
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 22:47:37 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99857314
Ik zei laatst toevallig tegen mijn man dat ik er ook niets tegen zou hebben als ze de dienstplicht weer in zouden voeren. En als er bezwaren zijn tegen het legen zou dat ook op sociaal vlak kunnen.

Om er even een nieuw idee in te gooien ook :7
pi_99857326
De 3 r's
reinheid/regelmaat (structuur)/rust daar is nog nooit iemand slechter van geworden
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:48:08 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_99857338
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef senesta het volgende:
Ik zei laatst toevallig tegen mijn man dat ik er ook niets tegen zou hebben als ze de dienstplicht weer in zouden voeren. En als er bezwaren zijn tegen het legen zou dat ook op sociaal vlak kunnen.

Om er even een nieuw idee in te gooien ook :7
Ik ben helemaal vóór :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_99857362
Was er niet zoiets al ingevoerd voor het voortgezet onderwijs de maatschappelijke stage of zoiets?
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:49:22 #12
176471 oh-oh
pi_99857380
Ik heb een keer 3 maanden geen werk gehad, toen had ik gelijk 3 zwarte poetsadressen en ik gaf Nederlandse les aan asielzoekers. En na 5 weken had ik goddank een baan gevonden, mn eerste baan was dat. Daarna ben ik nooit meer werkloos geweest, praise the lord hoor.
Voor deze baan heb ik zelfs onbetaald verlof genomen bij de vorige omdat mn contract nog liep :D
En toen ik laatst 7 weken ziek was was ik maar wat blij dat ik die pups had als afleiding, echt ideale bezigheidstherapie als je amper wat kan O+
( Groucho Marx )
pi_99857388
Voor sommige zou de dienstplicht echt geen gek idee zijn.
Maar voor sommige lastig in te plannen qua werk. En zoveel werkgelegenheid is er momenteel niet.
pi_99857393
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Thuis zwelgen in je problemen, nee. Maar er zijn genoeg mensen die heel veel moeite hebben met structuur en verplichtingen, die daar juist zo gespannen van raken dat ze uiteindelijk nog verder afgestompt raken.
Ik kan me voorstellen dat mensen er tegen op zien om dingen te 'moeten' doen als ze niet lekker in hun vel zitten. Maar vaak is het vooral zo dat als men dan toch iets gedaan heeft, ze er zelf beter van worden. Van te voren lijkt het misschien stom en moeilijk, maar achteraf valt het vaak mee.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:50:08 #15
33954 ElisaB
pi_99857420
quote:
Kweenie hoor. Het is misschien makkelijk oordelen van een afstand, maar we hebben in Nederland het grootste percentage arbeidsongeschikten. Ondanks dat de omstandigheden hier meer dan prima zijn. Dat moet toch ergens een oranje alarmbelletje doen rinkelen :{
pi_99857450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een keer 3 maanden geen werk gehad, toen had ik gelijk 3 zwarte poetsadressen en ik gaf Nederlandse les aan asielzoekers. En na 5 weken had ik goddank een baan gevonden, mn eerste baan was dat. Daarna ben ik nooit meer werkloos geweest, praise the lord hoor.
Voor deze baan heb ik zelfs onbetaald verlof genomen bij de vorige omdat mn contract nog liep :D
En toen ik laatst 7 weken ziek was was ik maar wat blij dat ik die pups had als afleiding, echt ideale bezigheidstherapie als je amper wat kan O+
In vond thuis zitten ook niks. Ik vond het ook heel erg om te stoppen maar het ging echt niet.
Ik ga nu ook weer 1 week eerder werken dan dat ik verlof heb (als er werk is maar sowieso vanaf 7september weer)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:51:42 #17
176471 oh-oh
pi_99857494
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Kweenie hoor. Het is misschien makkelijk oordelen van een afstand, maar we hebben in Nederland het grootste percentage arbeidsongeschikten. Ondanks dat de omstandigheden hier meer dan prima zijn. Dat moet toch ergens een oranje alarmbelletje doen rinkelen :{
Oh noes, zijn die hollanders dan allemaal zo zwak van gestel >?
:D
We zouden een voortplantingsverbod moeten krijgen!
Of meer gezonde buitenlandse genen importeren ipv ze buiten te houden _O-
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:52:01 #18
33954 ElisaB
pi_99857503
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef Oognip het volgende:

Ik kan me voorstellen dat mensen er tegen op zien om dingen te 'moeten' doen als ze niet lekker in hun vel zitten. Maar vaak is het vooral zo dat als men dan toch iets gedaan heeft, ze er zelf beter van worden. Van te voren lijkt het misschien stom en moeilijk, maar achteraf valt het vaak mee.
Ik moet zo vaak dingen als ik niet lekker in mijn vel zit. Maar ik ben in mijn leven nog geen dag doorbetaald als ik niet werkte, dus ik zal wel moeten. En ik leef nog steeds. Misschien wel dankzij...
pi_99857509
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef Oognip het volgende:

[..]

Oh best, vaak. Ja. Maar ook regelmatig niet. Ik zeg niet dat elke uitkeringsgerechtigde of zelfs maar elke wajonger niks kan, dat weet je zelf ook best, maar ik vrees wel dat die groep echt groter is dan jullie denken. Ik ken zelf al meerdere mensen in mijn omgeving die er écht werkelijk waar 100% zeker GEEN baat bij zouden hebben op dit moment. Waarvoor het juist veel erger zou worden als dit soort dingen verplicht zouden worden. En dat vind ik dat ook gezegd moet kunnen worden, zonder dat er gelijk gepraat wordt over bejaarden haten en ze lastig vinden.
pi_99857516
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]

En bedankt ik heb ook een zwak gestel
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 22:52:51 #21
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99857537
quote:

[..]

Dus is het oke dat ze een uitkering krijgen en leven zoals zij dat willen terwijl anderen moeten werken en tegenwoordig ook nog tot hun 78e (of zoiets :@ ) om het allemaal betaalbaar te houden? Als het (medisch) mogelijk en verantwoord is dan vind ik dat daar best wat tegenover mag staan.

En het is ook ideaal voor jonge moeders zonder werk, die oudere mensen vinden het geweldig om af en toe wat kinderen te zien of bijvoorbeeld met kinderen pannekoeken te bakken en te eten (heb ik ook wel gedaan met de kids) en de kinderen vinden het ook vaak erg leuk. Win-win toch?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:53:15 #22
33954 ElisaB
pi_99857556
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:51 schreef oh-oh het volgende:
Nope. We zijn godvergeten verwend en in de watten gelegd. We zijn een zeikerig zwak afhankelijk volkje geworden. We kunnen helemaal niets hebben :)

quote:
Een voortplantingsverbod is zo gek nog niet :P
pi_99857611
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef senesta het volgende:

[..]

Dus is het oke dat ze een uitkering krijgen en leven zoals zij dat willen terwijl anderen moeten werken en tegenwoordig ook nog tot hun 78e (of zoiets :@ ) om het allemaal betaalbaar te houden? Als het (medisch) mogelijk en verantwoord is dan vind ik dat daar best wat tegenover mag staan.

En het is ook ideaal voor jonge moeders zonder werk, die oudere mensen vinden het geweldig om af en toe wat kinderen te zien of bijvoorbeeld met kinderen pannekoeken te bakken en te eten (heb ik ook wel gedaan met de kids) en de kinderen vinden het ook vaak erg leuk. Win-win toch?
Denk je dat de meeste mensen met een uitkering daar blij mee zijn? Dat ze niet duizend keer liever zouden werken als ieder normaal mens? Er zal vast een gedeelte zijn dat heerlijk op de bank zit elke dag, maar dat is echt niet de meerderheid.

Het enige wat ik zeg is dat mensen met een uitkering alleen tot bepaalde dingen 'verplicht' mogen worden als dit ook hun herstel bevordert, want het uiteindelijke doel is toch reïntegreren in de maatschappij.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:54:42 #24
33954 ElisaB
pi_99857622
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef ferrari_rood het volgende:

En bedankt ik heb ook een zwak gestel
En jij ging al kotsend voor de klas staan. Dus volgens mij heeft niemand het tegen jou ;)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:54:48 #25
176471 oh-oh
pi_99857627
Ik ben voor een systeem zoals in Israel, na school eerst twee jaar het leger in , kijken wat je kan en wat je leuk vindt, en dan pas gaan werken / verder studeren.
En als iedereen dat gewoon moet, dan loopt ook niemand een achterstand op.
Ow en f_r, qua zwangerschapsverlof zou ik er juist eerder voor zijn dat dat veel langer zou duren hoor. Al die kleine babies in kinderdagverblijven, dat is toch ook geen ideale situatie vind ik.
( Groucho Marx )
pi_99857699
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Oh best, vaak. Ja. Maar ook regelmatig niet. Ik zeg niet dat elke uitkeringsgerechtigde of zelfs maar elke wajonger niks kan, dat weet je zelf ook best, maar ik vrees wel dat die groep echt groter is dan jullie denken. Ik ken zelf al meerdere mensen in mijn omgeving die er écht werkelijk waar 100% zeker GEEN baat bij zouden hebben op dit moment. Waarvoor het juist veel erger zou worden als dit soort dingen verplicht zouden worden. En dat vind ik dat ook gezegd moet kunnen worden, zonder dat er gelijk gepraat wordt over bejaarden haten en ze lastig vinden.
Ik ben wel erg benieuwd wat voor mensen er absoluut geen baat bij zouden hebben om vrijwilligerswerk te doen :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik moet zo vaak dingen als ik niet lekker in mijn vel zit. Maar ik ben in mijn leven nog geen dag doorbetaald als ik niet werkte, dus ik zal wel moeten. En ik leef nog steeds. Misschien wel dankzij...
Ik denk dat er nog wel een verschil zit tussen 'gewoon' niet lekker in je vel of zwaar depressief niet lekker in je vel.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:56:50 #27
33954 ElisaB
pi_99857721
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef Mama_Mia het volgende:
Denk je dat de meeste mensen met een uitkering daar blij mee zijn? Dat ze niet duizend keer liever zouden werken als ieder normaal mens? Er zal vast een gedeelte zijn dat heerlijk op de bank zit elke dag, maar dat is echt niet de meerderheid.

Het enige wat ik zeg is dat mensen met een uitkering alleen tot bepaalde dingen 'verplicht' mogen worden als dit ook hun herstel bevordert, want het uiteindelijke doel is toch reïntegreren in de maatschappij.
Ik ken er helaas veel meer die bést van hun kont zouden kunnen komen, maar die daar niet zoveel trek in hebben. Om diverse redenen. Maar wat je ziet is ongetwijfeld ook afhankelijk van de groep waarin je verkeert.
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 22:58:20 #28
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99857783
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Ik denk dat je zou schrikken, ik denk dat er heel wat mensen zijn die het wel prima vinden idd.
Of mensen die vinden dat ze niet genoeg zouden verdienen en voor die paar centen extra liever niets doen. Sterker nog, ik weet heel zeker dat er heel wat zijn.

quote:
Dus jij vind dat we die mensen gewoon moeten betalen zonder ook maar enige eisen te mogen stellen? Nee, dat vind ik niet. Als de mensen gewoon lichamelijk in staat zijn en geestelijk geen gevaar voor zichzelf of voor een ander dan zouden ze best wat aan de maatschappij mogen bijdragen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:58:50 #29
176471 oh-oh
pi_99857805
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nope. We zijn godvergeten verwend en in de watten gelegd. We zijn een zeikerig zwak afhankelijk volkje geworden. We kunnen helemaal niets hebben :)

[..]

Een voortplantingsverbod is zo gek nog niet :P
Mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld natuurlijk :P
( Groucho Marx )
pi_99857828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik ben wel erg benieuwd wat voor mensen er absoluut geen baat bij zouden hebben om vrijwilligerswerk te doen :)
zwaar depressieve mensen (in sommige fasen), psychotische mensen, mensen met borderline of schizofrenie. Niet allemaal, maar zeker een gedeelte. Het hangt af van de mindset van deze mensen, maar het lullige is juist dat je daar vaak niet van opaan kan, en dat er dus geen wekelijkse afspraken in kunnen worden gepland.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ken er helaas veel meer die bést van hun kont zouden kunnen komen, maar die daar niet zoveel trek in hebben. Om diverse redenen. Maar wat je ziet is ongetwijfeld ook afhankelijk van de groep waarin je verkeert.
Ongetwijfeld. Ik heb regelmatig meegepost in het topic Wajong en eigenwaarde, heb zelf voldoende ervaring met Wajong en Wajongers, en mijn beeld is dan ook dat iedereen die ik ken of heb meegemaakt die erin zit er alleen maar enorm van baalt en graag weer iets te doen zou hebben. Maar helaas hebben sommigen ook moeten accepteren dat dit er nu niet in zit, en misschien wel nooit.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:59:24 #31
33954 ElisaB
pi_99857836
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef Oognip het volgende:
Ik denk dat er nog wel een verschil zit tussen 'gewoon' niet lekker in je vel of zwaar depressief niet lekker in je vel.
Joh! No shit Sherlock :D

Te uwer informatie: ik heb iets meer dan een derde van jouw leven zeer pittig in de 'behandeling' gezeten. En nog eens een keer zo lang in de nazorg. Ik weet héél prima het verschil tussen 'niet zo lekker' en 'niet zo lekker'. Als ik ondanks dat mezelf niet steeds bij kop en kont had gepakt en mijn ding was gaan doen, dan was ik eerst heel slank geworden en daarna dood gegaan :)
pi_99857864
Gecondoleerd met Amy en Sjonnie
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:00:17 #33
176471 oh-oh
pi_99857870
Laat ik het zo stellen, als je in staat bent om zelfstandig te wonen, zonder constante begeleiding of hulp, dan ben je imo heus wel geschikt voor vrijwilligerswerk , op wat voor gebied dan ook, waar je een bijdrage mee kan leveren aan de maatschappij.
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:00:26 #34
33954 ElisaB
pi_99857881
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:58 schreef oh-oh het volgende:

Mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld natuurlijk :P
Maar ik kop 'm ff leuk in O+
pi_99857886
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:58 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik denk dat je zou schrikken, ik denk dat er heel wat mensen zijn die het wel prima vinden idd.
Of mensen die vinden dat ze niet genoeg zouden verdienen en voor die paar centen extra liever niets doen. Sterker nog, ik weet heel zeker dat er heel wat zijn.

[..]

Dus jij vind dat we die mensen gewoon moeten betalen zonder ook maar enige eisen te mogen stellen? Nee, dat vind ik niet. Als de mensen gewoon lichamelijk in staat zijn en geestelijk geen gevaar voor zichzelf of voor een ander dan zouden ze best wat aan de maatschappij mogen bijdragen.
Oh nee, je moet absoluut eisen stellen. Therapie en als einddoel reïntegratie in de maatschappij, op wat voor niveau dan ook. Ik zeg alleen dat het soms niet mogelijk is, en dat niet alle mensen over een kam moeten worden geschoren.
pi_99857921
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef oh-oh het volgende:
Laat ik het zo stellen, als je in staat bent om zelfstandig te wonen, zonder constante begeleiding of hulp, dan ben je imo heus wel geschikt voor vrijwilligerswerk , op wat voor gebied dan ook, waar je een bijdrage mee kan leveren aan de maatschappij.
Dat mag je vinden, en ik mag het niet met je eens zijn. ^O^
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:03:07 #37
33954 ElisaB
pi_99857994
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef Mama_Mia het volgende:
Oh nee, je moet absoluut eisen stellen. Therapie en als einddoel reïntegratie in de maatschappij, op wat voor niveau dan ook. Ik zeg alleen dat het soms niet mogelijk is, en dat niet alle mensen over een kam moeten worden geschoren.
I agree. Maar als iedereen zou doen wat ie kan, dan zou er meer overblijven voor de mensen die het écht nodig hebben :)
pi_99858009

[ Bericht 100% gewijzigd door Oognip op 23-07-2011 23:03:38 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:03:48 #39
33954 ElisaB
pi_99858036
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:03 schreef Oognip het volgende:
Sommige mensen zijn
Tsja, daar kan ik niets tegenin brengen. You win :D
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:04:10 #40
176471 oh-oh
pi_99858046
Nou Oognip, opgelost, slotje :D
( Groucho Marx )
pi_99858056
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

_O-
pi_99858062
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

_O- ik klikte op het verkeerde knopje _O-
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:04:40 #43
33954 ElisaB
pi_99858072
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:04 schreef oh-oh het volgende:
Nou Oognip, opgelost, slotje :D
Ze deed een edit, maar ik was sneller *O*
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:05:05 #44
176471 oh-oh
pi_99858095
Oognip kan niet eens op de goede knopjes drukken, en zelfs zij kan zich nuttig maken voor die oudjes , I rest my case :D
( Groucho Marx )
pi_99858096
Wat een gezelligheid weer :+
pi_99858098
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ze deed een edit, maar ik was sneller *O*
*O* Joepie *O*
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:05:48 #47
33954 ElisaB
pi_99858123
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:05 schreef Oognip het volgende:
*O* Joepie *O*
Maar wat wilde je nou eigenlijk zeggen *O*
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:06:28 #48
176471 oh-oh
pi_99858149
Oh ik zweer het, het idee dat ik mss ooit oud en verlept in zo een bejaardeninstelling terecht kom, met allemaal oude verlepte mensen, pffffff.
Gelukkig heb ik geen kinderen, ik slik gewoon een pil dan hoor, echt :P
( Groucho Marx )
pi_99858151
Ik moet morgen werken tot 12 uur en 's avonds weer, maar ik zit er nu serieus over na te denken om nog even bij het middageten (12 uur) te blijven voor de eenzame cliënten. Laat ik zelf maar het goede voorbeeld geven :P
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:07:21 #50
33954 ElisaB
pi_99858182
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:06 schreef Oognip het volgende:
Ik moet morgen werken tot 12 uur en 's avonds weer, maar ik zit er nu serieus over na te denken om nog even bij het middageten (12 uur) te blijven voor de eenzame cliënten. Laat ik zelf maar het goede voorbeeld geven :P
Goed zo _O_
pi_99858186
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben voor een systeem zoals in Israel, na school eerst twee jaar het leger in , kijken wat je kan en wat je leuk vindt, en dan pas gaan werken / verder studeren.
En als iedereen dat gewoon moet, dan loopt ook niemand een achterstand op.
Ow en f_r, qua zwangerschapsverlof zou ik er juist eerder voor zijn dat dat veel langer zou duren hoor. Al die kleine babies in kinderdagverblijven, dat is toch ook geen ideale situatie vind ik.
Dat ben ik wel met je eens maar ik zal het ook helemaal niet zo erg vinden weer te gaan werken. Zeg ik nu he als het zover is denk ik er misschien heel anders over.
pi_99858306
sdojfca'pf
pi_99858327
Ik wilde nog wat shirtjes voor Juno kopen, maar wat een prijzen. Ga toch geen 15 euro betalen voor een inimini shirtje :o
pi_99858335
Echt wtf :D
Als ik iets typ en ik ga dan naar de vorige pagina om nog wat na te lezen, post ie mijn bericht gewoon. Dat deed ie net ook dus :D
pi_99858336
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:10 schreef Oognip het volgende:
sdojfca'pf
:?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 juli 2011 @ 23:10:51 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99858337
quote:
sdojfca'pf
Hoi Oscar :W
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_99858340
quote:
sdojfca'pf
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:11:28 #58
33954 ElisaB
pi_99858364
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:10 schreef indaha het volgende:
Heur speelt vals -O-
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:11:51 #59
176471 oh-oh
pi_99858379
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:10 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik wilde nog wat shirtjes voor Juno kopen, maar wat een prijzen. Ga toch geen 15 euro betalen voor een inimini shirtje :o
Koop gewoon een naaimachine.
Tis helemaal geen kleertjesweer nog hoor :D
( Groucho Marx )
pi_99858400
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Heur speelt vals -O-
Heur speelt nie vals nie, fok werkt gewoon raar :P
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:12:37 #61
176471 oh-oh
pi_99858420
Oh en kijk es bij Doggycloset, die hebben leuke dingen voor kleine prijzen !
( Groucho Marx )
pi_99858506
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:11 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Koop gewoon een naaimachine.
Tis helemaal geen kleertjesweer nog hoor :D
Dat kan ik niet zelf maken joh :D Zo crea bea ben ik niet. :+
Als het heel warm is doe ik dr wel een dun shirtje/tanktop aan, insmeren heeft geen nut, dat likt de rest eraf :')
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:14:36 #63
33954 ElisaB
pi_99858513
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:12 schreef Oognip het volgende:
Heur speelt nie vals nie, fok werkt gewoon raar :P
Ja, geef FOK! maar de schuld :{w

Ik heb een opdracht voor je:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:16:28 #64
176471 oh-oh
pi_99858599
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:14 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Dat kan ik niet zelf maken joh :D Zo crea bea ben ik niet. :+
Als het heel warm is doe ik dr wel een dun shirtje/tanktop aan, insmeren heeft geen nut, dat likt de rest eraf :')
Ik ben ook niet creabea, als ik t kan kan iedereen het _O-
De prijs van een naaimachine heb ik dr al uit met voor elke hond een pak :D
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:17:50 #65
176471 oh-oh
pi_99858648
Zoiets als dat gestreepte shirt van Chico van Non dr pyjamabroek dat kun je nog op de hand naaien :P En dat patroon is van een stinkend duur truitje van Dogs Department a 60 euro geloof ik _O-
( Groucho Marx )
pi_99858671
Nou..als ik in de toekomst er nog een Peruaan bij neem, moet ik het maar leren. Warme pakjes voor de winter. :+
pi_99858695
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:14 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja, geef FOK! maar de schuld :{w

Ik heb een opdracht voor je:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wou iets zeggen in de trant van: sommige mensen zijn minder goed in staat om zichzelf een schop onder de kont te geven, dat heb jij blijkbaar wel kunnen doen en dat vind ik echt goed. Als de staat dan die schop geeft in de vorm van vrijwilligerswerk dan denk ik dat dat nog weleens heel goed uit kan pakken.

SPOILER
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:21:59 #68
176471 oh-oh
pi_99858845
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:18 schreef _Multiply86_ het volgende:
Nou..als ik in de toekomst er nog een Peruaan bij neem, moet ik het maar leren. Warme pakjes voor de winter. :+
Bwhehehehe dat dacht Kim ook, alleen werd ze een moordlustig monster door die dure naaimasjien die Frenk voor dr kocht.
En mij maar bellen, jaaaaaa het lukt nieeeeeeeet.
Toen Frenk es binnenkwam toen ze vloekend achter die machine zat en zei zo nu lijk je net een echte vrouw heeft ze het ding in een hoek gesmeten en nooit meer aangeraakt.
Ik hoop dat dat ding snel deze kant op komt _O-
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:22:36 #69
176471 oh-oh
pi_99858879
Billy zn haar is nu dan wel beige, tis geen droge bos stro meer zeg O+
( Groucho Marx )
pi_99858881
_O- _O- _O-
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:24:17 #71
176471 oh-oh
pi_99858974
Zie je het voor je met die twee?
:')
Ik had dr een patroon gestuurd, met werkbeschrijving in Jip en Janneke taal, en het lukte maar niet en het lukte maar niet.
Uiteindelijk heeft ze dat pakje zelfs met een dreigbrief naar me opgestuurd _O-
Daar klopte echt geen kut van _O-
( Groucho Marx )
pi_99859043
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:24 schreef oh-oh het volgende:
Zie je het voor je met die twee?
:')
Ik had dr een patroon gestuurd, met werkbeschrijving in Jip en Janneke taal, en het lukte maar niet en het lukte maar niet.
Uiteindelijk heeft ze dat pakje zelfs met een dreigbrief naar me opgestuurd _O-
Daar klopte echt geen kut van _O-
_O- _O- _O- ohoh wat een mens ook _O- Ik ga dan gewoon boos mn moeder opbellen. :+
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:26:20 #73
176471 oh-oh
pi_99859085
Billy is zoooooo fluffy, I'm gonna die O+
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:27:17 #74
176471 oh-oh
pi_99859130
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:25 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

_O- _O- _O- ohoh wat een mens ook _O- Ik ga dan gewoon boos mn moeder opbellen. :+
Ja nee zij belt mij :') _O-
Heb je Frenk ook gezien trouwens?
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:28:26 #75
176471 oh-oh
pi_99859180
( Groucho Marx )
pi_99859203
Ja die heb ik ook gezien, toen ik Diaz ging ophalen heel even en vorige keer met Juno was hij er ook.
pi_99859329
*O* Thuis! *O*

Sushi en pizza op één dag, én goed gezelschap. Het kan slechter. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:32:03 #78
176471 oh-oh
pi_99859375
Kim en ik waren hier es een cc aan het groomen voor show.
Frenk zat op de bank de krant te lezen met 10 honden op schoot.
Toen gingen we fohnen en dat teefje piepte wat, sprong ie op, werd ie kwaaaaaaaaaad, smeet ie ons aan de kant, jaaaaaa dat hoeft toch niet zo bruut, stelletje beulen :(
Ging ie echt vreselijk tuttig als een of andere gaylord kapper die hond staan fohnen, ik piste echt bijna in mn broek _O- _O-
( Groucho Marx )
pi_99859448
_O- _O- _O-

In Putten is trouwens een Powder Puff vermist..zei iemand op een ander forum.. een zwarte.Noma
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 juli 2011 @ 23:34:34 #80
163650 Greys
pi_99859495
:W

Ik ben idd ook voor het verplicht stellen van dat soort vrijwilligerswerk voor uitkeringsgerechtigden. Met uitzonderingen voor diegenen die het aantoonbaar echt niet kunnen. Lijkt me geen punt om daar een controle op te zetten, doktersbriefje/psychiatersbriefje/behandelend-wie-dan-ook-briefje.
De groep die maar een beetje op zijn reet de pot zit te verteren terwijl ze best in staat zijn om er iets voor te doen - je kunt daar in overleg met een begeleider best een passend iets bij vinden, al dan niet geestelijk of lichamelijk wel of niet inspannend/belastend - is veel en veel te groot.

/kortdoordebocht
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:35:22 #81
176471 oh-oh
pi_99859533
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:33 schreef _Multiply86_ het volgende:
_O- _O- _O-

In Putten is trouwens een Powder Puff vermist..zei iemand op een ander forum.. een zwarte.Noma
Toch niet Moa??????????????????????
( Groucho Marx )
pi_99859568
Noma :+ tenminste..dat zei diegene..ze hebben nog een chineesje.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:36:07 #83
33954 ElisaB
pi_99859569
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:34 schreef Greys het volgende:

/kortdoordebocht
Ah! Jij bent ook weer thuis. Of ben je nog niet thuis :o
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:37:30 #84
176471 oh-oh
pi_99859633
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:36 schreef _Multiply86_ het volgende:
Noma :+ tenminste..dat zei diegene..ze hebben nog een chineesje.
Hoe heet die andere?
Ik ken veel mensen met chinezen in Putten, en Moa is Bill zn broer en een zwarte puff, er zijn maar weinig zwarte puffs...
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 juli 2011 @ 23:38:36 #85
163650 Greys
pi_99859692
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ah! Jij bent ook weer thuis. Of ben je nog niet thuis :o
Ik was al thuis :Y
Had rond vijf uur al geroepen dat het erg gezellig was :+

En je peuk wéér niet gevonden, ook niet bij Tombo -O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_99859714
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:34 schreef Greys het volgende:

Ik ben idd ook voor het verplicht stellen van dat soort vrijwilligerswerk voor uitkeringsgerechtigden. Met uitzonderingen voor diegenen die het aantoonbaar echt niet kunnen. Lijkt me geen punt om daar een controle op te zetten, doktersbriefje/psychiatersbriefje/behandelend-wie-dan-ook-briefje.
De groep die maar een beetje op zijn reet de pot zit te verteren terwijl ze best in staat zijn om er iets voor te doen - je kunt daar in overleg met een begeleider best een passend iets bij vinden, al dan niet geestelijk of lichamelijk wel of niet inspannend/belastend - is veel en veel te groot.

/kortdoordebocht
Ik heb nog niet helemaal teruggelezen dus wellicht zeg ik nu wat al eerder is gezegd. Het klinkt allemaal prima en ik ben helemaal voor, maar probleem is vaak dat zulke mensen intensieve begeleiding/motivering nodig hebben. En dan kan verplicht vrijwilligerswerk de zittende vrijwilligers of begeleiders meer tijd kosten dan het de maatschappij uiteindelijk oplevert.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_99859757
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:37 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hoe heet die andere?
Ik ken veel mensen met chinezen in Putten, en Moa is Bill zn broer en een zwarte puff, er zijn maar weinig zwarte puffs...
Hondje is 4 jaar oud,, 5 dagen vermist nu. Ik weet niet hoe die andere heet, kan ik wel vragen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:40:37 #88
176471 oh-oh
pi_99859818
;( Billy is ook 4 jaar oud...
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:40:54 #89
33954 ElisaB
pi_99859841
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:38 schreef Greys het volgende:

Ik was al thuis :Y
Had rond vijf uur al geroepen dat het erg gezellig was :+

En je peuk wéér niet gevonden, ook niet bij Tombo -O-
Heb je heur ondergoed ook gecheckt :@

Ik denk dat ze 'm onderweggewoon opgerookt heeft -O-
pi_99859887
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:40 schreef oh-oh het volgende:
;( Billy is ook 4 jaar oud...
Mmm oke..heb berichtje gestuurd, dus laat wel weten als ik wat hoor. Het andere hondjes was volgens haar een "blond" naakthondje.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:41:35 #91
33954 ElisaB
pi_99859888
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:38 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb nog niet helemaal teruggelezen dus wellicht zeg ik nu wat al eerder is gezegd. Het klinkt allemaal prima en ik ben helemaal voor, maar probleem is vaak dat zulke mensen intensieve begeleiding/motivering nodig hebben. En dan kan verplicht vrijwilligerswerk de zittende vrijwilligers of begeleiders meer tijd kosten dan het de maatschappij uiteindelijk oplevert.
Dat heb ik ergens gezegd *O*

Heb ik nu iets gewonnen??
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:41:37 #92
176471 oh-oh
pi_99859890
Het moet haast wel Moa zijn van Els, die andere chinees is ouder en heet Fidel...
( Groucho Marx )
pi_99859951
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:41 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat heb ik ergens gezegd *O*

Heb ik nu iets gewonnen??
Een uitkeringsvrijwilliger! *O*

Veel plezier ermee! _O-
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:44:55 #94
176471 oh-oh
pi_99860060
Oh nee er is nog een zwarte puff in Puttn, maar dat is een teef en die heet Djedi, is wel ook even oud als Billy &co...
Op ons forum staat nog niks.
( Groucho Marx )
pi_99860277
Ja ze zei dat ze eerst dacht dat het poedels waren :+ , dus ik ga ervan uit dat het beiden powder puffs zijn. Heb berichtje gestuurd met fotos erbij die ik op het forum had gevonden.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:52:28 #96
176471 oh-oh
pi_99860379
Foto's van Moa en Fidel?
Mootje is een mooitje he?
Ik hoop dat ie t niet is...
( Groucho Marx )
pi_99860441
Ja had ff gezocht.
Kan je het niet aan Kelly vragen of zij wat weet? Ze denken dat het hondje gestolen is..zo opeens verdwenen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:55:21 #98
176471 oh-oh
pi_99860491
Had ze zelf geen foto's van de hond?
Want dan is de kans weer groter dat t Moa is, die mensen maken ook noit foto's, Kel doet dat altijd...
Nou als t Moa is moeten ze Kel ff bellen, die kent vast wel zat mensen die gaan helpen zoeken hoor!
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:56:07 #99
176471 oh-oh
pi_99860513
Maar goed ik ga dr vanuit dat als t Mootje is, dat ze Kel dan allang gebeld hadden ook, toch?
( Groucho Marx )
pi_99860567
Ja geen idee. Ik heb het van iemand die daar in de wijk woont en die hondjes regelmatig tegenkomt. Maar ja.is wel toevallig, zwart, 4 jaar, nog een powder puff erbij.. -O-
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 juli 2011 @ 23:59:04 #101
163650 Greys
pi_99860641
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

'Zulke mensen'? :P
Ik heb het over de groep mensen die een uitkering krijgt omdat ze het wel prima vinden en waar verder zo ongeveer niets mis mee is. Die quasi-solliciteren en duimen dat ze weer niet worden aangenomen. Want die zijn er, onder de uitkeringsgerechtigden. Ik heb het niet over allemaal.
En een kopje thee drinken of even iemand met een rolstoel naar de zaal brengen waar de dame een kopje thee kan krijgen omdat ze die niet meer op haar kamer mag krijgen, daarvoor hoeft volgens mij iet al te intensieve begeleiding voor te zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 juli 2011 @ 23:59:18 #102
163650 Greys
pi_99860652
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 24 juli 2011 @ 00:01:57 #103
176471 oh-oh
pi_99860756
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:57 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja geen idee. Ik heb het van iemand die daar in de wijk woont en die hondjes regelmatig tegenkomt. Maar ja.is wel toevallig, zwart, 4 jaar, nog een powder puff erbij.. -O-
Das idd wel heel toevallig, nu wonen er best veel mensen met chineesjes in Putten, maar dit zou wel heel toevallig zijn.
Bah, ik hoop zo dat t m niet is, die leuke kleine zwarte!
( Groucho Marx )
  zondag 24 juli 2011 @ 00:03:10 #104
176471 oh-oh
pi_99860809
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb het over de groep mensen die een uitkering krijgt omdat ze het wel prima vinden en waar verder zo ongeveer niets mis mee is. Die quasi-solliciteren en duimen dat ze weer niet worden aangenomen. Want die zijn er, onder de uitkeringsgerechtigden. Ik heb het niet over allemaal.
En een kopje thee drinken of even iemand met een rolstoel naar de zaal brengen waar de dame een kopje thee kan krijgen omdat ze die niet meer op haar kamer mag krijgen, daarvoor hoeft volgens mij iet al te intensieve begeleiding voor te zijn.
Ik denk dat voor veeeeeeeeel van die mensen het korten der uitkering al motivatie genoeg zou moeten zijn hoor, voor heel simpel sociaal vrijwilligerswerk :P
( Groucho Marx )
  zondag 24 juli 2011 @ 00:05:31 #105
176471 oh-oh
pi_99860894
Ook fijn, heb je drie chinezen die helemaal frips en fruitig gegroomd en gewassen op de bank lekker liggen te ruiken, ligt dr zo een chihuahuateef tussen te ruften :')
( Groucho Marx )
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 00:06:02 #106
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99860914
pi_99861081
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan hebben we het over dezelfde groep. ;)
Als 'zulke mensen' ruw/onverschillig/onbeleefd omgaan met de persoon in de rolstoel, roddelen over collega's, continue te laat komen, de kantjes ervan af lopen en ik kan nog wel wat voorbeelden verzinnen, dan heb je als begeleider verrekte veel werk om die persoon toch zinvol bezig te laten zijn én de rest van je vrijwilligers binnenboord te houden. Er is niks wat de onderlinge sfeer zo kan verzieken als iemand die er qua instelling niet thuishoort. En dan heb ik het nog niet eens over het effect op cliënten.

Ik ben écht voor het inzetten van gezonde thuiszittende mensen, al is het maar om een stuk structuur en arbeidsethos te kweken, maar vergis je niet in de risico's die eraan zitten.

Voorbeeldje: ook in mijn groep vrijwilligers - die vanuit een eigen motivatie komen werken- zitten een paar halfzachte appels die me erg veel begeleidingstijd kosten. Omdat ze zich niet aan afspraken houden, het werk op hun eigen manier invullen, niet willen samenwerken omdat ze het zelf het beste weten etc. En die mensen probeer je toch weer op het juiste spoor te krijgen, maar dat kost tijd en moeite. Wil ik er best insteken, maar wel bij mensen waar de kans groot is dat je er samen aan uitkomt. Bij mensen die totaal geen behoefte hebben aan werk en zich niks laten zeggen is het trekken aan een dood paard. [stapt van stokpaardje]
pi_99861138
quote:
Echt eng die vent. En leuk document voor andere gekken die ook zoiets willen doen :X
pi_99861148
Gewoon lekker een snelweg of spoorlijn aan laten leggen
  zondag 24 juli 2011 @ 00:13:20 #110
176471 oh-oh
pi_99861230
Tunnels laten graven is ook een optie, en een skill waar ze ook mss in de toekomst nog iets aan hebben :+
( Groucho Marx )
pi_99861261
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:11 schreef Loveless85 het volgende:
Gewoon lekker een snelweg of spoorlijn aan laten leggen
Dat zijn de betere opties idd. ^O^
pi_99861301
Ik ga slapen :Z :Z
  zondag 24 juli 2011 @ 00:15:59 #113
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_99861339
Niet werken, wel gezond? --> Geen uitkering
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 24 juli 2011 @ 00:16:14 #114
163650 Greys
pi_99861350
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:14 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat zijn de betere opties idd. ^O^
Ik vond de optie die hier eerder genoemd werd (door oh-oh geloof ik) om in overleg met de personen zelf iets passends te vinden prima. Er zijn vast mensen die weer wel liever met een bejaarde gaan wandelen, waar dat ook beter bij past, al dan niet fysiek, dan een spoortunnel aanleggen :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 24 juli 2011 @ 00:16:47 #115
33954 ElisaB
pi_99861374
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:15 schreef Takaiki het volgende:
Niet helemaal gezond, maar wel in staat tot iets -> werken *)
  zondag 24 juli 2011 @ 00:17:00 #116
176471 oh-oh
pi_99861390
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:15 schreef Takaiki het volgende:
Dat is pas kort door de bocht :')
( Groucho Marx )
  zondag 24 juli 2011 @ 00:17:58 #117
33954 ElisaB
pi_99861433
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:16 schreef Greys het volgende:
Ik vond de optie die hier eerder genoemd werd (door oh-oh geloof ik) om in overleg met de personen zelf iets passends te vinden prima. Er zijn vast mensen die weer wel liever met een bejaarde gaan wandelen, waar dat ook beter bij past, al dan niet fysiek, dan een spoortunnel aanleggen :+
Ik moet nog zien wie er onder een spoorbrug gaat wonen als zijn / haar uitkering wordt stilgezet bij werkweigering *)
pi_99861448
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:13 schreef oh-oh het volgende:
Tunnels laten graven is ook een optie, en een skill waar ze ook mss in de toekomst nog iets aan hebben :+
Najah het lijkt me serieus een mooie optie voor de lui die echt niks willen, en niet geschikt zijn om met mensen te werken. Want ik snap Cat's verhaal ook wel, dat je waarschijnlijk best wat lui in de categorie 'wel kunnen, niet willen' ook geen werk moet laten doen waar ze met bejaarden ofzo in aanraking komen
  zondag 24 juli 2011 @ 00:18:52 #119
176471 oh-oh
pi_99861470
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:16 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Niet helemaal gezond, maar wel in staat tot iets -> werken *)
Kun je zelf thuis zelfstandig thee drinken?
Dan kun je dat ook in t bejaaaaaaardenhonk wel doen ^O^
( Groucho Marx )
  zondag 24 juli 2011 @ 00:19:42 #120
33954 ElisaB
pi_99861501
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:18 schreef oh-oh het volgende:

Kun je zelf thuis zelfstandig thee drinken?
Dan kun je dat ook in t bejaaaaaaardenhonk wel doen ^O^

Er is ook zoiets als bellen met mensen. Om te vragen of ze hun pillen hebben genomen, om te horen hoe de dag is geweest, etc. Zou ik ook nog wel willen doen :Y
  zondag 24 juli 2011 @ 00:20:38 #121
247887 Takaiki
pi_99861547
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dat is pas kort door de bocht :')
:Y Maar er zijn echt figuren bij die echt niks mankeren en toch hun handje mogen ophouden en daar zit het m.i. scheef.
Tuurlijk zijn er mensen bij die deels wat mankeren en die je niet zomaar aan elke willekeurige job kan/wil zetten en die moet je dan ook per "zaak" bekijken, maar bij de echte klaplopers: lekker kort door de bocht ^O^
Sometimes you're the bug
  zondag 24 juli 2011 @ 00:20:52 #122
176471 oh-oh
pi_99861555
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah het lijkt me serieus een mooie optie voor de lui die echt niks willen, en niet geschikt zijn om met mensen te werken. Want ik snap Cat's verhaal ook wel, dat je waarschijnlijk best wat lui in de categorie 'wel kunnen, niet willen' ook geen werk moet laten doen waar ze met bejaarden ofzo in aanraking komen
Gewoon hop korten die hap hoor, dat helpt vast ook een boel veel.
Maar goed, zoals ik meteen al zei, dr is vast een heleboel werk dat met gemak wel gedaan kan worden door uitkeringsgerechtigden hoor.
Ik weet zeker dat t op de lange termijn voor iedereen goed is om het gevoel te hebben dat je in de samenleving staat en je steentje bijdraagt.
( Groucho Marx )
pi_99861558
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat zal in een aantal gevallen werken, maar er zullen er ook genoeg zijn die geen enkele baan bij hen vinden passen. Je noemde als voorbeeld toch zelf de quasi-solliciteerders? Nou, die groep zie ik echt niet trappelend van plezier aan de poorten van de nieuwe vrijwillige werkplek verschijnen.

Ik hoop dat ik te negatief ben daarin, maar ik ben bang van niet.

De mensen die wíllen werken, zullen zeker gaan meewerken. Maar daar had je het niet over, dacht ik. :P
  zondag 24 juli 2011 @ 00:20:59 #124
33954 ElisaB
pi_99861561
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:18 schreef Loveless85 het volgende:
Of gewoon in dienst. Of het gras maaien op Rottumeroog :{

Heel therapeutisch :Y
pi_99861593
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:19 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Er is ook zoiets als bellen met mensen. Om te vragen of ze hun pillen hebben genomen, om te horen hoe de dag is geweest, etc. Zou ik ook nog wel willen doen :Y
Ik kan je een leuke link geven als je dit soort werk graag wil doen. *)
pi_99861634
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:20 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Of gewoon in dienst. Of het gras maaien op Rottumeroog :{

[ afbeelding ]

Heel therapeutisch :Y
Dat soort dingen inderdaad, groenvoorziening bijhouden, vuil ophalen, parken schoonhouden
  zondag 24 juli 2011 @ 00:22:35 #127
33954 ElisaB
pi_99861646
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:21 schreef Cat22 het volgende:
Ik kan je een leuke link geven als je dit soort werk graag wil doen. *)
Doe maar :)
  zondag 24 juli 2011 @ 00:22:36 #128
176471 oh-oh
pi_99861647
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:20 schreef Takaiki het volgende:

[..]

:Y Maar er zijn echt figuren bij die echt niks mankeren en toch hun handje mogen ophouden en daar zit het m.i. scheef.
Tuurlijk zijn er mensen bij die deels wat mankeren en die je niet zomaar aan elke willekeurige job kan/wil zetten en die moet je dan ook per "zaak" bekijken, maar bij de echte klaplopers: lekker kort door de bocht ^O^
Er zijn ook mensen die zich echt suf solliciteren maar die geen baan vinden.
( Groucho Marx )
  zondag 24 juli 2011 @ 00:22:46 #129
247887 Takaiki
pi_99861655
@ Cat :Y
Sometimes you're the bug
pi_99861693
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Doe maar :)
PM!
  zondag 24 juli 2011 @ 00:25:16 #131
247887 Takaiki
pi_99861746
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:22 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar die mensen zijn ten minste gemotiveerd en hebben wat mij betreft recht op een overbrugging tot ze een nieuwe job hebben.
Sometimes you're the bug
  zondag 24 juli 2011 @ 00:25:23 #132
33954 ElisaB
pi_99861751
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:22 schreef oh-oh het volgende:
Maar die vinden het waarschijnlijk ook niet erg om met behoud van uitkering iets nuttigs te doen :)
  zondag 24 juli 2011 @ 00:25:47 #133
247887 Takaiki
pi_99861763
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:25 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Maar die vinden het waarschijnlijk ook niet erg om met behoud van uitkering iets nuttigs te doen :)
en dat :Y
Sometimes you're the bug
pi_99861824
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:25 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Pesies! En als die het leuk vinden om met mensen om te gaan dan zijn ze van harte welkom bij bejaardenhuizen, instellingen voor verstandelijk gehandicapten, jeugdhonken en noem maar op. Zulke vrijwilligersbanen staan prima op je cv. En je blijft nuttig bezig. :Y
  zondag 24 juli 2011 @ 00:27:40 #135
176471 oh-oh
pi_99861842
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:25 schreef Takaiki het volgende:

[..]

Maar die mensen zijn ten minste gemotiveerd en hebben wat mij betreft recht op een overbrugging tot ze een nieuwe job hebben.
Ja en jij scheidt het kaf van het koren met je toverstokje?
Mooie praatjes bij de sociale dienst ophouden kunnen ze allemaal wel hoor.
Die mensen zullen ook net niet moeilijk doen over wat vrijwilligerswerk, want die willen wel natuurlijk.
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 24 juli 2011 @ 00:29:09 #136
163650 Greys
pi_99861905
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:20 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat zal in een aantal gevallen werken, maar er zullen er ook genoeg zijn die geen enkele baan bij hen vinden passen. Je noemde als voorbeeld toch zelf de quasi-solliciteerders? Nou, die groep zie ik echt niet trappelend van plezier aan de poorten van de nieuwe vrijwillige werkplek verschijnen.

Ik hoop dat ik te negatief ben daarin, maar ik ben bang van niet.

De mensen die wíllen werken, zullen zeker gaan meewerken. Maar daar had je het niet over, dacht ik. :P
Als je die groep een aantal keuzes geeft, waaruit ze er verplicht eentje moeten kiezen, dan zullen (even lekker generaliseren :@ ) bv het merendeel van de dames dan toch echt liever een paar uurtjes verplicht met een bejaarde gaan wandelen, dan dat ze een weg moeten gaan asfalteren...
Dat was alles dat ik bedoelde.
Ergens moet er toch méér te doen zijn met 'dat soort mensen', bedoel ik. Met wat druk van evt. korten op uitkering. Hoe ze dat in de praktijk moeten gaan doen heb ik uiteraard geen kant en klaar voorstel voor liggen :+ En ja uiteraaaaaard zijn er plenty uitzonderingen, maar er is een deel dat echt wel eens iets nuttigs kan gaan doen voor die centen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 24 juli 2011 @ 00:32:59 #137
247887 Takaiki
pi_99862065
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:27 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja en jij scheidt het kaf van het koren met je toverstokje?
Mooie praatjes bij de sociale dienst ophouden kunnen ze allemaal wel hoor.
Die mensen zullen ook net niet moeilijk doen over wat vrijwilligerswerk, want die willen wel natuurlijk.
Daar heb ik het verder niet over. Ik weet heus wel dat die mensen bedreven zijn in het andere mensen om de tuin leiden, ik had het alleen puur over feit dat als men weet dat die en die niks mankeert, niet wil werken en zijn handje ophoudt, dat diegene meteen zijn uitkering afgepakt zou moeten worden. Over de uitvoering van dit "geniale plan" heb ik het verder niet gehad. :+
Sometimes you're the bug
pi_99862142
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Als je die groep een aantal keuzes geeft, waaruit ze er verplicht eentje moeten kiezen, dan zullen (even lekker generaliseren :@ ) bv het merendeel van de dames dan toch echt liever een paar uurtjes verplicht met een bejaarde gaan wandelen, dan dat ze een weg moeten gaan asfalteren...
Dat was alles dat ik bedoelde.
Ergens moet er toch méér te doen zijn met 'dat soort mensen', bedoel ik. Met wat druk van evt. korten op uitkering. Hoe ze dat in de praktijk moeten gaan doen heb ik uiteraard geen kant en klaar voorstel voor liggen :+
Klinkt allemaal heel nobel en logisch, maar dat woordje 'verplicht' in combinatie met het woordje 'liever' maakt mij altijd wat zenuwachtig (niet om jouw woordkeuze hoor :* ).
Wandelen is voor veel mensen een stuk leuker (en minder zwaar) dan asfalteren. Keuze is dna gauw gmaakt. Maar het gaat wel om mensen (cliënten) waarmee je gaat wandelen en de vraag is of die ermee geholpen zijn.

quote:
En ja uiteraaaaaard zijn er plenty uitzonderingen, maar er is een deel dat echt wel eens iets nuttigs kan gaan doen voor die centen.
Helemaal mee eens! Maar net als jij heb ik ook geen kant en klaar plan hoe dat te doen, maar zie ik naast de mogelijkheden ook veel gevaren. Het is gewoon verrekte lastige problematiek. Als dat niet zo was, dan was er allang een oplossing gevonden.
  zondag 24 juli 2011 @ 00:35:34 #139
176471 oh-oh
pi_99862169
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:32 schreef Takaiki het volgende:

[..]

Daar heb ik het verder niet over. Ik weet heus wel dat die mensen bedreven zijn in het andere mensen om de tuin leiden, ik had het alleen puur over feit dat als men weet dat die en die niks mankeert, niet wil werken en zijn handje ophoudt, dat diegene meteen zijn uitkering afgepakt zou moeten worden. Over de uitvoering van dit "geniale plan" heb ik het verder niet gehad. :+
Uh ja jij zei niet werken, wel gezond , geen uitkering, ik niet hoor :D
( Groucho Marx )
  zondag 24 juli 2011 @ 00:36:40 #140
176471 oh-oh
pi_99862210
Anyways, ik ben van mening dat met gratisch geld niemand geholpen is :P
Dat er in het merendeel van al die gevallen wel iets is wat ze ervoor kunnen doen, wat dan ook.
( Groucho Marx )
  zondag 24 juli 2011 @ 00:41:33 #141
176471 oh-oh
pi_99862391
*O* Woeiiiiiiiii 13.5 heeft ie toch maar weer op zn sokjes gehaald, die ouwe van me O+
( Groucho Marx )
pi_99862429
Ik duik mijn beddeke in. :O Trust! :W
  zondag 24 juli 2011 @ 00:43:06 #143
33954 ElisaB
pi_99862441
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:34 schreef Cat22 het volgende:
Helemaal mee eens! Maar net als jij heb ik ook geen kant en klaar plan hoe dat te doen, maar zie ik naast de mogelijkheden ook veel gevaren. Het is gewoon verrekte lastige problematiek. Als dat niet zo was, dan was er allang een oplossing gevonden.
De oplossing is er wel (deels), maar dan moet je een kabinet treffen dat durft te korten. En dat is er in de laatste decennia niet geweest ;)
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 00:43:10 #144
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99862449
Die is tof :D Niet dat hij hier zou passen overigens :@
Maar wel grappig!

http://link.marktplaats.nl/468146731
  zondag 24 juli 2011 @ 00:47:19 #145
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_99862578
w/
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_99862585
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:43 schreef ElisaB het volgende:

[..]

De oplossing is er wel (deels), maar dan moet je een kabinet treffen dat durft te korten. En dat is er in de laatste decennia niet geweest ;)
Kabinetten die niet durven te korten op de zwakkeren in de samenleving zijn er maar weinig.

En verder ga ik me hier niet meer mee bemoeien want ik word er gewoon verdrietig van :{
  zondag 24 juli 2011 @ 00:49:15 #147
247887 Takaiki
pi_99862627
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:43 schreef senesta het volgende:
Die is tof :D Niet dat hij hier zou passen overigens :@
Maar wel grappig!

http://link.marktplaats.nl/468146731
Die is wel geinig :Y
P.S.: mijn PM (nog) niet gelezen? -O-
Sometimes you're the bug
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 00:51:32 #148
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99862688
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:49 schreef Takaiki het volgende:

[..]

Die is wel geinig :Y
P.S.: mijn PM (nog) niet gelezen? -O-
:o Ik ga even kijken straks :o Ik ben afgelopen dagen meer mobiel online en dan kijk ik er nog wel eens overheen :@
  zondag 24 juli 2011 @ 00:52:24 #149
176471 oh-oh
pi_99862717
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:47 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Kabinetten die niet durven te korten op de zwakkeren in de samenleving zijn er maar weinig.

En verder ga ik me hier niet meer mee bemoeien want ik word er gewoon verdrietig van :{
Waarom in hemelsnaam?
Je ziet hier niemand zeggen dat iemand die echt niks kan iets moet doen toch?
Ik zou werkelijk waar verdrietiger worden van die verhalen die Oognip vertelt.
( Groucho Marx )
  zondag 24 juli 2011 @ 00:54:03 #150
33954 ElisaB
pi_99862777
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:47 schreef Mama_Mia het volgende:
Je haalt de dingen door elkaar. Korten op de 'zwakkeren' is niet waar ik het over heb. De echte zwakkeren moeten in de watten gelegd worden en op handen gedragen. Want dat is wel het minste voor een rijk en fatsoenlijk land. Maar het linkse herverdelen om het herverdelen is niet sociaal. Daar is niemand beter van geworden.

Gericht korten heeft volgens mij nog geen enkel kabinet aangedurfd. In plaats van gericht te korten, deden ze wellicht eens voorzichtig 'allemaal maar een beetje' en dat is zinloos.
pi_99862862
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:52 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Waarom in hemelsnaam?
Je ziet hier niemand zeggen dat iemand die echt niks kan iets moet doen toch?
Ik zou werkelijk waar verdrietiger worden van die verhalen die Oognip vertelt.
Oké nou misschien ben ik gewoon heel gevoelig voor dit soort onderwerpen. Ik lees/hoor eigenlijk overal (niet alleen dit topic maar ook elders) alleen maar dat de algemene opinie is dat mensen met een uitkering lui zijn, het liefst hun hand ophouden, en dat als ze maar verplicht werd gesteld om te werken dat ze het dan heus wel zouden kunnen.

Dat doet mij persoonlijk pijn. Ook de opmerkingen dat men zo gemakkelijk aan een uitkering komt, terwijl ik kans loop dat mijn uitkering straks wordt afgepakt omdat het UWV niet 'gelooft' in wat ik heb.

Daar komt bij dat met name 1 persoon in mijn hele directe omgeving zo'n figuur is waarvan ik 100% zeker weet dat wanneer hij verplicht gesteld zou worden om gezellig thee te drinken met iemand het niet aan zou kunnen en uiteindelijk zelfmoord zou plegen.

Dat probeer ik hier aan te geven, dat er dus werkelijk dit soort mensen bestaan, en dan krijg ik o.a. reacties van dat ik bejaarde mensen walgelijk zou vinden :? ik vind het ontzettend erg dat de situatie zo schrijnend is, ik ben juist iemand die me dat soort dingen enorm aantrekt en ik heb ook altijd het gevoel dat ik me niet moet aanstellen en meer moet doen dan ik kan, maar ik wéét mijn eigen grenzen, en de meeste mensen kunnen die gewoon niet zien of aanvoelen, hoe lief en aardig en inlevend ze ook zijn. Daarom heb ik er moeite mee dat er dingen worden gezegd als ach, die mensen kunnen wel schoffelen/stratenmaken/whatever, omdat je dingen helaas lang niet altijd zo makkelijk kan beoordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')