Je zegt het nergens maar je zegt wel dat het ten koste kan gaan van mensen met een uitkering.' Net of het grootste gedeelte van mensen met een uitkering niet meer in staat zijn om een kopje thee te drinken en een gezellig gesprek te voeren. Als ze dan een gesprek voeren worden ze er zelf slechter van, zo komt jouw mening op mij over.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:38 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Dit zeg ik nergens
of oudere mensen nou geweldig zijn of ontzettend irritant, er zijn soms mensen die het gewoon niet aankunnen. Punt. Maakt niet uit of het een uurtje in de week is, of drie uur, of om de week. Maakt niet uit of de ouderen geweldig leuk zijn of stil of wat dan ook. Soms lukt het gewoon niet. Help je daar dan mensen mee door ze bij elkaar te zetten?
Soms ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:44 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je zegt het nergens maar je zegt wel dat het ten koste kan gaan van mensen met een uitkering.' Net of het grootste gedeelte van mensen met een uitkering niet meer in staat zijn om een kopje thee te drinken en een gezellig gesprek te voeren. Als ze dan een gesprek voeren worden ze er zelf slechter van, zo komt jouw mening op mij over.
Ik kan me niet voorstellen dat structuur slecht zou kunnen zijn voor iemand. Ik denk dat er nog nooit iemand beter is geworden van thuis zwelgen in je problemenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:42 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik heb het niet over bejaarden haten, ik heb het over sociale interactie en verplichtingen en structuur, wat sommige mensen gewoon niet aankunnen af en toe
Thuis zwelgen in je problemen, nee. Maar er zijn genoeg mensen die heel veel moeite hebben met structuur en verplichtingen, die daar juist zo gespannen van raken dat ze uiteindelijk nog verder afgestompt raken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:46 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat structuur slecht zou kunnen zijn voor iemand. Ik denk dat er nog nooit iemand beter is geworden van thuis zwelgen in je problemen
Ik ben helemaal vóórquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef senesta het volgende:
Ik zei laatst toevallig tegen mijn man dat ik er ook niets tegen zou hebben als ze de dienstplicht weer in zouden voeren. En als er bezwaren zijn tegen het legen zou dat ook op sociaal vlak kunnen.
Om er even een nieuw idee in te gooien ook
Ik kan me voorstellen dat mensen er tegen op zien om dingen te 'moeten' doen als ze niet lekker in hun vel zitten. Maar vaak is het vooral zo dat als men dan toch iets gedaan heeft, ze er zelf beter van worden. Van te voren lijkt het misschien stom en moeilijk, maar achteraf valt het vaak mee.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Thuis zwelgen in je problemen, nee. Maar er zijn genoeg mensen die heel veel moeite hebben met structuur en verplichtingen, die daar juist zo gespannen van raken dat ze uiteindelijk nog verder afgestompt raken.
Kweenie hoor. Het is misschien makkelijk oordelen van een afstand, maar we hebben in Nederland het grootste percentage arbeidsongeschikten. Ondanks dat de omstandigheden hier meer dan prima zijn. Dat moet toch ergens een oranje alarmbelletje doen rinkelenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef Mama_Mia het volgende:
Thuis zwelgen in je problemen, nee. Maar er zijn genoeg mensen die heel veel moeite hebben met structuur en verplichtingen, die daar juist zo gespannen van raken dat ze uiteindelijk nog verder afgestompt raken.
In vond thuis zitten ook niks. Ik vond het ook heel erg om te stoppen maar het ging echt niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een keer 3 maanden geen werk gehad, toen had ik gelijk 3 zwarte poetsadressen en ik gaf Nederlandse les aan asielzoekers. En na 5 weken had ik goddank een baan gevonden, mn eerste baan was dat. Daarna ben ik nooit meer werkloos geweest, praise the lord hoor.
Voor deze baan heb ik zelfs onbetaald verlof genomen bij de vorige omdat mn contract nog liep
En toen ik laatst 7 weken ziek was was ik maar wat blij dat ik die pups had als afleiding, echt ideale bezigheidstherapie als je amper wat kan
Oh noes, zijn die hollanders dan allemaal zo zwak van gestel >?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kweenie hoor. Het is misschien makkelijk oordelen van een afstand, maar we hebben in Nederland het grootste percentage arbeidsongeschikten. Ondanks dat de omstandigheden hier meer dan prima zijn. Dat moet toch ergens een oranje alarmbelletje doen rinkelen
Ik moet zo vaak dingen als ik niet lekker in mijn vel zit. Maar ik ben in mijn leven nog geen dag doorbetaald als ik niet werkte, dus ik zal wel moeten. En ik leef nog steeds. Misschien wel dankzij...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef Oognip het volgende:
Ik kan me voorstellen dat mensen er tegen op zien om dingen te 'moeten' doen als ze niet lekker in hun vel zitten. Maar vaak is het vooral zo dat als men dan toch iets gedaan heeft, ze er zelf beter van worden. Van te voren lijkt het misschien stom en moeilijk, maar achteraf valt het vaak mee.
Oh best, vaak. Ja. Maar ook regelmatig niet. Ik zeg niet dat elke uitkeringsgerechtigde of zelfs maar elke wajonger niks kan, dat weet je zelf ook best, maar ik vrees wel dat die groep echt groter is dan jullie denken. Ik ken zelf al meerdere mensen in mijn omgeving die er écht werkelijk waar 100% zeker GEEN baat bij zouden hebben op dit moment. Waarvoor het juist veel erger zou worden als dit soort dingen verplicht zouden worden. En dat vind ik dat ook gezegd moet kunnen worden, zonder dat er gelijk gepraat wordt over bejaarden haten en ze lastig vinden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat mensen er tegen op zien om dingen te 'moeten' doen als ze niet lekker in hun vel zitten. Maar vaak is het vooral zo dat als men dan toch iets gedaan heeft, ze er zelf beter van worden. Van te voren lijkt het misschien stom en moeilijk, maar achteraf valt het vaak mee.
En bedankt ik heb ook een zwak gestelquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh noes, zijn die hollanders dan allemaal zo zwak van gestel >?
We zouden een voortplantingsverbod moeten krijgen!
Of meer gezonde buitenlandse genen importeren ipv ze buiten te houden
Dus is het oke dat ze een uitkering krijgen en leven zoals zij dat willen terwijl anderen moeten werken en tegenwoordig ook nog tot hun 78e (of zoietsquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nope. We zijn godvergeten verwend en in de watten gelegd. We zijn een zeikerig zwak afhankelijk volkje geworden. We kunnen helemaal niets hebbenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:51 schreef oh-oh het volgende:
Oh noes, zijn die hollanders dan allemaal zo zwak van gestel >?![]()
Een voortplantingsverbod is zo gek nog nietquote:We zouden een voortplantingsverbod moeten krijgen!
Of meer gezonde buitenlandse genen importeren ipv ze buiten te houden
Denk je dat de meeste mensen met een uitkering daar blij mee zijn? Dat ze niet duizend keer liever zouden werken als ieder normaal mens? Er zal vast een gedeelte zijn dat heerlijk op de bank zit elke dag, maar dat is echt niet de meerderheid.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Dus is het oke dat ze een uitkering krijgen en leven zoals zij dat willen terwijl anderen moeten werken en tegenwoordig ook nog tot hun 78e (of zoiets) om het allemaal betaalbaar te houden? Als het (medisch) mogelijk en verantwoord is dan vind ik dat daar best wat tegenover mag staan.
En het is ook ideaal voor jonge moeders zonder werk, die oudere mensen vinden het geweldig om af en toe wat kinderen te zien of bijvoorbeeld met kinderen pannekoeken te bakken en te eten (heb ik ook wel gedaan met de kids) en de kinderen vinden het ook vaak erg leuk. Win-win toch?
En jij ging al kotsend voor de klas staan. Dus volgens mij heeft niemand het tegen jouquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef ferrari_rood het volgende:
En bedankt ik heb ook een zwak gestel
Ik ben wel erg benieuwd wat voor mensen er absoluut geen baat bij zouden hebben om vrijwilligerswerk te doenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Oh best, vaak. Ja. Maar ook regelmatig niet. Ik zeg niet dat elke uitkeringsgerechtigde of zelfs maar elke wajonger niks kan, dat weet je zelf ook best, maar ik vrees wel dat die groep echt groter is dan jullie denken. Ik ken zelf al meerdere mensen in mijn omgeving die er écht werkelijk waar 100% zeker GEEN baat bij zouden hebben op dit moment. Waarvoor het juist veel erger zou worden als dit soort dingen verplicht zouden worden. En dat vind ik dat ook gezegd moet kunnen worden, zonder dat er gelijk gepraat wordt over bejaarden haten en ze lastig vinden.
Ik denk dat er nog wel een verschil zit tussen 'gewoon' niet lekker in je vel of zwaar depressief niet lekker in je vel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik moet zo vaak dingen als ik niet lekker in mijn vel zit. Maar ik ben in mijn leven nog geen dag doorbetaald als ik niet werkte, dus ik zal wel moeten. En ik leef nog steeds. Misschien wel dankzij...
Ik ken er helaas veel meer die bést van hun kont zouden kunnen komen, maar die daar niet zoveel trek in hebben. Om diverse redenen. Maar wat je ziet is ongetwijfeld ook afhankelijk van de groep waarin je verkeert.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef Mama_Mia het volgende:
Denk je dat de meeste mensen met een uitkering daar blij mee zijn? Dat ze niet duizend keer liever zouden werken als ieder normaal mens? Er zal vast een gedeelte zijn dat heerlijk op de bank zit elke dag, maar dat is echt niet de meerderheid.
Het enige wat ik zeg is dat mensen met een uitkering alleen tot bepaalde dingen 'verplicht' mogen worden als dit ook hun herstel bevordert, want het uiteindelijke doel is toch reïntegreren in de maatschappij.
Ik denk dat je zou schrikken, ik denk dat er heel wat mensen zijn die het wel prima vinden idd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Denk je dat de meeste mensen met een uitkering daar blij mee zijn? Dat ze niet duizend keer liever zouden werken als ieder normaal mens? Er zal vast een gedeelte zijn dat heerlijk op de bank zit elke dag, maar dat is echt niet de meerderheid.
Dus jij vind dat we die mensen gewoon moeten betalen zonder ook maar enige eisen te mogen stellen? Nee, dat vind ik niet. Als de mensen gewoon lichamelijk in staat zijn en geestelijk geen gevaar voor zichzelf of voor een ander dan zouden ze best wat aan de maatschappij mogen bijdragen.quote:Het enige wat ik zeg is dat mensen met een uitkering alleen tot bepaalde dingen 'verplicht' mogen worden als dit ook hun herstel bevordert, want het uiteindelijke doel is toch reïntegreren in de maatschappij.
Mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld natuurlijkquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nope. We zijn godvergeten verwend en in de watten gelegd. We zijn een zeikerig zwak afhankelijk volkje geworden. We kunnen helemaal niets hebben
[..]
Een voortplantingsverbod is zo gek nog niet
zwaar depressieve mensen (in sommige fasen), psychotische mensen, mensen met borderline of schizofrenie. Niet allemaal, maar zeker een gedeelte. Het hangt af van de mindset van deze mensen, maar het lullige is juist dat je daar vaak niet van opaan kan, en dat er dus geen wekelijkse afspraken in kunnen worden gepland.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik ben wel erg benieuwd wat voor mensen er absoluut geen baat bij zouden hebben om vrijwilligerswerk te doen
Ongetwijfeld. Ik heb regelmatig meegepost in het topic Wajong en eigenwaarde, heb zelf voldoende ervaring met Wajong en Wajongers, en mijn beeld is dan ook dat iedereen die ik ken of heb meegemaakt die erin zit er alleen maar enorm van baalt en graag weer iets te doen zou hebben. Maar helaas hebben sommigen ook moeten accepteren dat dit er nu niet in zit, en misschien wel nooit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ken er helaas veel meer die bést van hun kont zouden kunnen komen, maar die daar niet zoveel trek in hebben. Om diverse redenen. Maar wat je ziet is ongetwijfeld ook afhankelijk van de groep waarin je verkeert.
Joh! No shit Sherlockquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef Oognip het volgende:
Ik denk dat er nog wel een verschil zit tussen 'gewoon' niet lekker in je vel of zwaar depressief niet lekker in je vel.
Maar ik kop 'm ff leuk inquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:58 schreef oh-oh het volgende:
Mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld natuurlijk
Oh nee, je moet absoluut eisen stellen. Therapie en als einddoel reïntegratie in de maatschappij, op wat voor niveau dan ook. Ik zeg alleen dat het soms niet mogelijk is, en dat niet alle mensen over een kam moeten worden geschoren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:58 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat je zou schrikken, ik denk dat er heel wat mensen zijn die het wel prima vinden idd.
Of mensen die vinden dat ze niet genoeg zouden verdienen en voor die paar centen extra liever niets doen. Sterker nog, ik weet heel zeker dat er heel wat zijn.
[..]
Dus jij vind dat we die mensen gewoon moeten betalen zonder ook maar enige eisen te mogen stellen? Nee, dat vind ik niet. Als de mensen gewoon lichamelijk in staat zijn en geestelijk geen gevaar voor zichzelf of voor een ander dan zouden ze best wat aan de maatschappij mogen bijdragen.
Dat mag je vinden, en ik mag het niet met je eens zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef oh-oh het volgende:
Laat ik het zo stellen, als je in staat bent om zelfstandig te wonen, zonder constante begeleiding of hulp, dan ben je imo heus wel geschikt voor vrijwilligerswerk , op wat voor gebied dan ook, waar je een bijdrage mee kan leveren aan de maatschappij.
I agree. Maar als iedereen zou doen wat ie kan, dan zou er meer overblijven voor de mensen die het écht nodig hebbenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef Mama_Mia het volgende:
Oh nee, je moet absoluut eisen stellen. Therapie en als einddoel reïntegratie in de maatschappij, op wat voor niveau dan ook. Ik zeg alleen dat het soms niet mogelijk is, en dat niet alle mensen over een kam moeten worden geschoren.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tsja, daar kan ik niets tegenin brengen. You win
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tsja, daar kan ik niets tegenin brengen. You win
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ze deed een edit, maar ik was sneller
Goed zoquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:06 schreef Oognip het volgende:
Ik moet morgen werken tot 12 uur en 's avonds weer, maar ik zit er nu serieus over na te denken om nog even bij het middageten (12 uur) te blijven voor de eenzame cliënten. Laat ik zelf maar het goede voorbeeld geven
Dat ben ik wel met je eens maar ik zal het ook helemaal niet zo erg vinden weer te gaan werken. Zeg ik nu he als het zover is denk ik er misschien heel anders over.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben voor een systeem zoals in Israel, na school eerst twee jaar het leger in , kijken wat je kan en wat je leuk vindt, en dan pas gaan werken / verder studeren.
En als iedereen dat gewoon moet, dan loopt ook niemand een achterstand op.
Ow en f_r, qua zwangerschapsverlof zou ik er juist eerder voor zijn dat dat veel langer zou duren hoor. Al die kleine babies in kinderdagverblijven, dat is toch ook geen ideale situatie vind ik.
Hoi Oscarquote:
Koop gewoon een naaimachine.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:10 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik wilde nog wat shirtjes voor Juno kopen, maar wat een prijzen. Ga toch geen 15 euro betalen voor een inimini shirtje
Dat kan ik niet zelf maken johquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Koop gewoon een naaimachine.
Tis helemaal geen kleertjesweer nog hoor
Ja, geef FOK! maar de schuldquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:12 schreef Oognip het volgende:
Heur speelt nie vals nie, fok werkt gewoon raar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Ik ben ook niet creabea, als ik t kan kan iedereen hetquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:14 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Dat kan ik niet zelf maken johZo crea bea ben ik niet.
![]()
Als het heel warm is doe ik dr wel een dun shirtje/tanktop aan, insmeren heeft geen nut, dat likt de rest eraf
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, geef FOK! maar de schuld
Ik heb een opdracht voor je:Ik wou iets zeggen in de trant van: sommige mensen zijn minder goed in staat om zichzelf een schop onder de kont te geven, dat heb jij blijkbaar wel kunnen doen en dat vind ik echt goed. Als de staat dan die schop geeft in de vorm van vrijwilligerswerk dan denk ik dat dat nog weleens heel goed uit kan pakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bwhehehehe dat dacht Kim ook, alleen werd ze een moordlustig monster door die dure naaimasjien die Frenk voor dr kocht.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:18 schreef _Multiply86_ het volgende:
Nou..als ik in de toekomst er nog een Peruaan bij neem, moet ik het maar leren. Warme pakjes voor de winter.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:24 schreef oh-oh het volgende:
Zie je het voor je met die twee?
![]()
Ik had dr een patroon gestuurd, met werkbeschrijving in Jip en Janneke taal, en het lukte maar niet en het lukte maar niet.
Uiteindelijk heeft ze dat pakje zelfs met een dreigbrief naar me opgestuurd![]()
Daar klopte echt geen kut van
Ja nee zij belt mijquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:25 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
![]()
![]()
ohoh wat een mens ook
Ik ga dan gewoon boos mn moeder opbellen.
Toch niet Moa??????????????????????quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:33 schreef _Multiply86_ het volgende:
![]()
![]()
![]()
In Putten is trouwens een Powder Puff vermist..zei iemand op een ander forum.. een zwarte.Noma
Hoe heet die andere?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:36 schreef _Multiply86_ het volgende:
Nomatenminste..dat zei diegene..ze hebben nog een chineesje.
Ik was al thuisquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ah! Jij bent ook weer thuis. Of ben je nog niet thuis
Ik heb nog niet helemaal teruggelezen dus wellicht zeg ik nu wat al eerder is gezegd. Het klinkt allemaal prima en ik ben helemaal voor, maar probleem is vaak dat zulke mensen intensieve begeleiding/motivering nodig hebben. En dan kan verplicht vrijwilligerswerk de zittende vrijwilligers of begeleiders meer tijd kosten dan het de maatschappij uiteindelijk oplevert.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:34 schreef Greys het volgende:
Ik ben idd ook voor het verplicht stellen van dat soort vrijwilligerswerk voor uitkeringsgerechtigden. Met uitzonderingen voor diegenen die het aantoonbaar echt niet kunnen. Lijkt me geen punt om daar een controle op te zetten, doktersbriefje/psychiatersbriefje/behandelend-wie-dan-ook-briefje.
De groep die maar een beetje op zijn reet de pot zit te verteren terwijl ze best in staat zijn om er iets voor te doen - je kunt daar in overleg met een begeleider best een passend iets bij vinden, al dan niet geestelijk of lichamelijk wel of niet inspannend/belastend - is veel en veel te groot.
/kortdoordebocht
Hondje is 4 jaar oud,, 5 dagen vermist nu. Ik weet niet hoe die andere heet, kan ik wel vragen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hoe heet die andere?
Ik ken veel mensen met chinezen in Putten, en Moa is Bill zn broer en een zwarte puff, er zijn maar weinig zwarte puffs...
Heb je heur ondergoed ook gechecktquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:38 schreef Greys het volgende:
Ik was al thuis
Had rond vijf uur al geroepen dat het erg gezellig was
En je peuk wéér niet gevonden, ook niet bij Tombo
Mmm oke..heb berichtje gestuurd, dus laat wel weten als ik wat hoor. Het andere hondjes was volgens haar een "blond" naakthondje.quote:
Dat heb ik ergens gezegdquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:38 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb nog niet helemaal teruggelezen dus wellicht zeg ik nu wat al eerder is gezegd. Het klinkt allemaal prima en ik ben helemaal voor, maar probleem is vaak dat zulke mensen intensieve begeleiding/motivering nodig hebben. En dan kan verplicht vrijwilligerswerk de zittende vrijwilligers of begeleiders meer tijd kosten dan het de maatschappij uiteindelijk oplevert.
Een uitkeringsvrijwilliger!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat heb ik ergens gezegd
Heb ik nu iets gewonnen??
'Zulke mensen'?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb nog niet helemaal teruggelezen dus wellicht zeg ik nu wat al eerder is gezegd. Het klinkt allemaal prima en ik ben helemaal voor, maar probleem is vaak dat zulke mensen intensieve begeleiding/motivering nodig hebben. En dan kan verplicht vrijwilligerswerk de zittende vrijwilligers of begeleiders meer tijd kosten dan het de maatschappij uiteindelijk oplevert.
Das idd wel heel toevallig, nu wonen er best veel mensen met chineesjes in Putten, maar dit zou wel heel toevallig zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:57 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja geen idee. Ik heb het van iemand die daar in de wijk woont en die hondjes regelmatig tegenkomt. Maar ja.is wel toevallig, zwart, 4 jaar, nog een powder puff erbij..
Ik denk dat voor veeeeeeeeel van die mensen het korten der uitkering al motivatie genoeg zou moeten zijn hoor, voor heel simpel sociaal vrijwilligerswerkquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:59 schreef Greys het volgende:
[..]
'Zulke mensen'?
Ik heb het over de groep mensen die een uitkering krijgt omdat ze het wel prima vinden en waar verder zo ongeveer niets mis mee is. Die quasi-solliciteren en duimen dat ze weer niet worden aangenomen. Want die zijn er, onder de uitkeringsgerechtigden. Ik heb het niet over allemaal.
En een kopje thee drinken of even iemand met een rolstoel naar de zaal brengen waar de dame een kopje thee kan krijgen omdat ze die niet meer op haar kamer mag krijgen, daarvoor hoeft volgens mij iet al te intensieve begeleiding voor te zijn.
Neequote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:59 schreef Greys het volgende:
Dit al gezien?
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!'ers
Dan hebben we het over dezelfde groep.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:59 schreef Greys het volgende:
[..]
'Zulke mensen'?
Ik heb het over de groep mensen die een uitkering krijgt omdat ze het wel prima vinden en waar verder zo ongeveer niets mis mee is. Die quasi-solliciteren en duimen dat ze weer niet worden aangenomen. Want die zijn er, onder de uitkeringsgerechtigden. Ik heb het niet over allemaal.
En een kopje thee drinken of even iemand met een rolstoel naar de zaal brengen waar de dame een kopje thee kan krijgen omdat ze die niet meer op haar kamer mag krijgen, daarvoor hoeft volgens mij iet al te intensieve begeleiding voor te zijn.
Echt eng die vent. En leuk document voor andere gekken die ook zoiets willen doenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:59 schreef Greys het volgende:
Dit al gezien?
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!'ers
Dat zijn de betere opties idd.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:11 schreef Loveless85 het volgende:
Gewoon lekker een snelweg of spoorlijn aan laten leggen
Ik vond de optie die hier eerder genoemd werd (door oh-oh geloof ik) om in overleg met de personen zelf iets passends te vinden prima. Er zijn vast mensen die weer wel liever met een bejaarde gaan wandelen, waar dat ook beter bij past, al dan niet fysiek, dan een spoortunnel aanleggenquote:
Niet helemaal gezond, maar wel in staat tot iets -> werkenquote:Op zondag 24 juli 2011 00:15 schreef Takaiki het volgende:
Niet werken, wel gezond? --> Geen uitkering
Dat is pas kort door de bochtquote:Op zondag 24 juli 2011 00:15 schreef Takaiki het volgende:
Niet werken, wel gezond? --> Geen uitkering
Ik moet nog zien wie er onder een spoorbrug gaat wonen als zijn / haar uitkering wordt stilgezet bij werkweigeringquote:Op zondag 24 juli 2011 00:16 schreef Greys het volgende:
Ik vond de optie die hier eerder genoemd werd (door oh-oh geloof ik) om in overleg met de personen zelf iets passends te vinden prima. Er zijn vast mensen die weer wel liever met een bejaarde gaan wandelen, waar dat ook beter bij past, al dan niet fysiek, dan een spoortunnel aanleggen
Najah het lijkt me serieus een mooie optie voor de lui die echt niks willen, en niet geschikt zijn om met mensen te werken. Want ik snap Cat's verhaal ook wel, dat je waarschijnlijk best wat lui in de categorie 'wel kunnen, niet willen' ook geen werk moet laten doen waar ze met bejaarden ofzo in aanraking komenquote:Op zondag 24 juli 2011 00:13 schreef oh-oh het volgende:
Tunnels laten graven is ook een optie, en een skill waar ze ook mss in de toekomst nog iets aan hebben
Kun je zelf thuis zelfstandig thee drinken?quote:Op zondag 24 juli 2011 00:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Niet helemaal gezond, maar wel in staat tot iets -> werken
quote:Op zondag 24 juli 2011 00:18 schreef oh-oh het volgende:
Kun je zelf thuis zelfstandig thee drinken?
Dan kun je dat ook in t bejaaaaaaardenhonk wel doen
quote:
Gewoon hop korten die hap hoor, dat helpt vast ook een boel veel.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Najah het lijkt me serieus een mooie optie voor de lui die echt niks willen, en niet geschikt zijn om met mensen te werken. Want ik snap Cat's verhaal ook wel, dat je waarschijnlijk best wat lui in de categorie 'wel kunnen, niet willen' ook geen werk moet laten doen waar ze met bejaarden ofzo in aanraking komen
Dat zal in een aantal gevallen werken, maar er zullen er ook genoeg zijn die geen enkele baan bij hen vinden passen. Je noemde als voorbeeld toch zelf de quasi-solliciteerders? Nou, die groep zie ik echt niet trappelend van plezier aan de poorten van de nieuwe vrijwillige werkplek verschijnen.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond de optie die hier eerder genoemd werd (door oh-oh geloof ik) om in overleg met de personen zelf iets passends te vinden prima. Er zijn vast mensen die weer wel liever met een bejaarde gaan wandelen, waar dat ook beter bij past, al dan niet fysiek, dan een spoortunnel aanleggen
Of gewoon in dienst. Of het gras maaien op Rottumeroogquote:Op zondag 24 juli 2011 00:18 schreef Loveless85 het volgende:
Najah het lijkt me serieus een mooie optie voor de lui die echt niks willen, en niet geschikt zijn om met mensen te werken. Want ik snap Cat's verhaal ook wel, dat je waarschijnlijk best wat lui in de categorie 'wel kunnen, niet willen' ook geen werk moet laten doen waar ze met bejaarden ofzo in aanraking komen
Ik kan je een leuke link geven als je dit soort werk graag wil doen.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Er is ook zoiets als bellen met mensen. Om te vragen of ze hun pillen hebben genomen, om te horen hoe de dag is geweest, etc. Zou ik ook nog wel willen doen
Dat soort dingen inderdaad, groenvoorziening bijhouden, vuil ophalen, parken schoonhoudenquote:Op zondag 24 juli 2011 00:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Of gewoon in dienst. Of het gras maaien op Rottumeroog
[ afbeelding ]
Heel therapeutisch
Doe maarquote:Op zondag 24 juli 2011 00:21 schreef Cat22 het volgende:
Ik kan je een leuke link geven als je dit soort werk graag wil doen.
Er zijn ook mensen die zich echt suf solliciteren maar die geen baan vinden.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:20 schreef Takaiki het volgende:
[..]
Maar er zijn echt figuren bij die echt niks mankeren en toch hun handje mogen ophouden en daar zit het m.i. scheef.
Tuurlijk zijn er mensen bij die deels wat mankeren en die je niet zomaar aan elke willekeurige job kan/wil zetten en die moet je dan ook per "zaak" bekijken, maar bij de echte klaplopers: lekker kort door de bocht
PM!quote:
Maar die mensen zijn ten minste gemotiveerd en hebben wat mij betreft recht op een overbrugging tot ze een nieuwe job hebben.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die zich echt suf solliciteren maar die geen baan vinden.
Maar die vinden het waarschijnlijk ook niet erg om met behoud van uitkering iets nuttigs te doenquote:Op zondag 24 juli 2011 00:22 schreef oh-oh het volgende:
Er zijn ook mensen die zich echt suf solliciteren maar die geen baan vinden.
en datquote:Op zondag 24 juli 2011 00:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar die vinden het waarschijnlijk ook niet erg om met behoud van uitkering iets nuttigs te doen
Pesies! En als die het leuk vinden om met mensen om te gaan dan zijn ze van harte welkom bij bejaardenhuizen, instellingen voor verstandelijk gehandicapten, jeugdhonken en noem maar op. Zulke vrijwilligersbanen staan prima op je cv. En je blijft nuttig bezig.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar die vinden het waarschijnlijk ook niet erg om met behoud van uitkering iets nuttigs te doen
Ja en jij scheidt het kaf van het koren met je toverstokje?quote:Op zondag 24 juli 2011 00:25 schreef Takaiki het volgende:
[..]
Maar die mensen zijn ten minste gemotiveerd en hebben wat mij betreft recht op een overbrugging tot ze een nieuwe job hebben.
Als je die groep een aantal keuzes geeft, waaruit ze er verplicht eentje moeten kiezen, dan zullen (even lekker generaliserenquote:Op zondag 24 juli 2011 00:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat zal in een aantal gevallen werken, maar er zullen er ook genoeg zijn die geen enkele baan bij hen vinden passen. Je noemde als voorbeeld toch zelf de quasi-solliciteerders? Nou, die groep zie ik echt niet trappelend van plezier aan de poorten van de nieuwe vrijwillige werkplek verschijnen.
Ik hoop dat ik te negatief ben daarin, maar ik ben bang van niet.
De mensen die wíllen werken, zullen zeker gaan meewerken. Maar daar had je het niet over, dacht ik.
Daar heb ik het verder niet over. Ik weet heus wel dat die mensen bedreven zijn in het andere mensen om de tuin leiden, ik had het alleen puur over feit dat als men weet dat die en die niks mankeert, niet wil werken en zijn handje ophoudt, dat diegene meteen zijn uitkering afgepakt zou moeten worden. Over de uitvoering van dit "geniale plan" heb ik het verder niet gehad.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja en jij scheidt het kaf van het koren met je toverstokje?
Mooie praatjes bij de sociale dienst ophouden kunnen ze allemaal wel hoor.
Die mensen zullen ook net niet moeilijk doen over wat vrijwilligerswerk, want die willen wel natuurlijk.
Klinkt allemaal heel nobel en logisch, maar dat woordje 'verplicht' in combinatie met het woordje 'liever' maakt mij altijd wat zenuwachtig (niet om jouw woordkeuze hoorquote:Op zondag 24 juli 2011 00:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je die groep een aantal keuzes geeft, waaruit ze er verplicht eentje moeten kiezen, dan zullen (even lekker generaliseren) bv het merendeel van de dames dan toch echt liever een paar uurtjes verplicht met een bejaarde gaan wandelen, dan dat ze een weg moeten gaan asfalteren...
Dat was alles dat ik bedoelde.
Ergens moet er toch méér te doen zijn met 'dat soort mensen', bedoel ik. Met wat druk van evt. korten op uitkering. Hoe ze dat in de praktijk moeten gaan doen heb ik uiteraard geen kant en klaar voorstel voor liggen![]()
Helemaal mee eens! Maar net als jij heb ik ook geen kant en klaar plan hoe dat te doen, maar zie ik naast de mogelijkheden ook veel gevaren. Het is gewoon verrekte lastige problematiek. Als dat niet zo was, dan was er allang een oplossing gevonden.quote:En ja uiteraaaaaard zijn er plenty uitzonderingen, maar er is een deel dat echt wel eens iets nuttigs kan gaan doen voor die centen.
Uh ja jij zei niet werken, wel gezond , geen uitkering, ik niet hoorquote:Op zondag 24 juli 2011 00:32 schreef Takaiki het volgende:
[..]
Daar heb ik het verder niet over. Ik weet heus wel dat die mensen bedreven zijn in het andere mensen om de tuin leiden, ik had het alleen puur over feit dat als men weet dat die en die niks mankeert, niet wil werken en zijn handje ophoudt, dat diegene meteen zijn uitkering afgepakt zou moeten worden. Over de uitvoering van dit "geniale plan" heb ik het verder niet gehad.
De oplossing is er wel (deels), maar dan moet je een kabinet treffen dat durft te korten. En dat is er in de laatste decennia niet geweestquote:Op zondag 24 juli 2011 00:34 schreef Cat22 het volgende:
Helemaal mee eens! Maar net als jij heb ik ook geen kant en klaar plan hoe dat te doen, maar zie ik naast de mogelijkheden ook veel gevaren. Het is gewoon verrekte lastige problematiek. Als dat niet zo was, dan was er allang een oplossing gevonden.
Kabinetten die niet durven te korten op de zwakkeren in de samenleving zijn er maar weinig.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De oplossing is er wel (deels), maar dan moet je een kabinet treffen dat durft te korten. En dat is er in de laatste decennia niet geweest
Die is wel geinigquote:Op zondag 24 juli 2011 00:43 schreef senesta het volgende:
Die is tofNiet dat hij hier zou passen overigens
![]()
Maar wel grappig!
http://link.marktplaats.nl/468146731
quote:Op zondag 24 juli 2011 00:49 schreef Takaiki het volgende:
[..]
Die is wel geinig![]()
P.S.: mijn PM (nog) niet gelezen?
Waarom in hemelsnaam?quote:Op zondag 24 juli 2011 00:47 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Kabinetten die niet durven te korten op de zwakkeren in de samenleving zijn er maar weinig.
En verder ga ik me hier niet meer mee bemoeien want ik word er gewoon verdrietig van
Je haalt de dingen door elkaar. Korten op de 'zwakkeren' is niet waar ik het over heb. De echte zwakkeren moeten in de watten gelegd worden en op handen gedragen. Want dat is wel het minste voor een rijk en fatsoenlijk land. Maar het linkse herverdelen om het herverdelen is niet sociaal. Daar is niemand beter van geworden.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:47 schreef Mama_Mia het volgende:
Kabinetten die niet durven te korten op de zwakkeren in de samenleving zijn er maar weinig.
Oké nou misschien ben ik gewoon heel gevoelig voor dit soort onderwerpen. Ik lees/hoor eigenlijk overal (niet alleen dit topic maar ook elders) alleen maar dat de algemene opinie is dat mensen met een uitkering lui zijn, het liefst hun hand ophouden, en dat als ze maar verplicht werd gesteld om te werken dat ze het dan heus wel zouden kunnen.quote:Op zondag 24 juli 2011 00:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam?
Je ziet hier niemand zeggen dat iemand die echt niks kan iets moet doen toch?
Ik zou werkelijk waar verdrietiger worden van die verhalen die Oognip vertelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |